Sæsonen 2014/2015

• 100cardel
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 uger siden #181 af 100cardel
Besvaret af 100cardel på emne Sæsonen 2014/2015
Er der nogen der gider give mig deres bud på næste sæsons startopstilling?
Jeg er ved er være lidt nysgerrig hvad i andre tror, for jeg er selv blevet meget forvirret af det snarlige køb af James Rodríguez.

Mit bud:
Casillas
Carvajal - Varane - Sergio R - Marcelo
Kroos - Modric - Khedira
Bale -Benzema - Ronaldo

Bænk: Lopez, Arbeloa, Pepe, Coentrão, Xabi, Isco, James....

Og igen, forstår ikke hvad Real Madrid skal bruge James Rodríguez til. Og hvad der så sker når Jese kommer tilbage.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 2 uger siden #182 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 2014/2015

100cardel skrev: Er der nogen der gider give mig deres bud på næste sæsons startopstilling?
Jeg er ved er være lidt nysgerrig hvad i andre tror, for jeg er selv blevet meget forvirret af det snarlige køb af James Rodríguez.

[...]

Og igen, forstår ikke hvad Real Madrid skal bruge James Rodríguez til. Og hvad der så sker når Jese kommer tilbage.

Hjertens gerne: www.madridista.dk/index.php/forum/debat/...2015?start=156#52388
Følgende bruger(e) sagde tak: 100cardel

12 år 2 uger siden #183 af Elkrimi
Besvaret af Elkrimi på emne Sæsonen 2014/2015
Ligesom sidste sommer kunne jeg godt tænke mig at se en 4-3-3 variant med en falsk 9'er.

Casillas/Lopez
Carvajal, Varane, Ramos, Marcelo
Kroos, Alonso, Modric
Bale, James/R7, R7/James

Mega dynamiske backs, en intelligent og enormt pasningsstærk midtbane og tre mand helt frem som alle kan afgøre kampen.

Isco kan afløse for Modric og Kroos, tilmed kan han spille blandt de tre forreste i de "mindre" kampe. Jese kommer til at få masser af chancer og spilletid. Ærgerligt at vi ikke har en oplagt erstatning for Morata på Castilla, jeg tvivler på De Tomas kan tilbyde noget, men omvendt så er jeg ikke det mindste i tvivl om at vi kommer til at score rigeligt med mål med R7, Bale, Benz, James, Jese og til dels Isco.
Sidste redigering: 12 år 2 uger siden ved Elkrimi.

• Paulochichon
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 uger siden #184 af Paulochichon
Besvaret af Paulochichon på emne Sæsonen 2014/2015
Her følger mit bud på kommende sæsons trup og startopstilling:
Målmænd: Iker Casillas, Diego Lopez, Jesus
Forsvar: Carvajal, Arbeloa, Pepe, Varane, Ramos, Nacho, Marcelo, Coentrao, Mattia De Sciglio
Midtbane: Xabi Alonso, Illaramendi, Kroos, Khedira, Modric, Isco, Di Maria
Angreb: Bale, Jesé, Ronaldo, Benzema, Rodrigo

Opstilling mod defensivt orienterede hold:
Casillas/Lopez -
Carvajal - Pepe/Varane - Ramos - Marcelo/Coentrao
Xabi/Illara
Modric - Kroos
Bale - Benzema - Ronaldo

Mod hold som ikke nødvendigvis ynder at lade os sidde på boldbesiddelsen, og har styrker i det opbyggende spil
Casillas/Lopez
De Sciglio - Pepe/Varane - Ramos - Marcelo/Coentrao
Khedira - Alonso/Ilarra
Modric/Kroos
Bale - Benzema - Ronaldo

Jeg romantiserer muligvis lidt for meget men er vild med tanken om balancen på det hold.
Arbeloa som "mentor" for Carvajal, ligeså Pepe for Varane, Xabi for Illara. Sund konkurrence og hvis eksempelvis Varane eller Coentrao er i bedre form end deres direkte konkurrenter på pladsen er der ikke så meget at sige, selvom jeg da klart foretrækker Marcelo og Varane. Arbeloa, Nacho samt De Sciglio forsikrer en enorm alsidighed i forsvaret. Modric - Kroos konstellationen finder jeg essentiel i holdets opbyggende spil, da to så dygtige centrale playmakere gør at man styrer udenom problemer fra sidste sæson når Modric var uoplagt (en sjældenhed) eller taktisk forhindret og vi derfor, som så ofte ses var afhængige af Di Marias raids/uforudsete genialiteter. Det er uholdbart med en mand der spiller 50% af sine sæsoner som en drøm og de resterende med en bundniveau på niveau med Guti. Med Jesé's tilbagevenden varsles forhåbentligt en ny era hos canteranos og i Madrid's galacticos fyldte historie. Desuden kan jeg rigtigt godt lide tanken om at Di Maria "straffes" for sine af og til iloyale udtalelser, sin pressen på for lønforhøjelse og efterfølgende dårlige periode. Når han spiller som han gør bedst, kan han jo slå både Modric/Kroos af eller, Bale/Ronaldo. Måske for meget sagt, men der er også skader/pauser i det angreb. Desuden skal vi ikke glemme at der i perioder i sidste sæson blev eksperimenteret med angrebskonstellationer såsom Bale - Jesé - Ronaldo, Di Maria - Bale - Ronaldo, Bale - Ronaldo - Jesé, og enda Isco centralt. Så megen alsidighed, enormt potentiale, mange spanske/canteranos osv.
Vil meget gerne høre jeres mening/kritikpunkter til ovenstående. MVH :D

• 100cardel
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 uger siden #185 af 100cardel
Besvaret af 100cardel på emne Sæsonen 2014/2015
Meget interessant det her.

El Juan, du tænker James Rodríguez kan være et supplement til kamtespillerne (hvis vi regner med at Real Madrid fastholder samme formation som sidste år).
Det vil jo så at enten Ronaldo eller Bale sidder på bænken. Tror du at de går med til den?

Og Elkrimi, du tænker mere James som en angriber (igen fortsat at Real Madrid stiller i samme formation).
Noget som jeg personligt ikke tror kommer til at virke. James er ikke en spilstation på samme måde som Benzama er. James Rodríguez ønsker ikke at ligge deroppe og ligge bolde af til højre og venstre.

Og ja, Paulochichon, du har jo så nogle meget fine idéer til midtbanen. Men hvor er James Rodríguez henne i alt det her ? :)

12 år 2 uger siden #186 af Elkrimi
James er 99% sikkert Madrid-spiller. Tour Bernabeu aflyst imorgen (så han kan præsenteres):
www.marca.com/2014/07/21/futbol/equipos/...drid/1405958012.html

Toppen af poppen er efterhånden samlet i Spanien, når det handler om offensive stjerne. Hvor bliver det en vanvittigt dyst mellem RM og Barca.

Neymar, Suarez, Messi, Pedro, Deloufou
Vs.
Bale, Ronaldo, Benzema, James, Jese

Det bliver ikke vildere.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

12 år 2 uger siden #187 af Elkrimi

100cardel skrev: Og Elkrimi, du tænker mere James som en angriber (igen fortsat at Real Madrid stiller i samme formation).
Noget som jeg personligt ikke tror kommer til at virke. James er ikke en spilstation på samme måde som Benzama er. James Rodríguez ønsker ikke at ligge deroppe og ligge bolde af til højre og venstre.

Hvis man anvender James som falsk 9'er bliver han ikke spilstation som en traditionel 9'er, men vil søge dybt i banen i de fri rum og kan derfra selv spille bolden videre dybt, drible eller afslutte.
Det der gør ham som en bedre falsk 9'er end Isco og Ozil er, som jeg ser det, at han er mere komplet. Han har både hurtigheden og er mere fysisk stærk end Isco og langt mere farlig foran kassen end Ozil, som var hans store svaghed. Gudsbenådet oplægger, men han gør det sjældent færdig selv.

12 år 2 uger siden #188 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2014/2015

Elkrimi skrev:

100cardel skrev: Og Elkrimi, du tænker mere James som en angriber (igen fortsat at Real Madrid stiller i samme formation).

Hvis man anvender James som falsk 9'er bliver han ikke spilstation som en traditionel 9'er, men vil søge dybt i banen i de fri rum og kan derfra selv spille bolden videre dybt, drible eller afslutte.
Det der gør ham som en bedre falsk 9'er end Isco og Ozil er, som jeg ser det, at han er mere komplet. Han har både hurtigheden og er mere fysisk stærk end Isco og langt mere farlig foran kassen end Ozil, som var hans store svaghed. Gudsbenådet oplægger, men han gør det sjældent færdig selv.

1 spørgsmål. Du er ikke vild med Benzema, det forstår jeg, men regner du selv med at Isco eller James vil gøre det ligeså godt som Benzema? Her tænker jeg i det opbyggende spil kontra mål og assist, eller 3. fod? Hvis Benzema skal erstattes, så skal han da erstattes med en som ikke minder om ham, eller rent faktisk er dårligere end ham i det opbyggende spil, men derimod en skarpretter, som banker kasser ind. Noget som jeg selv syntes er tosset, da vi netop har Ronaldo til det!
Og ja jeg mener Isco og James begge er Benzema meget underlegende i det opbyggende spil, og forståelsen af pladsen. Isco er ikke i nærheden, og James er jeg meget usikker på hvor han står ift. den position.

Ikke kun rettet til dig, men mon ikke James er et kvalitetskøb til bredden groft sagt. Sidste sæson manglede vi kvalitet og bredde i offensiven. Noget som vi vel og mærke tabte mesterskabet på. Jesé mister vi halvdelen af sæsonen, og er vel stadig i modningsprocessen dvs. stadig meget utilregnelig, selvom han gjorde det fantastisk sidste sæson, og Di María som til nøds spillede på kanten sidste sæson er snart solgt. Vi ville stå utrolig svagt offensivt, hvis en af BBC blev skadet, karantæne eller whatever. Og her kommer James ind i billedet. Et kvalitetskøb uden lige, som kan konkurrere på lige fod med BBC sammen med Jesé når han er klar.

Jeg tror helt sikkert, at James får mange minutter/kampe fra start af, men at han ikke er tiltænkt som fast starter, og selvom transfersummen lyder på en del, så er det nu engang det kvalitet koster.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: 100cardel, JimmyBroe, TcRedondo

12 år 2 uger siden #189 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæsonen 2014/2015
Hvordan er Isco Benzema underlegen i det opbyggende spil?!

@El Krimi
Fjern da lige Pedro og Deulofeu fra resten af den potente offensiv.

12 år 2 uger siden #190 af Elkrimi
James, den ny Totti?

Hvordan adskiller James sig fra andre 10'ere har der været en del spørgsmål om. Forskellen på Ozil og James er ret tydelig, hvis man sammenligner deres gennembruds-VM:

Ozil, VM 2010 (1 mål, men langt flere assists):
-www.youtube.com/watch?v=Vh_BpSCAuGU
James, VM 2014 (6 mål, har dog også målgivende afleveringer):
- Grækenland:www.youtube.com/watch?v=xEFm7Rv5370
- Elfenbenskysten: vimeo.com/99788375 (hovedstødsmål)
- Japan: vimeo.com/99679341
- Uruguay: vimeo.com/99711330 (se denne!)
- Brasilien: vimeo.com/100039979
- Kommentarer: vimeo.com/100075733
James er utrolig direkte og koldblodig foran kassen, hvilket adskiller sig fra Ozil. Ligeledes tar han mere ansvar.

Ift Isco, så har han heller ikke potentialet til at være den helt offensive 10'er eller falske 9'er.

Totti kan måske inddrages som forbillede til James i en falsk 9'er - en 10'er der kunne det hele - uden at tage munden for fuld ;)
Totti som ung:www.youtube.com/watch?v=9CG4PU6QHOU
Og som falsk 9'er:www.youtube.com/watch?v=vJOX9kuk7hw
Der er en del ligheder; fysisk, teknisk, intelligens, afslutninger og lederevner. Lad os se om Ancelotti ser det samme ;)

12 år 2 uger siden #191 af Raul 4 ever
Besvaret af Raul 4 ever på emne Sæsonen 2014/2015

100cardel skrev: Er der nogen der gider give mig deres bud på næste sæsons startopstilling?

Mit bud:
Casillas
Carvajal - Varane - Sergio R - Marcelo
Kroos - Modric - Khedira
Bale -Benzema - Ronaldo

Bænk: Lopez, Arbeloa, Pepe, Coentrão, Xabi, Isco, James....

James kommer til efter det for det forhåndenværende søms princip.

Han er dette transfervindues største Galactico, og måske den eneste der har et marketingspotentiale på højde med Neymar, Messi og Ronaldo. Samtidig er han også en af meget få spillere, som har potentiale til at nå Messi og Ronaldos sportlige niveau. Dette skriger langt væk af et Florentino Perez indkøb og fortsætter den lange række af Galacticos. Han er iøvrigt den 10. mest likede spiller i verden på Facebook, men mon ikke han rykker endnu længere op efter han skifter til os.

Ancelotti har dog selvfølgelig godkendt købet og sikkert også mere end det. For hvem vil ikke gerne have en spiller med James' kvaliteter i sin trup? Det er dog næppe noget taktisk valg, hvor man har analyseret hele markedet for spillere og fundet frem til at netop denne spiller er den manglende brik i puslespillet. Var det tilfældet, så havde man næppe solgt Özil, som ville kunne have udført en væsentlig del af den rolle som James nok kommer til. Og man havde heller ikke skiftet til et system uden en 10'er, som ville være James' bedste position.

Den største gevinst ved James er at han kan komme ind og erstatte flere af de nuværende startere med et relativt lille kvalitetstab (hvis overhovedet noget). Jeg tror at han vil komme til at sidde lidt på bænken, men som jeg tidligere har vist så er der næsten altid en af starterne der er skadet, så der er en "gratis" åbning for James, ligesom han vil øge konkurrencen om pladserne hvor han potentielt kan slå en af starterne af eller blot give dem et hvil. Dem der dog virkelig skal frygte James' ankomst er de spillere lige på kanten af startopstillingen. Isco og Jese kunne godt ende med at få de lidt mere kedelige minutter i Copa del Rey og La Liga, hvis James tager alle de vigtige kampe, når der mangler en starter. Men lad os nu se hvordan Ancelotti ender med at blande kortene. Forummet her plejer gerne at blive overrasket over at der kommer mange skader i lige netop den sæson som er igang. Mon ikke det (desværre) også bliver tilfældet denne sæson, så der nok skal blive massere af tid til de spillere som gør sig fortjent til det.

Jeg tror derfor ikke at vi kommer til at se James for alvor flytte vores spil efter 1+1=3 princippet.

Og det er sådan set også fint nok. Vi er ikke længere oppe mod et Barcelona hold som komplementerede hinanden til perfektion og gjorde hinanden langt bedre. Nu er de et hold under opbygning anført af en spiller der ligner han ikke gider spille fodbold mere. De engelske hold har aldrig rigtig fundet opskriften på hvordan man begår sig i Europa og Bayern slog vi komfortabelt sidste sæson. De andre hold har ikke et niveau, hvor det er vores manglende synergieffekt der gør forskellen.

Ancelotti er også kendt for at finde plads til alle stjernespillerne, så mon ikke også han finder plads til James.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, 100cardel

12 år 2 uger siden #192 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2014/2015
BBB skrev:

Hvordan er Isco Benzema underlegen i det opbyggende spil?!

Unfair, men nu er det ikke mig som laver sammenligningen :) Jeg synes dog det var tydeligt og se Isco slet ikke fandt sig til rette som forreste mand, og han var simpelthen ikke tilstede som jeg husker det. Han stod oftest for langt tilbage i banen, søgte ikke de rigtige rum og var stort set aldrig i feltet. Det siger sig selv, da han aldrig har prøvet det før, men han fyldte simpelthen ikke nok.
Den største svaghed var/er klart, at Isco er vant til og føre bolden frem, og have hele spillet foran sig, og ikke modtage bolden med ryggen til målet i positioner hvor han ikke bare lige kan vende og få front mod mål. Der er Benzema eminent, og han er klart den bedste angriber i verden til netop det.
Du finder ikke en anden angriber i verden, som har et bedre blik for spillet før bolden er afleveret, med 1-2 mand i ryggen.

Jeg skrev nu også forståelse for pladsen, som jeg synes er væsentlig i denne sammenhæng :) Det er klart, at Isco vil være Benzema overlegen med modsatte fortegn.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Leveret af Kunena Forum