Rygtebørsen XIX
Jeg kan forstå at med Di Maria på kanten har Real Madrid dybdeløb fra den position, men tilgengæld slækkes sikre pasninger. - Med Kroos er det omvendt: vi taber lidt med dybdeløb, men tilgengæld har vi sikre pasninger fra den position.
Hvorom alting er: Bale spillede som venstreback engang og er omskolet til højrewing. Kunne han ikke placeres i Di Marias plads hvis altså vi absolut vil have dybdeløb fra den position?
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
JesperA skrev: Alonso har bidraget med meget, og været en god mand for klubben, men hans alder gør at han nødvendigvis må udfases, dermed ikke sagt at han skal forlade klubben, men han skal heller ikke spille lige så mange minutter som han gjorde i sidste sæson, det vil være at skyde sig selv i foden på længere sigt.
Der er en grund til, at Illarramendi blev hentet sidste sommer. Nu har han overstået den første læretid og i sit andet år skal han så begynde at vise, om det er ham der skal tage over eller ej. Det er stadig den eneste naturlige afløser i truppen for Xabi, på positionen som defensiv midtbanespiller.
Det er gældende for både Illarra og Isco, at de kommer til eksamen i deres andet år i klubben. Det er der de for alvor skal vise, at de har en fremtid i Real Madrid. Isco vil endvidere være essentiel. Jeg synes vi overser ham. For det første, så kan han være med til, at tage noget af det enorme pres væk fra James, som der utvivlsomt vil komme på ham. Så er det i stedet James der er førsteårseleven, så at sige. Og så er det sådan set underordnet, om James' prisskilt vil være dobbelt så stort som Iscos eller ej.
Endvidere er spørgsmålet selvfølgelig, hvad Carlettos planer er med Isco. Ser han ham stadig som Seedorf-typen og vil han fortsætte omskolingen, så han kan spille på tremandsmidtbanen, eller vil han i højere grad blive brugt, som et supplement til en af de tre forreste pladser. Jeg mener stadig, at Iscos fremtid er på den centrale midtbane, i en rolle alá Iniesta, men det kræver fortsat meget arbejde, eftersom han stadig er mere en naturlig 10'er end 8'er. Han spillede sig dog gevaldigt op i slutningen af forrige sæson og leverede nogle flotte præstationer, ikke mindst ligeledes defensivt, hvor han arbejdede rigtig godt.
Kasillas skrev: Med udgangspunkt fra Elkrimis indlæg, vil jeg gerne spørge de taktik-kyndige herinde, om Bale ikke også kan spille den samme plads som Di Maria gjorde mestendels i sidste sæson?
Jeg kan forstå at med Di Maria på kanten har Real Madrid dybdeløb fra den position, men tilgengæld slækkes sikre pasninger. - Med Kroos er det omvendt: vi taber lidt med dybdeløb, men tilgengæld har vi sikre pasninger fra den position.
Hvorom alting er: Bale spillede som venstreback engang og er omskolet til højrewing. Kunne han ikke placeres i Di Marias plads hvis altså vi absolut vil have dybdeløb fra den position?
Det korte svar er nej. Der er det mere relevant, at snakke om en spiller som Isco. Læs mit svar til JesperA i dette indlæg, hvor jeg kommer lidt ind på Isco.
Bale skal ikke ned og spille på en tremandsmidtbane. Han har sine styrker i andre facetter af spillet. Og det vil være spild af hans stærke sider, at sætte ham ned i en lignende rolle, som Di María fik. Jeg kan ikke se ham udgøre en trussel på samme måde i en sådan rolle, som han kan længere fremme på banen. Og han har ikke det samme arbejdsraseri som Di María, i hvert fald ikke på samme måde. På den front er de to forskellige spillere. Nuvel, Bale kan sagtens benyttes mere centralt, men det er længere fremme på banen - lige bag angriberen - akkurat som han til tider spillede i Tottenham.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg er stadig størst tilhænger af 4-3-3, med Alonso som anker/dybdeliggende playmaker med Illarra som den naturlige arvetager. Og foran har vi øjeblikket Modric, Kroos, Isco og måske Khedira til de to pladser. Jose R. kunne jeg også sagtens se støde til truppen, da han har mange af de kvaliteter vi efterspørger i afløsere for Casemiro, Di Maria og måske Khedira: Løbevillighed og fysik primært, men også fornuftig teknik og pasningsspil.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
På kanterne er Bale og Ronaldo langt foran. Og på tremandsmidtbanen har vi hallerede Isco, som Ancelotti er ved at omskole. (tror iøvrit at Isco for en stor sæson, da han nu er faldet til i Madrid). Hvis James skal starte på kanten, så skal man vælge at gå over i en 4-4-2 noget oftere.
her er de stats jeg kunne finde for James
www.espnfc.com/player/82816/james-rodriguez?season=2013
et pænt antal mål for en 10'er og hvis han fortsætter som under VM så kunne han godt blive god i angrebet.
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
1) I en 4-3-3 eller en 4-1-2-1-2 kan han både spille med udgangspunkt på kanten, som falsk 9'er eller ligefrem angriber. En af de tre forreste pladser. Han er, som jeg ser det, ikke helt stærk nok defensiv til, at spille længere tilbage.
Okay så er det som jeg havde regnet med. Altså, at han er tiltænkt til bredden hos de 3 forreste.
2) Selvfølgelig kan han placeres på bænken, også selv om klubben måtte betale 60 mio. €. Jeg tror ikke prisen bliver så høj. Når Jorge Mendes er indblandet plejer det, at være kreativ og ikke særlig gennemsigtig bogføring. Der er brug for en bred trup og stærke alternativer i løbet af en lang sæson. Ancelotti kan kun starte med 11 spillere. Og der er brug for en bred trup. Det går jo ikke, at der kun er kvalitet blandt de første 11. Det er Real Madrid det her. De skal altså spille med om seks titler og der venter rigtig mange kampe.
Vi er dog helt og aldeles uenige angående bredde kontra økonomi. Det er godt nok Real Madrid, men at have en mand til udelukkende at sidde på bænken og være et supplement til 500 mio. plus er lige overdrevet nok IMO. Jeg er udmærket klar over han skal kæmpe med på lige fod om pladsen, men som du selv siger, så kan Ancelotti kun stille med 11, og ofte er det de samme 11.
Bredden skal rumme kvalitet, men det fås også meget billigere end 500 mio. plus. Hvis det viser sig, at James netop lige er manden som der skal til, så er det ham man køber, men hvis man har en klar plan om hvem start 11'eren er, så er det økonomisk uansvarligt i mine øjne. Her menes der, at James uanset hvor godt han gør det ikke kan slå Ronaldo, Bale eller Benzema af holdet. Jeg siger ikke det er eller bliver sådan, men det er ihvertfald set før.
3) Xabi Alonsos rolle vil aldrig være minimal. At betegne ham som en middelmådig balancespiller grænser i øvrigt op til det tåbelige, sådan groft sagt. Hvordan var det nu lige det gik Real Madrid i starten af sæsonen, hvor Xabi var ude af spillet? For ej at forglemme CL-finalen, hvor han var savnet på banen. Xabi er og bliver en nøglespiller, både på og udenfor banen. Hvad enten han spiller eller ej. Han er trænerens forlængede arm på banen. Du finder ikke en anden spiller i truppen med så meget erfaring og fodboldintelligens på samme tid. Det er der aboslut intet middelmådigt over.
I mine øjne har han altid været helt ekstremt overvurderet på den position. Det kræver dog også der er en vis balance på holdet, som der på ingen måde er eller har været på holdet. Dertil kommer han oftest til at se utrolig dum ud, men det gør han også oftest, fordi han simpelthen bare ikke er god nok defensivt. Hans placeringsevne er blevet bedre, og han står oftest godt når vi står kompakt, men det er tydeligt og se, at han ikke er en defensiv midtbanespiller. Han har den status som han har udelukkende på grund af hans pasningsspil, og det at han spiller i Real Madrid, for før det, så var Senna foretrukket på landsholdet.
Jeg synes nu ikke man kan sætte det sådan op, for selvfølgelig var Alonso en opgradering, men se på alternativet! Ancelotti kunne ikke selv finde hoved og hale i hans projekt, og først efter et par måneder, så gik han over til 4-3-3 systemet som fungerede langt bedre, og det skete sådan ca. da Alonso kom tilbage. Jeg siger ikke Alonso er dårlig overhovedet, men bedre er han altså heller ikke.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Elkrimi skrev: Hvordan er folks opfattelse af Khedira's situation? Bliver han eller søger han et nyt eventyr?
Den er lidt svær.
først blev det reporteret at Madrid og Arsenal var blevet enig om en transfer-sum og at Khedira har afvist Madrids kontrakt-udspil. Et skifte til Arsenal giver mening, da han er meget gode venner med Özil. Nu her lyder det dog at Arsenal ikke vil betale den løn som Khedria forlanger (en løn som ville gøre ham til klubbens bedst betalte)
jeg er ikke selv den støreste Khedria-fan, da jeg ikke mener at han spiller strålende i den hvide trøje, som han gør på landsholdet (lidt ligesom Özil). Men nu hvor Kroos næsten er officielt Madrid-spiller, så ville det være godt hvis han havde en legekammerat så Kroos' omvæltning ikke bliver for stor.
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Raul 4 ever skrev:
Dios skrev: Derudover, så må Alonso's rolle i Real Madrid være minimal. Han har aldrig været mere end en middelmådig balancespiller, hvor hans klare forcer har været i det offensive opbyggende spil, men med Kroos tilgang, så må hans rolle da fuldstændig udgå, da Modric jo også er ved hans side, som viste sig og være mere end en habil "afløser" på playmakerollen. Han kommer dog med en masse erfaring, som man aldrig må tá for give, men jeg gætter på det er hans sidste sæson i Real Madrid trøjen.
Din påstand om vil jeg lade El_Juan om at kommentere. Kroos kommer heller ikke til at erstatte Alonso. Det er hans defensive evner ikke gode nok til. Ofte ser vi f.eks. Alsonso droppe ned og agere den 3. centerforsvarer, når der kommer forskydninger i spillernes positioner. Skulle Modric eller Kroos også gøre det??
Tidligere har vi haft store problemer ved at modstanderne kunne lukke ned for Alonso, og så havde vi alt for svært ved at styre spillet. Det hjalp Modric med sidste år, og Modric og Kroos foran Alonso vil næste år hjælpe endnu mere. Så meget, så det nærmest bliver meningsløst at sætte en mand på Alonso, som derfor får lettere ved at udføre hans spil. Omvendt vil der ikke længere være så meget brug for Alonso, så han ville nu godt kunne erstattet med bølgebryder, som gerne må have nogle felt til felt kvaliteter også. Khedira ville også sagtens kunne bruges på hans plads. Eller også kan vi bare bruge Alonso indtil Illarra bliver bedre end ham.
Nu mente jeg heller ikke at Kroos skulle erstatte Alonso, men mere, at Khedira stadig er og finde i Real Madrid. Forhåbentlig er han stadig i truppen efter August, men bliver han solgt, så bliver Alonso ligepludselig en vigtig brik igen. Jeg håber stadig på en konstellation med Khedira, Modric og Kroos. Hvor de 2 sidstenævnte agere playmakere, men Modric som den bagerste af alle 3, så det udelukkende er ham som henter bolde fra forsvaret af.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Nemlig den, at man i Real Madrid er en smule bekymrede for Ronaldos knæ? Det er bare en tanke... Jeg ved bare, at på nogle punkter er den sportslige ledelse bestemt ikke risikovillig. Det gælder bl.a. risikoen for at mangle ekstraordinær kvalitet i offensiven, hvis man i en periode ikke kan forvente det helt vilde af Ronaldo og Jesé.
Som sagt bare en flygtig tanke... Men vi ved jo reelt ikke andet om Ronaldos skade end, at han har gjort ALT for ikke at pleje den, indtil videre...:)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Der er i øvrigt pudsigt, hvordan al snak om Falcao pludselig forstummede, mens snakken om James lige fik et nøk op.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- raul7=kongen
-
- Offline
- Moderator
-
Xabi, Illarra, Kroos, Modric, James, Cristiano, Bale, Jesé og Isco. Til at dække de fem midtbanepladser. Det er i mine øjne en perfekt kombination af forskellige typer, folk som kan spille flere pladser, eksperter på enkelte pladser, spillere til alle Ancelottis foretrukne systemer og sult/rutine. Jeg vil elske den midtbane helt udover det sædvanlige. Illarra vil blive mere beskyttet med mere pasnings/placeringsstærke Kroos som makker, James vil få fast tid, men omvendt ikke være tvunget til at starte på noget tidspunkt. Cristiano og Bale kan få flere pauser, mens Isco forhåbentlig kan få mere tid og Jesé stadig kan få muligheden for at bryde igennem.
Jeg vil ikke tøve med at kalde det for verdens både bedste og mest komplette midtbane. Tilmed vil kun Xabi være oppe i årene.
Sidder jeg bare og dagdrømmer?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
