VM 2014
- Raúl 7
- Gæst
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Min subjektive pointe er såmænd blot, at man skal præstere ved et VM, hvis man vil vinde Balon d´or for netop det år.
Og ja Cristiano har været skadet, hans hold har været dårligt og han har sågar været uheldig - men det er altså bare ærgerligt, for sådan er livet, og Cristiano er meget langt efter på skalaen.
Ret beset skal den kommende vinder i min optik findes blandt de spillere, der stadig er med i turneringen, når vi når kvartfinalerne:
Robben, Messi, Neymar, Müller, Lahm eller Courtois - hvis jeg lige skal nævne seks spillere bare fra toppen af hovedet.
Jeg ser naturligvis gerne, at Cristiano Ronaldo vinder titlen, men jeg mener ikke, at det vil være fair. Igen med tanke på de år, hvor vi har brokket os over, at den er blevet givet til Messi, selvom han ikke præsterede til et VM - fx var det jo komplet hjernedødt, at han fik prisen i 2010, hvor både Iniesta og Sneijder var klasser over ham. Særligt, men ikke kun, til VM.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Storken
- Gæst
-
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
DarioGomez skrev: Jeg tror, I har misforstået det oprindelige indlæg en smule.
Min subjektive pointe er såmænd blot, at man skal præstere ved et VM, hvis man vil vinde Balon d´or for netop det år.
Og ja Cristiano har været skadet, hans hold har været dårligt og han har sågar været uheldig - men det er altså bare ærgerligt, for sådan er livet, og Cristiano er meget langt efter på skalaen.
Ret beset skal den kommende vinder i min optik findes blandt de spillere, der stadig er med i turneringen, når vi når kvartfinalerne:
Robben, Messi, Neymar, Müller, Lahm eller Courtois - hvis jeg lige skal nævne seks spillere bare fra toppen af hovedet.
Jeg ser naturligvis gerne, at Cristiano Ronaldo vinder titlen, men jeg mener ikke, at det vil være fair. Igen med tanke på de år, hvor vi har brokket os over, at den er blevet givet til Messi, selvom han ikke præsterede til et VM - fx var det jo komplet hjernedødt, at han fik prisen i 2010, hvor både Iniesta og Sneijder var klasser over ham. Særligt, men ikke kun, til VM.
Med en VM-titel i hånden vil Lionel Messi være mere end svær at komme udenom, men Cristiano Ronaldo er fortsat et særdeles varmt emne til den Guldbold, hvis han får et stærkt efterår og tre titler med Real Madrid.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
raul7=kongen skrev:
Af tabellen kan læses følgende: hverken Spanien, Portugal eller Italien har været foran i ret lang tid.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Inspektøren
- Gæst
-
Min top 5:
1. Arjen Robben
2. James Rodriguez
3. Messi
4. Neymar
5. Cuadrado
- RasmusKring
- Gæst
-
Inspektøren skrev: Hvem synes I egentlig har været bedst til VM, af spillerene, i gruppespillet?
Min top 5:
1. Arjen Robben
2. James Rodriguez
3. Messi
4. Neymar
5. Cuadrado
Messi har i mine øjne ikke spillet fantastisk, men man må anerkende, at han har været meget afgørende for Argentina. Jeg synes til gengæld, at du mangler Alexis Sanchez og Benzema - måske endda Nigel De Jong, der har været altafgørende for Holland. Min top 5 ville se således ud:
1. Arjen Robben
2. Alexis Sanchez
3. James Rodriguez
4. Benzema
5. Neymar eller Nigel De Jong
Inspektøren skrev: Hvem synes I egentlig har været bedst til VM, af spillerene, i gruppespillet?
Min top 5:
1. Arjen Robben
2. James Rodriguez
3. Messi
4. Neymar
5. Cuadrado
1. Neymar (med lang afstand fra alle de andre)
2. Messi
3. Robben
4. James Rodriguez
5. Müller (selvom jeg hader ham inderligt)
Florentino Pérez
Sahinovic skrev:
Min top 5:
1. Arjen Robben
2. James Rodriguez
3. Messi
4. Neymar
5. Cuadrado
2. Messi
3. Robben
4. James Rodriguez
1. Neymar
2. Messi
3. Xavi
4. Iniesta
5. Valdes
I mine øjne har James Rodriguez været den bedste efterfulgt af Robben, Benzema, Neymar og Messi.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
- Inspektøren
- Gæst
-
ZizouMo skrev:
Sahinovic skrev:
Min top 5:
1. Arjen Robben
2. James Rodriguez
3. Messi
4. Neymar
5. Cuadrado
2. Messi
3. Robben
4. James Rodriguez
1. Neymar
2. Messi
3. Xavi
4. Iniesta
5. Valdes
I mine øjne har James Rodriguez været den bedste efterfulgt af Robben, Benzema, Neymar og Messi.
Jeg vidste, at folk ville have Benzema og/eller Müller på deres liste. Men lad og lige være helt ærlige. Müller og Benzema skaber ikke chancer. Det "eneste" (stadig en værdifuld kompetence) de har gjort, er, at prikke boldene ind. De har ikke været de afgørende aktører, modsat de andre jeg har valgt. Shaqiri kunne også sagtens have været med i min top 5, da han netop har afgjort kampe for Schweiz, men der er kun plads til 5.
Hvad andgår Messi, så synes mange, at han har været dårlig. Men altså, 4 mål i tre kampe ud af argentinas 5. Det er sgu meget godt gået. Var det ikke for ham, så havde Argentina slet ikke haft den lille bitte chance for at vinde VM, som de har nu. Kampene mod Bosnien og Iran siger sgu det hele: Ingen andre kan og så dukker Messi lige op. Så, hvis vi kigger helt objektivt på det uden de store forventninger til ham, så har han sgu fortjent en plads på TOP 5.
Men mere bliver det heller ikke for ham til dette VM. Det her er ikke 80'erne eller 70'erne. Vi er 2014! Én mand kan ikke længere bære sit hold, som Maradona gjorde det. Den tid er for længst overstået. Mandsopdæk Messi og Argentina er ude, hvis modstander holdet ellers kan bryde et imponerende dårligt argentinsk forsvar. Derudover hjælper det heller ikke Argentina, at de har en elendig træner, som ikke har nogen sans for taktik og succes. Slår Shaqiri, Lichtsteiner, Ottmar Hitzfeld og co. La Albiceleste ud, så ville det på ingen måde overraske mig af nævnte årsager. Samtlige Madridstas kan derfor sagtens onde lettet op: Messi vinder IKKE Fifa Ballon d'or 2014.
- RasmusKring
- Gæst
-
Inspektøren skrev: Jeg vidste, at folk ville have Benzema og/eller Müller på deres liste. Men lad og lige være helt ærlige. Müller og Benzema skaber ikke chancer. Det "eneste" (stadig en værdifuld kompetence) de har gjort, er, at prikke boldene ind. De har ikke været de afgørende aktører, modsat de andre jeg har valgt. Shaqiri kunne også sagtens have været med i min top 5, da han netop har afgjort kampe for Schweiz, men der er kun plads til 5.
Hvad andgår Messi, så synes mange, at han har været dårlig. Men altså, 4 mål i tre kampe ud af argentinas 5. Det er sgu meget godt gået. Var det ikke for ham, så havde Argentina slet ikke haft den lille bitte chance for at vinde VM, som de har nu. Kampene mod Bosnien og Iran siger sgu det hele: Ingen andre kan og så dukker Messi lige op. Så, hvis vi kigger helt objektivt på det uden de store forventninger til ham, så har han sgu fortjent en plads på TOP 5.
Men mere bliver det heller ikke for ham til dette VM. Det her er ikke 80'erne eller 70'erne. Vi er 2014! Én mand kan ikke længere bære sit hold, som Maradona gjorde det. Den tid er for længst overstået. Mandsopdæk Messi og Argentina er ude, hvis modstander holdet ellers kan bryde et imponerende dårligt argentinsk forsvar. Derudover hjælper det heller ikke Argentina, at de har en elendig træner, som ikke har nogen sans for taktik og succes. Slår Shaqiri, Lichtsteiner, Ottmar Hitzfeld og co. La Albiceleste ud, så ville det på ingen måde overraske mig af nævnte årsager. Samtlige Madridstas kan derfor sagtens onde lettet op: Messi vinder IKKE Fifa Ballon d'or 2014.
Wow, nogle usammenhængende argumenter, du fyrer af. Jeg er helt enig med dig i, at de bedste spillere ikke nødvendigvis er de spillere, der har scoret flest mål, men på din egen liste fremgår Robben, Rodriguez, Messi og Neymar som de fire første spillere. De er alle blandt topscorerne ved VM indtil videre. De har dog også været rigtig gode, så fred være med det, men Shaqiri?! Han har spillet to dårlige kampe, og en god imod Honduras (!). Det er på ingen måde godt nok til overhovedet at komme i betragtning til at være den bedste ved VM - uanset hvor mange ligegyldige mål han scorer imod Honduras. Han har ikke været i nærheden af at være kampafgørende i tætte kampe.