Optakt: Cádiz – Real Madrid, LaLiga, 37. spillerunde

Logo Realmadrid 010101

Igen i aften venter en LaLiga-kamp, der for Real Madrid primært blot handler om at undgå skader og holde den gode form, mens modstanderen kæmper en brav kamp for at undgå nedrykning. Aftenens modstander er Cádiz, der i øjeblikket ligger lige over nedrykningsstregen, men de kan med et nederlag til Real Madrid i aften og en sejr til Mallorca hjemme imod Rayo Vallecano rykke ned i den røde zone. Hjemmeholdet har således masser at spille om i aften.

Og netop Cádiz har for Real Madrid været en drilsk størrelse, siden de rykkede op i LaLiga i 2020 efter at have været ude af det fornemmeste selskab siden 2006. Tre gange har de to klubber mødt hinanden siden oprykningen, og Real Madrid har blot vundet én af de kampe. Tilbage i december fik Cádiz 0-0 på Santiago Bernabéu, og også i starten af sidste sæson fik Cadíz point på Real Madrids hjemmebane – og endda tre af slagsen med deres 1-0-sejr.

I aften spiller Real Madrid dog som nævnt på udebane, og her vandt man senest en sikker 3-0-sejr i sidste sæson, og det er da også kun i de seneste par sæsoner, at Cádiz historisk set har været et problem for Los Blancos. Real Madrid har i alt vundet 22 af de 30 indbyrdes kampe og blot tabt fire gange. Sagen er blot den, at man i disse år aldrig skal vide sig for sikker før en Cádiz-kamp – det fandt Barcelona ud af for blot en måned siden, hvor Cádiz vandt på Camp Nou.

Real Madrid kommer med en flot 6-0-sejr i bagagen, men arkitekterne bag showet er ikke med i aftenens kamp. Sæsonens fem bedste spillere sidder således over, da Ancelotti hviler Courtois, Benzema og Vinícius, mens Modric er ude med karantæne, og Alaba fortsat er ude med sin skade. Til gengæld er Ceballos og Asensio tilbage fra skade, og det samme gælder Hazard. Netop belgieren var et tema på gårsdagens pressekonference, og at dømme ud fra Ancelottis udtalelser forlader Hazard næppe klubben til sommer. Tværtimod kan han se frem mere spilletid i den kommende sæson – ikke dårligt for Real Madrid, hvis Ancelotti kan få den tidligere verdensklassespiller bare lidt tilbage i omdrejninger.

Også Jovic er ude af aftenens kamp, og dermed får vi måske en ny debutant at se i løbet af aftenens kamp, idét Castilla-spilleren Juanmi Latasa er eneste angriber i truppen ud over Mariano. Derudover får Lunin lov at få sin anden ligakamp for Real Madrid i et opgør, der forhåbentlig bliver mere overkommeligt end El Derbi.

Generelt handler det nok mest om i aften at holde øje med de spillere, vi har set mindst til i løbet af sæsonen, og forhåbentlig viser de en masse iver for at vise deres værd i Real Madrid-trøjen. Det kan man følge med i fra klokken 19:30, hvis man har et abonnement hos tv2 play.

Real Madrids forventede hold: Lunin, Carvajal, Militão, Vallejo, Nacho, Ceballos, Casemiro, Kroos, Asensio, Mariano, Rodrygo

Log-på for at kommentere

DeLaRed svaret på emne: #1 1 måned 1 uge siden

Ramos4 post=149874 skrev: Bør vi starte med Nacho og Alaba i finalen?

​Nacho er Mr. Consistency, han har været latterligt god de sidste 2 seasoner, så vi skal på ingen måde frygte at have ham med fra start mod Liverpool.

Problemet med at starte ham og Alaba sammen er at de er meget samme type i forsvaret, de kan mange af de samme ting, og at starte uden Militao betyder især at man mister en stor Force i luftrummet (imo hans absolutte spids kompetence), det gælder både ved hjørnespark/indlæg men også ved høje lange bolde.

Men at starte Militao i sin nuværende forfatning er et kæmpe sats imo, hvis msn ikke viste bedre skulle man tror at han havde fået en hjernerystelse for 6-8 uger siden, som ikke er blevet opdaget af lægestaben, for han ser pludselig ofte forvirret ud når bolden er omkring ham og hans reaktions evne er til tider ufattelig langsom, det ser virkelig ud som om spillet går for hurtigt til at hovedet kan følge med.

Så jeg synes personligt den er svær. Jeg tror dog vi ser Mili og Alaba spille fra start, og her er det så yderst vigtigt at Vallejo, Vazquez og Marcelo holdes så laaaangt væk fra græstæppet som muligt, for med en svagt spillende Militao, er det vigtigt at vi stiller med de stærkeste spillere omkring ham, og at de alle rammer deres top niveau på dagen.
Elto92 svaret på emne: #2 1 måned 1 uge siden
En Militao der viser svaghedstegn, en alaba der først vender tilbage i kamp i sidste spillerunde..
Men det er vores tredje valg der spiller bedst lige nu. (Nacho)

Sikke en hovedpine carlo...
henrikcomn svaret på emne: #3 1 måned 1 uge siden

Ramos4 post=149874 skrev: Bør vi starte med Nacho og Alaba i finalen?

​Nej
Ramos4's profilbillede
Ramos4 svaret på emne: #4 1 måned 1 uge siden
Bør vi starte med Nacho og Alaba i finalen?
Fondo_Sur's profilbillede
Fondo_Sur svaret på emne: #5 1 måned 1 uge siden
Jep, Rüdiger kommer på det rette tidspunkt. Militao er stadig ung og upoleret, så det er fedt at have flere alternativer til næste sæson.
Elto92 svaret på emne: #6 1 måned 1 uge siden
Jeg havde svært ved at se hele kampen men hold nu op Militao skuffer mig. Hvor spiller han elendigt.

Altså jeg har virkelig bange anelser mod finalen hvis han fortsætter (op til betis kampen) med det niveau der.

Og dejligt at se at vi imod atletico ude og nu Cadiz ude, mod ivrige hold der udmatter vores spillere, kan spare vores aller bedste eller trække dem ud i kampene.

Modsat Liverpool som døjer med fysiske problemer til deres bedste spillere og et liga program som kræver at de ikke bare kan spare dem. Det fantastisk! ​
DeLaRed svaret på emne: #7 1 måned 1 uge siden

Kiwes post=149868 skrev:

Chamartin post=149867 skrev:

Kiwes post=149864 skrev: ​Øhh er kampen slut?
​Carvajal får også lige en 1'ener med på vejen for det kæmpe straffe han begår.

​Der er da ikke straffe. Carvajal er tydeligt først på bolden, og derefter brager Cadiz spilleren ind i ham. 

​Nu er jeg ikke dommer men. Jeg synes han kommer ALT for voldsomt ind i situationen. Han vinder bolden, men flæsker jo manden samtidigt.

​Synes det havde vaeret haardt at doemme farligt spil i den situation (for det er det eneste der kan doemmes for), han har benet haevet, men det er trods alt et stykke vaek fra manden, han rammer bolden rent, uden at Cadiz spilleren er i naerheden af at naa den, og rammer saa foerst manden bagefter. Synes egentlig det er fair nok doemt, det havde vaeret noget andet hvis han var gaaet igennem manden foerst for saa at naa bolden, men det er bolden foerst og manden bagefter...er dog enig i at det er en stor satsning saa sent i kampen.
Fondo_Sur's profilbillede
Fondo_Sur svaret på emne: #8 1 måned 1 uge siden

​Han rammer bolden og Cadiz-spilleren løber ind i hans ben i et desparat forsøg på at få et straffespark. 
Dragam svaret på emne: #9 1 måned 1 uge siden

elle44 post=149865 skrev:

Dragam post=149858 skrev:

elle44 post=149857 skrev: Spændende med Hazard.

​Synes du ? Han kan jo dårligt løbe...

​To be fair, så gik jeg ud og vandede tomaterne idet han kom ind, så mere spændende for mig var det så heller ikke. 

​Han er ihvertfald helt færdig på topplan.
Kiwes's profilbillede
Kiwes svaret på emne: #10 1 måned 1 uge siden

Chamartin post=149867 skrev:

​Der er da ikke straffe. Carvajal er tydeligt først på bolden, og derefter brager Cadiz spilleren ind i ham. 

​Nu er jeg ikke dommer men. Jeg synes han kommer ALT for voldsomt ind i situationen. Han vinder bolden, men flæsker jo manden samtidigt.
Chamartin's profilbillede
Chamartin svaret på emne: #11 1 måned 1 uge siden

The European Super League's profilbillede
The European Super League svaret på emne: #12 1 måned 1 uge siden

​Ja. Kampen er fløjtet af 1-1.
elle44's profilbillede
elle44 svaret på emne: #13 1 måned 1 uge siden

​To be fair, så gik jeg ud og vandede tomaterne idet han kom ind, så mere spændende for mig var det så heller ikke. 
Kiwes's profilbillede
Kiwes svaret på emne: #14 1 måned 1 uge siden
​Øhh er kampen slut?
Dragam svaret på emne: #15 1 måned 1 uge siden

DeLaRed post=149862 skrev: Hvad laver du Ceballos???

​Hvad laver carvajal...
DeLaRed svaret på emne: #16 1 måned 1 uge siden
Hvad laver du Ceballos???
Kiwes's profilbillede
Kiwes svaret på emne: #17 1 måned 1 uge siden
​Har hele deres hold ikke snart gul-kort lol
DeLaRed svaret på emne: #18 1 måned 1 uge siden
Miguel
Peter
Blanco
Santos
Gila
Latasa

Castilla spillere der har fået spilletid i denne season under Ancelotti!
Dragam svaret på emne: #19 1 måned 1 uge siden

​Cardiz spilleren hentede lige 3 meter på hazard på en 10 meter distance...
Dragam svaret på emne: #20 1 måned 1 uge siden

elle44's profilbillede
elle44 svaret på emne: #21 1 måned 1 uge siden
Spændende med Hazard.
Lars1991 svaret på emne: #22 1 måned 1 uge siden
​Det absurd hvor meget han koster. Men også et tyndt straffe, eller hvad? Men han redder! Han gør det altså godt Lunin.
DeLaRed svaret på emne: #23 1 måned 1 uge siden
Luuuuunin! Fuck hvor fedt for ham!
elle44's profilbillede
elle44 svaret på emne: #24 1 måned 1 uge siden
Det jo helt vildt hvor ringe Militao er, han skal virkelig ikke i nærheden af den finale. Hvordan kan man falde så meget i niveau?
Kiwes's profilbillede
Kiwes svaret på emne: #25 1 måned 1 uge siden
​Okay Militao skal ikke spille finalen...ER DU GAL HAN ER RINGE!

Seneste artikler...

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.