Hazard: Næste år ser vi den rigtige Eden Hazard

Eden Hazard har haft tre ekstremt skuffende sæsoner i Real Madrid, men at dømme ud fra belgierens udtalelser på et pressemøde med landsholdet i går, tirsdag, bliver det en ny udgave af ham, vi får at se i den kommende sæson.

Her udtalte Hazard:
- Jeg har ikke længere problemer med min ankel eller noget andet. Alt er i orden. Jeg kommer til at have en god fysisk og mental forberedelse henimod at blive klar til næste år. Det er op til mig at vise, at jeg ikke er færdig, og at jeg stadig har smukke ting at udrette.

Videre sagde han:
- Jeg ved, at hvis jeg kan komme tilbage til mit bedste, kan jeg give dem alt. Alt jeg har brug for er at spille og få minutter, hvilket jeg håber på at få næste år. Derefter vil vi se den rigtige spiller igen, den rigtige Eden Hazard. Det har jeg ingen tvivl om.

Hazard afviste desuden, at han kommer til at skifte denne sommer:
- Jeg har aldrig ønsket at skifte, fordi jeg ved, at jeg kan bidrage med ting, som jeg ikke har været i stand til indtil nu, og det ved klubben. Jeg har fortalt dem i halvandet år, at jeg har haft smerter i min ankel, og det faktum irriterer mig. Det bedste scenarie er at have en god forberedelse og spille, fordi jeg ikke har spillet særlig meget i en lang periode nu. At spille godt, hjælpe til på banen i hver kamp, score mål, komme med til VM i Qatar, spille et godt VM ligesom vi gjorde i Rusland (i 2018, red.). At have et super år, et helt år uden problemer eller noget andet og nyde det, som jeg altid har gjort.

Hazard blev i øvrigt spurgt ind til, hvem der skal vinde den næste Ballon d’Or:
- Jeg mener ikke, at der er nogen anden spiller end Karim (Benzema, red.). Benzema har vundet 99% af Ballon d’Or. Man ved aldrig med stemmerne, men jeg tror, at Karim får den, og det håber jeg, for han fortjener den.

Seneste artikler...