Sæsonen 2014/2015

11 år 7 måneder siden #829 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Sæsonen 2014/2015

Siempre Madrid skrev: Skal man tro forlydenderne fra spansk presse, så bliver den taget endog meget seriøst.

Personligt har jeg det da også sådan, at de ikke skal komme hjem med mindre end VM-trofæet.

Hvis de ikke vinder det trofæ er det til grin, længere er den ikke. Så håber de tager sig sammen og vinder med stil og klasse.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 7 måneder siden #830 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2014/2015

raul7=kongen skrev:

Pelle skrev:

raul7=kongen skrev: Ancelotti har allerede roteret mere end det var tilfældet i sidste sæson. Det er mere interessant at se på, om klub-VM og en ekstra venskabskamp kan få betydning i foråret, når man i forvejen er igang med en sæson efter en VM-slutrunde. Ancelotti virker dog meget opmærksom på problemstillingen, ligesom jeg tror han har lært af forrige sæson. Det mest bekymrende omkring truppen er Modric' skade, men indtil nu har man løst det optimalt.

Sorry - men det er lidt noget vås. Ancelottis helt store fejl ind til videre i år er, at han ikke giver nok pauser til dem, der virkelig har behov for det. Her tænker jeg især på Kroos. Kampen mod Ludogorets gjorde mig enorm skuffet over Ancelottis tilgang. Han kunne sagtens have ladet Medrán få hele den kamp og sparet Kroos. For hvis han først får en skade, så er vi på skideren på den midtbane.

Derimod er det dejligt at se hvordan Benzema, Marcelo, Iker, Ramos, Pepe og Carvajal får lidt luft. Det burde komme os til gode i den sidste ende.

Du har delvist ret omkring Kroos. Tyskeren har spillet 432 minutter i Champions League - femte-mest i truppen. Over tyskeren ligger blandt andre Varane(474) og Arbeloa(443). Det er altså ikke hele sandheden, at der er trukket overdrevne veksler på Kroos, dermed ikke sagt, at Ancelotti ikke kunne rotere ham mere.

I ligaen er der til gengæld trukket klart størst veksler på Kroos(1313), mens Cristiano er nummer to(1249) - portugiseren har i øvrigt spillet mest i CL(526). Det skal dog understreges, at jeg tror det er svært at bænke Cristiano.

Udover de to, har Ancelotti dog roteret markant på samtlige positioner, hvor ingen har spillet mere end 85% af tiden i denne sæson. Sidste år blev der trukket langt større veksler på Ramos, Pepe, Modric, Bale og Benzema. Alle er blevet roteret mere i denne sæson. Ancelotti kan stadig rotere mere, men det er ikke en del af hans filosofi og nok noget vi må leve med. At han ikke har roteret er dog langt fra sandheden.

Beklager hvis jeg har givet udtryk for, at Ancelotti ikke roterer. Det synes jeg, at han gør. Jeg mener bare, at Kroos er den spiller i truppen på nuværende tidspunkt, der burde spares mest. Og han er den - jf. din statistik - der bliver sparet mindst. Man sparer ikke Ronaldo, det vil han jo ikke finde sig i ;-) Og manden er en maskine, så spørgsmålet er, om det er nødvendigt. Det får vi at se sidst på sæsonen. Hvis han render ind i en skade igen, kan vi sidde og være bagkloge.

En ting er, at Ancelotti ikke sparer Kroos særlig meget. En anden ting er de fuldstændig underlige udskiftninger han laver i kampene. Enten kommer de enormt sent (som i efter 80. minutter) eller også tager han Benz ud og kaster Coentrao ind. Det virker fuldstændig galt.

"Maybe they hate me because I'm too good."

11 år 7 måneder siden #831 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Sæsonen 2014/2015

Siempre Madrid skrev: Skal man tro forlydenderne fra spansk presse, så bliver den taget endog meget seriøst.

Personligt har jeg det da også sådan, at de ikke skal komme hjem med mindre end VM-trofæet.

Næh, så kan de sgu blive væk kan de ... der er sikkert nogle dadler, der skal plukkes i lokalsamfundet. Så må de sgu gå i gang med det, hvis titlen glipper!

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

11 år 7 måneder siden #832 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Sæsonen 2014/2015

Pelle skrev:

raul7=kongen skrev:

Pelle skrev:

raul7=kongen skrev: Ancelotti har allerede roteret mere end det var tilfældet i sidste sæson. Det er mere interessant at se på, om klub-VM og en ekstra venskabskamp kan få betydning i foråret, når man i forvejen er igang med en sæson efter en VM-slutrunde. Ancelotti virker dog meget opmærksom på problemstillingen, ligesom jeg tror han har lært af forrige sæson. Det mest bekymrende omkring truppen er Modric' skade, men indtil nu har man løst det optimalt.

Sorry - men det er lidt noget vås. Ancelottis helt store fejl ind til videre i år er, at han ikke giver nok pauser til dem, der virkelig har behov for det. Her tænker jeg især på Kroos. Kampen mod Ludogorets gjorde mig enorm skuffet over Ancelottis tilgang. Han kunne sagtens have ladet Medrán få hele den kamp og sparet Kroos. For hvis han først får en skade, så er vi på skideren på den midtbane.

Derimod er det dejligt at se hvordan Benzema, Marcelo, Iker, Ramos, Pepe og Carvajal får lidt luft. Det burde komme os til gode i den sidste ende.

Du har delvist ret omkring Kroos. Tyskeren har spillet 432 minutter i Champions League - femte-mest i truppen. Over tyskeren ligger blandt andre Varane(474) og Arbeloa(443). Det er altså ikke hele sandheden, at der er trukket overdrevne veksler på Kroos, dermed ikke sagt, at Ancelotti ikke kunne rotere ham mere.

I ligaen er der til gengæld trukket klart størst veksler på Kroos(1313), mens Cristiano er nummer to(1249) - portugiseren har i øvrigt spillet mest i CL(526). Det skal dog understreges, at jeg tror det er svært at bænke Cristiano.

Udover de to, har Ancelotti dog roteret markant på samtlige positioner, hvor ingen har spillet mere end 85% af tiden i denne sæson. Sidste år blev der trukket langt større veksler på Ramos, Pepe, Modric, Bale og Benzema. Alle er blevet roteret mere i denne sæson. Ancelotti kan stadig rotere mere, men det er ikke en del af hans filosofi og nok noget vi må leve med. At han ikke har roteret er dog langt fra sandheden.

Beklager hvis jeg har givet udtryk for, at Ancelotti ikke roterer. Det synes jeg, at han gør. Jeg mener bare, at Kroos er den spiller i truppen på nuværende tidspunkt, der burde spares mest. Og han er den - jf. din statistik - der bliver sparet mindst. Man sparer ikke Ronaldo, det vil han jo ikke finde sig i ;-) Og manden er en maskine, så spørgsmålet er, om det er nødvendigt. Det får vi at se sidst på sæsonen. Hvis han render ind i en skade igen, kan vi sidde og være bagkloge.

En ting er, at Ancelotti ikke sparer Kroos særlig meget. En anden ting er de fuldstændig underlige udskiftninger han laver i kampene. Enten kommer de enormt sent (som i efter 80. minutter) eller også tager han Benz ud og kaster Coentrao ind. Det virker fuldstændig galt.

Det lyder til at vi er ganske enige.

Kroos burde nok spares mere, omvendt har han skulle spilles ind og skaden til Modric kom på et skidt tidspunkt, også i forhold til det. Mon ikke Kroos får et par pauser i løbet af januar og februar.

Omkring udskiftningerne, så er jeg enig, men mon ikke det har været for at teste lidt af. I de fleste kampe har vi været oppe med 2-3 mål og stoler man ikke på Chicharito i de store opgør, så er man jo nødt til at eksperimentere lidt med en plan b, hvis Benzema bliver skadet. Jeg tror det skal ses i det perspektiv.
Følgende bruger(e) sagde tak: Pelle

11 år 7 måneder siden #833 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 2014/2015
Perez: Forlæng Iscos kontrakt til 2024! Der er ingen grund til at vente;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, ZizouMo, JimmyBroe, andreashn, FranciscoISCO

11 år 7 måneder siden #834 af henrikcomn
Besvaret af henrikcomn på emne Sæsonen 2014/2015
Tydeligt at se, at truppen er ved at være træt efter et langt år!
Derfor forekommer det mig totalt hjernedødt at ligge en f***ing venskabskamp den 30. januar, og så i Dubai! Og tvinger hele truppen med! Ydermere 5 dage før en af sæsonens sværeste kampe ude imod Valencia!

Håber godt nok Ancelotti han sparer på nærmest alle fra start 11eren
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Pelle

11 år 7 måneder siden #835 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Sæsonen 2014/2015

henrikcomn skrev: Tydeligt at se, at truppen er ved at være træt efter et langt år!
Derfor forekommer det mig totalt hjernedødt at ligge en f***ing venskabskamp den 30. januar, og så i Dubai! Og tvinger hele truppen med! Ydermere 5 dage før en af sæsonens sværeste kampe ude imod Valencia!

Håber godt nok Ancelotti han sparer på nærmest alle fra start 11eren

Forvent maks en halvleg for enkelte spillere mens andre har helt fri. Og de spiller nok ikke med fuld intensitet.

11 år 7 måneder siden #836 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne Sæsonen 2014/2015
Det kommer måske til at ødelægge vores streak :/

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Sidste redigering: 11 år 7 måneder siden ved Vinícius.

11 år 7 måneder siden #837 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Sæsonen 2014/2015

Kratmus skrev: Det kommer måske til at ødelægge vores streak :/

Venskabskampe tæller vel ikke.

Men jeg håber de betaler maaaaange $$$$$$$$$$$ for den kamp!

• guti-madrid
  • Gæst
  • Gæst
11 år 7 måneder siden #838 af guti-madrid
Besvaret af guti-madrid på emne Sæsonen 2014/2015
Marcelo skadet... Synes snart at uheldet må stoppe, han er ude i de første kampe i år 2015, og så marcelo endda en type der skal bruge længere tid på at blive klar end andre. Vi må igen krydse fingre.

Og nu har ancelotti sat alle på tvungen ferie, men håber da at coentrao holder formen, for jeg mener at han har et højt top niveau men også et lavt bund niveau, det høje niveau skal han have når vi møde Valencia og Atletico.

Må man spørge om venskabskampen mod Milan tæller med i stimen af sejre eller ej? Da jeg synes den er spændene at følge med i, da vi kun mangler 4 sejre for at tangere Ajax 26 i snit
Sidste redigering: 11 år 7 måneder siden ved guti-madrid.

11 år 7 måneder siden #839 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 2014/2015

guti-madrid skrev: Marcelo skadet... Synes snart at uheldet må stoppe, han er ude i de første kampe i år 2015, og så marcelo endda en type der skal bruge længere tid på at blive klar end andre. Vi må igen krydse fingre.

Og nu har ancelotti sat alle på tvungen ferie, men håber da at coentrao holder formen, for jeg mener at han har et højt top niveau men også et lavt bund niveau, det høje niveau skal han have når vi møde Valencia og Atletico.

Må man spørge om venskabskampen mod Milan tæller med i stimen af sejre eller ej? Da jeg synes den er spændene at følge med i, da vi kun mangler 4 sejre for at tangere Ajax 26 i snit

Kampen mod Milan tæller vist ikke med. Det er kun turneringskampe.

11 år 7 måneder siden #840 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Sæsonen 2014/2015
Jeg er stensikker på at Coentrao nok skal gøre ham selv ære i Marcelos fravær. Han var guld værd sidste sæson da Macelo var ude. Han havde en stor ære i kampenes udfald. Især Bayern og finalekampen mod Barca gjorde han det godt. Så jeg er slet ikke nervøs for vores venstreback-position. Vi skal dog ikke have flere skader til vores backs, selvfølgelig.

Jeg kan ikke forestille mig andet end at der bliver sparret profiler, men jeg tror alligevel at vi får et par af de store navne at se, desværre. De værste skader er dem vi får i venskabskampe og landskampe. De er så "unødvendige" for Real Madrid.

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 11 år 7 måneder siden ved JimmyBroe.

Leveret af Kunena Forum