Asensio: Søger mere kontinuitet

Marco Asensio er afsted med det spanske landshold for tiden, og på pressekonferencen forud for Spaniens næste kamp på torsdag udtalte spanieren sig om sin situation i Real Madrid.

Her sagde han:
- Jeg har et år tilbage af min kontrakt, og jeg er fokuseret på landsholdet. Når landsholdsperioden er ovre, snakker vi. Vi må se, hvad jeg gør med min fremtid. Når det handler om at forny eller smutte, synes jeg, at der i virkeligheden er tre muligheder, for der er også muligheden for at blive og spille min kontrakt til ende.

Asensio udtalte dog også, at regelmæssig spilletid er vigtigt for ham – noget som han kan få svært ved at få i den kommende sæson for Real Madrid, da han formentlig som minimum vil komme til at dyste med Rodrygo igen. Asensio sagde følgende om ønsket om mere fast spilletid:
- Det er noget, jeg har søgt på det seneste. Jeg mener, at selvtillid er vigtigt. Dette år har været godt. Der var en periode i sæsonen, hvor vi ordnede det. Jeg søger, at kontinuiteten ikke blot varer i et par måneder men i en hel sæson.

Asensio sagde desuden om sine cheftrænere på klub- og landsholdsplan:
- Ifølge mig er Carlo Ancelotti et fodboldgeni, mens Luis Enrique er en stor træner, som har opnået store ting.  

Seneste artikler...