VM 2014

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 timer siden #253 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne VM 2014
Av. Jeg føler sgu med iranerne. De havde minimum fortjent uafgjort og desuden blev de også snydt for et klokke klart straffespark.
Argentina. Ja, de spiller som jeg forventede, nemlig skuffende i forhold til deres materiale. Mon ikke endestationen for dem, bliver kvartfinalen, medmindre Messi kan redde dem igen igen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 11 måneder siden #254 af BBB
Besvaret af BBB på emne VM 2014
Messi var godt nok elendig, men argentinske aviser har (iflg. Tv2) vist skrevet meget rosende om ham, og de afventer, at hans holdkammerater også begynder at spille godt.

Jeg er vildt farvet, men Dí María spillede meget bedre end Messi i dag. Messi har ganske rigtigt skaffet dem 6 point, men igennem 90 minutter har hans holdkammerater taget alle slagsmål, og de har kørt modstanderne trætte.
Men det var flot sparket ind.

11 år 11 måneder siden #255 af Dios
Besvaret af Dios på emne VM 2014

RasmusKring skrev:

Dios skrev:
Bare kom med de første 5? :)

Suarez, Lewandowski, Ronaldo, Zlatan og Robin Van Persie er alle mere stabile spillere og målscorere, når de er fit.

Men jeg kunne som sagt nævne mange flere, som i mine øjne er mere stabile end Benzema :)

De er ikke nødvendigvis bedre, men deres bundniveau er højere. Alle spiller selvfølgelig dårlige kampe eller har dårlige perioder, men Benzemas dårlige kampe og dårlige perioder er virkelig dårlige. I de perioder virker han ugidelig og doven både offensivt og defensivt, hans smider tonsvis af bolde væk og brænder store chancer. I sidste sæson var han virkelig dårlig i den første og den sidste måned af sæsonen. Det kompensere selvfølgelig meget for det, at han i en stor del af midten af sæsonen var helt fantastisk, men jeg kunne godt ønske mig, at han hævede sit bundniveau betydeligt.

Suarez og Zlatan spillede begge deres livs sæsoner, og har vel aldrig været bedre. Dog faldt de begge i niveau op til slutningen af sæsonen. Zlatan fik uheldigvis en skade, som drillede ham en del. Det er også de eneste 2 som jeg kan gå med til, som har holdt et meget højere niveau end Benzema, og har været mere stabile.
Lewandowski så jeg ikke meget til sidste sæson, så der kan jeg ikke udtale mig, men han var også én af dem som jeg gerne så i Real Madrid, men som sagt, så er han en vidunderlig angriber.

Alle blegner vel ift. Ronaldo? Og man kan som sådan også tage Messi med, for uanset hvor dårligt Ronaldo og Messi spiller, så afgøre de alligevel kampene, og får al kreditten, men det er nu også en unfair sammenligning, da de 2 er de absolut bedste i verden, og har været det i rigtig mange år. At du nævner Ronaldo viser bare, at du tog munden for fuld, og det er jo grinagtigt du vælger Van Persie, som på alle måder minder fandens meget om Benzema. De begge scorer deres mål i stimer, og der kan sagtens gå 5-7 kampe hvor de ikke scorer. For slet ikke og nævne hvor utrolig dårlig Van Persie var sidste sæson, så føler jeg det nærmest også som en hån imod Benzema.

Og hvad går din sammenligning egentlig på? Mål, stabilt spil, hvilken sæson etc.?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

11 år 11 måneder siden #256 af BBB

Dios skrev: Suarez og Zlatan spillede begge deres livs sæsoner, og har vel aldrig været bedre.

Retfærdigvis skal det siges, at dette også var Benzemas bedste sæson.

11 år 11 måneder siden #257 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne VM 2014

BBB skrev: Messi var godt nok elendig, men argentinske aviser har (iflg. Tv2) vist skrevet meget rosende om ham, og de afventer, at hans holdkammerater også begynder at spille godt.

Jeg er vildt farvet, men Dí María spillede meget bedre end Messi i dag. Messi har ganske rigtigt skaffet dem 6 point, men igennem 90 minutter har hans holdkammerater taget alle slagsmål, og de har kørt modstanderne trætte.

Ja du er vildt farvet.

Hvis der var nogen spillere på banen som var elendige for Argentina så var det Higuain og Aguero, hold fast hvor var de elendige. Messi derimod synes jeg gjorde det godt, så jeg er bestemt enig med de argentinske aviser, han fik sat nogle gode aktioner igang med hans driblinger og gode afleveringer selvom der konstant var 2-3 iranere på ham hver gang + et iransk hold som var pakket fuldstændigt sammen.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved Sahinovic.

11 år 11 måneder siden #258 af Dios
Besvaret af Dios på emne VM 2014

BBB skrev:

Dios skrev: Suarez og Zlatan spillede begge deres livs sæsoner, og har vel aldrig været bedre.

Retfærdigvis skal det siges, at dette også var Benzemas bedste sæson.

Igen, så kommer det an på hvilke kriterier der stilles? For i 11/12 sæsonen scorede han flere mål, men denne sæson har han spillemæssigt været fremragende, og langt bedre end førhen. Det er også derfor det gør debatten en anelse vanskelig.
Man kan så sige, at Benzema denne sæson scorede fint med mål samtidig med han også leverede fint spil på banen, og det er første gang i Real Madrid karrieren, hvis du spørger mig, så udfra de kriterier, så ja, men ellers ikke :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

11 år 11 måneder siden #259 af BBB

Sahinovic skrev:

BBB skrev: Messi var godt nok elendig, men argentinske aviser har (iflg. Tv2) vist skrevet meget rosende om ham, og de afventer, at hans holdkammerater også begynder at spille godt.

Ja du er vildt farvet.

Hvis der var nogen spillere på banen som var elendige for Argentina så var det Higuain og Aguero, hold fast hvor var de elendige. Messi derimod synes jeg gjorde det godt, så jeg er bestemt enig med de argentinske aviser, han fik sat nogle gode aktioner igang med hans driblinger og gode afleveringer selvom der konstant var 2-3 iranere på ham hver gang + et iransk hold som var pakket fuldstændigt sammen.

Det var godt, at du gennemskuede, at jeg i hemmelighed sammenlignede Messi med Higuain og Agüero. Det er ikke mange, som kan gennemskue at "Dí María spillede meget bedre end Messi i dag" tydeligvis betyder "Higuain og Agüero spillede meget bedre end Messi".

Næste gang jeg giver Ramos 4 i karakter og Ronaldo 2, så kan du nok også gennemskue, at det slet ikke er fordi Ramos spillede bedre end Ronaldo, men fordi Modric spillede dårligere end Benzema. Jeg er glad for at have fundet en ligesindet :-)
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, andreashn

11 år 11 måneder siden #260 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne VM 2014

BBB skrev:

Sahinovic skrev:

Ja du er vildt farvet.

Det var godt, at du gennemskuede, at jeg i hemmelighed sammenlignede Messi med Higuain og Agüero. Det er ikke mange, som kan gennemskue at "Dí María spillede meget bedre end Messi i dag" tydeligvis betyder "Higuain og Agüero spillede meget bedre end Messi".

Næste gang jeg giver Ramos 4 i karakter og Ronaldo 2, så kan du nok også gennemskue, at det slet ikke er fordi Ramos spillede bedre end Ronaldo, men fordi Modric spillede dårligere end Benzema. Jeg er glad for at have fundet en ligesindet :-)

Du siger Messi var elendig, så ville lige give dig et eksempel på hvad elendigt i den kamp egentligt var.

Og hvis du nu prøvede på at forstå pointen med mit indlæg så var det at jeg hentydede til at Messi var bedre end Di Maria, også derfor jeg skrev at du var vildt farvet.

Florentino Pérez
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #261 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne VM 2014

Dios skrev:

RasmusKring skrev:

Dios skrev:
Bare kom med de første 5? :)

Suarez, Lewandowski, Ronaldo, Zlatan og Robin Van Persie er alle mere stabile spillere og målscorere, når de er fit.

Men jeg kunne som sagt nævne mange flere, som i mine øjne er mere stabile end Benzema :)

De er ikke nødvendigvis bedre, men deres bundniveau er højere. Alle spiller selvfølgelig dårlige kampe eller har dårlige perioder, men Benzemas dårlige kampe og dårlige perioder er virkelig dårlige. I de perioder virker han ugidelig og doven både offensivt og defensivt, hans smider tonsvis af bolde væk og brænder store chancer. I sidste sæson var han virkelig dårlig i den første og den sidste måned af sæsonen. Det kompensere selvfølgelig meget for det, at han i en stor del af midten af sæsonen var helt fantastisk, men jeg kunne godt ønske mig, at han hævede sit bundniveau betydeligt.

Suarez og Zlatan spillede begge deres livs sæsoner, og har vel aldrig været bedre. Dog faldt de begge i niveau op til slutningen af sæsonen. Zlatan fik uheldigvis en skade, som drillede ham en del. Det er også de eneste 2 som jeg kan gå med til, som har holdt et meget højere niveau end Benzema, og har været mere stabile.
Lewandowski så jeg ikke meget til sidste sæson, så der kan jeg ikke udtale mig, men han var også én af dem som jeg gerne så i Real Madrid, men som sagt, så er han en vidunderlig angriber.

Alle blegner vel ift. Ronaldo? Og man kan som sådan også tage Messi med, for uanset hvor dårligt Ronaldo og Messi spiller, så afgøre de alligevel kampene, og får al kreditten, men det er nu også en unfair sammenligning, da de 2 er de absolut bedste i verden, og har været det i rigtig mange år. At du nævner Ronaldo viser bare, at du tog munden for fuld, og det er jo grinagtigt du vælger Van Persie, som på alle måder minder fandens meget om Benzema. De begge scorer deres mål i stimer, og der kan sagtens gå 5-7 kampe hvor de ikke scorer. For slet ikke og nævne hvor utrolig dårlig Van Persie var sidste sæson, så føler jeg det nærmest også som en hån imod Benzema.

Og hvad går din sammenligning egentlig på? Mål, stabilt spil, hvilken sæson etc.?

Alle sammenligninger er selvfølgelig svære at lave. Mit udgangspunkt var de sidste par sæsoner. Suarez og Zlatan har klart spillet deres bedste sæsoner i den netop overståede sæson, men de var altså også rigtig gode sæsonen før, men så igen, jeg snakker ikke kun niveau her. Det handler egentlig mest om stabilitet.

Jeg er enig i, at RvP er den tyndeste af de 5 navne, jeg nævnte, og det er i høj grad pga. ham, at jeg tilføjede sætning "når de er fit", for RvP har været meget skadet i denne sæson, men når han har været fit, som her under VM og sin første sæson i United, så er han er en stabil målscorer.

Alle dem du nævner er jeg enig i, men jeg tror, at vi sammenligner på forskellige parametre. Suarez, Zlatan, Ronaldo, Messi og Lewandowski er alle bedre end Benzema, men også mere stabile, som jeg ser det. Hvorimod RvP ikke nødvendigvis er bedre end Benzema, men han er mere stabil, når han er skadesfri.

Så ud fra dine parametre er det måske svært at finde mere end 5, men ud fra mine parametre, så ville jeg godt kunne finde de 20, jeg omtalte. Altså 20 angribere med et højere bundniveau end Benzema, der brænder nogle helt vanvittige tilbud, når han ikke rammer dagen. Den slags udsving er der mange angribere i Europa, der ikke har i samme størrelsesorden, men der er helt afgjort heller ikke mange, der har det samme topniveau som Benzema.

Hele diskussionen er i virkeligheden rimelig ligegyldig, for den afhænger af en del "hvis"'er og definitioner, men min pointe er bare, at Benzema skal blive mere stabil i sin indsats, hvis jeg skal have det godt med at have ham som klar førsteangriber i Real Madrid.

11 år 11 måneder siden #262 af HugoSanchez
Besvaret af HugoSanchez på emne VM 2014
Så Cristiano var 15 sekunder fra en meget tiltrængt længere sommerferie, og så skulle han absolut selv ødelægge det med den fænomenale målgivende aflevering :-(

Hugo Sanchez

11 år 11 måneder siden #263 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne VM 2014
Well det ser stadig megeeet svært ud for Portugal. Mon ikke de ryger ud? Ville være fortjent i hvert fald!

11 år 11 måneder siden #264 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne VM 2014
Det er i hvert fald svært at se, at de skal kunne hente 5 mål på USA med det spil, de præsterer................eller rettere ikke præsterer.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Leveret af Kunena Forum