Asensio afviser snak om skifte: For tidligt at snakke om
Marco Asensio og Rodrygo kæmper for tiden om positionen som højrekant i Real Madrid, og Asensio diskede senest op med en drømmekasse imod Inter, hvor han sparkede bolden knaldhårdt op i det modsatte målhjørne uden chance for Samir Handanovic i målet.
Ellers har det været lidt op og ned for spanieren, der tidligt på sæsonen ifølge Carlo Ancelotti så ud til at skulle vikariere som central midtbanespiller, men siden har spillet både anonyme og flotte kampe som højrekant.
Til Movistar+ siger Asensio selv om situationen i øjeblikket:
- Nogle gange er det indviklet, men mine ambitioner er klare. Vores kollektive mål er, at dette år skal være godt for os alle. Jeg fokuserer på mit arbejde og gør mit bedste. Selvfølgelig er mit mål at være vigtig og tilbringe så meget tid på banen som muligt. Det arbejder jeg henimod hver dag.
Adspurgt ind til et muligt skifte væk fra Real Madrid svarer Asensio:
- Det er det stadig for tidligt at snakke om. Som jeg sagde, vil jeg spille, knokle og have kontinuitet. Så må vi se, hvordan det går.
Asensio sad som bekendt ude i elleve måneder med en alvorlig knæskade, og han siger om forløbet:
- Det har været en hård og ny proces for mig. Elleve måneder med at stå stille og ikke kunne spille. Jeg vidste, at det ville tage tid at indhente de andre. Nu er jeg mere komfortabel, jeg er fysisk og mentalt stærk. Jeg vidste, at dette punkt ville komme. Med tid og tålmodighed skulle det nok ske. Det går godt lige nu, og jeg håber, at det fortsætter sådan.