Florentino Pérez: Ancelotti passer perfekt til Real Madrid

Logo Realmadrid 010101

Ligesom Carlo Ancelotti satte klubpræsident Florentino Pérez efter Super Cup-finalen søndag aften nogle ord på triumfen. Her udtalte han til Realmadridtv:
- Det er meget tilfredsstillende for alle madridistas. Vi har vundet en Super Cup ved at slå de to største modstandere i spansk fodbold. Vi spillede rigtig godt i begge kampe, bedre i dag end den anden dag. Det var en fantastisk kamp mod Atlético af andre årsager og på grund af den episke betydning af at komme bagud. Men i dag spillede vi rigtig godt fra start til slut, og det kunne alle se.

Pérez har nu vundet 59 trofæer som Real Madrid-præsident, og om det sagde han:
- Dette er en klub, hvor ingen glemmer et trofæ, de tænker allerede på det næste. Min drøm er at fortsætte med at pleje dette.

Om Vinícius:
- Vinicius skiller sig næsten altid ud. Han scorer normalt ikke tre mål, men i dag spillede han en fantastisk kamp. Måske er der nogle dage, hvor han ikke scorer, men den indsats, han leverer for at lave assists og score mål, er enorm. Derfor er han en af de bedste spillere i verden. Han er meget ung, han er glad, og han er meget god. Han vil blive bedre hvert år.

Om Ancelotti:
- Han er en træner, der passer perfekt til Madrids stil, både på grund af hans måde at forstå fodbold på og på grund af hans eksemplariske opførsel i enhver kamp. Real Madrid og Ancelotti passer godt sammen.

Om forholdet til Barcelona:
- Mit forhold er rigtig godt med Laporta (Barcelonas præsident, red.), og vi opretholder rigtig gode institutionelle relationer. Jeg ved, hvor stor indsats de gør. Han er ulykkelig, og jeg er meget glad i dag. Det er fodboldens love.

Om Mbappé:
- Dette er ikke dagen for at tale om det. I dag er dagen for at lykønske de spillere, vi har, og ikke spillere, der er på andre hold. Vi har formået at score ni mål på to kampe.

Seneste artikler...