VM 2014

• Redondo
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #313 af Redondo
Besvaret af Redondo på emne VM 2014

Pepe fik ufatteligt nok kun en dag for at nikke en skalle, så Suárez slipper vel med tre?

Hvorfor er det ufatteligt. Kald det en skalde én gang til!!! Han gør intet. Jeg fatter slet ikke at man ikke ser på det Müller har gang i, netop spiller på at Pepe skal have kort allerede ved første berøring. Det var så klamt at se på. Man bør begynde at straffe film, lige så hårdt.

Sats på en Aguero, evt. Balotelli eller Zlatan. De kan være kontroversielle, men er langt fra psykopatiske som Suarez!

Tror ikke på Agüero. Zlatan kunne være fedt, han kan stadig noget, men det er nok også meget urealistisk. Balotelli er da en KÆMPE klovn. Han skal aldrig have en Real trøje på!
Jeg håber at rygterne omkring Falcao er sande.

At Pepe stadig er i Madrid efter alle hans episoder undrer mig hver jeg ser ham spiller. Og at Suarez stadig er et transfermål for Perez efter tre episoder, hvor han har bidt en modstander, samt racistiske udtagelser, undre mig nærmest endnu mere.

Pepe har ikke fået et rødt kort i de seneste to sæsoner. Han har ikke gjort noget som helst vanvittigt i denne sæson, andet end at spille vanvittigt godt. Jeg fik på et tidspunkt nok af Pepe og hans tåbeligheder, efter at have prøvet at tale hans sag i lang tid. Men jeg er nu tilbage hvor jeg sagtens kan forsvare manden. Han lader til at være faldet helt ned på jorden. Episoden med Müller ændrer intet, for han gjorde intet.
Og hvad angår Suarez, så ved du da ikke om Perez stadig tænker at Suarez er et godt køb efter gårsdagens episode. Har han da allerede været ude og bakke Suarez op?
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved Redondo.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 11 måneder siden #314 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne VM 2014

Redondo skrev:

Pepe fik ufatteligt nok kun en dag for at nikke en skalle, så Suárez slipper vel med tre?

Hvorfor er det ufatteligt. Kald det en skalde én gang til!!! Han gør intet. Jeg fatter slet ikke at man ikke ser på det Müller har gang i, netop spiller på at Pepe skal have kort allerede ved første berøring. Det var så klamt at se på. Man bør begynde at straffe film, lige så hårdt.

Jeg har ikke på noget tidspunkt kaldt det for en 'skalde' - en skalle derimod - det er korrekt.

Og selve diskussion omkring, hvorvidt det er en skalle eller ej, har allerede kørt i tråden her. Men kort sagt: Han støder hovedet mod en modstander derfor er det en 'skalle' - i fagsprog 'at gøre sig skyldig i voldsom adfærd' og/eller 'gøre sig skyldig i spil, som i høj grad er utilladeligt' - her har styrken på forseelsen reelt set ingen indflydelse.
Lige som at slå faktisk - her kan du også blive vist ud for at slå ud efter en modspiller (eller medspiller) uagtet, om du rent faktisk rammer ham.

Så ja, Pepe, skal naturligvis vises ud, og ja, Müller skal tydeligvis have en advarsel for at filme til at starte med.
Nu forstår jeg så generelt ikke, at man forsvarer Pepes handling ved at sige at pege fingeren mod Müller. Medmindre man altså nærer stor tiltro til hele fænomenet selvtægt.

PS: Kan jeg købe et par udråbstegn, det lader til, at du har rigeligt ...

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

• Redondo
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #315 af Redondo

DarioGomez skrev:

Redondo skrev:

Jeg har ikke på noget tidspunkt kaldt det for en 'skalde' - en skalle derimod - det er korrekt.

Og selve diskussion omkring, hvorvidt det er en skalle eller ej, har allerede kørt i tråden her. Men kort sagt: Han støder hovedet mod en modstander derfor er det en 'skalle' - i fagsprog 'at gøre sig skyldig i voldsom adfærd' og/eller 'gøre sig skyldig i spil, som i høj grad er utilladeligt' - her har styrken på forseelsen reelt set ingen indflydelse.
Lige som at slå faktisk - her kan du også blive vist ud for at slå ud efter en modspiller (eller medspiller) uagtet, om du rent faktisk rammer ham.

Så ja, Pepe, skal naturligvis vises ud, og ja, Müller skal tydeligvis have en advarsel for at filme til at starte med.
Nu forstår jeg så generelt ikke, at man forsvarer Pepes handling ved at sige at pege fingeren mod Müller. Medmindre man altså nærer stor tiltro til hele fænomenet selvtægt.

PS: Kan jeg købe et par udråbstegn, det lader til, at du har rigeligt ...

At kalde det en skalle og så understøtte det med at styrken på forseelsen ingen indflydelse har, er jo direkte dumt! Man må godt diskutere, og at sætte sin pande mod en andens pande er vel blot at overtræde en intimsfære. At nikke en skalle er noget helt andet. Det samme gælder en tackling med knopperne forest. Der er det da også set tonsvis af gange, at en spiller smadre ind i en anden og dermed skal have rødt, men andre gange hvor hensigten ikke har været at stemple, kun har givet gult.

Pepe bliver vist ud fordi han er Pepe. Det er set et utal af gange før hvor der blot gives et gult kort. Ja, han er selv skyld i det grundet sin fortid med håbløsheder, og det gør det jo bare dumt, men ikke slemt!
At kalde det selvtægt og at du ikke forstår at Pepe bliver sur over Müllers ulækre film, er jo helt hen i vejret.
Du er sikkert typen der er fortaler for spilstop, så man kan se om der var offside, eller om en tackling var lidt for hård. Typen som helst ikke ser hårde tacklinger. Back in the days var fodbold en mandesport hvor man sagtens kunne gå til den uden at folk skulle smide sig rundt og skabe sig. Dermed ikke sagt at vi skal have handlinger som Pepes aktion med Casquero, men hårde tacklinger og lidt tænding er skam helt fint. Se blot rugby og håndbold, hvor der bliver gået til den uden de skal smide sig og tude. Det savner jeg i europæisk fodbold (og ja det er de spillere, som har spillet europæisk eller sydamerikansk, som er storslemme). Og nu behøver du så ikke komme med bemærkningen "så se dog håndbold eller rugby i stedet", for det er ikke det det handler om, men derimod at fodbolden som sport er ved at blive alt for tøset, og det er ærgerligt.

PS. Jeg kan godt lide at du har behov for at påpege en hurtig stave-/taste-fejl, når du selv skriver volapyk til tider. Læs dine to seneste indlæg og find fejlene, jeg falder ikke ned på dit niveau, hvor man skal træde på andre for selv at fremstå som den store.

11 år 11 måneder siden #316 af elle44
Besvaret af elle44 på emne VM 2014
Jeg bliver nødt til at forsvare Pepe. Jeg er fuldstændig enig i at Pepe blev smidt ud fordi han er Pepe, men derfor er det stadig dumt at han det, for han giver jo dommeren muligheden for at dømme den. Den salgs "puf med hovedet" sker jo utallige gange, uden konsekvenser. Og helt ærligt, Pepe har været i medierne overdrevet meget for denne latterligt ubetydelige episode. Og så ser man Song give en knytknæve i ryggen på en modspiller, og kommentaternes reaktion var sådan ca.:" høhø det var godt nok dumt og tydeligt".

I min verden så er sådan et rødt kort røvsygt, da det opildner spillere til at filme, eller provokere for at få en mand smidt ud. Og film er i min verden, langt værre end "skandale-Pepes voldelige adfærd".
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Redondo

11 år 11 måneder siden #317 af Dios
Besvaret af Dios på emne VM 2014
Mener folk virkelig, at Pepé blev smidt ud fordi det er Pepé? Selv samme mand som ikke har fået et rødt kort i 2 sæsoner, selvom han ikke ligefrem holder sig tilbage når han udføre en takling med strakt ben, knopperne forrest eller lignende? Når han så fører sit hoved igennem og der klart er berøring, om det kaldes en skalle eller ej, så er det voldsom adfærd, og selvfølgelig bliver det straffet! At Müller i mine øjne også skulle udvises, fordi jeg anser film/overdrivelser for en ligeså beskidt handling gør jo ikke Pepé's handling bedre? Det er da en syg tilgang til tingene, og egentlig afspejler det sig bare i den moderne måde at håndtere tingene på. Får du en flad, så er du velkommen til selv at dele en flad ud. Det giver ingen mening jo!

Alt i alt, så skal Pepé modtage det røde kort uanset om man ser det som en skalle eller ej! Det ændre Müllers ulækre tendenser altså ikke på!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, JimmyBroe, andreashn

• Redondo
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #318 af Redondo

elle44 skrev: Jeg bliver nødt til at forsvare Pepe. Jeg er fuldstændig enig i at Pepe blev smidt ud fordi han er Pepe, men derfor er det stadig dumt at han det, for han giver jo dommeren muligheden for at dømme den. Den salgs "puf med hovedet" sker jo utallige gange, uden konsekvenser. Og helt ærligt, Pepe har været i medierne overdrevet meget for denne latterligt ubetydelige episode. Og så ser man Song give en knytknæve i ryggen på en modspiller, og kommentaternes reaktion var sådan ca.:" høhø det var godt nok dumt og tydeligt".

I min verden så er sådan et rødt kort røvsygt, da det opildner spillere til at filme, eller provokere for at få en mand smidt ud. Og film er i min verden, langt værre end "skandale-Pepes voldelige adfærd".

elle44

Et tak fra min side er ikke nok kan jeg mærke. Jeg bliver nødt til at skrive at jeg ikke kunne være mere enig med dig.
Film ødelægger spillet!

Det er desværre også en side vi har set af Pepe, og den kan jeg heller ikke lide. Men der synes jeg også han har forbedret sig. Jeg synes sagtens man kan se gennem fingre med ting der er sket for længe siden, hvis personer forbedre sig.

Det troede jeg så også Suarez havde, altså forbedret sig og lagt sin bizarre lyst til at bide på hylden.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #319 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne VM 2014
Hvordan kan folk gå så meget amok over en idiot, der bider? Det er for sgu en mildere aktion end f.eks. en albue eller at ødelægge benene på modspilleren.

11 år 11 måneder siden #320 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne VM 2014

Brylle skrev: Hvordan kan folk gå så meget amok over en idiot, der bider? Det er for sgu en mildere aktion end f.eks. en albue eller at ødelægge benene på modspilleren.

Ja, jeg forstod heller ikke, at folk gik amok over at Mou smed en finger i øjet på Tito Vilanova. Hvad betyder det, når man ser benbrækker-tacklinger?

Ironi kan meget vel være spredt ud over indlægget.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, andreashn

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #321 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne VM 2014

Siempre Madrid skrev:

Brylle skrev: Hvordan kan folk gå så meget amok over en idiot, der bider? Det er for sgu en mildere aktion end f.eks. en albue eller at ødelægge benene på modspilleren.

Ja, jeg forstod heller ikke, at folk gik amok over at Mou smed en finger i øjet på Tito Vilanova. Hvad betyder det, når man ser benbrækker-tacklinger?

Det ændrer nu ikke på, at et bid fra Suarez er langt mindre ødelæggende end en spiller, der kommer flyvende med knopperne forrest direkte på benet eller en Ramos, der svinger en albue, fordi han har lyst.

Dermed ikke sagt, at jeg nogensinde ønsker den klovn til Suarez i klubben.

• Redondo
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #322 af Redondo

Dios skrev: Mener folk virkelig, at Pepé blev smidt ud fordi det er Pepé? Selv samme mand som ikke har fået et rødt kort i 2 sæsoner, selvom han ikke ligefrem holder sig tilbage når han udføre en takling med strakt ben, knopperne forrest eller lignende? Når han så fører sit hoved igennem og der klart er berøring, om det kaldes en skalle eller ej, så er det voldsom adfærd, og selvfølgelig bliver det straffet! At Müller i mine øjne også skulle udvises, fordi jeg anser film/overdrivelser for en ligeså beskidt handling gør jo ikke Pepé's handling bedre? Det er da en syg tilgang til tingene, og egentlig afspejler det sig bare i den moderne måde at håndtere tingene på. Får du en flad, så er du velkommen til selv at dele en flad ud. Det giver ingen mening jo!

Alt i alt, så skal Pepé modtage det røde kort uanset om man ser det som en skalle eller ej! Det ændre Müllers ulækre tendenser altså ikke på!

Ja han blev smidt ud fordi han er den hen er, og fodi folk har tendens til at glemme at der faktisk er gået lang tid siden han sidst foretog sig noget tåbeligt. Derfor er han i manges øjne stadig et kæmpe svin på en fodboldbane, og det tror jeg bestemt også at nogle dommere tænker.
Hvem pokker siger at fordi Müller smider sig at det så er ok at Pepe giver en skalle? Eller at det er ok at give en flad hvis man selv får en? For det er jo slet ikke det der sker! Det er ok at Pepe bliver sur og konfronterer Müller, men han nikker jo ikke nogen skalle. To hoveder der har kontakt er bestemt ikke en skalle. Dommeren takserer det, som dig, til at være voldelig adfærd, hvilket i min verden er for tøset. Hvorfor himler folk og presse så ikke op over det skub Neymar fik i ryggen da de mødte Cameroun? Det er tænding i en kamp og måske lige lidt over, men sgu ikke til rødt. Ingen kommer til skade og man kan sagtens spille videre.
Det bliver simpelthen for vattet at høre på, at man skal tude over en smule tænding.

11 år 11 måneder siden #323 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne VM 2014

Brylle skrev:

Siempre Madrid skrev:

Det ændrer nu ikke på, at et bid fra Suarez er langt mindre ødelæggende end en spiller, der kommer flyvende med knopperne forrest direkte på benet eller en Ramos, der svinger en albue, fordi han har lyst.

Dermed ikke sagt, at jeg nogensinde ønsker den klovn til Suarez i klubben.

Alvorligheden i denne forseelse ligger jo ikke i den relativt lille mén-grad, han har påført Chiellini, men derimod at det ser pissedårligt ud og er decideret pinligt. En spiller, der hvert andet øjeblik snotter en modspiller i ansigtet, påfører heller ikke vedkommende de store skader, men derfor hører det jo ikke rigtig til på en fodboldbane.

Og Verden skulle såmænd nok have tilgivet Suárez, hvis der var tale om en enlig hændelse, men det er 3. gang. Så er man uden for pædagogisk rækkevidde.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

• Redondo
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #324 af Redondo

Alvorligheden i denne forseelse ligger jo ikke i den relativt lille mén-grad, han har påført Chiellini, men derimod at det ser pissedårligt ud og er decideret pinligt. En spiller, der hvert andet øjeblik snotter en modspiller i ansigtet, påfører heller ikke vedkommende de store skader, men derfor hører det jo ikke rigtig til på en fodboldbane.

Men det er vel ikke værre end at sparke en anden ned med fuld overlæg? Begge dele er bevidste handlinger og med henblik på at komme af med frustrationer eller skade den anden. Om man bider, sparker eller slår, så hører det ikke hjemme. Grunden til at denne episode får mere medietid er vel fordi den er så absurd?

Leveret af Kunena Forum