Marcelo: Godt at se spillere med få spilleminutter på banen
Lucas Vázquez, Rodrygo og Marcelo udtalte sig alle til pressen efter gårsdagens sejr over Getafe, og her følger hvad de sagde.
Vázquez havde følgende ord at sige om opgøret:
- Jeg er virkelig glad for sejren, for mit mål og for at have hjulpet holdet. Vi er i en god rytme. Vi vidste, at det var en vigtig kamp, og at Getafe kunne gøre livet svært for os. Vi har hentet en stor sejr med hensyn til at fortsætte vores gode stime. Det, der kommer nu, er den virkelig smukke del af det. Vi arbejder godt, holdet har masser af kvalitet, og alle spillere giver alt, de har.
- Hemmeligheden ligger i at flytte bolden fra denne ene side af banen til den anden hurtigt. Det var en svær kamp, og holdet gjorde det fantastisk. Nu går vi ind til Champions League-kampen som om, det var en finale. Vi kommer til at komme med alt for at sikre os, at vi går videre med støtten fra vores fans.
Marcelo udtalte følgende:
- Det var ikke en rolig kamp. Vi løb meget og kæmpede til det sidste, fordi Getafe gør det altid svært. Vi holdt godt på bolden, og vi stoppede dem fra rigtig at skabe noget på kontraangrebene også. Vi vidste, vi kunne score. Vi fik et mål i første halvleg og et mere i anden, men det var en meget svær kamp. Alle spillere har behov for at føle sig vigtige. Det var godt at se nogle spillere, der ikke får så mange minutter, på banen. Vi har en 26-mandstrup, og vi skal være klar til slutningen på sæsonen. Vi skal kæmpe med om alle trofæer, der er inde for rækkevidde. Vi gjorde det rigtig godt i Champions League, og det samme gjorde vi i ligaen i dag (i går, red.). Vi skal fortsætte med at vinde kampe.
Om Getafes forsvar og støtten fra Santiago Bernabéu sagde Real Madrid-kaptajnen:
- Vi har mange gange spillet mod denne slags hold, og du er nødt til at spille tålmodigt. Det var en hård og krævende kamp, men vi var tålmodige – det vidste vi, at vi blev nødt til at være. Casemiro er med for at forsvare, men han har mål i sig. Han kom ind i modstanderens felt i dag, og han formåede at score.
- Jeg har været her i så mange år, og det fylder en med stolthed, når fansene synger ens navn. I dag (i går, red.) havde jeg muligheden for at være på Bernabéu med min søn, og jeg er virkelig taknemmelig over for fansene. Vi har meget på spil her i slutningen af sæsonen, og vi skal være forenede. Vi skal hjælpe fansene, og fansene skal hjælp os.
Også Rodrygo udtalte sig efter kampen, og han sagde følgende:
- Vi er virkelig glade for at få de tre point i ligaen. Vi skal holde på forspringet, og den bedste måde at gøre det på er at vinde alle de resterende kampe. Vi er begejstrede for Casemiro. Han er en meget vigtig spiller, og han scorede det første mål. Lucas (Vázquez, red.) scorede det andet mål, og jeg lagde assisten. Det er jeg meget glad for.
- Bale er en meget vigtig spiller for os, vi kender alle den historie, han har her. Vi er på et meget vigtigt tidspunkt i sæsonen, og vi håber, at han vil være der for os.