Rygtebørsen XIX
- RasmusKring
- Gæst
-
kavver skrev: Nu ved jeg godt det er agurke tid i medierne. Hvilket vel er derfor de ikke skriver om andet.
Ifølge aviserne - og de 12 årige medlemmer på facebook, får vi jo 9-10 nye spillere.
Er jeg den eneste som tænker om det overhovedet er klogt, at lave noget som helst om på start-elleveren?
Vi har smadret alt i Europa. Bedste eksempel er vel de forsvarende mestre Bayern som blev tævet 5-0(!!!!!!!)
Tænker mere, at Carlo skal til at tænke over alle de dumme point tab vi har haft, mod små hold i ligaen.
Jeg kan se mening i at hente en ung angriber som kan acceptere at være reserve for Benz, og som har lidt mere klasse/selvtillid end Morata. Og dernæst, skal Di Maria selvfølgelig erstattes, hvis han vil væk. MEN, hvorfor skulle han ville væk, når han spiller hver gang(?).
Set fra mit synspunkt, vil det være dumt at bruge flere millioner på et hold, der fungere optimalt, og formentlig kun vil blive bedre, når Bale har været skadesfri i lang tid.
Er jeg den eneste med den holdning?
kavver
For det første, så blev vi kun nummer 3 i ligaen, så der er plads til forbedring.
For det andet, så skal vi selvfølgelig kigge efter forstærkninger til holdet, såfremt der er gode muligheder på markedet. Det må ikke blive en sovepude, at vi vandt CL. Det betyder jo ikke, at truppen ikke kan blive bedre.
Jeg er dog enig med dig så langt, at vi ikke skal splitte truppen ad og laver 5-6 udskiftninger. 2-3 udskiftninger afhængigt af, om vi sælger nogen og om der er gode spillere til rådighed.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
RasmusKring skrev:
Dios skrev: Det eneste jeg er bange for, hvis vi skiller os af med Di María, og vi henter Kroos eller en lignende spiller er de manglende løb mod feltet, eller decideret dybdeløb. Kroos placere sig meget lig med Modric, og ingen af dem tager decideret dybdeløb, eller har samme drive med bolden som Di María, og det var netop med til at gøre Real Madrid's angrebsspil, så farligt og afvekslende fra det tålmodige opbyggende spil.
Khedira vil så reelt set være den eneste med "samme type" løb som Di María, selvom der er alverdens til forskel på kvaliteten af det endelige resultatet, men det forebyggende er nogenlunde det samme.
Uden Di María på vores 3-mandsmidtbane, så mangler vi bare de løb, og specielt taget i betragtning af, at Ronaldo og Bale er meget stillestående, og først accelerere når de modtager bolden.
Jeg tror vi kommer til at lide af, at Modric og Kroos søger de samme positioner, og vores spil mangler de uventede løb.
Matuidi er det perfekte eksempel på hvor vigtige sådan nogle løb er, men der er ingen tvivl om, at Kroos vil være en klar forstærkning. Jeg frygter bare, hvis det er i stedet for Di María, men lad os håbe Ancelotti bygger mere på vores spil, for Di María endte alligevel med at være en god byggesten sidste sæson.
Det er ihvertfald fantastisk, hvis Kroos bliver signet, og specielt til den pris. I mine øjne er han fandens undervurderet, og klart en af verdens bedste!
Jeg er enig i, at vores midtbane måske kommer til at mangle dybdeløb, hvis man smider Kroos ind ved siden af Modric, men både Ronaldo og Bale laver en del dybdeløb, så jeg tror nu nok, at det skal gå. Det er dog vigtigt, at vi har Khedira og Di Maria i truppen, så de kan give midtbanen lidt flere strenge at spille på, nåår det liver nødvendigt.
Det er forventeligt, at Bale og Ronaldo løber i dybden, og det er slet ikke de løb jeg snakker om. Jeg taler om de løb, som trækker modstanderne væk fra Ronaldo, Bale og Benzema. Skal du åbne et kompakt forsvar, så er dybdeløb stort set den eneste mulighed, og det adskiller ofte succes fra failure. Jeg siger ikke, at man ikke kan vinde uden de dybdeløb, men de er simpelthen uundværlige fra midtbanespillerne!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
andersokis skrev: Vel, det dummeste vi kan gjøre er å se oss fornøyde, uten å ønske forbedring. Husk hvordan vi strevet mot Atletico på samtlige møter, og hvordan vi ikke overvant Barcelona før i CDR. Det er alltid viktig å få inn motiverte, sultne spillere. I mine øyner burde Pepe selges om vi får et bud på 20mil € eller mer (hans fart og styrke vil bli dårligere), kjøpe iallefall 1 angriper og 1 midt, kanskje vurdere en kant avhengig av hvordan vi skal bruke Angel neste sesong.
Til slutt skulle jeg ønske at vi kunne vurdert en raskere, mer offensiv høyreback enn Arbeloa, for selv om jeg elsker mannen, ville jeg aldri følt meg trygg med han i en viktig kamp på grunn av en skade på Carvajal.
Arbeloa og Carvajal er det perfekte par;)
Omkring Pepe, så kan jeg sagtens være fristet af tanken om et salg. Og der skal nok være nogen, som vil lægge en pæn sjat penge. Men omvendt; så virker det bare så oplagt, at Pepe og Varane skal slås om pladsen. Både pga. deres alder, men også fordi jeg tror at Pepe kan leve med at sidde mere og mere på bænken, og derfor kan være den perfekte breddespiller.
Varane ligner i øvrigt en spiller, som er ved at være 100% klar til, at han igen skal være i startopstillingen...:)
kavver skrev: Nu ved jeg godt det er agurke tid i medierne. Hvilket vel er derfor de ikke skriver om andet.
Ifølge aviserne - og de 12 årige medlemmer på facebook, får vi jo 9-10 nye spillere.
Er jeg den eneste som tænker om det overhovedet er klogt, at lave noget som helst om på start-elleveren?
Vi har smadret alt i Europa. Bedste eksempel er vel de forsvarende mestre Bayern som blev tævet 5-0(!!!!!!!)
Tænker mere, at Carlo skal til at tænke over alle de dumme point tab vi har haft, mod små hold i ligaen.
Jeg kan se mening i at hente en ung angriber som kan acceptere at være reserve for Benz, og som har lidt mere klasse/selvtillid end Morata. Og dernæst, skal Di Maria selvfølgelig erstattes, hvis han vil væk. MEN, hvorfor skulle han ville væk, når han spiller hver gang(?).
Set fra mit synspunkt, vil det være dumt at bruge flere millioner på et hold, der fungere optimalt, og formentlig kun vil blive bedre, når Bale har været skadesfri i lang tid.
Er jeg den eneste med den holdning?
kavver
Jeg syntes det er vigtig at forstærke sig hver sæson. Man kan ikke bare stille sig tilfreds med holdet fordi man har haft en god sæson. Sådan er der ingen klubber der gør idag. Alle forstærker sig i håb om enten at overleve eller vinde så meget som muligt. Og jeg syntes i den grad vores nuværende trup kan forstærkes markant så man står endnu stærkere til næste sæson.
Jeg ville lige som dig være ked af hvis Di Maria smutter. Men hvis vi kan få 50mill € for ham, syntes jeg det er iorden at sælge ham. Jeg var grædefærdig da vi solgte Özil sidste år. Men jeg har ikke skænket ham en tanke i løbet at sæsonen, og jeg savner ham på ingen måde nu. Og det samme ville sikket ske med Di Maria. Don Carlo er ren verdensklasse, og jeg har tiltro til alle hans beslutninger :)
Morata
Casemiro
Llarra
Ind med:
Falcao
Kross
James R
Ved ikke med jer andre, men mine tårekanaler ville ikke løbe i frit fald :). Di maria har været god i denne sæson og kun denne. Hvis manden vil væk og vi får 45-50 mil så er jeg tilfreds. Jese, Kross og James R skal nok fylde hans sko.
Den tredje ændring er i forhold til Morata. Jeg mener han skal væk, om han så skal sælges eller blot lejes ud. Det er måske i overkanten med Falcao eller Mandzukic som afløser og jeg mener faktisk ikke nødvendigvis, at klubben bør hente en direkte erstatning. Umiddelbart kan jeg godt "nøjes" med Cristiano Ronaldo, Gareth Bale, Karim Benzema, Jesé, Isco og James Rodríguez som de seks forreste. Så kan man erstatte Morata med en central midtbanespiller i stedet, f.eks. José Rodríguez fra Castilla. Ham kan man i øvrigt indlemme under alle omstændigheder, så truppen tæller 24 mand, modsat 23 (20 markspillere og tre målmænd) i den forgangne sæson.
Med Jesés skade og Moratas mulige afgang, vil jeg dog ikke afvise yderligere en decideret angriber eller offensivsspiller. Det kunne f.eks. være Antoine Griezmann, Juan Iturbe, Mattia Destro, Domenico Berardi, Alexandre Lacazette, Pierre-Michel Lasogga eller Divock Origi (meldes på vej til Liverpool). Et mindre profileret navn. Hvor prisen på de første to dog nok er lidt i overkanten. Om end kan situationen omkring Jesés skade og Moratas mulige afgang ligeledes åbne op for mere spilletid til Isco, selv om jeg på sigt stadig ser ham på midtbanen.
Bottom-line: Toni Kroos for Casemiro, James Rodríguez for Ángel di María og en ny angriber eller José Rodríguez (eventuel begge, så truppen kommer til at tælle 24 mand med José Rodríguez) for Álvaro Morata. Efter de to-tre ændringer, kan vi begynde at diskutere spillere som Sami Khedira og Pepe - og mulige afløsere - skulle klubben modtage et så godt tilbud på en eller begge af de to, så et salg kan komme på tale. Historierne om, at Illarra måske skal lejes ud køber jeg ikke. Han bliver.
Antena 3 skriver i øvrigt i dag, at Real Madrid vil hente Keylor Navas og Kiko Casilla som erstatning for Iker Casillas og Diego López. Jeg er selvfølgelig klar over, at det virker mere end usandsynligt, at lokke Manuel Neuer eller Thibaut Courtois væk fra deres respektive klubber, så det er mere ønsketænkning. Kiko Casilla kan jeg gå med til. Jeg mener han er undervurderet. Selv om jeg godt kan lide Keylor Navas og synes han er en fantastisk keeper, så har jeg dog min skepsis omkring ham. Han er ikke særlig høj og lige som Iker, så har han sine tydelige svagheder i luftspillet. Han fylder ikke nok. Omvendt minder han mig ligeledes lidt om Iker på den positive måde, eftersom han er lige så hurtig på stregen. Jeg vil dog foretrække en yngre målmand i stedet, som f.eks. Jan Oblak. Det kunne være spændende med Oblak og Casilla. Det unge talent og den lidt mere rutinerede, som i øvrigt kender klubben, eftersom han har spillet ungdomsfodbold i Real Madrid, bl.a. for Castilla.
Når det så er sagt omkring målmandssituationen, så skal der ikke ske noget der før til næste sommer.
Edit: I sidste ende vil det i øvrigt ikke røre mig, hvis Falcao, James og Kroos ender med, at komme ind i stedet for Morata, Di María og Casemiro. Det vil nok nærmere overraske mig lidt, hvis der sker så markant et kvalitetsspring fra dem der går til dem der kommer. På den positive måde.
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Raul7-2880 skrev: Det er sjovt at folk her i forummet først er begyndt at nævne James rodrigeuz som mulig indkøb efter hans 3-4 seneste kampe... Woaw siger jeg bar'..
Det er vel meget naturligt eftersom kun ganske få har set meget fransk fodbold (Monaco) i år, og derfor først får set JRs talenter på klods hold
Raul7-2880 skrev: Det er sjovt at folk her i forummet først er begyndt at nævne James rodrigeuz som mulig indkøb efter hans 3-4 seneste kampe... Woaw siger jeg bar'..
Det er problemet med VM nogle gange. Det er tit som om at turneringen skiller sig ud og der bare ikke er plads til held eller god form selvom turneringen er på få kampe. Præsterer man i den turnering så er man god. Punktum.
According to L'Equipe, Real Madrid attacker Ángel di María could be part of a swap deal with AS Monaco striker Radamel Falcao. Negotiations are reportedly going well regarding Real's bid to sign Falcao in a deal that could also see two players move from the Bernabéu to Monaco. Argentina international Di María was a target for Monaco in the January transfer window.
Álvaro Morata og Ángel di María til AS Monaco, mens Radamel Falcao og James Rodríguez skifter den anden vej? ;-)
Det ser i øvrigt ud til, at det bliver Juventus - og ikke Real Madrid - som løber med Veronas lille argentiner, Juan Iturbe. Iturbe er ellers blevet sat forbindelse med Real Madrid denne sommer, som en mulig afløser for Morata, der sjovt nok er blevet rygtet til Juventus. Italienske medier mener at vide, at Juventus er enige med spilleren og de nu blot mangler, at handle en aftale på plads med Iturbes nuværende arbejdsgiver:
Another Juventus line from the papers and the Italian media are reporting that the Serie A champions are now close to finalising the signing of Juan Manuel Iturbe from Hellas Verona. Juventus have reportedly agreed a five-year deal with Iturbe and are now looking to put the finishing touches to an agreement with Verona. Juve are ready to pay €24million (£19.1m) and offer Fabio Quagliarella in part-exchange for Iturbe, who has also been linked with AC Milan.
- SFrandsen
- Gæst
-
Om vi så har plads til ham, er en anden sag. Med mindre Di Maria bliver solgt, synes jeg ikke det vil give mening af kaste 300 mio i Monacos retning. Vi må ikke glemme Isco, som vi brugte 300 mio på sidste sæson. Han har omtrent samme scoringssnit, spiller samme position og samme spillestil.