Inden Real Madrid - Manchester United - europæisk Super Cup
Som nævnt tidligere vil Madridista.dk i den kommende sæson ikke byde på de traditionelle optakter og referater, men i stedet får I nu dette bud på et alternativ til optakt og vi vil meget gerne høre jeres mening om vores nye tiltag. Og lige så gerne høre jeres svar på de tre spørgsmål i debat-forum:
1) Dine forventninger til kampen.
Christian Clausen: Rodet affære. Mourinho spiller efter resultatet, vi kan formentlig ikke spille særlig flydende. Vi vinder den i sidste ende, og så er pre-season glemt.
Jesper: Jeg forventer ikke nogen skøn kamp, men jeg forventer en sejr til Real Madrid, som med næsten stærkeste hold må være klar til årets første titel-kamp.
Morten: Jeg forventer mest af alt en rodet kamp. Men jeg forventer også, at vi i en taktisk affære stepper up og vinder sæsonens første betydningsfulde kamp og trofæ.
Daniel: Mourinho er en taktisk mester og vil sørge for at stå stærkt defensivt. Derfor bliver det givetvis en kamp, hvor duellerne, andenboldene og udnyttelsesprocenten foran kassen bliver udslagsgivende. Manchester United er imidlertid ikke en skræmmende modstander, hvorfor jeg da også forventer en sejr i sidste ende!
Christian: Et svært opgør, hvor vi bliver udfordrede på mange parametre. God træning frem mod sæsonstarten.
Dejan: Frygter at man relativt sent i kampen finder rytmen. Mourinho skal nok gøre sit for at drille Madrid, så det kræver et velspillende kollektiv, men jeg er overbevist om at Real Madrid ender med at løfte sæsonens første titel.
Anders: Jeg frygter at Mourinho kommer til at dræne kampen, med sit kedelig spil som man senest så i EL-finalen. Jeg håber og tror dog p , at Zidanes udvalgte har nøglerne til at lirke United op.
2) Hvad skal der holdes særligt øje med hos modstanderen.
Christian Clausen: Et rimelig dynamisk forsvar og hurtige backs. Med Bale og Benz' stationære/tandløse tilstedeværelse i pre-season kunne man godt frygte, at RM bliver meget impotente rent offensivt og bliver lukket ned.
Jesper: Selv om Manchester United mangler tre forsvarere (Bailly, Roja og Jones), så kan holdets organisation godt komme til at drille Real Madrids offensiv, som har set alt andet end farlig ud i de fire første kampe. Og så råder man naturligvis over spillere som Pogba og Lukaku, som med deres fysik kan være med til at presse Real Madrids defensiv.
Morten: Her vil jeg pege på Rashfords hurtighed, hvis han starter overfor en Ramos, der endnu ikke ser ud til at være i omdrejninger.
Daniel: Jeg ved det snart ikke. Manchester United skriger ikke just af kvalitet. Men nyerhvervelsen Matic er muligvis en lille ubekendt for Real Madrid. Han kommer selv sagt til at orkestrere englændernes spil; hold øje med ham, Real Madrid! Herudover skal der lukkes ned for Lukaku. Han er et bæst uden lige.
Christian: Nogle profiler med Lukaku, De Gea og Pogba i spidsen, men også en række middelmådige fodboldspillere.
Dejan: Lukaku, Pogba og Matic - de skal lukkes ned.
Anders: United har stadig en del "nye" i deres trup og det bliver spændende at se om Mourinho i sin anden sæson i klubben, kan lægge puslespillet rigtigt.
3) Dit råd til Zinedine Zidane.
Christian Clausen: Shuffle it around. Giv Mourinho lidt overraskelser. Vis, at Bale og Benz ikke er selvskreven en plads i startopstillingen.
Jesper: Det bedste råd, man kan give en mand i den position, er at følge sit eget hoved og sine egne ideer, men det vil glæde mig, om han belønner de spillere, som har leveret godt i optakts-kampene med en plads i startopstillingen og det vil sige, at Asensio skal starte ind. Det er ikke længere en undskyldning, at han er for ung eller uerfaren. Han er i den grad klar til et gennembrud.
Morten: Stil en 4-4-2 med Isco i stedet for Bale. Kampen vindes på midtbanen, hvor United ser stærke ud med Matic, Herrera og Pogba. Overmatch United dér, så skal vi nok trænge igennem et afbudspræget engelsk centralt forsvar.
Daniel: Det bliver essentielt at vinde midtbaneslaget, men det er en selvfølge. Jeg mener, at Real Madrid vinder kampen relativt nemt, såfremt madrilenerne får held med at aktivere Carvajal og Marcelos offensive kvaliteter på backsene; førstnævnte over for Blind/Darmian/Shaw bliver ren guf.
Christian: Fokus på hurtig boldomgang og vind kampen om midten ved at spille teknisk frem for fysisk. Så får United det overordentligt svært, da de slet ikke er vant til den slags.
Dejan: Bolden bør fordeles hurtigt, og med den rette balance af tålmodighed og dræberinstinkt. Det kræver en dynamisk midtbane og en Isco der leverer disco.
Anders: Isco og Asensio med fra start!