Rygtebørsen XIX
Real Madrid are on the verge of making their first signing of the summer in the shape of Toni Kroos. The player has agreed a five-year deal worth €5 million (after tax) a season at the Bernabéu following a meeting between his agent and the 'Los Blancos' higher-ups in Madrid.
Read more: Kroos edging closer to Bernabéu switch - MARCA.com (English version)
Leer más: Real Madrid: El Real Madrid y el Bayern ya negocian por Kroos - MARCA.com
Tyskeren er ikke den eneste midtbanespiller, som i dag rygtes til Real Madrid. Ifølge El Confidencial, er Real Madrid interesserede i den brasilianske landsholdsspiller, Luiz Gustavo, som til daglig tørner ud for Wolfsburg. Han er dermed den seneste i rækken af flere midtbanespillere, som er blevet sat i forbindelse med 'Los Blancos'.
Alt imens rygtes en midtbanespiller på vej væk fra klubben: Arsene Wenger is planning a £23million move for Real Madrid star Sami Khedira. (The Sun)
'Dagens James Rodríguez' skal I heller ikke snydes for:
No Real surprise over James Rodríguez's rise
James Rodríguez has been on Real Madrid's radar since 2007. The club has long expected the Colombian to one day come of age on the world stage, as he is currently doing in Brazil.
For 'Los Blancos' it is a bittersweet feeling to see one of the many lads whose names are filed away in the offices at the Bernabéu suddenly shoot to prominence at the biggest event in football.
Real have been tracking Rodríguez since he emerged as a prospect at the 2007 Under-17 World Cup in South Korea. Coincidentally, another of the club's top summer targets also shone at that tournament: Germany's Toni Kroos.
Read more: No Real surprise over James Rodríguez's rise - MARCA.com (English version)
Interessant er det i øvrigt, at James Rodríguez' agent er Jorge Mendes, som ligeledes repræsenterer både Cristiano Ronaldo og en anden colombianer, der brændende ønsker, at komme til Real Madrid: Radamel Falcao.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
...Toni Kroos' ankomst ikke vil resultere i at en af vores midtbanespillere skulle blive solgt for at der skal være plads? Kroos, Alonso, Modric, Di Maria, Isco, Khedira og Illaramendi er meget for 3 pladser.
... Kommer Di Maria stadigvæk til at spille venstre midtbane? eller er der forlydende om at Ancelotti vil prøve noget andet?
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
I love watching Toni Kroos. I think he’s brilliant. I love the way he controls the ball and controls games. He can really play a pass and has superb vision. Kroos is capable of scoring goals too, from outside the box on either foot. I just wish Man United had signed him (Yes, it is good to see United bringing in new players, but they haven’t signed anything like the quality of Kroos).
Det beskriver ham meget godt. Han er boks-til-boks-spiller. Han arbejder godt begge veje, men hans forcer er, som Scholes fremhæver, i det fremadrettede spil og spillet med bolden. Defensivt har han forbedret sig ganske godt fra tidligere.
Jeg vil i øvrigt godt bringe en anden tysker i spil. Det er mere en mand til fremtiden. Leon Goretzka fra Schalke 04. Han er lidt ligesom Kroos, Modric og Rakitic. En 8'er på 10'er-positionen. I den forstand, at han bidrager begge veje.
Kasillas skrev: Kan nogen der er rigtigt inde i taktikken fortælle mig om:
...Toni Kroos' ankomst ikke vil resultere i at en af vores midtbanespillere skulle blive solgt for at der skal være plads? Kroos, Alonso, Modric, Di Maria, Isco, Khedira og Illaramendi er meget for 3 pladser.
... Kommer Di Maria stadigvæk til at spille venstre midtbane? eller er der forlydende om at Ancelotti vil prøve noget andet?
Dit gæt er lige så godt som vi andres. Og du ved det lige så godt som vi gør. Tålmodighed. Vent og se hvad der sker.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
El_Juan skrev: Paul Scholes om Toni Kroos:
I love watching Toni Kroos. I think he’s brilliant. I love the way he controls the ball and controls games. He can really play a pass and has superb vision. Kroos is capable of scoring goals too, from outside the box on either foot. I just wish Man United had signed him (Yes, it is good to see United bringing in new players, but they haven’t signed anything like the quality of Kroos).
Det beskriver ham meget godt. Han er boks-til-boks-spiller. Han arbejder godt begge veje, men hans forcer er, som Scholes fremhæver, i det fremadrettede spil og spillet med bolden. Defensivt har han forbedret sig ganske godt fra tidligere.
Jeg vil i øvrigt godt bringe en anden tysker i spil. Det er mere en mand til fremtiden. Leon Goretzka fra Schalke 04. Han er lidt ligesom Kroos, Modric og Rakitic. En 8'er på 10'er-positionen. I den forstand, at han bidrager begge veje.
Kasillas skrev: Kan nogen der er rigtigt inde i taktikken fortælle mig om:
Dit gæt er lige så godt som vi andres. Og du ved det lige så godt som vi gør. Tålmodighed. Vent og se hvad der sker.
Vi ved ganske rigtigt ikke noget, men mit bud er at det er Ángel di María, som er i farezonen. Han spiller i en position, som han er uvant for ham og selv om han har gjort det rigtig godt, så tror jeg godt at man kan besætte den position endnu bedre, evt. med Toni Kroos.
Samtidig er argentineren den spiller, som virker mest interessant for andre klubber og han virker heller ikke selv uinteresseret i at komme videre.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Siempre Madrid skrev: Vi ved ganske rigtigt ikke noget, men mit bud er at det er Ángel di María, som er i farezonen. Han spiller i en position, som han er uvant for ham og selv om han har gjort det rigtig godt, så tror jeg godt at man kan besætte den position endnu bedre, evt. med Toni Kroos.
Samtidig er argentineren den spiller, som virker mest interessant for andre klubber og han virker heller ikke selv uinteresseret i at komme videre.
En væsentlig pointe. Det har hele tiden været "forventet", at Di María skulle væk, men jeg tror mange er kommet i tvivl - inklusive jeg selv - ovenpå hans fantastiske præstationer i løbet af og især i den sidste del af sæsonen. Jeg har selv tidligere, før holdet gik ind i den afgørende og sidste fase af sæsonen, nævnt Kroos (sammen med bl.a. Pjanic og Gündogan) herinde som en potentiel erstatning for netop Di María, eftersom jeg på daværende tidspunkt så ham på vej væk.
Og det er helt sikkert en væsentlig pointe, at der er så stor interesse for Di María og selvfølgelig vil klubben lytte til eventuelle bud. Og kommer der et bud i omegnen af 50 mio. €, så er det selvfølgelig værd at overveje et salg, akkurat som det var tilfældet med Özil. Jeg tror dog ikke klubben har nogen interesse i, at presse Di María ud af klubben.
Det samme gælder for Khedira. Falder der et bud på 40-50 mio. €, så skal klubben selvfølgelig overveje det kraftigt.
Khedira vil så reelt set være den eneste med "samme type" løb som Di María, selvom der er alverdens til forskel på kvaliteten af det endelige resultatet, men det forebyggende er nogenlunde det samme.
Uden Di María på vores 3-mandsmidtbane, så mangler vi bare de løb, og specielt taget i betragtning af, at Ronaldo og Bale er meget stillestående, og først accelerere når de modtager bolden.
Jeg tror vi kommer til at lide af, at Modric og Kroos søger de samme positioner, og vores spil mangler de uventede løb.
Matuidi er det perfekte eksempel på hvor vigtige sådan nogle løb er, men der er ingen tvivl om, at Kroos vil være en klar forstærkning. Jeg frygter bare, hvis det er i stedet for Di María, men lad os håbe Ancelotti bygger mere på vores spil, for Di María endte alligevel med at være en god byggesten sidste sæson.
Det er ihvertfald fantastisk, hvis Kroos bliver signet, og specielt til den pris. I mine øjne er han fandens undervurderet, og klart en af verdens bedste!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- RasmusKring
- Gæst
-
Dios skrev: Det eneste jeg er bange for, hvis vi skiller os af med Di María, og vi henter Kroos eller en lignende spiller er de manglende løb mod feltet, eller decideret dybdeløb. Kroos placere sig meget lig med Modric, og ingen af dem tager decideret dybdeløb, eller har samme drive med bolden som Di María, og det var netop med til at gøre Real Madrid's angrebsspil, så farligt og afvekslende fra det tålmodige opbyggende spil.
Khedira vil så reelt set være den eneste med "samme type" løb som Di María, selvom der er alverdens til forskel på kvaliteten af det endelige resultatet, men det forebyggende er nogenlunde det samme.
Uden Di María på vores 3-mandsmidtbane, så mangler vi bare de løb, og specielt taget i betragtning af, at Ronaldo og Bale er meget stillestående, og først accelerere når de modtager bolden.
Jeg tror vi kommer til at lide af, at Modric og Kroos søger de samme positioner, og vores spil mangler de uventede løb.
Matuidi er det perfekte eksempel på hvor vigtige sådan nogle løb er, men der er ingen tvivl om, at Kroos vil være en klar forstærkning. Jeg frygter bare, hvis det er i stedet for Di María, men lad os håbe Ancelotti bygger mere på vores spil, for Di María endte alligevel med at være en god byggesten sidste sæson.
Det er ihvertfald fantastisk, hvis Kroos bliver signet, og specielt til den pris. I mine øjne er han fandens undervurderet, og klart en af verdens bedste!
Jeg er enig i, at vores midtbane måske kommer til at mangle dybdeløb, hvis man smider Kroos ind ved siden af Modric, men både Ronaldo og Bale laver en del dybdeløb, så jeg tror nu nok, at det skal gå. Det er dog vigtigt, at vi har Khedira og Di Maria i truppen, så de kan give midtbanen lidt flere strenge at spille på, nåår det liver nødvendigt.
- Cristiano Ronaldo
-
- Senior bruger
-
- Andalucía está en mi corazón
Falcao er en rigtig god angriber/forward type, men syntes der er lidt overbefolket på den position (BBC og en Jese) men hvis han kan leve med at være erstatning for Morata som er på vej væk, ville det være et godt kort at have på hånden.
James Rodriguez som er et kæmpe midtbane talent, som også vil gøre alt der er muligt for at komme til Real Madrid..
Det der er lidt pudsigt er at Jorge Mendes er agent for dem begge og som har et godt forhold til Monaco...
Gad vide om Perez kan lave en god handel ved evt. at tage dem begge, Falcao taler endda om at gå ned i løn for at komme til Real Madrid..
Jorge Mendes er iøvrigt også agent for Cristiano Ronaldo.
FALCAO HAS ASKED JORGE MENDES TO ENGINEER A DEAL
RODRIGUEZ WILL DO EVERYTHING IN HIS POWER TO JOIN MADRID
- kavver
- Gæst
-
Ifølge aviserne - og de 12 årige medlemmer på facebook, får vi jo 9-10 nye spillere.
Er jeg den eneste som tænker om det overhovedet er klogt, at lave noget som helst om på start-elleveren?
Vi har smadret alt i Europa. Bedste eksempel er vel de forsvarende mestre Bayern som blev tævet 5-0(!!!!!!!)
Tænker mere, at Carlo skal til at tænke over alle de dumme point tab vi har haft, mod små hold i ligaen.
Jeg kan se mening i at hente en ung angriber som kan acceptere at være reserve for Benz, og som har lidt mere klasse/selvtillid end Morata. Og dernæst, skal Di Maria selvfølgelig erstattes, hvis han vil væk. MEN, hvorfor skulle han ville væk, når han spiller hver gang(?).
Set fra mit synspunkt, vil det være dumt at bruge flere millioner på et hold, der fungere optimalt, og formentlig kun vil blive bedre, når Bale har været skadesfri i lang tid.
Er jeg den eneste med den holdning?
kavver
- Cristiano Ronaldo
-
- Senior bruger
-
- Andalucía está en mi corazón
Dios skrev: Det eneste jeg er bange for, hvis vi skiller os af med Di María, og vi henter Kroos eller en lignende spiller er de manglende løb mod feltet, eller decideret dybdeløb. Kroos placere sig meget lig med Modric, og ingen af dem tager decideret dybdeløb, eller har samme drive med bolden som Di María, og det var netop med til at gøre Real Madrid's angrebsspil, så farligt og afvekslende fra det tålmodige opbyggende spil.
Ville personligt også mene at miste Di María ville være et tab for Real Madrid da han netop løber sig ihjel for holdet så meget at han til tider kollapser på banen. (imponerende fighterånd)
Han har haft en rigtig god sæson for Real Madrid og står for rigtige mange af de gode indlæg til BBC med mål til følge.
- andersokis
- Gæst
-
Til slutt skulle jeg ønske at vi kunne vurdert en raskere, mer offensiv høyreback enn Arbeloa, for selv om jeg elsker mannen, ville jeg aldri følt meg trygg med han i en viktig kamp på grunn av en skade på Carvajal.