Benzema: Vil score tre gange så mange mål med Mbappé

Karim Benzema har givet et interview til L’Équipe, og her udtalte franskmanden sig om tre brandvarme emner vedrørende Real Madrid: Den kommende Chelsea-kamp, Kylian Mbappé og Vinícius’ udvikling i løbet af sæsonen.

Om kampen i morgen imod Chelsea sagde Benzema:
- Der er ingen favorit. Bare se på vores seneste kampe imod PSG. Vi blev måske regnet som favoritter i den første kamp, og i anden kamp var PSG blevet enorme favoritter. Så det betyder ingenting. Chelsea er et rigtig godt hold, og vi tager dertil for at få et godt resultat.

Om Mbappé:
- Jeg kan lide at spille med ham på landsholdet, og jeg ønsker at spille med på klubplan. Jeg tror på, at vi ville score dobbelt så mange mål – måske endda tre gange så mange. Vi har en god forbindelse på landsholdet, fordi vi begge ved, hvad den anden vil gøre. For eksempel kan vi begge lide at drive ud til venstre, men vi er der aldrig på samme tidspunkt.

På trods af en nedadgående formkurve for Vinícius i løbet af 2022, er denne sæson åbenlyst den unge brasilianers klart bedste hidtil med 17 mål og 14 assists på 40 kampe. Om sin angrebskollega sagde Benzema:
- Jeg har ikke lært Vinícius, hvordan man spiller fodbold. Alt, jeg har gjort, er at ændre på nogle få ting hos ham. Tidligere ville han angribe, og derfra var det ’nå, hvad gør jeg nu’. Nu kommer han fremad velvidende, at han vil score, lave en afgørende aflevering, komme ind i feltet… I år siger alle Vinícius dit og Vinícius dat, men han er den samme spiller som i sidste sæson. Den eneste forskel er, at han nu tager de rigtige valg. Han tænker sig om. Det er hvad, jeg har lært ham.

Seneste artikler...