Ancelotti om 2. halvleg imod Sevilla: Må takke mine spillere
Real Madrid fik tre vigtige point i LaLiga, da man vendte 0-2 til 3-2 på udebane i går aftes imod Sevilla. Efter kampen udtalte Carlo Ancelotti sig til pressen om den begivenhedsrige kamp.
Om kampen generelt sagde han:
- Præstationen i første halvleg var trænerens skyld, og anden halvleg skyldtes spillernes kvalitet. Vi tabte ikke hovederne. Vi ændrede et par ting, som ikke gik godt i første halvleg. Vi var ikke solide nok, når det handlede om at komme på plads i første halvleg. De kom igennem to-tre gange på omstillinger, og vores behandling af bolden sad ikke i skabet. Vi fiksede et par ting.
- I første halvleg lignede vi et udmattet hold, og derefter var intensiteten i anden halvleg utrolig. I fodbold kan man nogle gange ikke forklare disse ting. Jeg forstår heller ikke fortolkningen af Diego Carlos' hånd på bolden (i Sevillas straffesparksfelt, red.) eller Vinícius' hånd på bolden. Det er svært at begribe vores præstation i første halvleg og efterfølgende anden halvleg, hvor vi spillede med høj intensitet, koncentration og en god attitude. Intet overrasker mig med dette hold. Jeg er meget stolt over denne præstation i anden halvleg. Det må jeg takke alle spillerne for.
Om Rodrygo, der kom ind i efter pausen og scorede blot få minutter senere:
- Tallene viser, at han gør en stor forskel. Rodrygo kommer til at blive en fantastisk spiller. Han gør forskellen igen og igen ligesom Camavinga, når han bliver skiftet ind. Vi arbejder mod, at de begge skal gøre en forskel. Rodrygo leverede fantastisk i anden halvleg.
Vinícius fik uforståeligt annulleret sin 2-2-scoring for hånd på bolden, selvom det så ud til, at han tæmmede bolden med skulderen. Om det sagde Ancelotti:
- Jeg så det live, og det så ikke ud som om, at den rørte hans hånd. Jeg forstår det bare ikke. Det er svært at vurdere disse situationer, men denne situation var temmelig åbenlys for mig.