Sæsonen 2014/2015
raul7=kongen skrev: Ancelotti har allerede roteret mere end det var tilfældet i sidste sæson. Det er mere interessant at se på, om klub-VM og en ekstra venskabskamp kan få betydning i foråret, når man i forvejen er igang med en sæson efter en VM-slutrunde. Ancelotti virker dog meget opmærksom på problemstillingen, ligesom jeg tror han har lært af forrige sæson. Det mest bekymrende omkring truppen er Modric' skade, men indtil nu har man løst det optimalt.
Sorry - men det er lidt noget vås. Ancelottis helt store fejl ind til videre i år er, at han ikke giver nok pauser til dem, der virkelig har behov for det. Her tænker jeg især på Kroos. Kampen mod Ludogorets gjorde mig enorm skuffet over Ancelottis tilgang. Han kunne sagtens have ladet Medrán få hele den kamp og sparet Kroos. For hvis han først får en skade, så er vi på skideren på den midtbane.
Derimod er det dejligt at se hvordan Benzema, Marcelo, Iker, Ramos, Pepe og Carvajal får lidt luft. Det burde komme os til gode i den sidste ende.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Moohh
- Gæst
-
3-1, X/1 og Cristiano Ronaldo til el clasico
3-0, 1/1 og Cristiano Ronaldo imod celta
Og ja man kan altid være bagklog, men det var virkelig mine bud :)
“Taking care of the details” would come close to a job description for Clement.
He manages a team of six analysts who scout opponents months in advance, compiling reports and preparing video and graphics which are then presented to the players. And he oversees the management of data that helps anticipate injury.
“In every session the players all wear GPS units on their vests fitted with small accelerometers to measure running speed, intensity, distance, and false discrepancy off left or right foot so we can start seeing how they might be over-compensating on one side of the body. If there is an issue and doctors diagnose, let’s say, some hamstring tightness then we can put a red tick next to the player and pull him out of some sessions. It’s all about taking preventive measures, rather than ‘bam!’ hamstring gone, out for three weeks!
“The trouble is there is so much data now, and you need people to make sense out of it, so we don’t take away the importance of the human eye. A good coach can spot someone who is not comfortable. Speaking to the player is still extremely important.”
Interessant interview med Paul Clement i The Independent for et par dage siden: www.independent.co.uk/sport/football/eur...cup-joy-9922038.html
- guti-madrid
- Gæst
-
guti-madrid skrev: Jeg tror det bliver taget seriøst. Tror ikke der er nogen udover Iker og Ronaldo der har vundet den før, og det er bare en stor motivations faktor, så vidt jeg ved giver den også en ret stor sum penge . Jeg ville personligt håber at man sparede nogle af spillerne, grundet at modstanderne er så ringe, men det svært at sige. Kunne være dejligt at spare en af de foreste, kroos og Ramos. Men svært at sige. Jeg har det ydermere lidt svært med Cuppen, vi vandt den sidste år. Vi ligger så stærkt i ligaen og cl. Synes Valencia kampen er den vigtigste pt. Og med alle de kampe, er det dejligt at det er Barca der har tullet City og ikke os
Kroos har også vundet den med Bayern.
Jeg håber klub-VM bliver taget seriøst, og er helt enig med ovenstående.
HALA MADRID Y NADA MAS
Sebberg skrev: Hvor seriøst tror i, at Klub-VM bliver taget? Har lidt svært ved at 'vurdere', i hvor høj grad turneringen betyder meget. Selvfølgelig er det ikke en venskabskamp, men betyder det mere for spillerne end de to super-cups?
Det er vel relativt?
Jeg er sikker på, at Real Madrid napper titlen, og så har det været seriøst nok :-)
- Storken
- Gæst
-
Sebberg skrev: Hvor seriøst tror i, at Klub-VM bliver taget? Har lidt svært ved at 'vurdere', i hvor høj grad turneringen betyder meget. Selvfølgelig er det ikke en venskabskamp, men betyder det mere for spillerne end de to super-cups?
Det er noget med at Klub VM er enormt stort i Sydamerika. Da Corinthians vandt i 2012 over Chelsea havde 30.000 brasilianere rejst til Japan for at følge holdet. Det hører altså med til historien, at månedslønnen for en gennemsnitlig brasilianer ikke engang dækker omkostningerne til flybilletten.
- DarioGomez
-
Emne forfatter
- Eduardo
-
Desuden er der mig bekendt noget tid til næste kamp efter finalen (jinx alert!), så der er fin tid til at få spillerne til at slappe lidt af hen over julen.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- guti-madrid
- Gæst
-
Det er en vigtig debat, os fordi at vi i år har et hold, der faktisk kan vinde alt hvad de deltager i. Jeg er bare bekymret for 2 overtændte kampe mod atletico i cupen, som vi har set de sidste år, og der skal vi bare passe på, at vi ikke ligger for stor vægt på dem, fordi det er så vigtigt at vi holder LA-Liga stimen, især når Barca ser svækket ud og i øvrigt har et ikke helt nemt kommende program. Jeg tager i øvrigt Vm for klubhold seriøst, men ser ingen grund til at give Ronaldo 90 idag, eller spille stærkeste hver gang. Til sidst tror jeg ikke man skal ligge den store vægt på de 30.000 tilskuere som der bliver snakket om.. Det er Brasilien, der bor 200 milioner, 30 tusind er i det målestoksforhold relativt stille og roligt.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Pelle skrev:
raul7=kongen skrev: Ancelotti har allerede roteret mere end det var tilfældet i sidste sæson. Det er mere interessant at se på, om klub-VM og en ekstra venskabskamp kan få betydning i foråret, når man i forvejen er igang med en sæson efter en VM-slutrunde. Ancelotti virker dog meget opmærksom på problemstillingen, ligesom jeg tror han har lært af forrige sæson. Det mest bekymrende omkring truppen er Modric' skade, men indtil nu har man løst det optimalt.
Sorry - men det er lidt noget vås. Ancelottis helt store fejl ind til videre i år er, at han ikke giver nok pauser til dem, der virkelig har behov for det. Her tænker jeg især på Kroos. Kampen mod Ludogorets gjorde mig enorm skuffet over Ancelottis tilgang. Han kunne sagtens have ladet Medrán få hele den kamp og sparet Kroos. For hvis han først får en skade, så er vi på skideren på den midtbane.
Derimod er det dejligt at se hvordan Benzema, Marcelo, Iker, Ramos, Pepe og Carvajal får lidt luft. Det burde komme os til gode i den sidste ende.
Du har delvist ret omkring Kroos. Tyskeren har spillet 432 minutter i Champions League - femte-mest i truppen. Over tyskeren ligger blandt andre Varane(474) og Arbeloa(443). Det er altså ikke hele sandheden, at der er trukket overdrevne veksler på Kroos, dermed ikke sagt, at Ancelotti ikke kunne rotere ham mere.
I ligaen er der til gengæld trukket klart størst veksler på Kroos(1313), mens Cristiano er nummer to(1249) - portugiseren har i øvrigt spillet mest i CL(526). Det skal dog understreges, at jeg tror det er svært at bænke Cristiano.
Udover de to, har Ancelotti dog roteret markant på samtlige positioner, hvor ingen har spillet mere end 85% af tiden i denne sæson. Sidste år blev der trukket langt større veksler på Ramos, Pepe, Modric, Bale og Benzema. Alle er blevet roteret mere i denne sæson. Ancelotti kan stadig rotere mere, men det er ikke en del af hans filosofi og nok noget vi må leve med. At han ikke har roteret er dog langt fra sandheden.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Personligt har jeg det da også sådan, at de ikke skal komme hjem med mindre end VM-trofæet.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.