Sæsonen 2014/2015

12 år 3 uger siden #157 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2014/2015

Real Madrid skrev: Jeg er helt med på at købe James, men 10'eren tilhører Modric!

Haha, er det dit OCD med trøjenumre der ikke går op, hvis James får nr. 10? :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Moohh
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 uger siden #158 af Moohh
Besvaret af Moohh på emne Sæsonen 2014/2015
Helt igennem godkendt transfervindue indtil videre. Dejligt at tingene stille og roligt bliver afklaret i god tid.

Ind med kroos, fantastisk signing. Prisen er rimelig, ikke noget kæmpe beløn som ellers er blevet en tendens. Utrolig lovende spiller med rigtig mange evner. Jeg kan huske ham som den afgørende taktiske spiller i vores semifinale exit for 2 sæsoners tid siden mod Bayern. Den måde han lagde sig dybt på midtbanen og skiftede til 10'eren, af forskellige taktiske årsager. (kan ikke huske præcis men det ikke så vigtigt) knægten har evner! Lukker de alonso ned, så har vi skam kroos som vifter rundt med delikate lange afleveringer. Så super signing efter min mening.

Morata til Juventus. Først og fremmest vigtigt at han kommer videre. Valget med Juventus kan diskuteres. Men jeg tror tanken bag det må være at han skal vise sig på topniveau. I Juventus har han gode spillere omkring sig og så spiller de champions league. Jeg tror det vil være en positiv oplevelse for ham, og jeg tror faktisk jeg er en af de få der forventer en ny og meget bedre Morata der vender tilbage om en sæson eller (højst sandsynligt) to. Men jeg glæder mig.

Og en transfer jeg synes er endnu bedre. Casemiro til porto. En et årig leje aftale, til vores lille brasilianske ven. Altså kan man ønske sig at sende et talent til et bedre sted end den sydamerikanske talentfabrik? Næppe. Spilletid, erfaring, relativt gode holdkammerater, porto som spiller nogenlunde samme formation så han finde sin rolle i en 4-3-3, og så spiller de jo altid fint med i Europa. Jeg tror personligt ar Casemiro kan blive en fremragende spiller. Vi har set små glimt af det, vores helt egen Arturo Vidal, teknisk, bolderobrer, målfarlig, boks til boks spiller. Jeg synes i hvert fald det er utrolig spændende at han er røget til netop porto. Glæder mig igen her til at se hvad det kan blive til.

Jeg er meget optimistisk ja, men de har jo alle sammen potentialet. Håber resten af transfervinduet fortsætter med de positive takter og at det hele bliver afviklet i god tid å spillerne kan nå at være med i optakten. (bale)

Hvad jeg håber sker:
Ud med di Maria. Tak for en fantastisk sæson, men jeg tror det er på tide han kommer videre. Vi har ikke en type som ham og sådan en får vi heller aldrig, men han kan sagtens erstattes. Forhåbentlig med en isco i topform i den kommende sæson.

Khedira bliver. Uden Khedira har vi kun "offensive" typer tilbage. Medmindre man vil investere i en klasse defensiv midtbane så synes jeg man skal beholde ham. For hvem er der egentlig derude som kan komme på reals hold? Illarra er også relativt defensiv men han har jo stadig en del at bevise.

James? Kan sagtens lade sig gøre. Men det virker som et lidt taktisk tankeløst køb. Han kan dække kanterne og spille som falsk 9'er og såmænd også på midten. Men har vi ikke allerede klasse spillere på de positioner? Man køber jo ikke en spiller som James som back up, han skal ind og gøre en forskel, og kan ikke rigtig se hvor der skulle være plads til ham henne.

Andre forslag:
Stevan jovetic. Fremragende fodboldspiller fra sin fiorentina tid. Teknisk dygtig angriber, lidt samme type som benzema, han har endnu ikke bevist noget på top niveau (city) men mener bestemt han har evnerne.

Kantspiller der kan dække begge kanter. Griezmann er et godt bud. Ellers kunne kigge over imod chelsea hvor de har schürlle (staves?) som jeg mener er en fremragende spiller. Super subben i VM, han kommer jo nærmest ind og scorer hver gang. Kunne være spændebde med ham, dog ikke noget helt helt realistisk bud.

Kunne være spændende med lidt skifte på målmands posten. En lidt mere dominerende spiller på mål kunne være spændende (neuer) bare uden at være så flagrende, haha. Men på den anden side ønsker vi jo alle sammen San iker på mål, selvom han har set ldt svag ud på det sidste.

Det umiddelbart det jeg kan komme på. Det skal lige siges det er et af mine første indlæg herinde, har glædet mig til at kunne deltage lift i debatten og dele mine tanker.

12 år 3 uger siden #159 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 2014/2015
Velkommen !

Og jeg er enig langt hen ad vejen.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

12 år 3 uger siden #160 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 2014/2015
Jeg har gjort mig lidt taktiske overvejelser. Dette er forudsat, at James kommer ind i stedet for Di María og Khedira bliver i klubben:

Netop udskiftningen af Di María med James tror jeg i øvrigt kan få den effekt, at holdets spil i endnu højere grad vil blive mere over midten og jeg tror, der vil komme endnu mere fokus på boldbesiddelse og positionsspil. Noget Ancelotti allerede i sin første sæson gav udtryk for, at han gerne ville arbejde hen imod. I den forstand tror jeg rent faktisk, at vi i endnu højere grad kommer til at se et mere typisk Ancelotti-hold (glem heller ikke, at det rent faktisk blot er hans anden sæson). Jeg forventer ligeledes mere dynamik, hvor de tre på midtbanen og de tre forreste kan skifte positioner i løbet af kampene. Mest væsentligt er, at de fortsat spiller hurtigt og aggressivt.

Målmandssituationen vil jeg ikke gå videre ind i. Jeg tror ikke, der kommer til at ske ændringer der denne sommer, men det vil tiden vise. I forsvaret forventer jeg heller ingen ændringer i forhold til forrige sæson. Det bliver de samme otte spillere.

På midtbanen bliver det interessant. Med Kroos’ ankomst og Khediras tilbagevenden giver det efter min mening Ancelotti nogle nye taktiske muligheder der. Jeg tror Carletto vil holde fast i sin 4-3-3, men der er muligheder for, at veksle mellem det, 4-2-1-3 (4-3-3 med omvendt trekant) og 4-1-2-1-2 (falsk 9'er). Der er den klassiske mulighed med Xabi Alonso/Illarramendi som balancespilleren foran forsvaret, med Kroos/Khedira og Modric/Isco i en være advanced rolle foran den defensive midtbanespiller. Ligeledes kan trekanten vendes og man kan spille med Khedira og Modric i en doble pivote og med Kroos foran dem. Det vil give en helt anden dynamik. Og spillerne kan frit skifte positioner, som vi ser på det tyske landshold.

Dette er noget jeg tidligere har været inde på. Som jeg tidligere skrev i en anden tråd, så vil det give Carletto nogle interessante muligheder rent taktisk hvis Khedira bliver. Hvor de som sagt enten kan spille med den traditionelle - med Xabi eller Illarra som den deciderede defensive midtbanespiller - eller med en mere vekslende og dynamisk midtbane med Modric, Khedira og Kroos, lidt ligesom vi ser på det tyske landshold med Khedira/Lahm, Schweinsteiger/Lahm og Kroos.

Længere fremme er der foreløbig fem spillere til rådighed til de tre forreste pladser, hvor Isco ligeledes kan indgå. Cristiano, Bale, Benzema, James og Jesé. Jeg forventer fortsat megen frihed til de forreste tre og endnu mere afveksling end tidligere. Det er dynamiske spillere, som kan spille flere positioner. Alle har de dog ligeledes det tilfælles, at de gerne vil søge ind centralt i banen. Men jeg ser i den grad potentiale. Ligeledes med James i en rolle som falsk 9'er. En rolle Isco til dels også kan spille, hvis det skal være.

Hvis dette er udgangspunktet, så tæller truppen dog kun 22 spillere og der mangler mindst en. Så er spørgsmålet bare, om det skal være angriber eller en kantspiller, som truppen skal suppleres med. Altså en direkte afløser for Morata, i skikkelse af en spiller med nogenlunde de samme karakteristiska som Morata. Eller en decideret wing, som der ikke rigtig findes i forvejen i truppen (udover Marcelo og Coentrão). Jeg hælder mest til det sidste.

Nuvel, det kunne være fint med en angriber, med nogle andre karakteristika end de fem offensivspillere, der i forvejen er. En decideret boksspiller. Men det er ikke fordi, der vil komme til, at mangle folk i boksen. Det frygter jeg ikke. Og der vil ikke komme til at mangle mål. Derfor hælder jeg faktisk mere til købet af en decideret kantspiller. For i denne trup mangler der en spiller, som kan (komme ind og) skabe noget bredde. Bale gør det til dels, men søger som sagt stadig meget ind centralt. De andre fire kan lige spille med udgangspunkt på kanten, men de søger som sagt også ind i banen. Der vil dermed sagt komme til, at mangle en spiller, der kan skabe noget bredde som Di María.

Det skal ikke nødvendigvis være et profileret indkøb, som f.eks. Griezmann eller Cuadrado. Det kunne være en spiller som Yevhen Konoplyanka, Zakaria Bakkali eller sågar Memphis Depay.

4-3-3:
Xabi Alonso/Illarramendi; Kroos/Khedira, Modric/Isco
Bale/James, Benzema/Jesé, Ronaldo/(eks. ny kantspiller)

4-2-1-3 (4-3-3 med omvendt trekant):
Khedira/Illarramendi, Modric/Xabi Alonso/Kroos
Kroos/Isco/Modric
Bale/James, Benzema/Jesé, Ronaldo/(eks. ny kantspiller)

4-1-2-1-2 (falsk 9’er):
Xabi Alonso/Illarramendi
Kroos/Khedira, Modric/Isco
James/Isco/Bale (til dels Kroos)
Bale/Jesé/Benzema/James, Ronaldo/Benzema/Jesé/(eks. ny kantspiller)
Sidste redigering: 12 år 3 uger siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken, MMM

12 år 3 uger siden #161 af Raul 4 ever
Besvaret af Raul 4 ever på emne Sæsonen 2014/2015

El_Juan skrev: Jeg har gjort mig lidt taktiske overvejelser. Dette er forudsat, at James kommer ind i stedet for Di María og Khedira bliver i klubben:

Netop udskiftningen af Di María med James tror jeg i øvrigt kan få den effekt, at holdets spil i endnu højere grad vil blive mere over midten og jeg tror, der vil komme endnu mere fokus på boldbesiddelse og positionsspil. Noget Ancelotti allerede i sin første sæson gav udtryk for, at han gerne ville arbejde hen imod. I den forstand tror jeg rent faktisk, at vi i endnu højere grad kommer til at se et mere typisk Ancelotti-hold (glem heller ikke, at det rent faktisk blot er hans anden sæson).

Jeg kan så bare ikke forstå, hvorfor man ikke valgte at beholde Özil sidste sommer. Vi kan nok ikke komme uden om at deres bedste position er lige bag en angriber. Alternativt på kanten, hvor de trækker meget ind i banen. Sidste sæsons taktik egnede sig også langt bedre til Di Maria (både på kanten og som en del af en 3 mands midtbane), end den gjorde til Özil. Så hvad er det der har ændret sig siden man nu har brug for en Özil type? Rent hypotetisk selvfølgelig, men tror du Özil ville kunne hentes tilbage og udfylde en stor del af den rolle James er tiltænkt?

James virker godt nok lidt mere polyvalent end Özil, men der er stadig et tydeligt overlap i deres spil og position. James var selvfølgelig bedre end Özil under VM, men spilleres form går jo op og ned, så jeg forventer ikke at vi får en væsentlig bedre spiller end Özil var for os. James' fremtidige potentiale overgår dog nok Özil's markant.

12 år 3 uger siden #162 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 2014/2015
Özil kommer med overvejende sandsynlighed aldrig nogensinde tilbage til Real Madrid og hvorfor skulle han i øvrigt det? Det tror jeg hverken Real Madrid eller Özil selv har nogen interesse i, især ikke efter deres brud. Jeg kan heller ikke se fidusen i at tale om en spiller, der blev solgt sidste sommer. Özil er fortid. Nu ser vi fremad.

I Rygtebørsen er der i øvrigt skrevet nogle glimrende indlæg, især af MMM, omhandlende kontraktmæssige forhold, hvor der bl.a. står lidt om hvorfor Özil (og nu Di María) har fået kniven i Real Madrid. Sådan groft sagt.

Til noget helt andet: MARCA skriver i dag, at den centrale midtbanespiller, Omar Mascarell, kan være et emne til førsteholdstruppen, som Casemiros afløser. Det vil jeg som sådan ikke have noget imod, så længe det ikke bliver på bekostning af en ny offensivspiller. Så må Omar i stedet blive spiller nummer 24 i truppen, så truppen tæller dette antal spillere, modsat 23 i forrige sæson.

Omar drager med til USA sammen med målmanden Pacheco, forsvarererne Derik og Diego Llorente, midtbanespillerne Álvaro Medrán, Marcos Llorente og Lucas, samt angriberne Rubén Sobrino og Raúl de Tomás. Alle ni har de trænet med her i den første uge af opstartsfasen. Det samme gælder José Rodríguez (på vejt til Deportivo), samt Burgui og Noblejas, der meget vel kan fortsætte hos Real Madrid Castilla.

Pacheco vil angiveligt efterfølgende søge spilletid andetsteds, mens Derik formentlig ligeledes er på vej væk. Diego Llorente fortsætter angiveligt hos Castilla.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

12 år 3 uger siden #163 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 2014/2015

Raul 4 ever skrev:

El_Juan skrev: Jeg har gjort mig lidt taktiske overvejelser. Dette er forudsat, at James kommer ind i stedet for Di María og Khedira bliver i klubben:

Netop udskiftningen af Di María med James tror jeg i øvrigt kan få den effekt, at holdets spil i endnu højere grad vil blive mere over midten og jeg tror, der vil komme endnu mere fokus på boldbesiddelse og positionsspil. Noget Ancelotti allerede i sin første sæson gav udtryk for, at han gerne ville arbejde hen imod. I den forstand tror jeg rent faktisk, at vi i endnu højere grad kommer til at se et mere typisk Ancelotti-hold (glem heller ikke, at det rent faktisk blot er hans anden sæson).

Jeg kan så bare ikke forstå, hvorfor man ikke valgte at beholde Özil sidste sommer. Vi kan nok ikke komme uden om at deres bedste position er lige bag en angriber. Alternativt på kanten, hvor de trækker meget ind i banen. Sidste sæsons taktik egnede sig også langt bedre til Di Maria (både på kanten og som en del af en 3 mands midtbane), end den gjorde til Özil. Så hvad er det der har ændret sig siden man nu har brug for en Özil type? Rent hypotetisk selvfølgelig, men tror du Özil ville kunne hentes tilbage og udfylde en stor del af den rolle James er tiltænkt?

James virker godt nok lidt mere polyvalent end Özil, men der er stadig et tydeligt overlap i deres spil og position. James var selvfølgelig bedre end Özil under VM, men spilleres form går jo op og ned, så jeg forventer ikke at vi får en væsentlig bedre spiller end Özil var for os. James' fremtidige potentiale overgår dog nok Özil's markant.

Der skete det, at Ozil er et menneske. Og mennesker kan kun spille godt, hvis de er glade og tilfredse - og det nytter derfor ikke at holde dem i klubben, mod deres vilje;)

Ozil ville hellere spille for Arsenal, og Real Madrid tjente gode penge på handlen.

(Desuden er James og Ozil forskellige typer, som du også selv er inde på)
Sidste redigering: 12 år 3 uger siden ved M_linding.

12 år 3 uger siden #164 af Raul 4 ever

El_Juan skrev: Özil kommer med overvejende sandsynlighed aldrig nogensinde tilbage til Real Madrid og hvorfor skulle han i øvrigt det? Det tror jeg hverken Real Madrid eller Özil selv har nogen interesse i, især ikke efter deres brud. Jeg kan heller ikke se fidusen i at tale om en spiller, der blev solgt sidste sommer. Özil er fortid. Nu ser vi fremad.

I Rygtebørsen er der i øvrigt skrevet nogle glimrende indlæg, især af MMM, omhandlende kontraktmæssige forhold, hvor der bl.a. står lidt om hvorfor Özil (og nu Di María) har fået kniven i Real Madrid. Sådan groft sagt.

Nej selvfølgelig skal Özil ikke tilbage. Det var heller ikke det jeg foreslog. Jeg kan bare ikke se hvorfor man sælger Özil, da han ikke passer ind i systemet og så henter James her et år senere. Iøvrigt til en højere løn end Özil, nok skulle have, så der er nok mere i det end lønnen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

12 år 3 uger siden #165 af Raul 4 ever

M_linding skrev: Der skete det, at Ozil er et menneske. Og mennesker kan kun spille godt, hvis de er glade og tilfredse - og det nytter derfor ikke at holde dem i klubben, mod deres vilje;)

Ozil ville hellere spille for Arsenal, og Real Madrid tjente gode penge på handlen.

Hvis Özil var vigtig forklubben og Ancelotti, så havde man nok sørget for at holde ham glad.

Og mere forskellige, mener jeg heller ikke Özil og James er som typer, selvom der er nogle tydelig forskelle.

12 år 3 uger siden #166 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 2014/2015

Raul 4 ever skrev:

M_linding skrev: Der skete det, at Ozil er et menneske. Og mennesker kan kun spille godt, hvis de er glade og tilfredse - og det nytter derfor ikke at holde dem i klubben, mod deres vilje;)

Hvis Özil var vigtig forklubben og Ancelotti, så havde man nok sørget for at holde ham glad.

Og mere forskellige, mener jeg heller ikke Özil og James er som typer, selvom der er nogle tydelig forskelle.

Jeg var heller ikke selv fan af, at man hentede Bale, netop fordi at Ozil og Bale begge er for gode til at ikke være faste startere...

Men det gjorde man, og den situation gad Ozil ikke. Og derfor er Ozil ikke værd at tale om, som sådan...;)

12 år 3 uger siden #167 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæsonen 2014/2015
@Raul 4 Ever

Jeg kan sagtens følge dig, og jeg frygter at rende ind i et hold som Chelsea eller Atlético i den nye sæson. El_Juan er inde på, at vi kommer til at spille meget centralt, og jeg er helt enig. Ift. Chelsea og Atletico frygter jeg et hold, som stiller sig med to løbestærke centrale midtbanespillere og en defensivt orienteret taktik, hvor der den ene kant trækker ind i banen, og dermed vil ødelægge meget for os. Vores offensive midtbane vil blive overbefolket af vores og modstandernes folk, og hvis vi ikke scorer hurtigt, så vil vi få det ekstremt svært - præcis som vi så det i CL-finalen.

Jeg glæder mig ikke til at se Kroos, Modric og Isco trille bolden rundt i trekanter, fordi vi ikke kan nedbryde modstanderens midterakse. Jeg ønsker mig et hold, som kan åbne en betondefensiv og derefter smadre dem på hurtige omstillinger.

Derudover kan jeg sagtens følge din sammenligning med Özil som type. Noget de andre ikke rigtig tog stilling til.

12 år 3 uger siden #168 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Sæsonen 2014/2015
Udover positionen som en af holdets 3 forreste, så har jeg lidt svært ved at se parallellerne mellem Özil og James. Özil er den mere assisterende, hvor James både kan være den opbyggende, assisterende og afsluttende. Jeg ser en hel del flere facetter i James' spil, om end jeg, indrømmet, ikke har set tilnærmelsesvis så meget til ham over årene som Özil.

James er mere mobil og dynamisk. Hvor Özil godt, sådan groft sagt, kan lide at stå stille og modtage bolden for at sende den videre igen, vil James opsøge bolden selv. Mere flyvsk, aggressiv og determineret i sin spillestil, søger i langt højere grad de målgivende situationer og har tilmed også et mærkbart bedre spark end Özil. Alle disse kvaliteter gør ham, i mine øjne, langt mere brugbar i en uforudsigelig og vekslende offensiv med 3 frontløbere uden fastlåste roller, end Özil og hans lidt mere mutte og stationære facon.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan, MMM

Leveret af Kunena Forum