Zidane: På min tid kunne man nå længere på ren teknik

Zinedine Zidane fyldte 51 år for to dage siden, og i den forbindelse gav den tidligere Real Madrid-cheftræner et interview til Téléfoot, hvor han berørte et par emner vedrørende Real Madrid.

Blandt andet havde han flotte ord at sige om to store Real Madrid-legender:
- Hvis der er én spiller, der kan få mig ud af stolen, så er det Karim Benzema. Måske også Luka Modric. Spillere, hvor man tror, at de er ved at miste bolden, når de har den, men nej, de slipper altid afsted med det.

Zidane kommenterede også hurtigt på indkøbet af Jude Bellingham, som han beskrev som ”vigtig” og som ”klar til at spille for Real Madrid”, inden han udtalte sig om sin efterhånden lange pause fra trænergerningen:
- Om jeg savner adrenalinen ved at træne på højeste niveau? Ja, selvfølgelig. Når man er udenfor, ser du på det anderledes. Jeg har ikke haft det i to år, men det kommer.

Zidane kommenterede desuden på nutidens fodbold i forhold til spillet fra hans egen tid som fodboldspiller:
- På min tid var fodbold lidt mindre fysisk, end den er nu. Du kunne nå langt udelukkende med teknik. I øjeblikket synes jeg, at det er sværere. Nutidens fodbold er anderledes, hvis jeg havde spillet på denne tid, ville det fysiske måske have drillet mig.

Afslutningsvist bekendtgav Zidane desuden, at han fortsat har store tanker om Real Madrid-emnet Kylian Mbappé:
- Jeg håber, at han en dag vinder Ballon d’Or, og jeg håber, at han vinder en del titler. Det er fantastisk, hvad han udretter for det franske landshold og for PSG, hans klub. Jeg er fan af Mbappé.

Seneste artikler...