Modric: Kampen er 50/50 mod et stort hold

Vi har skrevet om Ancelottis og Nachos udtalelser før aftenens Champions League-finale, og her følger Luka Modric’ ord.

Generelt om kampen:
- Vi er meget glade for at være her, har stor selvtillid og ro for at imødegå sæsonens vigtigste kamp. Jeg håber, vi gør det godt, som vi har gjort hele sæsonen.

Om muligheden for at udligne Paco Gentos utrolige rekord med seks vundne Champions League-titler:
- Det var noget utænkeligt at tro, at vi kunne nå dette øjeblik, men vi er her, og vi er meget glade og nyder dette øjeblik. Jeg håber, vi kan tage dette skridt som et hold og have seks pokaler, for det ville være imponerende.

Om at have favoritrollen:
- Alle betragter os som favoritter, men vi tænker ikke sådan. Kampen er 50/50, vi spiller mod et stort hold, der har haft en fantastisk sæson i Champions League. Der er meget respekt, og derfor er vi meget fokuserede og spændte. Vi har trænet godt, og jeg håber, vi viser det på banen.

Om sit ønskescenarie til kampens forløb:
- Vi foretrækker at være foran, hvis det er muligt, men vi har mange gange i år og tidligere år vist, at når tingene ikke går godt, fortsætter vi med selvtillid og kæmper til slut. Vi finder altid en måde at klare det på og er i stand til at vende situationen. Vi skal fortsætte med at have den mentalitet, engagement og kampvilje, men vi foretrækker at være foran i kampen.

Om at spille i London, hvor han tidligere har haft hjemme under sin tid hos Tottenham:
- Det er altid godt at spille her i London, fordi det er et fantastisk og historisk stadion. Jeg glæder mig til, at kampen starter.

Seneste artikler...