Uforstående Guti: Hvordan kan Mariano være den første indskifter?
Som så mange andre Real Madrid-fans var klubikonet Guti både rystet og skuffet over Real Madrids præstation imod Barcelona. I El Chiringuito satte han nogle ord på det.
Her sagde han blandt andet:
- Et stort hold, der vil kæmpe med om Champions League, LaLiga og Copa del Rey kan ikke kun spille med 14 spillere. Hvad sker der her? Enhver, som ikke spiller, bør ikke være i Real Madrid. Så nemt er det. Klubben eller Carlo Ancelotti burde fortælle den spiller, at han skal holde en pressekonference og sige, at han ikke vil spille for Real Madrid.
- Real Madrid betaler din løn. Hvordan kan du ikke spille? Hvis du bliver spurgt én gang på et helt år, så er du nødt til at spille og gøre dit bedste.
Guti fortsatte sin undren, og som Real Madrid-fan kan man blot nikke istemmende til nogle af spanierens pointer. Her forestillede han sig blandt andet, hvordan det måtte være at Carlo Ancelotti:
- Jeg er Ancelotti… og jeg kigger på bænken, og jeg har Hazard, Jovic, Bale, Isco… og du fortæller mig, at jeg ikke kan sætte nogen ind? Hvad sker der? Jeg fatter det ikke.
- Jeg ser kampen imod Barcelona, og jeg ser Real Madrids bænk, og så finder jeg ud af, at i anden halvleg er den første indskiftning Mariano. Hvordan kan det være muligt? Hvordan kan Bale og Hazard være der, og Real Madrids første offensive udskiftning er Mariano, som kun har spillet en smule i år? Der er sker noget her, og det er noget, som klubben ikke har råd til.