Nacho: Det har været den mest nervøse uge i sæsonen
Carlo Ancelotti havde sin anførerduo, Nacho og Luka Modric, med på pressemødet i går, og her følger anfører Nachos udtalelser før Champions League-finalen i aften.
Generelt om finalen:
- Jeg har maksimal tillid til dette hold, og vi går til finalen med entusiasme og lyst. Vi har stor respekt for modstanderen, men vi har meget selvtillid på grund af den sæson, vi har haft. Denne turnering er meget speciel for os. For nogle år siden var det svært at forestille sig at indhente en legende som Paco Gento (på listen over flest vundne Champions League-trofæer med seks styks, red.), men vi er ét skridt fra en finale og fra at vinde den. Det er spændende at kunne blive en del af denne lille gruppe spillere med seks Champions League-titler, men først vil vi fokusere på kampen og føle os tilpas og selvsikre omkring den.
Om denne afgørende uge i sæsonen:
- Dette har været den mest nervøse uge i sæsonen, da vi skal spille en finale, og det er her, vi er mest nervøse. Vi har selvtillid, men vi er mennesker. Det bliver en svær kamp, fordi det er en finale, selvom dette er specielt for klubben. Det er spændende for fansene, men for spillerne er det uroligt, fordi det er noget specielt.
Om ønsket til kampens forløb:
- Vi foretrækker at komme foran, fordi vi lider på banen, når vi er bagud, selvom det måske ikke ser sådan ud. Dette er hypotetiske overvejelser om udfaldet. Vi er fokuserede på at spille en god kamp, og jeg håber, at det udfalder sig til vores fordel i løbet af kampen. Vi skal spille denne kamp, som bliver meget tæt mod en meget stærk modstander.
Om hvad det betyder at spille Champions League:
- Det er specielt, spændende og inspirerende. Det er det bedste, der kan ske for en fodboldspiller, og endnu mere hvis spiller for Real Madrid, på grund af hvad det betyder for denne klub og for en spiller fra akademiet. Jeg glæder mig meget til kampen og håber, at alt går godt i morgen (i aften, red.).
- Alle, der elsker fodbold, ved, at for Real Madrid er denne turnering speciel, fordi tallene taler for sig selv. Det er ikke noget, der er opfundet. Når denne hymne spiller, føler vi os meget tæt på den, fordi det altid er gået godt for os. Dette er en meget speciel turnering på grund af de mange pokaler, klubben har. Men vi har også et stort ansvar med denne nye finale, og vi ønsker at gøre det lige så godt som i de seneste år.