Sergio Ramos foran længere karantæne

Sergio Ramos kan stå foran en længere karatane, da dommer Miguel Angel Ayza Gomez beskylder ham for at overfalde ham verbalt efter at have fået det røde kort i 4-0 sejren over Celta Vigo.

 

Ramos reagerede rasende efter at være blevet vist det andet gule kort for en farlig udfordring på Celtas Augusto Fernandez med 20 minutter tilbage af kampen. Dommerens rapport siger at Ramos skulle have snakket grimt til dommerne, og anklaget dem for at være imod Madrid i kampen.

 

"Så snart han fik det andet gule kort, Real Madrids Nummer 4, Sergio Ramos Garcia, henvendte han sig til mig med følgende udtalelser: 'I er nogle skamløse skurke' hvilket han gentog 3 gange, hvorefter han sagde 'I har brugt hele f***ing dagen på at f***e os' som han gentog 2 gange". Rapporten skriver også "Senere da han kom ud til bænken, henvendte han sig til fjerdedommeren og sagde følgende: 'Altid det samme, hvilket skamløse skurke i er', hvilket han gentog 2 gange.

 

Ifølge artikel 94 i den spanske ligas disciplinærregler står der "fornærme, eller vise offensiv attitude overfor dommer er strafbart med karantæne i mellem 4-12 kampe".  Tilføjer man den automatisk 1 kamps udvisning han fik for det røde kort, står Ramos til at misse de næste fem kampe – tre i la liga imod Osasuna, Getafe og Valencia og begge Copa del Rey kvartfinaler mod Valencia.

 

Det spanske forbund ser mere seriøst på disse forseelser i denne sæson, med en lignende karantæne givet til Sergio Garcia for at bruge ordet 'skurk' mod dommer Carlos del Cerro Grande i en kamp mod Osasuna. Ramos's overtrædelse ser ud til at være mindst lige så slem.

 

Efter kampen udtalte Ramos at han følte at udvisningen var uretfærdig og kunne have kostet Madrid kampen.

 

"Det var ikke en tackling til et andet gult kort," Sagde Ramos. "Jeg vil ikke kommentere på dommeren, fordi det er mere af det samme. Jeg går herfra meget irriteret fordi der var meget spænding i opgøret, og disse ting kan ske."

 

Ramos brugte senere sin twitter til at undskylde for hans aktioner.

 

"Jeg fortryder hændelsen med dommeren, det er momenter af spænding produceret af min udvisning. Vi siger ting som vi er kede af bagefter."

 

Ramos er allerede den mest udviste spiller i Real Madrids historie, og har nu samlet hans 15 røde kort i hans syv en halv sæsoner i klubben.

Seneste artikler...

Annonce