Rygtebørsen XIX

11 år 11 måneder siden #385 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne Rygtebørsen XIX

DonSelf skrev: Det fint med James. Men jeg vil meget helle have brugt de penge på Reus istedet ! Havde han været med til VM så havde Real købt ham istedet! (Forudsat at han havde haft en god slutrunde)


Ja, det viser desværre hvor inkompetent Realmadrids ledelse er. At kaste 600 mio. efter en spiller på baggrund af 4-5 kampe, og samtidige sælge Di Maria (manden som var afgørende bag CHL trofæet gennem hans formidable assist til Bale + hans scoring i Copa del Rey finalen). Istedet vælger man at købe Isco v.2. Hvis Di Maria vil væk så køb dog en spiller som Reus (en smule billigere og bedre)
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 11 måneder siden #386 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Rygtebørsen XIX
Jeg er meget uenig med flere af jer...

James kan - så vidt jeg har set og forstået - meget meget mere, end den typiske 10'er. Netop derfor er han også blevet sammenlignet med Maradona. Jeg tror slet ikke at det er noget problem, at han skal spille med udgangspunkt på kanten. Og det går jeg ud fra at han skal, for han passer ikke ind på Ancelotti's tremandsmidtbane.

Desuden må man være overordentlig naiv hvis man tror, at det ikke siger meget om manden hvad han har leveret til dette VM. Det er der intet døgnflue over. Det kan kun lade sig gøre hvis man har klasse, og samtidig nogle yderst stærke mentale værktøjer.

Så er jeg også vild med James alsidighed, og det at han kan bruges på mange positioner. Han kan sågar spille falsk 9'er og tage dødbolde, hvis dette skulle blive nødvendigt.

Di Maria skal sælges fordi:

1. Han gider ikke spille for Real Madrid. Ikke nok i hvert fald;)

2. Han har gjort det godt på midtbanen, men det kan altså gøres endnu bedre. Her kommer Kroos ind i billedet.

3. Han er ikke god nok på kanten.

4. Jeg fornemmer bare tid til luftforandring, på den front....

Reus skal ikke købes fordi:

1. Han er for god til at sidde på bænken, hvilket han ville komme til meget af tiden.

2. I Ancelotti's system passer han godt ind som kantspiller, men ikke som angriber. Men kanterne er stærkt besat, og så vender vi tilbage til bænken igen...

En lille tanke: Hvis Kroos og James kommer til klubben, vil man have Ronaldo, Bale, Modric, James, Alonso og Kroos (+ di Maria) til at tage dødbolde. Av med muligheder!;)
Følgende bruger(e) sagde tak: ZizouMo, El_Juan, Steen, Jaken, Kaká8

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 11 måneder siden #387 af Elkrimi
Besvaret af Elkrimi på emne Rygtebørsen XIX
Ja, for James har jo overhovedet ikke været et kæmpe talent siden han var teenager!

Hvorfor tror I Monaco smed 45 mio euro for ham sidste sommer? Og overbød storklubber som Man Utd.

James er uovertruffen, meget komplet og mere klar til Madrid end Draxler. Reus er også et godt bud, omend jeg tror James er mere komplet og kan fungere på tre-mands midtbanen også.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, ZizouMo, El_Juan, Steen, Kaká8

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 11 måneder siden #388 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Rygtebørsen XIX
Hold nu lige engang. Selvfølgelig køber Real Madrid ikke en spiller alene på baggrund af fem kampe. Man skal være tabt bag en vogn for at tro på dette.

En hver klub har en liste med emner (tror i scoutsene rundt omkring bliver betalt for, at lave ingenting?) og det er ikke usandsynligt, at en så talentfuld spiller som James, har stået på Real Madrids liste i længere tid. Hvilket historierne i øvrigt ligeledes går på. Selvfølgelig holder Real Madrid øje med de unge talenter ude i verden. Det gælder ligeledes James, som Real Madrid formentlig ikke alene har fulgt på klubplan, men ligeledes allerede i løbet af sine ungdomslandskampe for Colombia.

Det er simpelthen uvidenhed der gennemsyrer nogle af kommentarerne omkring James. Vi snakker om en spiller, der i en ung alder har præsteret på et højt niveau for Colombias landshold og ungdomdslandshold, været en nøglespiller for FC Porto, kåret til den bedste spiller i den portugisiske liga, formentlig står på listen i flere af Europas største klubber og var en nøglespiller for Monaco i forrige sæson. I øvrigt den spiller, som lavede flest assists i Ligue 1 i 2013/14-sæsonen (12 stks., en mere end Zlatan og to mere end Lucas. Og dobbelt så mange som holdkammeraten Moutinho).

James har været længe undervejs. Han har lige så stille bygget på, år efter år, først i Porto og nu i Monaco. VM var blot hans endelige gennembrud på den helt store scene, men det er jo ikke fordi han er et one hit-wonder, som kommer ud af ingenting. Så lad nu lige være med, at tage hele historien bag ud af ligningen og kun fokusere på de fem VM-kampe. Jøsses altså.

Af desperation falder snakken så lige pludselig bl.a. på Reus og Draxler. Hvad har en spiller som Draxler præsteret, som gør, at han er mere berettiget end James? Reus kan jeg gå med til, med det er naivt at tro, at han er en meget billigere løsning i den sidste ende og der er i øvrigt ikke noget der peger i retning af, at Reus forlader Borussia Dortmund, som heller ikke er tvunget til at sælge. Reus har heller ikke givet udtryk for, at han vil væk. Det skulle lige være fordi, der kommer et bud som er så stort, at Dortmund ganske enkelt ikke kan sige nej.

"Flavour of the month". Hæv nu lige sagligheden. Bare en lille smule.
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, ZizouMo, Steen, JimmyBroe, Jaken, Kaká8

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 11 måneder siden #389 af Dios
Besvaret af Dios på emne Rygtebørsen XIX
Jeg er helt med på idéen med James, men hvad er planen med ham? Jeg kender simpelthen ikke nok til ham, men mit umiddelbare indtryk, så spiller han en position som ikke indgår i Ancelotti's 4-3-3 system, kan det passe? Er han stærk nok defensiv til og indgå på den centrale midtbane, eller er han udelukkende bedst lige bag angriberen, hvor han jo spillede for Colombia, og gjorde det hjernedødt godt. Nu kan jeg læse M_linding godt nok skriver han kan indgå i vores 3-mandsmidtbane, og han er meget alsidig, men jeg har altså min tvivl om ham. Ikke om han er god nok, for det tror jeg egentlig han er, men mere om han vil passe ind i vores nuværende system, så der ikke skal laves for meget om, selvom det dog lader til vores midtbane bliver skiftet en del ud. Jeg råbte og skreg efter mere balance sidste år, da Di María var fremragende offensivt, men simpelthen ikke var klog nok til de defensive løb og placere sig ordentlig, og det ser ikke rigtig ud til James er en bedre kandidat end Di María på den front, så derfor har jeg min tvivl.

Hans pris gør vel, at man ikke placere ham på bænken for at være en breddespiller for Ronaldo og Bale, og det er vel heller ikke tiltænkt, at han skal være backup for Benzema?

Han er uden tvivl en spændende spiller, som jeg ville glæde mig enormt meget til at se, men det er godt nok nogle dyre drenge vi har oppe foran.

Derudover, så må Alonso's rolle i Real Madrid være minimal. Han har aldrig været mere end en middelmådig balancespiller, hvor hans klare forcer har været i det offensive opbyggende spil, men med Kroos tilgang, så må hans rolle da fuldstændig udgå, da Modric jo også er ved hans side, som viste sig og være mere end en habil "afløser" på playmakerollen. Han kommer dog med en masse erfaring, som man aldrig må tá for give, men jeg gætter på det er hans sidste sæson i Real Madrid trøjen.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 11 måneder siden #390 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne Rygtebørsen XIX
Jeg fornægter skam ikke James talent. Jeg påpeger blot Realmadrids ledelses uprofessionelle ageren. Det kan godt være at James har været på deres liste men tvivler stærkt på at de var villige til at betale 600 mio. før VM start.
Derfor er det besynderligt, at der blot skal 5 kampe til at man pludselig vil betale langt over en halv milliard på en spiller.
Derfor er ledelsen inkompetent og ik bedre end Man City, PSG osv..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 11 måneder siden #391 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Rygtebørsen XIX
Raul7-2880

Amen altså.... Det er jo markedsvilkårene!

Han er lige blevet topscorer ved VM, og har derfor krafitgt boostet værdien af sit brand, ud over at have taget et stort sportsligt skridt. Det er der intet underligt i overhovedet.

Du ville sikkert blive chokeret hvis du vidste, hvor meget Ramos blev subjektet for en lignende effekt, blot ved at score ét mål i en CL-finale for 7 uger siden.

Dios

Du overså et "ikke".

Jeg tror at James er tiltænkt en rolle i den forreste kæde. Jeg tror dog ikke, at han skal være fast starter fra starten af (hvordan skulle han kunne være det?). Mon ikke man kører ham langsomt ind på holdet;)
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 11 måneder siden #392 af Elkrimi
Besvaret af Elkrimi på emne Rygtebørsen XIX
500 mio DKK er nok en fair pris og mon ikke den ender i det leje.

Der er flere muligheder med James. For Colombia lå han til højre i en 4-4-2 med en masse frihed offensivt.

I Madrid kan han som nævnt begå sig flere steder: som kant, offensiv midtbane og falsk ni'er.

Man kunne som i CL-finalen tage udgangspunkt i en 4-4-2:
James/Isco-Modric/Alonso-Kroos-Bale
Ronaldo-Benzema/Jese

Eller i en mere defensiv 4-3-3 med Alonso som anker:
Alonso
Kroos-Modric
Bale-James-Ronaldo

Bare balancen findes defensivt, så er kombination skide ligegyldig offensivt, når man har hyper-komplette spillere som Ronaldo, Bale, og James der laver chance og scorer ud af ingenting.
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved Elkrimi.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 11 måneder siden #393 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Rygtebørsen XIX
Dios

1) I en 4-3-3 eller en 4-1-2-1-2 kan han både spille med udgangspunkt på kanten, som falsk 9'er eller ligefrem angriber. En af de tre forreste pladser. Han er, som jeg ser det, ikke helt stærk nok defensiv til, at spille længere tilbage. Det er i øvrigt mulig, at han kommer som erstatning for Di María, men det er jo ikke direkte, eftersom han ikke skal spille i en tremandsmidtbane, som Di María kom til. Det er der Kroos kommer ind i billedet.

2) Selvfølgelig kan han placeres på bænken, også selv om klubben måtte betale 60 mio. €. Jeg tror ikke prisen bliver så høj. Når Jorge Mendes er indblandet plejer det, at være kreativ og ikke særlig gennemsigtig bogføring. Der er brug for en bred trup og stærke alternativer i løbet af en lang sæson. Ancelotti kan kun starte med 11 spillere. Og der er brug for en bred trup. Det går jo ikke, at der kun er kvalitet blandt de første 11. Det er Real Madrid det her. De skal altså spille med om seks titler og der venter rigtig mange kampe.

3) Xabi Alonsos rolle vil aldrig være minimal. At betegne ham som en middelmådig balancespiller grænser i øvrigt op til det tåbelige, sådan groft sagt. Hvordan var det nu lige det gik Real Madrid i starten af sæsonen, hvor Xabi var ude af spillet? For ej at forglemme CL-finalen, hvor han var savnet på banen. Xabi er og bliver en nøglespiller, både på og udenfor banen. Hvad enten han spiller eller ej. Han er trænerens forlængede arm på banen. Du finder ikke en anden spiller i truppen med så meget erfaring og fodboldintelligens på samme tid. Det er der aboslut intet middelmådigt over.

Det er morsomt, så mange der lige pludselig tror, at Xabi ikke har nogen rolle at spille. Især taget i betragtning, at Carletto er kendt for gerne, at vil spille med en dybtliggende playmaker. Først Pirlo og nu Xabi. I forhold til Illarramendi og hans tilpasning er Xabi ligeledes utrolig vigtig.

Raul7-2880 skrev: Jeg fornægter skam ikke James talent. Jeg påpeger blot Realmadrids ledelses uprofessionelle ageren. Det kan godt være at James har været på deres liste men tvivler stærkt på at de var villige til at betale 600 mio. før VM start.
Derfor er det besynderligt, at der blot skal 5 kampe til at man pludselig vil betale langt over en halv milliard på en spiller.
Derfor er ledelsen inkompetent og ik bedre end Man City, PSG osv..


Det er der absolut intet besynderligt i, snarere tværtimod. Det er vel netop logisk, at hans værdi stiger ovenpå sine præstationer. Han er altså trådt ind på den helt store scene, hvor der er maksimal eksponering. Og oveni det kommer han fra en sæson, hvor han har været en af de absolutte profiler i Ligue 1. Jeg tror prisen var høj nok i forvejen, for ej at forglemme, hvad Monaco betalte for ham i første omgang.

Markedsværdi, udbud og efterspørgsel. Simple as that. Så kan du mene, at ledelsen er nok så inkompetent og uprofessionel. Sæt nu lige tingene i perspektiv i stedet.
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: Elkrimi, M_linding, IL Capitano, Chamartin

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 11 måneder siden #394 af IL Capitano
Besvaret af IL Capitano på emne Rygtebørsen XIX
"Derudover, så må Alonso's rolle i Real Madrid være minimal. Han har aldrig været mere end en middelmådig balancespiller, hvor hans klare forcer har været i det offensive opbyggende spil, men med Kroos tilgang, så må hans rolle da fuldstændig udgå, da Modric jo også er ved hans side, som viste sig og være mere end en habil "afløser" på playmakerollen. Han kommer dog med en masse erfaring, som man aldrig må tá for give, men jeg gætter på det er hans sidste sæson i Real Madrid trøjen."

Forstår simpelthen ikke hvordan, at man kan komme frem til denne konklusion?! At Alonso aldrig har været mere end en middelmådig balancespiller er helt hen i vejret.
Det er netop Alonso som har været den spiller, med undtagelse af Cristiano, som har været den vigtigste spiller for holdet siden 2009. Forrige sæson var måske ikke hans bedste, mens han i den netop overståede sæson har været særdeles vigtig/god.
Hans pasninger frem i banen og evne til at flytte bolden over stor afstand, på meget kort tid er direkte verdensklasse. Samtidig erobre han en mange bolde, laver de vigtige frispark og er god til at læse spillet.
Er helt enig med EL_Juan omkring dette emne..

Alonso, Kroos og Modric vil være startformationen, og den stærkeste med de spillere, som (forhåbentlig) er i klubben.
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved IL Capitano.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 11 måneder siden #395 af Raul 4 ever
Besvaret af Raul 4 ever på emne Rygtebørsen XIX

Dios skrev: Derudover, så må Alonso's rolle i Real Madrid være minimal. Han har aldrig været mere end en middelmådig balancespiller, hvor hans klare forcer har været i det offensive opbyggende spil, men med Kroos tilgang, så må hans rolle da fuldstændig udgå, da Modric jo også er ved hans side, som viste sig og være mere end en habil "afløser" på playmakerollen. Han kommer dog med en masse erfaring, som man aldrig må tá for give, men jeg gætter på det er hans sidste sæson i Real Madrid trøjen.


Din påstand om vil jeg lade El_Juan om at kommentere. Kroos kommer heller ikke til at erstatte Alonso. Det er hans defensive evner ikke gode nok til. Ofte ser vi f.eks. Alsonso droppe ned og agere den 3. centerforsvarer, når der kommer forskydninger i spillernes positioner. Skulle Modric eller Kroos også gøre det??

Tidligere har vi haft store problemer ved at modstanderne kunne lukke ned for Alonso, og så havde vi alt for svært ved at styre spillet. Det hjalp Modric med sidste år, og Modric og Kroos foran Alonso vil næste år hjælpe endnu mere. Så meget, så det nærmest bliver meningsløst at sætte en mand på Alonso, som derfor får lettere ved at udføre hans spil. Omvendt vil der ikke længere være så meget brug for Alonso, så han ville nu godt kunne erstattet med bølgebryder, som gerne må have nogle felt til felt kvaliteter også. Khedira ville også sagtens kunne bruges på hans plads. Eller også kan vi bare bruge Alonso indtil Illarra bliver bedre end ham.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 11 måneder siden #396 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Rygtebørsen XIX
Som jeg skrev tidligere så mener jeg det bør være i alles interesse at få forlænget med Khedira. Lykkedes dette ikke er man selvfølgelig nødt til at sælge ham og hente en erstatning, her synes jeg den oplagte afløser er Javi Martinez. Man vil ikke få lige så mange dybdeløb som med Khedira, til gengæld mener jeg det vil styrke den defensive del af midtbanen markant, og dermed kan man overlade mere offensivt initiativ til Modric og hans makker, som jeg håber er Toni Kroos.

Alonso har bidraget med meget, og været en god mand for klubben, men hans alder gør at han nødvendigvis må udfases, dermed ikke sagt at han skal forlade klubben, men han skal heller ikke spille lige så mange minutter som han gjorde i sidste sæson, det vil være at skyde sig selv i foden på længere sigt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum