Sæsonen 2014/2015

12 år 3 uger siden #169 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Sæsonen 2014/2015
Balancen er altså på -5 og vi har mistet Morata og fået Kroos. Det er helt absurd godt.
Får vi endda James og giver afkald på Bale, betyder det vi har forstærket holdet markant her og nu, men også for fremtiden til en balance på omkring -30

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 3 uger siden #170 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Sæsonen 2014/2015

BBB skrev: Jeg glæder mig ikke til at se Kroos, Modric og Isco trille bolden rundt i trekanter, fordi vi ikke kan nedbryde modstanderens midterakse.

For at nedbryde kompakte forsvar ser jeg 4 umiddelbare muligheder: kombinationer, langskud, indlæg og udfordringer.

Tilføjelsen af Toni Kroos bringer både forbedrede evner i kombinationsspillet, samt en ekstra trussel fra distancen, hvor James ligeledes vil kunne bidrage både i kombinationerne og langskuddene, men også med udfordringer med bold.

Det vil altså sige, at vi i så fald bl.a. vil have en Kroos, Modric, Isco, James og Benzema, der alle er i stand til at indgå i hurtige kombinationer med en Marcelo, Carvajal, Khedira, Bale og Ronaldo (og James) til at stå for bredden og de pladsgivende dybe løb. En Alonso, Kroos, Modric, Isco, Ronaldo, Bale og James, der alle er faretruende på langskud. En Bale og Ronaldo i hovedspillet (hey, selv James viste til VM at han ikke er helt inhabil med hovedet ;-)) og en Marcelo, Modric, Isco, Bale, Ronaldo, Benzema og James, der også evt. ville kunne forsøge at dirke forsvar op med driblinger.

BBB skrev: Jeg ønsker mig et hold, som kan åbne en betondefensiv og derefter smadre dem på hurtige omstillinger.

Jeg vil nu ikke være så bange for at miste omstillingsevnerne, hvis offensiven består af en 3-kløver oppe foran med Ronaldo, Bale og James (alle meget hurtige, teknisk stærke og dygtigt sparkende spillere) med en Modric og Kroos (evt. også en Alonso) bagved til at servicere dem med hurtige og dybe afleveringer ;-)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 12 år 3 uger siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: Elkrimi

12 år 3 uger siden #171 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 2014/2015

SR4 skrev: Balancen er altså på -5 og vi har mistet Morata og fået Kroos. Det er helt absurd godt.
Får vi endda James og giver afkald på Bale, betyder det vi har forstærket holdet markant her og nu, men også for fremtiden til en balance på omkring -30

Øhhhhh......? Giver afkald på Bale?!?

12 år 3 uger siden #172 af SR4

M_linding skrev:

SR4 skrev: Balancen er altså på -5 og vi har mistet Morata og fået Kroos. Det er helt absurd godt.

Øhhhhh......? Giver afkald på Bale?!?

Haha Di Maria.. sorry
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

12 år 3 uger siden #173 af SR4
I øvrigt var der ikke noget med vi med salget af Nuri Sahin og videresalget af Garay i alt har tjent 15? For så er vi indtil videre i positiv balance

12 år 3 uger siden #174 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 2014/2015
Jeg vil elske, at se et endnu mere dynamisk hold. Upåagtet af modstanderne, består dette hold af ren og skær rå talent, som få andre hold. Det handler om, at spille hurtigt og aggressivt. Så kan de slå dem alle. Tempoet i spillet skal dikteres og bolden flyttes hurtigt. Boldbesiddelse og positionsspil. Selvfølgelig vil der så gå lidt af kontraspillet, men farten, dynamikken, ærgerrigheden og aggressiviteten i spillet er ligeledes med til, at bedre omstillingerne fra forsvar til angreb og angreb til forsvar.

Kroos er en fantastisk tilføjelse i den henseende. Endnu en spiller, der kan diktere tempoet i spillet og kontrollere kampene. Akkurat som Xabi og Modric ligeledes mestrer det. Og med Bale, Isco og James foran dem, der kommer ind mellem kæderne og virkelig kan gøre ondt (her savner jeg på ingen måde Özil). Ej at forglemme Cristiano, Benzema og Jesé. Det eneste alternativ jeg savner, er en kantspiller der kan komme ind og klistres til sidelinien, hvis det bliver nødvendigt med noget mere bredde i løbet af nogle af kampene.

Ellers synes jeg virkelig det er potentiale her. Og jeg frygter som sådan ikke, at spillet bliver alt for centreret. Positionsspillet og farten i spillet er det væsentlige her. At både tremandsmidtbanen og de tre forreste er fleksible og dynamiske, flytter sig for hinanden og veksler position. Det må gerne være i Di Stefanos ånd og der må gerne være lidt totalfodbold over det! Det må gerne være en leg ude på banen. Og i den henseende er James at foretrække frem for Di María! ;-)

Edit: Og kan vi så for guds skyld ikke stoppe med, at snakke om Garay og de småpenge Real Madrid om muligt måtte få for ham, blot fordi han er er skiftet til FC Gazprom. Kom nu videre altså. Manden har ikke været Real Madrid-spiller siden 2011. Det er lidt, at hænge sig i petitesser.
Sidste redigering: 12 år 3 uger siden ved El_Juan.

12 år 2 uger siden #175 af TcRedondo
Besvaret af TcRedondo på emne Sæsonen 2014/2015
Forudsætninger: DI Maria ryger ud, systemet vil overvejende forblive 4-3-3 da både Bale og Ronaldo og Benzema er klare førstevalg, Illaramendi får endnu en sæson til at bevise sit værd, Casillas får lov at leve på laurbærrerne et år endnu. En klub som vores skal have 2 spillere til hver plads, der kan spille godt i både La Liga og CL.

I så fald er vi fuldt besat på central midt med 6 spillere uanset om trekanten vender den ene eller anden vej: Kroos, modric, khedira, Alonso, Illaramendi, Isco.

Til gengæld har vi kun 4 spillere til de 3 forreste pladser: Bale, CR7, Benzema, Jese. Sidstnævnte ovenikøbet ikke helt klar endnu.
Som jeg ser det skal vi derfor hente 2 spillere, en central angriber og James/eller anden der kan tage udgangspunkt på kanten

12 år 2 uger siden #176 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæsonen 2014/2015

TcRedondo skrev: Forudsætninger: DI Maria ryger ud, systemet vil overvejende forblive 4-3-3 da både Bale og Ronaldo og Benzema er klare førstevalg, Illaramendi får endnu en sæson til at bevise sit værd, Casillas får lov at leve på laurbærrerne et år endnu. En klub som vores skal have 2 spillere til hver plads, der kan spille godt i både La Liga og CL.

I så fald er vi fuldt besat på central midt med 6 spillere uanset om trekanten vender den ene eller anden vej: Kroos, modric, khedira, Alonso, Illaramendi, Isco.

Til gengæld har vi kun 4 spillere til de 3 forreste pladser: Bale, CR7, Benzema, Jese. Sidstnævnte ovenikøbet ikke helt klar endnu.
Som jeg ser det skal vi derfor hente 2 spillere, en central angriber og James/eller anden der kan tage udgangspunkt på kanten

James handlen bliver officielt inden for 48 timer, den er vel Robinho-sikker. Jeg synes dog, 81 mio euro er for meget, omend jeg meget gerne ser James i Real Madrid. Men omkring 600 millioner kroner for en spiller, der umiddelbart ikke er købt til startopstillingen, det er på grænsen til det ulækre. Derdudover nævner Marca, at Negredo igen kunne være et emne, og han passer vel om nogen også perfekt på profilen. Men ellers kunne det også være en mulighed at satse på en offensiv med Ronaldo, Bale, Benzema, James, Jese og Isco (i værste fald).

No solo soy perfecto, también soy Madridista

12 år 2 uger siden #177 af SR4
James er vel alsidig nok til vi ikke behøver flere end ham.

3 målmænd
8 forsvar
6 midtbane
5 offensiv

Men har hørt noget med at PSG forhindres i at købe spillere og dermed Di Maria før de selv får solgt spillere?

12 år 2 uger siden #178 af El_Juan

SR4 skrev: James er vel alsidig nok til vi ikke behøver flere end ham.

3 målmænd
8 forsvar
6 midtbane
5 offensiv

Men har hørt noget med at PSG forhindres i at købe spillere og dermed Di Maria før de selv får solgt spillere?

Selvfølgelig skal truppen ikke "kun" tælle 22 spillere (19 markspillere og tre målmænd). Især ikke med tanke på, at der formentlig venter flere kampe end i forrige sæson, hvor truppen talte i alt 23 spillere (20 markspillere og tre målmænd). Der skal som minimum være to mand til hver position (tre til målmandsposten). Færdig arbejde! ;-)

Og selvfølgelig skal der yderligere en offensivspiller til. Enten en angriber med andre karakteristika, end de offensivspillere, der i forvejen er i truppen, eller en decideret kantspiller, som ikke rigtig findes i truppen (hvis Di María som ventet bliver solgt). Bliver Khedira solgt, skal der ligeledes en ny spiller til der. Det gælder i det hele taget, hvis der bliver solgt yderligere (udover Di María).
Sidste redigering: 12 år 2 uger siden ved El_Juan.

12 år 2 uger siden #179 af SR4

El_Juan skrev:

SR4 skrev: James er vel alsidig nok til vi ikke behøver flere end ham.

3 målmænd
8 forsvar
6 midtbane
5 offensiv

Selvfølgelig skal truppen ikke "kun" tælle 22 spillere (19 markspillere og tre målmænd). Især ikke med tanke på, at der formentlig venter flere kampe end i forrige sæson, hvor truppen talte i alt 23 spillere (20 markspillere og tre målmænd). Der skal som minimum være to mand til hver position (tre til målmandsposten). Færdig arbejde! ;-)

Og selvfølgelig skal der yderligere en offensivspiller til. Enten en angriber med andre karakteristika, end de offensivspillere, der i forvejen er i truppen, eller en decideret kantspiller, som ikke rigtig findes i truppen (hvis Di María som ventet bliver solgt). Bliver Khedira solgt, skal der ligeledes en ny spiller til der. Det gælder i det hele taget, hvis der bliver solgt yderligere (udover Di María).

Hvis man henter en ekstra spiller, vil det i den grad gå ud over talenterne i truppen. Kan godt se ideen i at hente en ekstra offensiv, men så skal det i hvert fald ikke være fra øverste hylde og skal acceptere at han er bagerst i køen efter Jese og Isco.

12 år 2 uger siden #180 af El_Juan

SR4 skrev: Hvis man henter en ekstra spiller, vil det i den grad gå ud over talenterne i truppen. Kan godt se ideen i at hente en ekstra offensiv, men så skal det i hvert fald ikke være fra øverste hylde og skal acceptere at han er bagerst i køen efter Jese og Isco.

Jeg har heller ikke sagt noget om, at det skal være en spiller fra øverste hylde. Snarere tværtimod. Det her er hvad jeg har sagt: www.madridista.dk/index.php/forum/debat/...2015?start=156#52388 :-)
Sidste redigering: 12 år 2 uger siden ved El_Juan.

Leveret af Kunena Forum