Ancelotti: For erfaren til at tro, at vi allerede har vundet ligaen

Allerede i morgen aften skal Real Madrid i aktion igen i LaLiga, når man gæster Osasuna i Pamplona, og Carlo Ancelotti har på dagens pressemøde udtalt sig om det kommende opgør.

Om tilgangen til kampen:
- Mit budskab op til denne kamp er det samme, som det har været i alle vores kampe hidtil. Vi er tæt på at vinde LaLiga-titlen, men vi har nogle vigtige kampe foran os. Det er et meget svært sted at komme, men vi ønsker at slå Osasuna og komme endnu tættere på titlen. Jeg er for erfaren til at tro, at vi allerede har vundet LaLiga. Vi er meget tæt på at vinde den. Vi præsterer rigtig godt og må fortsætte med at gøre det.

Spurgt ind til om han foretrækker LaLiga eller Champions League svarede Ancelotti:
- Jeg ville være begejstret over at vinde begge trofæer. Jeg ser tilbage på hele min karriere i fodbold; at vinde ting er svært og ikke noget, du kan gøre alene. Jeg har været så heldig at træne nogle store klubber, hvor jeg har haft chance for at vinde trofæer. Der er nogle trænere, der gør et fantastisk stykke arbejde for at undgå nedrykning, og det er præcis som at vinde et trofæ.

Ancelotti lader ikke til at have planer om at hvile Karim Benzema i morgen:
- Når en spiller har det fint, er der ingen grund til hvile, og det ville ikke give mening ikke at spille med ham. Spilleren har det godt og er i fin form og har ingen muskeltræthed. Han spiller i morgen.

Om Rodrygo:
- Han har gang i en god sæson. Han har gjort en større forskel, når han kommer ind fra bænken. Han bidrager med sin kvalitet, evner og fart og har hjulpet os meget. Marco (Asensio, red.) har også haft en rigtig god sæson og har bidraget med en masse mål. Vi har virkelig nydt den kvalitet, som de begge har vist.

Om Modric, der ikke er med i kamptruppen i denne omgang:
- Han er lidt træt, og jeg hviler ham. Han spiller ikke i kampen i morgen.

Også Casemiro er ude, og om det sagde Ancelotti:
- Han havde et mindre problem til træning mandag ligesom Jovic og Mariano. Han er ikke med til kampen i morgen, men vi har en uges hvile før semifinalen, og jeg tror, at de alle tre vil være klar til Manchester City-kampen.

Om Vinícius:
- Jeg ser ham som værende afslappet, når han ikke scorer. Han er ikke besat af at score og bekymrer sig mere om at hjælpe holdet. Han har gjort det flot siden starten af sæsonen og fortsætter med at gøre det. Det er vigtigt, at han scorer mål, men det er ikke det vigtigste.

Seneste artikler...