Sæsonen 2014/2015

12 år 6 dage siden #289 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Sæsonen 2014/2015

Inspektøren skrev:

anes skrev: Så blev Keylor Navas officielt ny målmand i Real Madrid

Får en kontrakt af 6 års varighed og bliver præsenteret 5 august kl. 13.00

zzzz. Jeg håbede ellers lige på Courtois eller Neuer, men sådan er det. Man kan jo heller ikke få alle ønsker opfyldt.

Det eneste ''zzzz'' her, er dit oplæg.

- Udover det, så er det en yderst fornuftig signing.

Florentino Pérez
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
12 år 6 dage siden #290 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Sæsonen 2014/2015

Sahinovic skrev:

Inspektøren skrev:

anes skrev: Så blev Keylor Navas officielt ny målmand i Real Madrid

Får en kontrakt af 6 års varighed og bliver præsenteret 5 august kl. 13.00

zzzz. Jeg håbede ellers lige på Courtois eller Neuer, men sådan er det. Man kan jo heller ikke få alle ønsker opfyldt.

Det eneste ''zzzz'' her, er dit oplæg.

- Udover det, så er det en yderst fornuftig signing.

Fair nok. Alle har ret til hver sin mening.

With that being said, så vil jeg gerne lige høre, om der er nogen her på siden der har set Keylor Navas spillere mere en de fem kampe fra 2014-slutrunden og kampene mod os fra sidste sæson, således, at man kan få et lidt bedre billede af, hvem klubben har hentet?

12 år 6 dage siden #291 af TcRedondo
Besvaret af TcRedondo på emne Sæsonen 2014/2015
Så ham mod Atletico i sidste sæsons 36. spillerunde , hvor Levante vandt 2-0 og Navas var decideret fantastisk.

12 år 6 dage siden #292 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Sæsonen 2014/2015

Keylor Navas: Was the highest-rated goalkeeper in Europe's top 5 leagues last season (7.27)

Fra Whoscoreds Twitter-profil.

Det er egentlg interessant. Som jeg kan fornemme på dem som har fulgt Levante tættere end undertegnede, så har han været i decideret verdensklasse de seneste sæsoner.

Jeg vil egentlig ikke bliver overrasket, hvis Navas er førstekeeper i Madrid inden jul og i nogle år fremover. Hans største svaghed er ude i feltet og der har vi Ramos, Pepe og Varane til at tage det værste.

12 år 6 dage siden #293 af MMM
Besvaret af MMM på emne Sæsonen 2014/2015

raul7=kongen skrev:

Keylor Navas: Was the highest-rated goalkeeper in Europe's top 5 leagues last season (7.27)

Det er egentlg interessant. Som jeg kan fornemme på dem som har fulgt Levante tættere end undertegnede, så har han været i decideret verdensklasse de seneste sæsoner.

Jeg vil egentlig ikke bliver overrasket, hvis Navas er førstekeeper i Madrid inden jul og i nogle år fremover. Hans største svaghed er ude i feltet og der har vi Ramos, Pepe og Varane til at tage det værste.

Nej, den seneste sæson har han været verdensklasse. Sæsonen før det var han Levantes cup-keeper og på trods af Munúas alder og skader, så havde Navas ikke meget held med at etablere sig indtil Barkero pegede på Munúa som en af de involverede i match fixing og han røg. Før det spillede han i Segunda, hvor han imponerede, men var langt fra verdensklasse. Han har mange af de samme styrker og svagheder som Iker egentlig omend i forskellig grad - han giver enormt mange farlige rebounds fra sig, hans pasningspil er elendigt, han er ikke den stærkeste i luften, men han er en fremragende shotstopper. Og så er han ligeså lav heh.

Edit. Fra squawka, en sammenligning af Iker (CL), Navas (Liga) og López (Liga) i sidste sæson:

Iker. 4,22 redninger/mål, redningsprocent: 81%, avg. claim success: 92%, mål fra hjørnespark: 1, distributionssuccess: 68%, gule/røde kort: 0/0

López. 2,11 redninger/mål, redningsprocent: 68%, avg. claim success: 94%, mål fra hjørnespark: 3, direkte frispark: 1, udefra boksen: 3, distributionssuccess: 74%, gule/røde kort: 0/0

Navas. 3,71 redninger/mål, redningsprocent: 78%, avg. claim success: 95%, mål fra hjørnespark: 4, direkte frispark: 1, distributionssuccess: 47%, gule/røde kort: 3/1
Sidste redigering: 12 år 6 dage siden ved MMM.
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul 4 ever, El_Juan

12 år 6 dage siden #294 af ZizouMo
Besvaret af ZizouMo på emne Sæsonen 2014/2015

raul7=kongen skrev:

Til sammenligning fik:

1. Neur 7,02 (ligaen)
2. Casillas 6,96 (CHL)
3. Valdes 6,93 (ligaen)
4. Sirigu 6,91 (ligaen)
5. Cech 6,82 (ligaen)
6. Lopez 6,79 (ligaen)
7. Lloris 6,73 (ligaen)
8. Courtois 6,70 (ligaen)
9. Hart 6,70 (ligaen)
10. De gea 6,61 (ligaen)

Ved ikke hvor meget man skal tro på tallene, men Courtois synes jeg ligger for langt nede. I CHL var Courtois den helt klart bedste målmand.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.

12 år 6 dage siden #295 af MMM

ZizouMo skrev:

raul7=kongen skrev:

Til sammenligning fik:

1. Neur 7,02 (ligaen)
2. Casillas 6,96 (CHL)
3. Valdes 6,93 (ligaen)
4. Sirigu 6,91 (ligaen)
5. Cech 6,82 (ligaen)
6. Lopez 6,79 (ligaen)
7. Lloris 6,73 (ligaen)
8. Courtois 6,70 (ligaen)
9. Hart 6,70 (ligaen)
10. De gea 6,61 (ligaen)

Ved ikke hvor meget man skal tro på tallene, men Courtois synes jeg ligger for langt nede. I CHL var Courtois den helt klart bedste målmand.

Sådan mere generelt, så synes jeg whoscoreds ratings er helt hen i vejret for målmænd ret så ofte. Eksempelvis så var Schalkes målmand uden sammenligning den værste spiller på banen da vi mødte dem, hvis man skulle tro deres rating, men jeg tror de fleste der så kampen kunne finde andre steder at pege deres fingre. Og enig, Courtois er alt for langt nede af listen. Og Hart bedre end de Gea i sidste sæson? Ehm.

12 år 6 dage siden #296 af Raul 4 ever
Besvaret af Raul 4 ever på emne Sæsonen 2014/2015

MMM skrev: Nej, den seneste sæson har han været verdensklasse. Sæsonen før det var han Levantes cup-keeper og på trods af Munúas alder og skader, så havde Navas ikke meget held med at etablere sig indtil Barkero pegede på Munúa som en af de involverede i match fixing og han røg. Før det spillede han i Segunda, hvor han imponerede, men var langt fra verdensklasse. Han har mange af de samme styrker og svagheder som Iker egentlig omend i forskellig grad - han giver enormt mange farlige rebounds fra sig, hans pasningspil er elendigt, han er ikke den stærkeste i luften, men han er en fremragende shotstopper. Og så er han ligeså lav heh.

Edit. Fra squawka, en sammenligning af Iker (CL), Navas (Liga) og López (Liga) i sidste sæson:

Iker. 4,22 redninger/mål, redningsprocent: 81%, avg. claim success: 92%, mål fra hjørnespark: 1, distributionssuccess: 68%, gule/røde kort: 0/0

López. 2,11 redninger/mål, redningsprocent: 68%, avg. claim success: 94%, mål fra hjørnespark: 3, direkte frispark: 1, udefra boksen: 3, distributionssuccess: 74%, gule/røde kort: 0/0

Navas. 3,71 redninger/mål, redningsprocent: 78%, avg. claim success: 95%, mål fra hjørnespark: 4, direkte frispark: 1, distributionssuccess: 47%, gule/røde kort: 3/1

Tak for info og billeder.

Jeg kender ikke så fantastisk meget til ham, men hvis man skal dømme efter denne video med Navas' bedste redninger fra ligaen sidste sæson, så har du helt ret i de mange farlige rebounds

I de første 5 minutter af videoen bliver der vist 30 situationer. I de 15 af situationerne giver han en potentiel rebound, hvor han skubber bolden ud i feltet. Det er selvfølgelig muligt at han i nogle af situationerne har set at der ikke er nogen modspillere der hvor han skubber bolden hen, men i mange af situationerne opstår der en ny farlig situation. I de 15 andre situationer clearer han bolden fint. Først i den 31. situation griber han bolden.

Jeg synes ikke det gav mening at fortsætte gennemgangen af videoen, med de resterende 5 minutter, som nok ville have bragt op på 50-60 situationer. Navas skulle have reddet 163 bolde i ligaen sidste sæson (flest i ligaen), så det ville dog have været en pæn andel af hans redninger. Redningerne er dog stadig udvalgt efter at være hans bedste og derfor ikke helt repræsentativ. Jeg tror dog at lige meget om man havde taget 30, 60 eller alle 163 redninger så er billedet nok det samme. (Jeg har talt situationer, ikke redninger, så en dobbelt-redning er kun talt med som 1 situation).

Der er dog ingen tvivl om han kan lave nogle fantastiske redninger, men fremtidens Real Madrid målmand? Hmm jeg tvivler, men igen så kender jeg ikke så meget til ham.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

12 år 6 dage siden #297 af MMM

Raul 4 ever skrev: Der er dog ingen tvivl om han kan lave nogle fantastiske redninger, men fremtidens Real Madrid målmand? Hmm jeg tvivler, men igen så kender jeg ikke så meget til ham.

Jeg kan egentlig rigtig godt lide ham, mest fordi han er så underholdende at se på, men hans mange rebounds og hans mangel på disciplin er en del af det - han er heller ikke jordens bedste til at læse spillet, hvilket sætter ham i nogle udsatte situationer en gang i mellem, situationer som vil se ret anderledes ud for Madrid end for Levante. Jeg tror det er mere sandsynligt, at han bliver en overgangsmålmand efter Iker end at han bliver fremtidens mand. Og hvis Iker er i form, så burde der ikke være nogen diskussion om hvem, der skal starte. Det er selvfølgelig et stort 'men' dog.

PS. AS havde et interessant interview med Costa Ricas målmandstræner for et stykke tid siden: futbol.as.com/futbol/2014/07/27/primera/1406496889_116525.html
Highlights: Navas fortalte Pinto, landstræneren, "Professor Pinto, den eneste begynder i disse lag er dig, det er dig der aldrig har været på disse niveauer før. Jeg spiller hver søndag mod Cristiano Ronaldo, mod Xavi, mod Iniesta, mod Messi, mod spillere af den kaliber, noget du ikke ved noget om."
Sidste redigering: 12 år 6 dage siden ved MMM.
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul 4 ever

12 år 6 dage siden #298 af MMM

Jesús Fernández har netop skrevet under på en to-årig aftale med Levante.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

12 år 6 dage siden #299 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæsonen 2014/2015
Målmænd: Casillas, Navas, Lopez
Forsvar: Carvajal, Arbeloa, Pepe, Varane, Ramos, Nacho, Marcelo, Coentrao
Midtbane: Kroos, Modric, Di Maria, Khedira, Alonso, Illarramendi
Offensiv: Ronaldo, Bale, Benzema, James, Isco, Jesé

Puslespillet er ved at gå op, men der er stadigvæk et spørgsmålstegn eller to. Jeg ser det som sikkert, Lopez og Di Maria skifter Madrid ud med henholdsvis Paris og Monaco, men det vil altså sige, vi står tilbage med en trup på 21 spillere. Vi står stærkt på midtbanen, omend der stadig er chance for, Khedira ender i Arsenal. Forsvaret er så komplet, som det kan blive, så lad os springe let og elegant over dette område. Derudover, så er vores offensiv et stort spørgsmålstegn, da vi endnu er usikre på, om der bliver hentet en backup til Benzema ind, også selvom Ancelotti har afvist dette. Jeg håber inderligt, Jesé og Isco kan bære opgaven, da det i begges tilfælde vil betyde en del mere spilletid, men det vil nu undre mig en del, hvis man ikke hentede en angriber ind, taget i den betragtning , vi går vores længste sæson i møde, inden for de sidste 12 år. Her går min frygt dog på, Falcao bliver købt i sidste ende, og det er niveaumæssigt ikke den type, jeg mener vi - eventuelt - skal hente ind. Jeg tror personligt, Casillas får sidste chance til at bevise sig som førstemålmand, men der ventes stærkt konkurrence fra Navas. Personligt håber jeg dog, Navas er hentet ind, som førstevalg, eller i hvert fald holder døren helt åben.

Så 21 spillere - 22 spillere med Pacheco - er det nok til så lang en sæson?

Kogt helt ind:

* Målmandsposten: Iker vs Navas - hvem bliver førstevalg?
* Hvis Khedira ryger: Hvem skal i så fald hentes ind, en udefra eller talent fra Castilla?
* Angriberposten: Har vi nok i Isco, James og Jesé, eller skal der hentes en ny ind?

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 12 år 6 dage siden ved Real Madrid.

12 år 6 dage siden #300 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 2014/2015

Real Madrid skrev: Så 21 spillere - 22 spillere med Pacheco - er det nok til så lang en sæson?

Kogt helt ind:

* Målmandsposten: Iker vs Navas - hvem bliver førstevalg?
* Hvis Khedira ryger: Hvem skal i så fald hentes ind, en udefra eller talent fra Castilla?
* Angriberposten: Har vi nok i Isco, James og Jesé, eller skal der hentes en ny ind?

Fint debatoplæg.

Jeg tror der bliver købt endnu en breddespiller ind, men jeg kan ikke se hvem.
På målmandsposten håber jeg at Carlo er klog nok til at lade afgørelsen falde om noget tid og altså ikke omgående. Jeg håber på at vi vil se nogle kampe med begge keepere. Måske helt op til halvvejs gennem sæsonen for Carlo derefter træffer en beslutning inden det afgørende sidste halve år.
Khedira bliver ikke solgt.
Godt spørgsmål. Jeg synes bestemt ikke Isco er god nok til den position, men jeg håber på et nogenlunde skadesfrit år hvor vi har Jesé, Ronaldo, Bale, James og Benzema til de offensive roller. Det burde være nok selv med én skade af gangen.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Leveret af Kunena Forum