Ancelotti: Vil jagte endnu en magisk aften på Bernabéu
Real Madrid var tre gange i løbet af kampen imod Manchester City i går aftes bagude med to mål, men man endte med blot at tabe med et enkelt mål med resultatet 3-4. Her følger, hvad Carlo Ancelotti sagde om kampen.
Om resultatet sagde han:
- Jeg er lidt frustreret, fordi vi var næstbedst i mange af vores individuelle dueller i første halvleg, og de scorede to mål, som vi kunne have undgået, hvis vi havde været opmærksomme. Vi formåede at lave en reaktion og holde kampen i live forud for returopgøret. Det er et nederlag, der holder os inde i dysten før den anden kamp på Bernabéu. Vi er nødt til at forbedre os defensivt, fordi vi har kvaliteten oppe foran til at skabe problemer for dem i returkampen.
- Jeg føler, at vi startede kampen dårligt. Vi var for bløde og endte med at indkassere to mål. Derefter viste holdets dets glimrende evne til at skabe en reaktion, vi konkurrerede og var med i kampen helt til slut. Vi gjorde det godt med og skabte målscoringschancer. Jeg har et meget erfarent hold, som holder hovedet koldt i de hårde tider. De har spillet mange af denne slags kampe, giver aldrig op og holder altid hovederne højt.
Om returopgøret:
- Jeg tror ikke, vi kommer til at se en lignende og ligeså åben kamp, som den vi så her til aften (i går aftes, red.). Det bliver en anderledes kamp. City (Manchester, red.) har fordelen, og det skal man have in mente. Jeg håber, at vores fans kræver en bedre præstation fra os til at nå finalen. Vores fans skal være klar til returkampen, fordi vi kommer til at kæmpe for at gøre det til endnu en magisk aften.
Om Karim Benzema og Luka Modric:
- Karim spillede virkelig godt, hvilket han altid gør. Han har vist stor karakter ved at tage straffesparket, og han scorede på spektakulær vis. Jeg var overrasket over, at han sparkede det sådan. Modric spillede også en god kamp, men jeg skiftede ham ud, fordi jeg tænkte, at en mere frisk spiller kunne give os mere i de sidste ti minutter. Modric var spektakulær, og jeg bragte Ceballos i spil, som også viste sand karakter.
Ancelotti afviste, at kampen mindede om den første kamp imod PSG, hvor Real Madrid tabte med 1-0 efter et sent mål af Kylian Mbappé men reelt var udspillet gennem hele kampen. Ancelotti sagde:
- Det er aldrig godt, når du taber en kamp, men det var anderledes imod PSG. I den kamp havde vi ikke et eneste skud på mål, og i dag (i går, red.) scorede vi tre mål og kæmpede hårdt. Vi spillede godt med bolden, og vi skal være bedre uden bolden. Jeg har en anden følelse end imod PSG.
David Alaba måtte udgå i halvlegen, og Casemiro kom aldrig på banen. Om de to sagde Ancelotti:
- Casemiro bør være klar til returopgøret, og vi må vente at se med Alaba. Vi skiftede ham ud som en forholdsregel, men jeg håber, at de begge er tilbage til returkampen.