Asensio: Vi arbejder godt som hold

Real Madrid vandt søndagens El Derbi stensikkert med en 2-0-sejr over lokalrivalerne fra Atletico. Asensio, som lukkede kampen med sin scoring til 2-0, var meget tilfreds efter kampen.

- Det var en meget vigtig kamp, vi ville have tre point, og fortsætte med den gode dynamik, og foran vores egne fans. Det var et derby og det levede på en meget speciel måde, og det var rigtig vigtigt for fansene. Vi vidste at det ville blive svært, men vi spillede en stor kamp.

- I øjeblikket er vi meget solide, vi er selvsikre, og vi arbejder hårdt som et hold, og det ses på banen. Det er vigtigt at kunne vinde ligatitlen. I dag har vi sat os selv i spidsen, og vi drog fordel af den plads Atletico efterlod til kontraangreb, som ved mit mål. Det gode er at vi har mange alternativer som hold, og vi vidste hvordan vi skulle udnytte dem.

Asensios mål efter 57 minutter faldt efter en assist fra Vinicius, der også lagde op til Benzemas føringsmål i første halvleg, og netop Vinicius blev Asensio også spurgt ind til.

- Han gør det rigtig godt, både med at score mål og assistere. Vi er glade for hans udvikling. Jeg er rigtig glad på hans vegne, for han er en god dreng.

Til sidst blev Asensio spurgt ind til sin egen form, og holdets præstation i ligaen.

- Jeg har det rigtig godt. Mit mål er altid at gøre ondt på modstanderen, hjælpe holdet og nu kommer målene og jeg er afgørende. Jeg håber at fortsætte sådan.

- Der er stadig mange kampe tilbage i ligaen, vi er i en god position og vi skal fortsætte med at gå ind til kampene som vi gør. Man skal tage det et skridt af gangen, og at vinde er det vigtigste.

Seneste artikler...