Sæsonen 2015-2016

11 år 2 dage siden #541 af Neye
Besvaret af Neye på emne Sæsonen 2015-2016

Storken skrev:

Neye skrev: Isco er og bliver aldrig verdens bedste afslutter og han har heller ikke verdens højeste fart uden bold. Men det skal han nødvendigvis heller ikke udvikle sig til. Han er den der støber kuglerne til de andre og her er han allerede i verdensklasse.

Hvad angår hans færdigheder med afleveringer, er han kun overgået af Messi iflg. WhoScoreds tweet af d. 3 juni i år. Har ikke gidet gå ind og kontrollere det men det passer langt bedre på det jeg ser (end det du mener at se, Pelle)

WhoScored.com ‏@WhoScored 3. jun.
Isco: Only Messi (44) has played more accurate through balls in La Liga since Aug 2013 than @isco_alarcon (24)

Det er en rigtig vigtig stat for playmakere, da bolde i dybden giver store chancer. Den spiller med tredje flest TB i sidste sæson var utrolig nok Michael Krohn-Dehli :)

Definitionen på en through ball:

An attempted/accurate pass between opposition players in their defensive line to find an onrushing teammate (running through on goal)

Tak for oplysningen. Jeg havde ikke set den nøjagtige definitionen men jeg opfattede det som "afgørende afleveringer i forhold til den spilletype jeg ser ham som (som jeg skrev; ham der støber kuglerne samt Del Bosque´ ord om han kan holde på bolden og lave de afgørende afleveringer i det rigtige øjeblik) Så det var nu alligevel ikke helt hen i vejret :)
Sidste redigering: 11 år 2 dage siden ved Neye.
Emnet er blevet låst.
  • Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #542 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Sæsonen 2015-2016
Jeg er meget spændt på at se hvordan Benitez har tænkt sig at stille op. Den sædvanlige problemstilling er selvfølgelig hvordan skaber man plads til Bale. Vi kan hoppe og springe og danse herinde på sitet, men Bale kommer til at spille. Det går udover enten Isco, james eller Benzema.

Jeg tænker at det måske kan blive følgende opstilling

************De Gea************
Danilo Varane Ramos Marcelo
************Kroos************'
Isco*******Modric********Bale
**********James***********
*********Ronaldo**********

Tanken er at James skal helt op og spille som hængende angriber på samme måde som Raul gjorde det i sin tid. Bale derimod skal trækkes tilbage på banen så han i højere grad kan bruges i omstillinger. På den plads der får man mere ud af hans fart, både fremad banen og ved defensive tilbageløb.

Det går altså udover Benzema. Men man kan måske også godt rette en kritik imod Benzema at han ikke er skarp nok som afslutter. Der virker James mere skarp. Man kan spørge om ikke det bliver et problem at Benzema ikke er der til at binde spillet sammen i angrebet? Jeg synes dog ikke der er noget der tyder på at James ikke også kan finde ud af det. Jeg tror det ville være min opstilling hvis jeg skulle spille med Bale
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Johnson.
Emnet er blevet låst.
10 år 11 måneder siden #543 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2015-2016
Johnson skrev:

Det går altså udover Benzema. Men man kan måske også godt rette en kritik imod Benzema at han ikke er skarp nok som afslutter. Der virker James mere skarp. Man kan spørge om ikke det bliver et problem at Benzema ikke er der til at binde spillet sammen i angrebet? Jeg synes dog ikke der er noget der tyder på at James ikke også kan finde ud af det. Jeg tror det ville være min opstilling hvis jeg skulle spille med Bale

Det er faktisk lidt sjovt, for lige da jeg så din holdopstilling, så vidste jeg hvad jeg ville skrive. Da jeg så læste videre, så var det præcis hvad jeg forventede argumentet med at undlade Benzema ville være. Han ikke scorede nok mål. James havde en fænomenal første sæson statistisk set, men nu skal han igang med den svære 2. sæson. Jeg forstår bare ikke helt argumentet med, at man vil fjerne en mand som laver flere mål end ham han bliver erstattet med, og slet ikke når argumentet går på, at han ikke er skarp nok foran kassen.

Tror du vi ville skabe flere chancer, eller scorer mere med James på banen i stedet for Benzema? :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Emnet er blevet låst.
10 år 11 måneder siden #544 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Sæsonen 2015-2016
Ingen tvivl om at vi får en synder i form af Benzema, Isco eller James, alt andet ville overraske mig.

James som en hængende angriber fremfor Benzema er jeg ikke fan af, da jeg ser James som en spiller med et kæmpe drive, fremfor en spiller med en teknisk kunnen som jeg mener Benzema er i besiddelse af.

EDIT; Jeg tror dog du har ramt rigtigt med holdopstillingen Johnson, jeg har en fornemmelse af at Benítez ikke synes at Benzema er lige så fantastisk som jeg selv har givet udtryk for, men det vil vel vise sig som en 3-4 måneder.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Sahinovic.
Emnet er blevet låst.
10 år 11 måneder siden #545 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sæsonen 2015-2016
Det er sgu irriterende, at man automatisk bliver logget af, når man er ved at skrive et længere indlæg; kan I ikke få set på det, Siempre?

Nå, men det jeg formulerede i et længere indlæg, får I i en langt kortere version her: Real Madrid med Benzema er et klart bedre hold. Faktum!
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Daniel.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe, Sahinovic, Fondo_Sur
Emnet er blevet låst.
10 år 11 måneder siden #546 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 2015-2016
I dag er det d. 12/08/15, og vil vove og påstå, at den nuværende sæson bliver Benzema's mest succesfulde. Citér mig gerne!
Emnet er blevet låst.
10 år 11 måneder siden #547 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2015-2016

Fondo_Sur skrev: I dag er det d. 12/08/15, og vil vove og påstå, at den nuværende sæson bliver Benzema's mest succesfulde. Citér mig gerne!

Hvorfor tror du det?

Og den mest succesfulde baseret på hvad?

"Maybe they hate me because I'm too good."
Emnet er blevet låst.
10 år 11 måneder siden #548 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sæsonen 2015-2016

Pelle skrev:

Fondo_Sur skrev: I dag er det d. 12/08/15, og vil vove og påstå, at den nuværende sæson bliver Benzema's mest succesfulde. Citér mig gerne!

Hvorfor tror du det?

Jeg synes, at Benzema bliver ved med at ligge nye dimensioner på sit spil hver sæson, om ikke andet forbedre sine nuværende mere og mere. Derfor er han også blevet så fandens uundværlig. Jeg kan se inde på bold.dk og andre spøgefulde forums, hvor franskmanden bliver debatteret, at han ikke er videre populær. Ja, flere mener end ikke, at han er en topangriber. Jeg kan ikke tælle fire angribere, der er bedre end Real Madrids Benzema-udgave. Det må jeg indrømme.

Jeg er ikke videre Benzema-liderlig, men anerkender vigtigheden ved franskmandens tilstedeværelse. Det bliver spændende at se, om Benitez er enig!
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe
Emnet er blevet låst.
10 år 11 måneder siden #549 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2015-2016

Daniel skrev:

Pelle skrev:

Hvorfor tror du det?

Jeg synes, at Benzema bliver ved med at ligge nye dimensioner på sit spil hver sæson, om ikke andet forbedre sine nuværende mere og mere. Derfor er han også blevet så fandens uundværlig. Jeg kan se inde på bold.dk og andre spøgefulde forums, hvor franskmanden bliver debatteret, at han ikke er videre populær. Ja, flere mener end ikke, at han er en topangriber. Jeg kan ikke tælle fire angribere, der er bedre end Real Madrids Benzema-udgave. Det må jeg indrømme.

Jeg er ikke videre Benzema-liderlig, men anerkender vigtigheden ved franskmandens tilstedeværelse. Det bliver spændende at se, om Benitez er enig!

Jamen det kan vi hurtigt blive enige om. Jeg er selv svært begejstret for ham, selv om jeg mener, der er bedre angribere derude. Spørgsmålet er jo bare, om der er bedre angribere, som passer til Real Madrid.

Mit spørgemål gik egentlig mest på, hvorfor netop denne sæson bliver Benzemas mest succesfulde. Og hvad vi skal måle den succes ud fra :-)

"Maybe they hate me because I'm too good."
Emnet er blevet låst.
10 år 11 måneder siden #550 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Sæsonen 2015-2016
@Daniel jeg oplever det også. Jeg er holdt helt op med at skrive inlægget på hjemmesiden. Istedet skriver jeg mine indlæg i "Noter" på min IPhone.

Jeg er her stadig XOXO
Emnet er blevet låst.
  • Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #551 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Sæsonen 2015-2016
Man skal huske på at James i store dele af sæson har spillet på en uvant position i venstreside på midtbanen med en del defensive opgaver. Jeg er sikker på at hvis han havde fået lov til at spille oftere på sin favoritposition længere fremme på banen, enten i højreside hvor han trække ind i banen og afslutte eller som midterste mand i et tremandsangreb, så ville han nok have scoret flere mål.

Benzema er en fremragende spiller, men det som adskiller ham fra spillere som Suarez eller Neymar er, at han ikke er ligeså klinisk en afslutter. Man ser virkelig mange kampe hvor Barca ikke spiller særligt godt, men de har jo som bekendt Messi der altid lykkes med at sætte enten Suarez eller Neymar op til en stor chance. De skal virkelig ikke have mange chancer før de scorer. De er virkelig skarpe. Det står i modsætning til Benzema som skal have langt flere chancer for at score sine mål.

James derimod har vist den samme kliniske skarphed som førnævnte spillere, og jeg forestiller mig at han vil score endnu flere mål end Benzema, hvis han spillede i en rolle som Raul spillede i sin tid. Altså en hængende angriber der også arbejder stenhårdt i presspillet. Spørgsmålet er så om holdet vil skabe færre chancer uden Benzema? Jeg synes at Benzemas evner bedst kommer til sin ret, når han fungerer som en spilstation i det hurtige omstillingsspil. Der er han måske verdens bedste. Men Real Madrid spiller langt mindre på hurtige omstillinger idag. Det skyldes først og fremmest det spillermateriale de har.

Spillere som Kroos, Isco, Modric og James er ikke lynhurtige gennembrudstærke spillere. De har andre færdigheder der bedst kommer til sin ret i et mere opbyggeligt angrebsspil. Med andre ord vil holdet sjældnere får brug for Benzemas spidskompetence. Jeg synes også at Benzema mangler noget ærgerrighed i forhold til at score mål. Han er ganske tilfreds med at spille bolden til Cristiano. Det kan man sige meget godt om, men det er også et problem at én spille skal score over halvdelen af holdets mål. Jeg tror det ville blive til holdets fordel hvis målene bliver mere fordelt på flere spillere.
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Johnson.
Emnet er blevet låst.
10 år 11 måneder siden #552 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 2015-2016

Pelle skrev:

Hvorfor tror du det?

Ja det er også svært at spå om, at det bliver netop denne sæson eller om et eller to år. Eller om han rent faktisk har toppet (hvilket jeg ser ret usansynligt). Og det mener jeg fordi han ligner en spiller, som bliver bedre med alderen, da han ikke primært spiller på hans fart, men hans teknik og taktiske overblik. Han er en klog spiller, men tror også at der må komme en tid i hans karriere, hvor han scorer flere mål. Jeg vil ikke bedømme hans succes udelukkende på hvor mange mål han scorer, men kan forestille mig, at han bliver mere toneangivende mht. scoringer samtidigt med, at han bliver ved med at udvikle sig som fodboldspiller.

Det er lidt overset, men han er nok den bedste 9'er i små rum. Der er mange klubber i Europa hvor de er irriterede over deres angribers manglende evne til at kombinere. Eksempelvis har jeg hørt flere Barca-fans kritisere Suarez for ikke at kunne levere, når modstanderen pakker sig. Men det er bare ét facet i spillet, som jeg nyder ved ham og over at han spiller på vores hold. Det er svært at forklare, men jeg har bare en tiltro til, at han kommer til at levere store præstationer på et tidspunkt. Manden har jo ingen tekniske svagheder. Van Persie slog også først rigtigt igennem, da han blev 28 år. Kan ikke se hvorfor, at vi skulle sælge en så god spiller som Benzema lige nu.

Desværre er Ronaldo ikke en ligeså god angriber, som han er i FIFA. Der er simpelthen anderledes i praksis.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum