Sæsonen 2014/2015

12 år 2 uger siden #193 af Elkrimi
Besvaret af Elkrimi på emne Sæsonen 2014/2015

Dios skrev:
[...] regner du selv med at Isco eller James vil gøre det ligeså godt som Benzema? Her tænker jeg i det opbyggende spil kontra mål og assist, eller 3. fod?
Og ja jeg mener Isco og James begge er Benzema meget underlegende i det opbyggende spil.

Først og fremmest er det vigtigt at vi har et alternativ til Benzema i løbet af sæsonen. Om James kan skubbe franskmanden ud af 11'eren er for tidligt at spå om.

Jeg er ikke forblændet af Benzema. Han er rigtig god, komplet især i pasningsspillet, men mangler noget på egen hånd og foran kassen. Og så har han det med at falde ud og brænde gigantiske chancer:
-

-

-

-

-

-

-

-

(Alle sammen STORE chancer, 100%)

Og det var bare i den forgangne sæson. De 17 La Liga træffere skyldes ikke kun at han ofte afleverer til Ronaldo, det skal altså også at han ofte brænder store chancer!
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 100cardel
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 uger siden #194 af 100cardel
Besvaret af 100cardel på emne Sæsonen 2014/2015
Benzema brænder chancer, ja. Men James Rodríguez er ikke svaret.
James Rodríguez er en god afslutter, men han burde i min optik ikke erstatte Karim Benzema i startopstilling.

Er heller ikke altid vild med Karim Benzemas spildte chancer, men så burde Real Madrid jo lede efter en rigtig aflutter ala god gamle Ruud Van Nistelrooy.

12 år 2 uger siden #195 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2014/2015
@Elkrimi.

Men du svarer jo overhovedet ikke på mit spørgsmål, faktisk tværtimod. Alle din opstillinger er uden Benzema, men det første du skriver her er, at det er for tidligt og spå om James kan slå Benzema af? Er det så ikke forkert sat op, eller er det bare mig? :)

Benzema brænder mange chancer, men kommer James eller Isco til at scorer ligeså mange mål som Benzema på angriber posten? For ellers giver det absolut ingen mening, da Benzema mestre stort set alt andet end kynisme foran kassen, og i mine øjne er han et langt bedre valg både nu, men også på sigt. James kan jo være nok så kynisk som han nu engang er, men hvis han ender ud med og score 10-15 mål, så kan det jo være ligemeget om han har en spildprocent på 0.
James kommer jo nok ikke til at sparke hverken straffe eller frispark i Real Madrid, så der går allerede et par mål fra, men lad os se.

Jeg er sikker på man kan hive ligeså mange videoer frem med Ronaldo fra foregående sæson, og Benzema er også Ronaldo overlegen på alle statistikker, men det vigtigste af alt må vel være og forstå, at rollerne er opdelt. I Real Madrid skal Ronaldo score målene, og sådan er det jo bare. Det er Ronaldo alle prøver at sætte op, og det er oftest ham som er den forreste mand og søger stort set alle afslutninger.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

12 år 2 uger siden #196 af Elkrimi

Dios skrev: @Elkrimi.
Men du svarer jo overhovedet ikke på mit spørgsmål, faktisk tværtimod. Alle din opstillinger er uden Benzema, men det første du skriver her er, at det er for tidligt og spå om James kan slå Benzema af? Er det så ikke forkert sat op, eller er det bare mig? :)

Det jeg skrev var, at jeg har et ønske om at se en trio bestående af Bale-James-R7 - se dem an og vurdere derfra. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at James er bedre end Benzema i opbygningspillet overordnet (Isco nævnte jeg ikke). Hans stikninger er skarpere, hans lavere tyngdepunkt, fart og skarpe driblinger gør at et forsvar vil skulle dæmme op for ham anderledes. Benzema er godt nok stærkere og bedre med en mand i ryggen, men jer ser stadig mere perspektiv i James.
Sidste redigering: 12 år 2 uger siden ved Elkrimi.

12 år 2 uger siden #197 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 2014/2015

Elkrimi skrev: Og det var bare i den forgangne sæson. De 17 La Liga træffere skyldes ikke kun at han ofte afleverer til Ronaldo, det skal altså også at han ofte brænder store chancer!

Jeg synes ikke at huske at Kaká spillede for os i den forgangne sæson ;)

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

12 år 2 uger siden #198 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 2014/2015

100cardel skrev: Meget interessant det her.

El Juan, du tænker James Rodríguez kan være et supplement til kamtespillerne (hvis vi regner med at Real Madrid fastholder samme formation som sidste år).
Det vil jo så at enten Ronaldo eller Bale sidder på bænken. Tror du at de går med til den?

1) Han er et supplement til de tre forreste pladser. Hvad enten det er som angriber, falsk 9'er eller med udgangspunkt på kanten. Han kommer ikke til klubben som førstevalg og glider direkte i startopstillingen. Glem det. Han er ny, kommer ind bagerst i køen og skal vise sit værd. Om end han selvfølgelig kæmper på lige fod med alle de andre, så skal han stadig slå dem der er der af holdet. Det er så op til ham selv, om det skal hedde BBC eller JBC.

2) Det er James' første år i klubben. Jeg forventer, at han skal tilpasse sig og det kan tage lidt tid. Nuvel, det kan også være, at han bare brager igennem og tager alle med storm, men den tid, den glæde. Som udgangspunkt, så er han ny på holdet og selv for 80 mio. € er jeg villig til, at give ham et læreår, hvor han lige skal vænne sig til og tilpasse sig Real Madrid. Han skal være ydmyg, suge til sig og bidrage når han får chancen.
Følgende bruger(e) sagde tak: 100cardel

12 år 2 uger siden #199 af Elkrimi

Kassow-Rossing skrev:

Elkrimi skrev: Og det var bare i den forgangne sæson. De 17 La Liga træffere skyldes ikke kun at han ofte afleverer til Ronaldo, det skal altså også at han ofte brænder store chancer!

Jeg synes ikke at huske at Kaká spillede for os i den forgangne sæson ;)

mobil.bold.dk/#/kamp/deportivo-la-coruna-vs-real-madrid/2791323

12 år 2 uger siden #200 af Elkrimi
Pudsigt man endnu ikke har gjort James-handlen officiel... Måske man håber på at kunne bruge den til at maskere et salg af Di Maria eller måske Casillas?

12 år 2 uger siden #201 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Sæsonen 2014/2015
Har ik rigtig fulgt med på forummet i længere tid, så følgende indlæg adresserer måske bare mange af de bekymringer og holdninger som allerede er blevet luftet af andre brugere - i så fald må I bare lige bære over med mig. Jeg har bare lige lyst til at få luft her midt i et, imo MEGET forvirrende transfervindue.

Baggrunden for min forvirring er 1) at jeg troede at man med CL-sejr og Ancelottis arbejde havde lagt fundamentet for at bygge videre, blive bedre og forstærke os på de mest presserende positioner - og det virker pt ik til at der er den ro på som sidste sæsons resultater burde ha givet, og 2) antallet af spillere der rygtes væk - og her taler vi vedholdende rygter og spillere der udfylder vigtige, faste roller i startopstillingen.

De 2 ting havde jeg slet ik set komme i dén grad vi har oplevet.Som jeg ser det ka denne sommer sagtens nå at ende godt, men den ka overraskende nok også ende med at stille os noget ringere end før sommerpausen imo. Jeg er helt klart fortaler for at man laver udskiftninger i truppen - selv på et hold der har vundet CL - og jeg synes klart der er plads til forbedring. Men omvendt synes jeg sjældent mit overblik over transfersituationen har været så mudret som denne sommer. Salget og udlejningen af hhv Morata og casemiro er self helt ok.

Jeg ka lige prøve at beskrive hvorfra min bekymring/forvirring kommer fra:

Keeperposten: For mig lader det som om at klubben ik aner hva der er op og ned og hva man reelt ønsker på posten. Jeg har hele tiden håbet på og regnet med at man beholdt den eneste reelle verdensklassekeeper vi har i Iker, på trods af en helt horribel sæsonafslutning som kom som noget af en overraskelse ovenpå en ellers fremragende sæson. Jeg har dog ingen lyst til at smide en mand på porten pga nogle dårlige uger på jobbet - men det er self en smagssag og andre foretrækker den mere ordinere Lopez. Problemet opstår bare når det lader til at klubben ik aner hvem det er man ønsker at beholde og hvem der ska stå i næste sæson. Nu køber man formentlig Navas og han er en glimrende keeper som vil ku gi reel konkurrence til Iker hvis det er ham som blir - og hvis det er Lopez der blir, så må det vel så blive Navas der ska være førstevalg. Hvis sidstnævnte scenarie blir en realitet, så håber jeg for alvor at klubben i næste sæson kigger videre for at finde en virkelig verdensklassekeeper til fremtiden, da jeg ik mener Keylor Navas har skyggen af det potentiale der ska til for at blive en ny Iker, Neuer eller Courtois - han må i bedste fald betegnes som en fin overgangskeeper. Summa summarum er at man efter en sæson hvor folk næsten ik ka finde ud af hvem der er bedst fordi begge keepere har så mange "fans", så står vi nu i en situation hvor keeperposten er sådan halvt kollapset og ingen ved øjensynligt hvem der blir og om én af dem overhovedet er førstekeeper næste sæson.

Forsvaret: Intet nyt er godt nyt! Nuvel jeg ku da godt ha tænkt mig at få opgraderet Arbeloa med en yngre back-up med potentiale, men ka fint leve med Arbeloa som rutineret back-up en sidste sæson. Jeg er dog stadig totalt og fuldstændig skrækslagen over at der pludselig kommer nyt omkring Varane - jeg har hele forårret udtrykt min nervøsitet omkring hans situation fordi han fik ualmindeligt lidt spilletid sidste sæson og fordi hans frikøbsklausul er så lav - det er altså en farlig cocktail når man er en af verdens bedste forsvarere og potentialet til at blive den allerbedste. Jeg håber at intet sker i forsvaret og det tror jeg da heldigvis også er klubbens intention.

Midtbanen: Smertensbarnet - og suverænt det sted som giver størst "problemer". Jeg har længe syntes at man ku opgradere på den centrale midt, så man ku tilføre mere energi og dynamik. Kroos er købt og det er naturligvis et virkelig godt køb imo. Men meget statiske spillere som Xabi (som længe har været på retur) og Illarra (som knap nok har niveau til Castilla) har jeg ik den store fidus til. Jeg ka sagtens leve med Xabi i en mindre rolle, da han på sine gode dage bestemt stadig har noget at tilføre spillet og truppen som helhed. Illarra ska self ud - men det lader ik til man vil ta det store prestige- og finansielle tab som et salg helt naturligt vil medføre når man nu valgte at betale en hysterisk pris for ham bare sidste sommer. Så ud af vores 6 (7, inkl Isco) centrale midtbanefolk, så lader det umiddelbart til at de 2 førnævnte ik ska nogen steder - nøjagtig ligesom Modric self heller ik ska nogen steder og Kroos lige er kommet til.

Så er der 2 (3 med isco, hvis vi tager ham som central midt) andre og her er det jeg blir en anelse forvirret ift hvorn det mon udvikler sig. Khedira - jeg har egentlig længe gerne ville af med ham hvis vi ku få en rigtig god erstatning. sagen er dog dén at hvis Kroos er erstatningen for ham og et salg af Khedira ik betyder et andet godt indkøb, så mener jeg ik vi er styrket så forfærdelig meget - havde man købt Kroos og solgt Illarra eller Xabi, så havde forstærkningen været til at ta og føle på, men som det er lige nu er min interesse i et evt Khedira-salg fuldstændig betinget af om det betyder at der kommer en erstatning ind eller ej. Og jeg ka ik rigtig hitte ud af om man vil af med ham og hva han egentlig selv vil.

Så er der Di Maria - her er det lidt det samme med at jeg ik rigtig ved hva klubbens planer er med ham. Vil man gerne af med ham eller har man tænkt sig at beholde ham. Men ka i hvert fald kun beholde ham hvis man har tænkt sig at bruge ham nogenlunde fast - for det er i hvert fald tydeligt at han ik blir tilfreds i en mindre rolle - og imo ligner det at han selv vil væk med mindre hans løn stiger betydeligt og han vil ik ku affinde sig med ik at ha en betydelig rolle på holdet. Men den er svær, idet han jo helt sikkert ka bidrage med en masse - og jeg ser ikke Kroos som hans erstatning, da de er vidt forskellige og Di Maria giver noget kreativitet som ingen anden spiller i truppen byder ind med. Så billedet er lige så mudret som med Khedira - og rygterne mindst ligeså vedholdende. Jeg har lidt svært ved at gætte hva der sker, men håber der er nogen som har gennemskuet situation og ka oplyse mig. Det blir self heller ik bedre af at jeg ik engang rigtig ka bestemme mig for om jeg egentlig er ok med et salg - og det handler igen om at jeg ik ved hva planen i så fald er. For hvis man vil erstatte Di Maria med James, så tror jeg at vi ender med at få en spiller som har et lavere niveau, som umiddelbart ikke passer ind i systemet, som ikke kommer til at bidrage til startopstillingen i den nærmeste fremtid - og som formentlig kommer til at koste 30 mio EUR MERE end hva vi får for Di Maria! Så igen, hva er gentlig planen her?

Isco - manden som mange var helt oppe og ringe over sidste sommer. han har vel alt i alt gjort det ganske rimeligt i sin første sæson - omend han er købt til et system han ik passer i (og det må Ancelotti jo ku svare på hvorfor han blev). Nu er han pludselig også rygtet væk - og det "værste" er at et salg giver fuldstændig mening. Han passer ik specielt godt ind i Ancelottis system - og nu vil man ovenikøbet hente James, som vel heller ik ligefrem passer ind i systemet (når man ved at Bale og CR7 spiller de 2 positioner som vel er mest oplagte for ham). James blir jo umiddelbart en glorificeret bænkevarmer til 80 mio EUR - uhyrligt og hysterisk pris, næsten (men kun NÆSTEN) helt Illarramendi-agtigt - og derfor må man gå ud fra at det skubber Isco længere bagud i køen. Med mindre man self ser Illarra som en spiller til Di Marias plads sku han blive solgt - og man ser James som en spiller til de 3 forreste pladser (mest oplagt vel). Igen, jeg har svært ved at se hvorn det er man planlægger at få puslespillet til at gå op - og jeg har meget svært ved at se såvel iscos plads i det, som James plads i det. Jeg er helt med på at vi ska ha en bred trup og at vi helt sikkert ska ha gode spillere på bænken - så jeg har intet problem overhovedet med james og Isco i truppen og på bænken - det er kun lækkert, men jeg har alligevel lidt vanskeligt ved at se hvorn de passer ind systemmæssigt - og så ser jeg altså ingen rimelighed i at gi 80 mio EUR for en spiller man ik har plads til at startopstillingen. Jeg havde i hvert fald 10 gange hellere givet 50 mio EUR for enten Vidal eller Pogba og så smidt Xabi eller Illarra på porten. Alt i alt er jeg meget forvirret over situationen og jeg har svært ved at se at klubben har rigtig styr på hva man vil.

Offensiven: den giver langt henad vejen sig selv. Vi er self lidt tynde på kanterne, men hvis James er tiltænkt som backup for både CR7 og Bale, så hjælper det på det. Og når så Jese er tilbage, så ser kanterne fremragende ud. Benzemas position ka jeg til gengæld ik gennemskue hva tanken er med - vil man ha en reel konkurrent eller vil man bare ha en backup af lavere kaliber eller er James den løsning klubben ser?? Jeg ahder tanken om at spille med en freakin' falsk 9'er og uden en reel angriber, men det blir jo alternativet hvis James pludselig ska agere backup for Benz også - og i så fald er vi da uhyggeligt tynde på de 3 forreste pladser i hele efteråret indtil Jese er oppe i gear igen. Så har vi 4 spillere til 3 pladser, da Isco på kanten ik har fungeret særlig godt tidligere.

Puha, håber der er nogle der har gennemskuet hva der er op og hva der er ned, for sjældent synes jeg det har set så uigennemskueligt ud - og så oven på en sæson hvor man ellers havde ku indtage en kølig position og vælge få, men gode opgraderinger - i stedet er halvdelen af holdet meldt på vej væk. Jeg forstår at det "kun" er rygter, men jeg tror desværre rigtig mange spillere reelt er på markedet i én eller anden forstand. Undskyld det blev meget langt, men der er sgu meget at komme omkring.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, Raul7-2880, MMM

12 år 2 uger siden #202 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 2014/2015
Dette er væsentligt i forhold til Bale, James og Jesé:

www.marca.com/2014/07/22/futbol/equipos/...drid/1406009501.html
www.marca.com/2014/07/22/en/football/rea...drid/1406024970.html
www.madridista.dk/index.php/2827-cristia...europaeisk-super-cup

Og jeg håber for en gangs skyld, at det er sandt. Ronaldo skal ikke overbelastes mere end nødvendigt. Bale, James og Jesé skal være med til at supplere ham og stå klar til, at tage over, hvis han er ude af stand til at spille. Derfor er købet af James ligeledes vigtigt.
Sidste redigering: 12 år 2 uger siden ved El_Juan.

12 år 2 uger siden #203 af henrikcomn
Besvaret af henrikcomn på emne Sæsonen 2014/2015
Så har James bestået lægetjekket!

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 uger siden #204 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Sæsonen 2014/2015
Har Ancelotti eller andre i staben givet nogen indikationer om, hvordan man planlægger at bruge James?

Jeg er ligesom så mange andre rimelig forvirret over dette indkøb, da James er prototypen af en 10'er på midtbanen. Det lægger umiddelbart op til et systemskifte, hvilket ville overraske mig meget.

Leveret af Kunena Forum