VM 2014

11 år 11 måneder siden #421 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne VM 2014

Kroos control

Kroos tops the tables on attempted and completed passes at the World Cup. In the 390 minutes he's played he has made 414 passes, of which 354, 86%, have been good. The stats attest to the high quality of the German central midfielder, who at just 24 years old is his team's engine.

He has two assists in the tournament and has taken responsibility for dead ball situations. He's taken 20 corners, only bettered at this World Cup by France's Valbuena. He's the general when the ball's in play and for every important move.

Read more: Kroos control - MARCA.com (English version)

Det går meget fint i takt med de fine ord, som Kroos for nylig fik med på vejen af Paul Scholes :

I love watching Toni Kroos. I think he’s brilliant. I love the way he controls the ball and controls games. He can really play a pass and has superb vision. Kroos is capable of scoring goals too, from outside the box on either foot. I just wish Man United had signed him (Yes, it is good to see United bringing in new players, but they haven’t signed anything like the quality of Kroos).

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 11 måneder siden #422 af r-mb-q
Besvaret af r-mb-q på emne VM 2014
Er det mig eller udtaler de danske kommentatorer James' navn som rammes??!!

Soy un Madridista! Hoy, Mañana, Siempre

11 år 11 måneder siden #423 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne VM 2014

r-mb-q skrev: Er det mig eller udtaler de danske kommentatorer James' navn som rammes??!!

Ja, det udtales jo "Hrames" på spansk, så den er i store træk god nok.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

11 år 11 måneder siden #424 af r-mb-q
Besvaret af r-mb-q på emne VM 2014

Siempre Madrid skrev:

r-mb-q skrev: Er det mig eller udtaler de danske kommentatorer James' navn som rammes??!!

Ja, det udtales jo "Hrames" på spansk, så den er i store træk god nok.

Når ja de snakker jo spansk i Columbia .. Tak for sproglektionen siempre :)

Soy un Madridista! Hoy, Mañana, Siempre

11 år 11 måneder siden #425 af Cristiano Ronaldo
Besvaret af Cristiano Ronaldo på emne VM 2014
Sad sku helt med en klump i halsen da en dybt ulykkelig James Rodriguez gik ud af banen ved slut fløjtet.
Fantastisk spiller og kun 22 år.
Personligt syntes jeg at dommeren var lidt nærig med at give gule kort til brasilien.
Thiago Silva gik over stregen et par gange efter min mening.
Grimt knæ Neymar fik i ryggen til sidst..
Men igen, Rodriguez kan kun være stolt over hans præstation ved dette VM, og samtidig topscorer over stjerner som Neymar og Messi.
Godt gået!
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved Cristiano Ronaldo.

11 år 11 måneder siden #426 af Cristiano Ronaldo
Besvaret af Cristiano Ronaldo på emne VM 2014
Neymar ude af VM, ifølge Marca:

Brazil forward Neymar has been ruled out of the World Cup after being injured in the 2-1 quarter-final win over Colombia. A team doctor has confirmed that the Barcelona player has fractured a vertebrae in his back.

Neymar was unable to complete the match against Colombia, being stretchered off after going down following a knee in the back from Juan Zúñiga. In scenes that will have left people all over Brazil with their hearts in their mouths, the forward was unable to get back up and left the field in some distress.

11 år 11 måneder siden #427 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne VM 2014
Trist for ham og for Brasilien. Han meldes ude i 4-6 uger.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

11 år 11 måneder siden #428 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne VM 2014
Jeg har ondt af Neymar, men ikke af Brasilien.

Nu er tingene mere lige, taget alt deres dommerhjælp i betragtning...;)
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken, andreashn

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #429 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne VM 2014
Det var godt nok en svinestreg af Zuniga, der nu koster Neymar en betydelig skadespause. Han siger godt nok selv, at han ikke gjorde det med vilje, men enhver der har spillet fodbold selv kan se, at han tydeligt hæver knæet for at ramme Neymar i ryggen. Han er også udemærket klar over, hvor meget fart han kommer med.

Der mangler i mine øjne perspektiv i FIFA's afstraffelse af spillere, når Suarez får en karantæne på 4 måneder for en (meget mærkelig) frustrationshandling, der ikke kan gøre nogen betydelig skade på modstanderen, men Zuniga slipper helt for tiltale for en kynisk svinestreg, der nu sender Neymar ud af vm.

11 år 11 måneder siden #430 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne VM 2014
Hvor er det trist for Neymar, kan ikke forestille mig hvor hjerteknust han er lige nu, og som den tegning Zuniga er så har han været ude og forsvare sig selv med at han bare forsvarede sit land.

Florentino Pérez

11 år 11 måneder siden #431 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne VM 2014

RasmusKring skrev: Det var godt nok en svinestreg af Zuniga, der nu koster Neymar en betydelig skadespause. Han siger godt nok selv, at han ikke gjorde det med vilje, men enhver der har spillet fodbold selv kan se, at han tydeligt hæver knæet for at ramme Neymar i ryggen. Han er også udemærket klar over, hvor meget fart han kommer med.

Der mangler i mine øjne perspektiv i FIFA's afstraffelse af spillere, når Suarez får en karantæne på 4 måneder for en (meget mærkelig) frustrationshandling, der ikke kan gøre nogen betydelig skade på modstanderen, men Zuniga slipper helt for tiltale for en kynisk svinestreg, der nu sender Neymar ud af vm.

Nu går der vist også sensations-patos i den, var!;)

Der sker masse af voldsomme - også for voldsomme episoder - i løbet af de fleste fodboldkampe. At Neymar får en slem skade, og at det lige præcis er Neymar der får den, gør det altså ikke til en gigantisk forbrydelse af Zuniga. Et gult kort burde nok kunne have gjort det, men dommmeren havde jo tilladt en alt for hård linie igennem hele kampen, og det kunne lige så have været James som var blevet slemt skadet.

Det er bare pisse uheldigt for Neymar...

Du kan forresten ikke sammenligne den slags situationer med hvad Suarez laver. Neymars skade er sådan noget der kan ske på en fodboldbane, det er Suarez adfærd egentlig ikke. Så det er helt korrekt af FIFA, at straffe ud fra totalt forskellige præmisser.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Jaken, andreashn

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #432 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne VM 2014

Nu går der vist også sensations-patos i den, var!;)

Der sker masse af voldsomme - også for voldsomme episoder - i løbet af de fleste fodboldkampe. At Neymar får en slem skade, og at det lige præcis er Neymar der får den, gør det altså ikke til en gigantisk forbrydelse af Zuniga. Et gult kort burde nok kunne have gjort det, men dommmeren havde jo tilladt en alt for hård linie igennem hele kampen, og det kunne lige så have været James som var blevet slemt skadet.

Det er bare pisse uheldigt for Neymar...

Du kan forresten ikke sammenligne den slags situationer med hvad Suarez laver. Neymars skade er sådan noget der kan ske på en fodboldbane, det er Suarez adfærd egentlig ikke. Så det er helt korrekt af FIFA, at straffe ud fra totalt forskellige præmisser.

Man er selvfølgelig nød til at være lidt ekstra provokerende for at få sat gang i en diskussion, men samtidig, så mener jeg også, hvad jeg skriver.

Jeg er ligeglad med, hvem der udførte "tacklingen" og hvem der blev ramt af den. Som jeg ser det, så hamrer han knæet ind i en modstander, der står på stille, og i mine øjne er det en kæmpe svinestreg. Det er ikke en tilfældig nærkamp, hvor en spiller uheldigt kommer til skade. Hård linje eller ej, så var det ikke i orden. Der var også flere grove frispark på James, men ingen af dem brækkede bogstaveligt tal ryggen på ham. Havde de gjort det, så havde jeg formentlig skrevet samme indlæg med omvendt fortegn.

Hvis man sammenligner med Suarez, så har du ret i, at den her slags dueller sker mere ofte end bid, men mit spørgsmål er, om det bør være sådan. Suarez' bid var uacceptabelt på en fodboldbane, men stemningen imod ham har taget overhånd. Han er langt fra den eneste spiller, som har gjort noget helt uacceptabelt til VM. En grov svinestreg, der brækker ryggen på modstanderen er i mine øjne ligeså uacceptabelt som et bid eller anden vold, så jeg synes helt sikkert godt, at det er en diskussion, som man kan tage op.
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved RasmusKring.

Leveret af Kunena Forum