VM 2014
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Det er utroligt, hvor unuancerede folk er omkring disse fodboldspillere. Sandheden skal nok findes et sted midt imellem. Selvfølgelig har Messi vist glimt og trækker meget opmærksomhed, men når alt kommer til alt, så ved Storken og andre Messi-fans vel også godt, at Messi ikke har ramt sit topniveau ved denne slutrunde. Faktisk har han i perioder virket ligeså ugidelig som i den regulære klubsæson, hvorfor det kan undre, at man bruger tiden på at forsvare Messi i stedet for at spørge: Hvorfor virker Messi mere og mere ugidelig, løber mindre og mindre og eksisterer i højere grad i glimt end tidligere?
Uagtet at Messi vinder VM og bliver kåret til verdens bedste, så er faktum bare, at jeg som madridista ikke 'frygter' ham på samme måde, som i 2012. Det er sandheden, så kan du smide statistikker tilbage i hovedet af mig, jeg tror rigtig mange har det på samme måde. Dette VM har på ingen måde ændret det billede, tværtimod.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Storken
- Gæst
-
raul7=kongen skrev: Det er utroligt, hvor unuancerede folk er omkring disse fodboldspillere. Sandheden skal nok findes et sted midt imellem. Selvfølgelig har Messi vist glimt og trækker meget opmærksomhed, men når alt kommer til alt, så ved Storken og andre Messi-fans vel også godt, at Messi ikke har ramt sit topniveau ved denne slutrunde. Faktisk har han i perioder virket ligeså ugidelig som i den regulære klubsæson, hvorfor det kan undre, at man bruger tiden på at forsvare Messi i stedet for at spørge: Hvorfor virker Messi mere og mere ugidelig, løber mindre og mindre og eksisterer i højere grad i glimt end tidligere?
Uagtet at Messi vinder VM og bliver kåret til verdens bedste, så er faktum bare, at jeg som madridista ikke 'frygter' ham på samme måde, som i 2012. Det er sandheden, så kan du smide statistikker tilbage i hovedet af mig, jeg tror rigtig mange har det på samme måde. Dette VM har på ingen måde ændret det billede, tværtimod.
Messi har faktisk overrasket mig positivt ved at blive på toppen i rigtig mange år. Det er uden tvivl gået ned ad bakke på det seneste, men det er vel kun Ronaldo der foruden Messi har været blandt de bedste 7 år i træk. Det er en utrolig bedrift, når man tænker på, at de fleste topspillere peaker i en relativt kort periode. Messi har muligvis sin bedste tid bag ham, men jeg ser ham i fremtiden i en helt anden rolle end nu. Han bliver en klassisk 10'er, hvilket man også ser for Argentina. Han kommer til at score færre mål, men vil I høj grad sætte sine medspillere i scene. Dette vil han gøre bedre end nogen anden spiller i verden. Jeg er egentlig ikke så nervøs på Messis vegne. Han overlader scoringsrekorderne til nogle andre, men magien kan man aldrig tage fra ham.
- Hierro 2.0
- Ekspert bruger
-
- Fernando Ruiz Hierro
raul7=kongen skrev: Hvor kan man dog se fodbold forskelligt. Gad vide om nogen Barca-fans havde sagt Di Maria reddede Argentina i ottendedelsfinalerne, hvis Messi havde haft sidste fod på bolden.
Det er utroligt, hvor unuancerede folk er omkring disse fodboldspillere. Sandheden skal nok findes et sted midt imellem. Selvfølgelig har Messi vist glimt og trækker meget opmærksomhed, men når alt kommer til alt, så ved Storken og andre Messi-fans vel også godt, at Messi ikke har ramt sit topniveau ved denne slutrunde. Faktisk har han i perioder virket ligeså ugidelig som i den regulære klubsæson, hvorfor det kan undre, at man bruger tiden på at forsvare Messi i stedet for at spørge: Hvorfor virker Messi mere og mere ugidelig, løber mindre og mindre og eksisterer i højere grad i glimt end tidligere?
Jeg er godt nok ikke enig i mange af mine medfans betragtninger. For mig at se, har Messi uden tvivl været Argentina største offensive aktiv.. De sidste par kampe har han ikke været ligeså afgørende som i gruppespillet, men come on, hvis vi afmonter de hvide briller, så havde de ikke stået i den finale på søndag, uagtet, at det ikke hele tiden har været lige kønt.. Jeg er dog meget positiv overrasket over Argentina organisation, der har mindet lidt om europæisk taktisk og ikke den typiske Sydamerikanske.. Messi blev kåret til kampens spiller i alle de fire første kampe og havde kampafgørende betydning, om I vil det eller ej.. Så kan man råbe op, om de ikke har fortjent at stå i finale og så fremdeles.. Faktum er, at det gør de og budende på en anden mere fortjent finalist fra "den side" af finalekampene, synes jeg er svær, at få øje på.. Man kommer ikke i en VM-finale på held og klumpspil, og det har Argentina heller ikke gjort denne gang.. Ingen hold ved denne slutrunde er kommet sovende til noget, ikke engang Tyskland, der med afstand, har det mest komplette hold.. De har haft deres problemer i flere kampe og havde med lidt uheld måske røget ud til Frankrig.. Jeg synes dette VM har været langt mere jævnbyrdigt ø, hvor de små nationer har spillet deres chancer og oftest undgået, at få ørerne i maskine pga. naivitet.. Der har været så meget taktisk snilde for diverse trænere, der muligvis har gjort, at det ikke er blevet det mest underholdende VM, men ét VM, hvor de store nationer (inkl. Tyskland og Argentina) ikke er kommet sovende til noget som helst..
Så kan du mene, at Messi virker lad og doven, men sidste gang han var på besøg i den rigtige ende Madrid, afgjorde han det endnu engang til Barcelonas fordel, hvilket medførte, at vi måtte tage til takke med en 3. plads.. Sååååå jeg er overhovedet ikke enig i, at vi ikke bør frygte dværgen mere..
Hvor om alting er, ser jeg frem til kampen søndag.. Er overbevist om, at selvom Di Maria og Messi stråler, er Tyskland simpelthen for stærke og ét alt for komplet hold til, at Argentina kan stille noget op.. Organisationen på holdet og med Neuer på mål, kan jeg ikke se det gå galt..
4-2 sejr til Tyskland, med 2 basser af Di Maria, så vi kan få ham afsat til 75 mio € :-)...
Fernando Ruiz Hierro - Ord er overflødige!
Storken skrev:
raul7=kongen skrev: Det er utroligt, hvor unuancerede folk er omkring disse fodboldspillere. Sandheden skal nok findes et sted midt imellem. Selvfølgelig har Messi vist glimt og trækker meget opmærksomhed, men når alt kommer til alt, så ved Storken og andre Messi-fans vel også godt, at Messi ikke har ramt sit topniveau ved denne slutrunde. Faktisk har han i perioder virket ligeså ugidelig som i den regulære klubsæson, hvorfor det kan undre, at man bruger tiden på at forsvare Messi i stedet for at spørge: Hvorfor virker Messi mere og mere ugidelig, løber mindre og mindre og eksisterer i højere grad i glimt end tidligere?
Messi har faktisk overrasket mig positivt ved at blive på toppen i rigtig mange år. Det er uden tvivl gået ned ad bakke på det seneste, men det er vel kun Ronaldo der foruden Messi har været blandt de bedste 7 år i træk. Det er en utrolig bedrift, når man tænker på, at de fleste topspillere peaker i en relativt kort periode. Messi har muligvis sin bedste tid bag ham, men jeg ser ham i fremtiden i en helt anden rolle end nu. Han bliver en klassisk 10'er, hvilket man også ser for Argentina. Han kommer til at score færre mål, men vil I høj grad sætte sine medspillere i scene. Dette vil han gøre bedre end nogen anden spiller i verden. Jeg er egentlig ikke så nervøs på Messis vegne. Han overlader scoringsrekorderne til nogle andre, men magien kan man aldrig tage fra ham.
Magien kan man aldrig tage fra ham, for han er vitterligt en gudsbenådet, men det kongen også prøver at sige til dig er, at Messi ikke virker specielt frygtindgydende længere! Du kan synes det er flot han har været på toppen i mange mange år, men i mine øjne vender du hovedet den anden vej, og taler i en stor bue uden om. Messi er mindre og mindre toneangivende, at du ser det som noget positivt er jeg meget uforstående overfor. Der vil måske ikke findes andre bedre end Messi til den nye rolle som du beskriver, men det vil heller ikke gøre Messi til verdens bedste på nogen måde, og slet ikke når Ronaldo fortsætter sit mål-show.
Det lader mere til, at Messi er blevet træt af fodbold, og han bare skal hive de sidste millioner hjem til pensionen.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Dios skrev:
Storken skrev:
Magien kan man aldrig tage fra ham, for han er vitterligt en gudsbenådet, men det kongen også prøver at sige til dig er, at Messi ikke virker specielt frygtindgydende længere! Du kan synes det er flot han har været på toppen i mange mange år, men i mine øjne vender du hovedet den anden vej, og taler i en stor bue uden om. Messi er mindre og mindre toneangivende, at du ser det som noget positivt er jeg meget uforstående overfor. Der vil måske ikke findes andre bedre end Messi til den nye rolle som du beskriver, men det vil heller ikke gøre Messi til verdens bedste på nogen måde, og slet ikke når Ronaldo fortsætter sit mål-show.
Det lader mere til, at Messi er blevet træt af fodbold, og han bare skal hive de sidste millioner hjem til pensionen.
Det var så det jeg skulle til at skrive til Storken, tak.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Der er en udpræget tendens til, at spillere fra det kontinent falder lidt i kadence, når mætheden træder ind.
Givetvist kan der skrives tykke bøger om årsagen hertil, men der ligger utvivlsomt noget kulturelt i at tage lidt lettere på tingene; når pensionen for sig selv og kommende generationer er sikret.
Rent kulturelt har europæere og asiater en større tendens til at blive ved med at aspirere højere.
Og ja, jeg generaliserer af helvede til, men jeg vil dog alligevel anfægte, at jeg har historisk belæg til at underbygge mine påstande. Trods alt :0)
Slutteligt vil jeg også indskyde, at jeg godt forstår, at de har det sådan - for hvor pengene og fremtidssikringen har drevet dem fra fattige kår til at starte med, så er det alene glæden ved spillet, der skal holde dem kørende de sidste 5-7 år af karrieren, og det er måske svært.
PS: Messis overblik er ganske givet rigtigt godt, og han sagtens få en karriere á la Rooney, der også ligger dybere end tidligere. Derudover så er det måske også en kende flabet overhovedet at anfægte, at en spiller i midt-20'erne er udbrændt og livstræt er måske en kende flabet! :-D
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Jeg havde ikke magtet at se Lionel Missing hæve den pokal.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Storken
- Gæst
-
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Det havde ikke været til at holde ud med alle folk der ville have gjord messi større end gud.
- Zizou1981
- Gæst
-
- Raúl 7
- Gæst
-