VM 2014
- Storken
- Gæst
-
M_linding skrev: Alle hold - undtagen Tyskland - er middelmådige på flere pladser. Men derfor kan man stadig godt vinde VM;)
Boateng og Höwedes på backen er weltklasse? Derudover er Mertesacker indbegrebet af middelmådighed. Özil har ikke spillet godt i et stykke tid, Khedira har været skadet næsten hele sæsonen, Kroos' udvikling er gået lidt i stå og Götze mangler spilletid i Bayern. Tyskerne har også deres problemer.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Storken skrev:
M_linding skrev: Alle hold - undtagen Tyskland - er middelmådige på flere pladser. Men derfor kan man stadig godt vinde VM;)
Boateng og Höwedes på backen er weltklasse? Derudover er Mertesacker indbegrebet af middelmådighed. Özil har ikke spillet godt i et stykke tid, Khedira har været skadet næsten hele sæsonen, Kroos' udvikling er gået lidt i stå og Götze mangler spilletid i Bayern. Tyskerne har også deres problemer.
Du har måske en pointe..;)
- Storken
- Gæst
-
M_linding skrev: Omvendt ville det ikke undre mig overhovedet, hvis Argentina kunne spille bedre som hold, uden Messi på banen.
Aguero, Higuain og di Maria har alt for fastlåst et fokus på at iscenesætte Messi, og det bremser deres spil meget... Samtidig får Messi ikke løbet ret mange af de mindre sjove meter.
Argentina har vist en klar målsætning om at Messi skal være topscorer. Det bliver han muligvis også, men det kommer til at koste dem et evt. verdensmesterskab, tror jeg.
Det minder mig faktisk en smule om Frankrig, som er et af de mest velbalancerede hold ved dette VM, nu hvor Ribery ikke er med - Han er på ingen måder savnet;)
Har du overhovedet set Argentinas kampe? Messi er den eneste på det hold, der har vist det mindste offensivt. Higuain er helt væk, Aguero er usynlig og Di Maria laver den ene dårlige aktion efter den anden. Det er ikke engang fordi de søger Messi i overdreven grad. Det er i højere grad Messi, der sætter sine medspillere i scene med gode løb og afleveringer. De har desværre været frygteligt uskarpe, hvortil Messi har været nødsaget til at redde deres røv med soloaktioner. Da Messi bliver udskiftet i dag mod Nigeria har de rigtig meget plads at spille på, da Nigeria satser offensivt. Argentina skaber dog minimalt på de små 30min de spiller uden Messi.
Argentina havde været helt væk til dette VM uden Messi. Han er ikke en belastning, men derimod et samlingspunkt. Alt godt kommer fra ham. Argentina vinder dog ikke VM, hvis Messi skal gøre det alene. Det er deres forsvar simpelthen ikke godt nok til, når de møder de bedre hold.
Storken skrev:
M_linding skrev: Omvendt ville det ikke undre mig overhovedet, hvis Argentina kunne spille bedre som hold, uden Messi på banen.
Aguero, Higuain og di Maria har alt for fastlåst et fokus på at iscenesætte Messi, og det bremser deres spil meget... Samtidig får Messi ikke løbet ret mange af de mindre sjove meter.
Argentina har vist en klar målsætning om at Messi skal være topscorer. Det bliver han muligvis også, men det kommer til at koste dem et evt. verdensmesterskab, tror jeg.
Det minder mig faktisk en smule om Frankrig, som er et af de mest velbalancerede hold ved dette VM, nu hvor Ribery ikke er med - Han er på ingen måder savnet;)
Har du overhovedet set Argentinas kampe? Messi er den eneste på det hold, der har vist det mindste offensivt. Higuain er helt væk, Aguero er usynlig og Di Maria laver den ene dårlige aktion efter den anden. Det er ikke engang fordi de søger Messi i overdreven grad. Det er i højere grad Messi, der sætter sine medspillere i scene med gode løb og afleveringer. De har desværre været frygteligt uskarpe, hvortil Messi har været nødsaget til at redde deres røv med soloaktioner. Da Messi bliver udskiftet i dag mod Nigeria har de rigtig meget plads at spille på, da Nigeria satser offensivt. Argentina skaber dog minimalt på de små 30min de spiller uden Messi.
Argentina havde været helt væk til dette VM uden Messi. Han er ikke en belastning, men derimod et samlingspunkt. Alt godt kommer fra ham. Argentina vinder dog ikke VM, hvis Messi skal gøre det alene. Det er deres forsvar simpelthen ikke godt nok til, når de møder de bedre hold.
Jeg er helt enig med det her. Argentinas offensiv er fantastisk på papiret, men alle har skuffet bortset fra Messi. Helt håbløst imo af Higuain, Di Maria og aguero. Lavezzi gjorde dog et fint indhop idag.
Og ja, da Messi blev udskiftet i dagens kamp, spillede Argentina betydeligt dårligere.
Måske har I ret, men jeg synes godt at man kunne være lidt kritisk overfor den måde Messi spiller på. I de første 20 min. af kampen mod Bosnien havde Messi 8 dumme boldtab, fordi han driblede direkte ind i blindgyder. Det kunne have kostet, og han lignede ikke en som nogensinde overvejede at spille bolden. Han lignede faktisk mere en som havde set youtube-klip med Maradona mod England, og nu ville han for alt i verden igang med at kopiere.
Efter en time scorede han så og var pludselig dagens helt, men inden da havde han på ingen måder gjort holdets generelle spil bedre... Så kan man jo vælge at tolke Argentinas spil sådan, at det bare er samtlige offensive spillere som svigter - på nær altså lige Messi;)
Las os se hvad der sker....;)
- Storken
- Gæst
-
M_linding skrev: Det er jo øjnene der ser og hønen og ægget, og alt det der.
Måske har I ret, men jeg synes godt at man kunne være lidt kritisk overfor den måde Messi spiller på. I de første 20 min. af kampen mod Bosnien havde Messi 8 dumme boldtab, fordi han driblede direkte ind i blindgyder. Det kunne have kostet, og han lignede ikke en som nogensinde overvejede at spille bolden. Han lignede faktisk mere en som havde set youtube-klip med Maradona mod England, og nu ville han for alt i verden igang med at kopiere.
Efter en time scorede han så og var pludselig dagens helt, men inden da havde han på ingen måder gjort holdets generelle spil bedre... Så kan man jo vælge at tolke Argentinas spil sådan, at det bare er samtlige offensive spillere som svigter - på nær altså lige Messi;)
Vi er helt enige om at første halveg mod Bosnien var elendig af Messi. Det blev dog langt bedre i anden halveg, da Sabella skiftede til 4-3-3 efter indskiftninger af Higuain og Gago. Kampen mod Iran var rigtig dårlig af hele Argentinas hold, men det var tydeligt, at magien skulle komme fra Messi. Han spillede ikke nogen god kamp, men han var vel den eneste som faltisk prøvede fra Argentina. Det var først efter den kamp jeg indså, at Messi skulle bære Argentina på sine skuldre. Når Argentina møder modgang bliver det hele lagt op på Messi. Det er gået fint indtil videre, men når Messi på et tidspunkt spiller en kamp hvor alt mislykkes, så ryger Argentina sandsynligvis ud. Og når det sker, så vil alle kritisere Messi. Man forventer, at han gør som Maradona og vinder titlen på egen hånd. Det er derfor Messi vil skuffe i den sidste ende. Det er ligegyldigt om han vinder 6 kampe på egen hånd, hvis Argentina taber den syvende. Det eneste der vil blive husket var, at Messi ikke vandt VM på egen hånd som Maradona gjorde i 86.
Storken skrev:
Vi er helt enige om at første halveg mod Bosnien var elendig af Messi. Det blev dog langt bedre i anden halveg, da Sabella skiftede til 4-3-3 efter indskiftninger af Higuain og Gago. Kampen mod Iran var rigtig dårlig af hele Argentinas hold, men det var tydeligt, at magien skulle komme fra Messi. Han spillede ikke nogen god kamp, men han var vel den eneste som faltisk prøvede fra Argentina. Det var først efter den kamp jeg indså, at Messi skulle bære Argentina på sine skuldre. Når Argentina møder modgang bliver det hele lagt op på Messi. Det er gået fint indtil videre, men når Messi på et tidspunkt spiller en kamp hvor alt mislykkes, så ryger Argentina sandsynligvis ud. Og når det sker, så vil alle kritisere Messi. Man forventer, at han gør som Maradona og vinder titlen på egen hånd. Det er derfor Messi vil skuffe i den sidste ende. Det er ligegyldigt om han vinder 6 kampe på egen hånd, hvis Argentina taber den syvende. Det eneste der vil blive husket var, at Messi ikke vandt VM på egen hånd som Maradona gjorde i 86.
Jeg er slet ikke så uenig igen.
Men gør træneren og/eller Messi noget for at få Argentina til at fungere som et hold, eller har de besluttet sig for at alting skal stå (for senere at falde) med Messis solo-aktioner? Det er, for mig at se, et af de store spørgsmål;)
Det kan bare ikke være rigtigt, at det her er den eneste måde Argentina kan spille på, med alle de dygtige spillere. Jeg kan forstå at Brasilien sætter deres lid til Neymar - for hvor gode er Fred og Hulk egentlig(?) - men Argentina behøver ikke gøre sig så afhængige af Messis solo-aktioner.
Jeg har bare lidt svært ved at købe udsagnet om, at di Maria, Aguero, Lavezzi, Higuain osv. ikke kan så meget uden Messi. For for mig at se, ligner det en absolut verdensklasse offensiv, som bare bliver brugt forkert.
Vi ved det selvfølgelig ikke - og nu bliver det også meget teoretisk:-)
- RealMadridsArmy
- Gæst
-
- Storken
- Gæst
-
Jeg har set en del af Argentinas kvalifikation- og venskabskampe de seneste par år. Spillet har fungeret langt bedre under Sabella og Messi har vist sit høje niveau fra Barca på landsholdet. Man har ligeledes været gode til at få Higuain og Aguero på måltavlen, selvom Messi er den store stjerne.
Under VM har Higuain og Aguero været frygtlige. Higuain har aldrig leveret i de store kampe (Lyon anyone?) og Aguero virker ikke i form og mangler lidt selvtillid. Di Maria er blevet bedre i løbet af turneringen, men hans afslutninger efterlader en del tilbage at ønske. Det betyder, at Messi skal score målene, hvilket har fungeret indtil videre. Jeg frygter dog, at de falder sammen, når Messi på et tidspunkt bliver neutraliseret. Jeg kan simpelthen ikke se hvor målene skal komme fra. Det kan komme så vidt, at standardsituationer er Argentinas stærkeste våben. Jeg beder til, at Higuain og Aguero kommer i omdrejninger, fordi Lavezzi og Palacio skal bruge endnu mere plads end førnævnte. Alt i alt er jeg ret skeptisk på Argentinas vegne. De kan ikke forsvare, så de skal score 3 mål pr. kamp mod de bedre hold. Det kan ikke engang Messi gøre regelmæssigt.
- Kristian S
- Guld bruger
-
Syntes at bortset fra sine scoringer så har Messi været usynlig i de to tidligere kampe og tit mislykkedes med hans dribblinger, det var først igår at han viste klassen.
- Hierro 2.0
- Ekspert bruger
-
- Fernando Ruiz Hierro
Det er sjovt, når samtalen omhandler Messi, hvor farvet vi fans kan være.. For overstående, markeret med fed, er præcis sådan jeg har det med vores egen Ronaldo i 7 ud af 10 kampe.. Men han scorer ofte et kampafgørende mål og derfor overser man som ofte, hvor dårligt han måske har spillet i 85 % af kampen og ikke bidraget positiv til holdets generelle indsats.. Men det er MEGET sjældent, at han bliver høvlet ned for det herinde, men får derimod meget ros for sine afgørende handlinger :-).. Blot en tanke..
Men hvor om alting er, skal Argentina forbedre sig gevaldigt, hvis de vil have den mindste chance for at stå i finalen.. Der defensiv sejler rundt og offensiven har bestemt heller ikke være så prangende, som man kunne forvente... Di Maria har været en skygge af sig selv, men havde nogle udenmærket aktioner igår... Bliver spændende at se holdets forfatning når de møder nogen mere kompetente hold.. Jeg tror sgu ikke rigtig på dem.. Så har jeg forsat langt større fidus til Tyskland, uagtet Storkens indlæg om deres problemer.. Finder bare deres hold yderst komplet fra målmand til spidsangriber :-)...
Men nu kan vi bare håbe på, at Benzema og Frankrig når langt :-)...
Fernando Ruiz Hierro - Ord er overflødige!