VM 2014

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 måned siden #397 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne VM 2014

Dios skrev: Jeg forstår stadig ikke hvordan folk kan mene det er den centrale midtbane og ikke kanterne vi skal forstærke os på. Nuvel, så kan Di María godt spille derude, men det må da være klart for alle, at han simpelthen er 2-3 niveauer bedre inde centralt, og det efterlader os reelt set kun med en langtidsskadet Jesé udover de 3 førstevalg BBC. Ancelotti kaldte Jesé skaden for en virkelig afgørende faktor for vi ikke vandt mesterskabet, fordi der simpelthen ikke var andre til at tage overfor BBC, hvor kvaliteten bare var lidt bedre end Segunda niveau. Khedira's skade betød også en del, men skal man glæde sig over noget, så er det Di María er blevet vigtigere og bedre end nogensinde, og det var nok aldrig var sket uden skaden.

James er på alles læber, og han er da også på mine, og har virkelig slået igennem, men hans pris stemmer bare ikke overens med virkelighedsbilledet. Man kan få en langt billigere, og bedre spiller IMO i Reus, som også vil passe bedre på profilen som spydspids, da han har mange af de samme kvaliteter som Benzema.

James, Reus eller endda Griezmann skal ihvertfald hentes til klubben, for hvor står vi med en måske meget skadet Ronaldo, en altid ustabil Bale krop, og Jesé's korsbåndskade? Jeg er bange for korthuset vælter, og alle 3 kommer til at lide meget under skader den kommende sæson, og vi dermed ikke har nogle til at tage over for dem.

Om det er kanten eller midtbanen, der skal forstærkes handler udelukkende om, hvor Di Maria skal spille henne. Det kan godt være, at du mener han er bedre på midten, Dios, men det virker uden tvivl som om, at Ancelotti planlægger at bruge ham primært på kanten i næste sæson. Hvis det er tilfældet, kan du så ikke se ideen i at hente en midtbanespiller mere?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 1 måned siden #398 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne VM 2014
Det er fløjtende ligegyldigt, om han er kantspiller, 10'er eller angriber. Selvfølgelig kan der findes plads til en spiller med James Rodríguez' kvaliteter.

Denne debat er efterhånden så uintelligent, at det halve kunne være nok. Vi skal blot et år tilbage, for at finde en tilsvarende debat. Dengang gik snakken på, hvordan Bale skulle passe ind og om han overhovedet passede ind eller ej. Og det er snakken hver gang, en ny spiller nævnes.

Det er ligesom at snakke med en dement, der spørger en hver halve time, hvad man har lavet i løbet af dagen.
Sidste redigering: 12 år 1 måned siden ved El_Juan.

12 år 1 måned siden #399 af El_Juan
Fra Guillem Balagues Twitter:

James Rodríguez: "I prefer Real Madrid to Barcelona". He did not waste much time positioning himself

James Rodríguez, en Tiempo de Juego: "¿Madrid o Barça? El Madrid me gusta más" - www.cope.es/player/James-Rodriguez-en-Ti...2901310002&activo=10

James Rodríguez: "I prefer Real to Barcelona" ow.ly/yzb4Q

Og et lille retweet:

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 måned siden #400 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne VM 2014

www.marca.com/2014/06/29/futbol/mundial/...mbia/1403997794.html

James se corona como la estrella del Mundial

James Rodríguez consiguió ayer algo de lo que muy pocos pueden presumir: superar a Neymar y Messi y erigirse en Pichichi del Mundial. El de Cúcuta firmó un partido inolvidable ante Uruguay al convertir dos goles, por lo que llega a los cinco en lo que va de Copa. El 10 ha marcado en los cuatro partidos que han disputado los cafeteros.
Para llegar a este presente, el jugador de Mónaco tuvo que cambiar su rol en la selección tras una temporada en la Ligue 1 en la que destacó más por sus asistencias (12) que por sus goles (9).
Tampoco en la fase de clasificación para el Mundial el mediapunta brilló en la faceta goleadora. En 15 partidos anotó tres tantos. Pero esos números nunca quebraron la fe de Pékerman, cuya confianza ha sido clave para que James haya dado un paso al frente en Brasil.
Elegido como el mejor jugador de la fase de grupos, fue designado ayer MVP del partido, galardón que ya había recibido ante Costa de Marfil y Grecia. "Estoy feliz porque ganamos y pasamos de ronda. No hay opción a valorar lo que estoy haciendo. Quizá cuando acabe esto. Ahora trato de jugar cada partido como si fuera el último".
Sobre su futuro, en declaraciones a Gol T, dejó un guiño a los clubes de la Liga BBVA: "Sería un sueño poder jugar en España". Y, sin tapujos, también habló de sus preferencias si finalmente viene a la Liga española: "Me gusta más el Madrid que el Barcelona", manifestó en la cadena Cope.
Lo curioso de su caso es que su fútbol traspasa fronteras. Así, antes de finalizar el choque ante Uruguay, la estrella de la NBA LeBron James publicó en su cuenta de una red social: "Viendo el partido de Colombia ya tengo a mi jugador favorito, obviamente su nombre ayuda".

Tjaaa.... something to think about I guess..

Men, hvis han skal hentes, så er det ikke fordi han skal konkurrere med Ronaldo og Bale på kanterne. James Rodriguez er ikke nogen kant spiller, hvilket kampen i går tydeligt understregede. Han er helt klart en falsk ni'er. Dog kan han stadig spille ude på kanten, i tilfælde af en skade til enten Ronaldo eller Bale. Det betyder altså, at han give os flere muligheder og gøre os mere fleksible og utilregnelig. Han er 23 år og der vil derfor være minimum 6-7 gode år i ham. De eneste ting, der taler mod en evt. transfer, er prisen, behovet/Benzema, hvis du spørger mig.

Da han allerede er fantastisk og Monaco i forevejen har spenderet op mod 350 millioner på ham, så kan vi godt se frem til minimum at skulle med 550-600, hvis Monaco vil tjene en skilling på ham. Selvom vi er Real Madrid og er den rigeste klub i verden, så er det stadig en hel masse penge.

Dernæst så er der spørgsmålet om, om vi overhovedet har brug for ham? Sidste sæson var fantastisk, hvis vi lige ser bort fra La Liga. Noget tyder desuden også på, at det ikke var en engangsforestilling, hvis man samtidig også kigger på, hvor en unge, vores vigtigste spillere er i offensiven (Bale, Benzema, Jesé og Ronaldo (Ronaldo holder minimum 4 år mere på top niveau)) Når man slår Atletico (det bedste defensive hold i Europa 4-1 (godt nok efter forlænget spilletid) og de forsvarende mestre 5-0 efter 180 minutter, så kan det være svært, at se om har behov for at forbedre sig offensivt, medmindre vores spillere har tabt en masse motivation og dermed ikke er mentalt indstillet på at give sig lige så meget i den nye sæson.

Til slut er der Benzema. Mange snakker om, at Benzema er dårlig til at håndtere konkurrence. Hvis det er tilfældet, så bør man nok undlade en sulten James. Benzema passer trods alt perfekt til vores system og at skulle undværre ham ville helt klart være et tab.

Den er sgu svær, syntes jeg.

• Zizou1981
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 måned siden #401 af Zizou1981
Besvaret af Zizou1981 på emne VM 2014
I forblændes af 3 gode kampe ved en slutrunde og straks vil alle hente manden til en af verdens største klubber. Manden der har siddet på bænken i store dele af sæsonen for Monaco.
Nuvel han har spillet et fantastisk VM, men tag det nu roligt. Han skal bevise sig selv i minimum 1 sæson mere i den franske liga, før det overhoved kan blive aktuelt.
Som Morten Bruun så klogt sagde, så er der ingen turnering der genererer flere flop indkøb end VM, netop fordi klubberne lader sig forblænde af en spillers glimrende præstationer i få kampe.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 måned siden #402 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne VM 2014

RasmusKring skrev:

Dios skrev: Jeg forstår stadig ikke hvordan folk kan mene det er den centrale midtbane og ikke kanterne vi skal forstærke os på. Nuvel, så kan Di María godt spille derude, men det må da være klart for alle, at han simpelthen er 2-3 niveauer bedre inde centralt, og det efterlader os reelt set kun med en langtidsskadet Jesé udover de 3 førstevalg BBC. Ancelotti kaldte Jesé skaden for en virkelig afgørende faktor for vi ikke vandt mesterskabet, fordi der simpelthen ikke var andre til at tage overfor BBC, hvor kvaliteten bare var lidt bedre end Segunda niveau. Khedira's skade betød også en del, men skal man glæde sig over noget, så er det Di María er blevet vigtigere og bedre end nogensinde, og det var nok aldrig var sket uden skaden.

James er på alles læber, og han er da også på mine, og har virkelig slået igennem, men hans pris stemmer bare ikke overens med virkelighedsbilledet. Man kan få en langt billigere, og bedre spiller IMO i Reus, som også vil passe bedre på profilen som spydspids, da han har mange af de samme kvaliteter som Benzema.

James, Reus eller endda Griezmann skal ihvertfald hentes til klubben, for hvor står vi med en måske meget skadet Ronaldo, en altid ustabil Bale krop, og Jesé's korsbåndskade? Jeg er bange for korthuset vælter, og alle 3 kommer til at lide meget under skader den kommende sæson, og vi dermed ikke har nogle til at tage over for dem.

Om det er kanten eller midtbanen, der skal forstærkes handler udelukkende om, hvor Di Maria skal spille henne. Det kan godt være, at du mener han er bedre på midten, Dios, men det virker uden tvivl som om, at Ancelotti planlægger at bruge ham primært på kanten i næste sæson. Hvis det er tilfældet, kan du så ikke se ideen i at hente en midtbanespiller mere?

Aaaaarg mon dog.. Hvorfor opfinde noget, der virker for at smadre det igen? Det er meget muligt, at du har kørt en kampagne mod Di Maria som central midtbanespiller hele sæsonen, men jeg håber, at Ancelotti ser bort fra din tvivl om Di Maria på midten og gør det fornuftige. Jeg ser heller ingen tegn på, at han skulle smide Di Maria derud igen. Rygter om nye midtbanespillere er der nok af, men rygter og køb er heldigvis to forskellige ting.

12 år 1 måned siden #403 af El_Juan

Zizou1981 skrev: I forblændes af 3 gode kampe ved en slutrunde og straks vil alle hente manden til en af verdens største klubber. Manden der har siddet på bænken i store dele af sæsonen for Monaco.
Nuvel han har spillet et fantastisk VM, men tag det nu roligt. Han skal bevise sig selv i minimum 1 sæson mere i den franske liga, før det overhoved kan blive aktuelt.
Som Morten Bruun så klogt sagde, så er der ingen turnering der genererer flere flop indkøb end VM, netop fordi klubberne lader sig forblænde af en spillers glimrende præstationer i få kampe.

Du aner tydeligvis ikke hvad du snakker. Det ville være en idé, at sætte dig ind i tingene, før du udtaler dig om det. Og du aner tydeligvis knap nok hvem James Rodríguez egentlig er. Det er nærmere dig, der udtaler sig på baggrund af tre kampe.

Det taler sit eget tydelige sprog, at du overhovedet ikke har sat dig ind i hvad du snakker om, siden du kan påstå, at James Rodríguez har siddet på bænken i store dele af sæsonen for AS Monaco. Det er decideret løgn. Han har spillet i alt 38 kampe for klubben i løbet af sæsonen. 34 i ligaen og fire cup-kampe. Af de 34 kampe i ligaen, er han startet inde i de 30 af dem og blevet skiftet ind i de sidste fire. Lig dertil, at han har scoret 9 mål og leveret 12 assists i ligaen. I sin debut-sæson.

To år i træk har han i øvrigt været udtaget til årets hold i den portugisiske liga, i sin tid hos FC Porto. Han blev endvidere kåret til årets spiller i den portugisiske liga i 2012 og han har været med til, at føre Porto frem til tre mesterskaber og en Europa League-titel. Og det var ikke for sjov, at Monaco betalte den store sum for ham.

Han er en aldeles fremragende og talentfuld spiller og hans kvaliteter er helt åbenlyse. Han har tidligere været rygtet til flere af Europas største klubber, og efter at have gjort det fænomenalt i sin tid i Porto og i sin første sæson i Monaco, er han nu for alvor trådt ind på den allerstørste scene med et brag. James Rodríguez har allerede bevist, at han ikke blot er et onehit-wonder og din reference til Morten Bruuns kommentar er direkte idioti, for det var selvfølgelig ikke henledt mod Rodríguez. Modsat dig tror jeg godt, at Morten Bruun er klar over potentialet og anerkender det han beviser og allerede har bevist.

Lad være med at kloge dig på noget, som du ikke ved noget om eller har sat dig ind i. Du kan starte med rent faktisk selv, at se mere end tre-fire kampe med ham.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

12 år 1 måned siden #404 af Dios
Besvaret af Dios på emne VM 2014

RasmusKring skrev:

Ved du noget som vi andre ikke gør? Bare siden du sådan uden lige slynger ud Ancelotti har en klar plan med, at Di María skal spille som kantspiller og ikke centralt?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

12 år 1 måned siden #405 af Steen
Besvaret af Steen på emne VM 2014
Som jeg skrev for en uge siden:
Sten skrev:

Enig, James Rodriguez er en vanvittig spændende spiller. Han har haft en fantastisk sæson for Monaco, hvor han var en af de bedste spillere i ligaen. Monaco vil nok ikke sælge ham, men jeg kunne godt tænke mig at vi hentede ham ind som erstatning for Morata. Det rygtes at man vil hente Griezmann til den rolle, men jeg tror, at James ville være langt bedre, hvis det er sådan en type man søger. Han er en meget bedre playmaker, og jeg tror godt, at han kunne blive vores egen lille Messi! Falsk nier og kan kæmpe med Benzema om pladsen. Han kan bruges på alle de offensive pladser, hvis det skulle blive nødvendigt, som jeg forventer det bliver. Ronaldo ved vi ikke hvor vi har, og Bale bliver altid skadet..
Det er måske urealistisk, men hvis der bare er den mindste chance for det, så synes jeg man burde købe ham.

Han skal hentes ind som Morata's afløser, og skal bruges nøjagtigt som Benzema bliver brugt, som en falsk nier. Han er en spiller med et KÆMPE potentiale. Han er ikke en verdensstjerne endnu, han mangler stadig en del, men han er en fremragende spiller som kun bliver bedre.
James Rodriguez er lige præcis den type, Real Madrid vil have. Han har vist sig frem foran alle, han er en spiller som er vanvittig populær, især i hjemlandet og dermed vil han kunne sælge han masse merchandise, han er sponsoreret af Adidas, og så har han flere gange gjort det klart at hans idol er Ronaldo og hans favorit klub er Real Madrid ( hans mor har også sagt, at hun er Real Madrid fan).

Der er et problem, og det er et stort et. Hans pris. Jeg kan slet ikke forestille mig, at Monaco vil sælge ham for under 60 millioner euro, hvilket også er for dyrt, tror jeg. Men jeg er overbevist om, at han ender i Madrid en dag. Spørgsmålet er bare hvornår.

• Gæsten
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 måned siden #406 af Gæsten
Besvaret af Gæsten på emne VM 2014
Undskyld Off-Topic men...

Er der nogen der ved hvor man kan streame U-19 Copa del Rey finalen her klokken 20 med Real Madrid mod Sevilla?

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
12 år 1 måned siden #407 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne VM 2014
Ad!

12 år 1 måned siden #408 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne VM 2014
Fortjent nok af Holland selvom man har lidt ondt af Mexico. Men så lad da vær med at tage Dos Santos ud!

Robben er virkelig blevet en klassespiller der også kan præstere i de afgørende kampe.

Leveret af Kunena Forum