Ancelotti: Modric er en af spillets legender

Carlo Ancelotti holdt i går pressemøde forud for kampen i aften på udebane imod Sevilla, og her følger italieneres udtalelser.

Om holdets nuværende forfatning sagde Ancelotti:
- Holdet er i god form. Vi har haft tid til at komme os og forberede os godt på næste kamp, som er imod en stærk modstander. Sevilla har stor kvalitet, både individuelt og som hold. Vi er fysisk og mentalt klar over, at vi nærmer os slutningen af sæsonen, og at alle kampe er vigtige, herunder Sevilla-kampen. Vi spillede tirsdag og spiller igen søndag aften. Med hensyn til fitness har vi det fint. Vi vil fremføre en høj-energisk og intens præstation, hvilket er, hvad det kræves af denne slags kampe. Vi har haft nok tid til, at alle har kunnet komme sig.

Om Luka Modric:
- Luka kommer til at slutte sin karriere i Real Madrid. Jeg ved ikke, hvornår det bliver. Det er det billede, vi alle har. Der er ingen problemer mellem os, klubben og ham selv med hensyn til at forny. Det er alt sammen rimelig klart. Han passer virkelig på sig selv og har ikke haft nogle større problemer. Det har virkelig hjulpet ham. Han er en spillets legender præcis ligesom Maldini, som vandt sin sidste Champions League-titel som 40-årig. Hans kvalitet, disciplin og måde, som han forstår spillet på, tillader mig at sammenligne ham med Maldini. De er nogle af spillets legender.

Om Éder Militão:
- Militão har virkelig overrasket mig med sit præstationsniveau og kvalitet. Han har plads til forbedring. Alt, hvad han har gjort hidtil, har været rigtig godt. Han er i stand til at forbedre sin koncentration, og hans fitness er virkelig god. Han er hurtig, stærk i luften og god i én-mod-én. Han skal forbedre sig med hensyn til, hvordan han læser defensive situationer, fordi han afhænger for meget af sin fysik. Han har virkelig overrasket mig og har gang i en utrolig sæson.

Toni Kroos så tydeligt frustreret ud, da han blev skiftet ud imod Chelsea, men ifølge Ancelotti er der ingen problemer:
- Jeg har ikke noget problem med Kroos. Vi har kigget hinanden i øjnene. Han er virkelig en god person. Jeg vil ikke bede ham om forklaringer. Jeg kender ham rigtig godt som person, og det var glemt efter kampen.

Om Eduardo Camavinga:
- Eduardo fortsætter med at udvikle sig. Han gør det præcis, som vi forventede, at han ville gøre. Han har masser af kvalitet og forbedrer sig. Han bidrager med en masse. Han har nogle gange haft problemer, når han er startet inde. Nu har han mere selvtillid og personlighed. Han bringer en masse energi på midten og gjorde hele forskellen i kampene imod Chelsea og PSG. Han forbedrer sig meget hurtigt.

Om Eden Hazard:
- Hazard har det fint. De har fjernet skinnen, som gav ham ubehag. Jeg vil ikke snakke om de lægelige aspekter, fordi vi skal beskytte spillernes privatliv. Han kunne ikke fortsætte med at spille med skinnen, fordi han havde problemer og fik infektioner. Nu har han det fint og skal komme sig.

Om holdets form:
- Jeg ser os som værende i en rimelig god situation. Vi er uden Marcelo og Mendy i denne kamp. Det er ikke store problemer. Holdet er i ret god form med hensyn til fitness, og det har vi set i alle vores kampe såsom i ekstratiden imod Chelsea. Det er ét tidspunkt, hvor vi kunne have lidt mere. Nogle af spillerne hjalp os igennem, fordi de bidrog med deres fitness. Holdet er i god form og kommer sig godt efter kampene. Det ser ud til, at vi når slutningen af sæsonen værende i god form.

Ancelotti havde også følgende kommentar om den 18-årige brasilianer, Vinicius Tobias, som er lejet fra Shakhtar Donetsk frem til 2023:
- Han er en ung spiller, som vi har hentet for nylig. Han har kvalitet og er ved at lære. Han er en højre wingback med energi, som lærer hurtigt og er disciplineret. Planen er at bruge ham i fremtiden, hvilket er tilfældet for alle vores gutter i akademiet.  

Seneste artikler...