VM 2014
Ja han blev smidt ud fordi han er den hen er, og fodi folk har tendens til at glemme at der faktisk er gået lang tid siden han sidst foretog sig noget tåbeligt. Derfor er han i manges øjne stadig et kæmpe svin på en fodboldbane, og det tror jeg bestemt også at nogle dommere tænker.
Hvem pokker siger at fordi Müller smider sig at det så er ok at Pepe giver en skalle? Eller at det er ok at give en flad hvis man selv får en? For det er jo slet ikke det der sker! Det er ok at Pepe bliver sur og konfronterer Müller, men han nikker jo ikke nogen skalle. To hoveder der har kontakt er bestemt ikke en skalle. Dommeren takserer det, som dig, til at være voldelig adfærd, hvilket i min verden er for tøset. Hvorfor himler folk og presse så ikke op over det skub Neymar fik i ryggen da de mødte Cameroun? Det er tænding i en kamp og måske lige lidt over, men sgu ikke til rødt. Ingen kommer til skade og man kan sagtens spille videre.
Det bliver simpelthen for vattet at høre på, at man skal tude over en smule tænding.
Kan du så ikke svare mig på hvorfor han ikke har fået et rødt kort i 2 sæsoner, fordi han er Pepé? Det er jo ikke fordi Pepé ændre adfærd fra kamp til kamp, så hvorfor får han ikke flere røde kort? Pepé er decideret voldsom i langt de fleste af hans aktioner, og det er jo ikke fordi folk ikke kan tilgive ham for at sparke Casquero i ryggen, træde Messi bevidst på hånden etc. men fordi hans adfærd mange gange er langt over grænsen. Hvis han ikke laver en voldsom takling, så filmer han og sådan bliver det faktisk ved, og det samme gør sig jo gældende med Suarez. Nu har langt de fleste herinde fået nok af Suarez, selvom i egentlig havde "tilgivet" ham for at bide 2 gange, filme i hveranden kamp og jeg kan blive ved.
Jeg er sådan set ligeglad med hvordan du vil definere en skalle, men jeg mener, at en skalle er når en person bevidst fører hovedet frem og rammer den anden person i hovedet. Om det er hårdt, blødt eller middel er sådan set underordnet, for hensigten er der, og det er den man i fodbolden bliver straffet for. Kontakten bliver udelukkende udført af Pepé, da Müller kigger ned i græsset, og Pepé stikker panden ind i hans hoved, om man vil.
Man kommer vel heller ikke til skade af en spytklat, men lad os dog indføre at det ikke skal straffes. Husk nu på det er fodbold, og intet andet. Det er en kontaktsport, men ikke engang i nogen former for kampsport må du nikke skaller, eller fører hovedet igennem. Tænding er godt, men så længe man ikke går over grænsen, og det er grænsen for mig ihvertfald.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Brylle
- Gæst
-
Nåå jamen hvis alvorligheden afhænger om det ser dårligt ud i stedet for den forvoldte skade, så lad os da hylde Pepes voldsomme aktioner og fjerne en spiller, der har sat tænderne i en modspiller.. Albuer FTW! :)Siempre Madrid skrev:
Brylle skrev:
Det ændrer nu ikke på, at et bid fra Suarez er langt mindre ødelæggende end en spiller, der kommer flyvende med knopperne forrest direkte på benet eller en Ramos, der svinger en albue, fordi han har lyst.Siempre Madrid skrev:
Brylle skrev: Hvordan kan folk gå så meget amok over en idiot, der bider? Det er for sgu en mildere aktion end f.eks. en albue eller at ødelægge benene på modspilleren.
Ja, jeg forstod heller ikke, at folk gik amok over at Mou smed en finger i øjet på Tito Vilanova. Hvad betyder det, når man ser benbrækker-tacklinger?
Ironi kan meget vel være spredt ud over indlægget.
Dermed ikke sagt, at jeg nogensinde ønsker den klovn til Suarez i klubben.
Alvorligheden i denne forseelse ligger jo ikke i den relativt lille mén-grad, han har påført Chiellini, men derimod at det ser pissedårligt ud og er decideret pinligt. En spiller, der hvert andet øjeblik snotter en modspiller i ansigtet, påfører heller ikke vedkommende de store skader, men derfor hører det jo ikke rigtig til på en fodboldbane.
Og Verden skulle såmænd nok have tilgivet Suárez, hvis der var tale om en enlig hændelse, men det er 3. gang. Så er man uden for pædagogisk rækkevidde.
Selvfølgelig er det værre, at modspilleren bliver skadet end at man bliver bidt. Ligeledes er en albue også en voldelig handling, der kan forvolde mere skade end et lille bid.
Brylle skrev:
Nåå jamen hvis alvorligheden afhænger om det ser dårligt ud i stedet for den forvoldte skade, så lad os da hylde Pepes voldsomme aktioner og fjerne en spiller, der har sat tænderne i en modspiller.. Albuer FTW! :)Siempre Madrid skrev:
Brylle skrev:
Det ændrer nu ikke på, at et bid fra Suarez er langt mindre ødelæggende end en spiller, der kommer flyvende med knopperne forrest direkte på benet eller en Ramos, der svinger en albue, fordi han har lyst.Siempre Madrid skrev:
Brylle skrev: Hvordan kan folk gå så meget amok over en idiot, der bider? Det er for sgu en mildere aktion end f.eks. en albue eller at ødelægge benene på modspilleren.
Ja, jeg forstod heller ikke, at folk gik amok over at Mou smed en finger i øjet på Tito Vilanova. Hvad betyder det, når man ser benbrækker-tacklinger?
Alvorligheden i denne forseelse ligger jo ikke i den relativt lille mén-grad, han har påført Chiellini, men derimod at det ser pissedårligt ud og er decideret pinligt. En spiller, der hvert andet øjeblik snotter en modspiller i ansigtet, påfører heller ikke vedkommende de store skader, men derfor hører det jo ikke rigtig til på en fodboldbane.
Og Verden skulle såmænd nok have tilgivet Suárez, hvis der var tale om en enlig hændelse, men det er 3. gang. Så er man uden for pædagogisk rækkevidde.
Selvfølgelig er det værre, at modspilleren bliver skadet end at man bliver bidt. Ligeledes er en albue også en voldelig handling, der kan forvolde mere skade end et lille bid.
Der er jeg så uenig!
Når man spiller fodbold får man blå mærker, og det kan voksne mænd sagtens tåle.
Men at blive bidt er ydmygende ud over alle grænser! Og derudover er det jo bare så bizart, at man næsten ikke fatter det... Jeg vil hellere udsættes for noget hård fysik, frem for at blive spyttet på eller bidt.
Jeg så faktisk gerne, at man gav Suarez 20 dages karantæne.. Mon ikke den ender på 7-8 dage minimum(?)
- Redondo
- Gæst
-
Han har jo netop smidt det voldelige på hylden, hvorfor han ikke har fået rødt kort. Film giver jo ikke rødt kort. Jeg hader når han kaster sig rundt, men det synes jeg nu også er blevet bedre fra hans side, ret mig hvis jeg er galt på den.Kan du så ikke svare mig på hvorfor han ikke har fået et rødt kort i 2 sæsoner, fordi han er Pepé? Det er jo ikke fordi Pepé ændre adfærd fra kamp til kamp, så hvorfor får han ikke flere røde kort? Pepé er decideret voldsom i langt de fleste af hans aktioner, og det er jo ikke fordi folk ikke kan tilgive ham for at sparke Casquero i ryggen, træde Messi bevidst på hånden etc. men fordi hans adfærd mange gange er langt over grænsen. Hvis han ikke laver en voldsom takling, så filmer han og sådan bliver det faktisk ved, og det samme gør sig jo gældende med Suarez. Nu har langt de fleste herinde fået nok af Suarez, selvom i egentlig havde "tilgivet" ham for at bide 2 gange, filme i hveranden kamp og jeg kan blive ved.
Så er jeg også ret ligeglad med hvordan du definerer en skalle. Kalder du det også et spark hvis en forbipasserende kommer til at ramme dig tilfældigt på benet? I så fald vil jeg mene at du overdramatiserer tingene lidt meget.Jeg er sådan set ligeglad med hvordan du vil definere en skalle, men jeg mener, at en skalle er når en person bevidst fører hovedet frem og rammer den anden person i hovedet. Om det er hårdt, blødt eller middel er sådan set underordnet, for hensigten er der, og det er den man i fodbolden bliver straffet for. Kontakten bliver udelukkende udført af Pepé, da Müller kigger ned i græsset, og Pepé stikker panden ind i hans hoved, om man vil.
Hvad er det for en hensigt du mener Pepe har? Ville han give ham en skalle (altså en rigtig skalle), så tror jeg ikke Müller havde det så godt efterfølgende. Pepe går frem med hovedet og er måske lidt overtændt, men der er ikke fart på og ingen kommer noget til, hvilket jeg tror er hensigten, altså at han ikke skal banke ham i græsset. Men antagelse er vel lige så god som din. Du pålægger ham bare at være aggressiv, fordi du ved at han har været det førhen.
En spytklat skal da også straffes. Nu siger du at man ikke må nikke skaller i nogen former for kampsport. I boksning bliver det ikke anset for at nikke en skalle når de står med hovederne mod hinanden, men først når der bliver nikket igennem. Bare et eksempel.Man kommer vel heller ikke til skade af en spytklat, men lad os dog indføre at det ikke skal straffes. Husk nu på det er fodbold, og intet andet. Det er en kontaktsport, men ikke engang i nogen former for kampsport må du nikke skaller, eller fører hovedet igennem. Tænding er godt, men så længe man ikke går over grænsen, og det er grænsen for mig ihvertfald.
Jeg mente nu heller ikke at man skal gå over grænsen, hvorfor jeg egentlig også syntes at et gult havde været på sin plads til Pepe. Han skal bare lade Müller være (han lå jo og havde ondt efter det voldsomme slag han havde fået forinden). Men det er ok at gå hårdt til den, og mange der ser spansk fodbold synes at Pepe går over grænsen når han laver hårde tacklinger. Ser man engelsk fodbold, så er det ganske normalt.
- Brylle
- Gæst
-
Nu snakker jeg ikke om blå mærker, for selvfølgelig skal man gå til den. Jeg snakker om tacklinger ud over det sædvanlige, som maks giver 3 spilledages karantæne, eller en situation, som Pepe mod Getafe spilleren.. Det er i min bog langt værre end et lille bid.M_linding skrev:
Brylle skrev:
Brylle skrev:
Der er jeg så uenig!
Når man spiller fodbold får man blå mærker, og det kan voksne mænd sagtens tåle.
Men at blive bidt er ydmygende ud over alle grænser! Og derudover er det jo bare så bizart, at man næsten ikke fatter det... Jeg vil hellere udsættes for noget hård fysik, frem for at blive spyttet på eller bidt.
Jeg så faktisk gerne, at man gav Suarez 20 dages karantæne.. Mon ikke den ender på 7-8 dage minimum(?)
Jeg ville derimod hellere udsættes for et lille bid end at blive losset et par gange i brystet eller risikere at få ødelagt benene :)
Brylle skrev:
Nu snakker jeg ikke om blå mærker, for selvfølgelig skal man gå til den. Jeg snakker om tacklinger ud over det sædvanlige, som maks giver 3 spilledages karantæne, eller en situation, som Pepe mod Getafe spilleren.. Det er i min bog langt værre end et lille bid.M_linding skrev:
Brylle skrev:
Brylle skrev:
Der er jeg så uenig!
Jeg ville derimod hellere udsættes for et lille bid end at blive losset et par gange i brystet eller risikere at få ødelagt benene :)
Du fokuserer alt for meget på den fysiske handling. Det handler om adfærd, psykisk vold og signalværdi. I øvrigt fik Pepe jo også 10 dage (mener jeg nok) for sit overfald i 2009, så man straffer også den form for svinestreger meget hårdt.
Man kan sammenligne det med FIFAs nultolerance overfor racisme, som jo også er forseelser som ingen kommer fysisk til skade af. Den slags skal bare ikke ind i fodbolden... I Suarez tilfælde kan man åbenbart kun være sikker på at han ikke gør det, når han ikke er på banen.
Dette kan meget vel blive sommeren hvor Suarez skiftede VM-succes og storskifte til Real Madrid eller Barcelona ud med en pinlig tilværelse i Liverpool, hvor han vil være det helt store offer.
........................
I øvrigt mener jeg også, at man straffer benbrækkende tacklinger alt for mildt - men det skal ikke undskylde Suarez.
- Brylle
- Gæst
-
Lige præcis og det er helt på sin plads, at han fik en sådan straf :)M_linding skrev:
Brylle skrev:
Brylle skrev:
Brylle skrev:
Der er jeg så uenig!
Du fokuserer alt for meget på den fysiske handling. Det handler om adfærd, psykisk vold og signalværdi. I øvrigt fik Pepe jo også 10 dage (mener jeg nok) for sit overfald i 2009, så man straffer også den form for svinestreger meget hårdt.
Man kan sammenligne det med FIFAs nultolerance overfor racisme, som jo også er forseelser som ingen kommer fysisk til skade af. Den slags skal bare ikke ind i fodbolden... I Suarez tilfælde kan man åbenbart kun være sikker på at han ikke gør det, når han ikke er på banen.
Dette kan meget vel blive sommeren hvor Suarez skiftede VM-succes og storskifte til Real Madrid eller Barcelona ud med en pinlig tilværelse i Liverpool, hvor han vil være det helt store offer.
........................
I øvrigt mener jeg også, at man straffer benbrækkende tacklinger alt for mildt - men det skal ikke undskylde Suarez.
Vi er skam helt enige om, at det er helt væk, hvad Suarez gør, men jeg ser det alligevel ikke værre end benbrækkere, folk der smider om sig med albuer osv.
Selvfølgelig fokuserer jeg på den fysiske handling, for det er den, der kan forhindre en spiller i at spille fodbold igen. Hvis ikke Suarez bider gennem Chiellinis arm, så slipper han nok fra det med livet i behold. At snakke om 20+ kampe, karantæne på livstid og hvad der ellers er blevet foreslået af sindsyge ting diverse steder, kan jeg slet ikke følge. En karantæne på de 8-10 kampe kan jeg dog godt følge, da vi er ude i rigtig dårlig adfærd og fordi det ikke er første gang. At Suarez fik så mange karantænedage sidst han gjorde det, synes jeg dog var en joke.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
I hvert fald må der sidde nogle Barcelona-fans og undre sig over, hvor han var i den sidste måneds tid, hvor der var brug for ham.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Zizou1981
- Gæst
-
Zizou1981 skrev: Aargh. Belastende Messi nu er delt topscorer ved VM. Det kan godt være en afgørende faktor ved næste ballon d or, hvis han forsætter stimen i resten af turneringen.
Man må jo bare tage hatten af for Messi og Neymar. de har begge spillet et rigtig flot VM end til videre. Messis præstation i de første to kampe var jo ikke prangende, men han sikrede alligevel Argentina 6 point.
Det står i hvert fald i skærende kontrast til Real Madrid spillernes præstationer til dette VM, jeg synes virkelig det har været skuffende. Bortset fra Benzema, Varane og Modric
Aguero, Higuain og di Maria har alt for fastlåst et fokus på at iscenesætte Messi, og det bremser deres spil meget... Samtidig får Messi ikke løbet ret mange af de mindre sjove meter.
Argentina har vist en klar målsætning om at Messi skal være topscorer. Det bliver han muligvis også, men det kommer til at koste dem et evt. verdensmesterskab, tror jeg.
Det minder mig faktisk en smule om Frankrig, som er et af de mest velbalancerede hold ved dette VM, nu hvor Ribery ikke er med - Han er på ingen måder savnet;)
- Zizou1981
- Gæst
-