Sæsonen 2015-2016
Fondo_Sur skrev:
Pelle skrev:
Fondo_Sur skrev: I dag er det d. 12/08/15, og vil vove og påstå, at den nuværende sæson bliver Benzema's mest succesfulde. Citér mig gerne!
Hvorfor tror du det?
Og den mest succesfulde baseret på hvad?
Ja det er også svært at spå om, at det bliver netop denne sæson eller om et eller to år. Eller om han rent faktisk har toppet (hvilket jeg ser ret usansynligt). Og det mener jeg fordi han ligner en spiller, som bliver bedre med alderen, da han ikke primært spiller på hans fart, men hans teknik og taktiske overblik. Han er en klog spiller, men tror også at der må komme en tid i hans karriere, hvor han scorer flere mål. Jeg vil ikke bedømme hans succes udelukkende på hvor mange mål han scorer, men kan forestille mig, at han bliver mere toneangivende mht. scoringer samtidigt med, at han bliver ved med at udvikle sig som fodboldspiller.
Det er lidt overset, men han er nok den bedste 9'er i små rum. Der er mange klubber i Europa hvor de er irriterede over deres angribers manglende evne til at kombinere. Eksempelvis har jeg hørt flere Barca-fans kritisere Suarez for ikke at kunne levere, når modstanderen pakker sig. Men det er bare ét facet i spillet, som jeg nyder ved ham og over at han spiller på vores hold. Det er svært at forklare, men jeg har bare en tiltro til, at han kommer til at levere store præstationer på et tidspunkt. Manden har jo ingen tekniske svagheder. Van Persie slog også først rigtigt igennem, da han blev 28 år. Kan ikke se hvorfor, at vi skulle sælge en så god spiller som Benzema lige nu.
Desværre er Ronaldo ikke en ligeså god angriber, som han er i FIFA. Der er simpelthen anderledes i praksis.
Enig i det meste, men. Der er jo en grund til, at Benzema altid spiller godt mod Barca, men elendigt mod Atletico. Barca står højt i banen, og så kan Benzema kombinere. Men jeg synes tværtimod, at han er tæt på uduelig mod Atletico Madrid, som står rigtig kompakt. Så den der med, at han kan kombinere sig mod hold, der forsvarer dybt, den køber jeg ikke helt.
Enig i rigtig meget af det andet dog. Ønskeangriberen for mig er Lewandowski - han er noget nær perfekt.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Enig i det meste, men. Der er jo en grund til, at Benzema altid spiller godt mod Barca, men elendigt mod Atletico. Barca står højt i banen, og så kan Benzema kombinere. Men jeg synes tværtimod, at han er tæt på uduelig mod Atletico Madrid, som står rigtig kompakt. Så den der med, at han kan kombinere sig mod hold, der forsvarer dybt, den køber jeg ikke helt.
Enig i rigtig meget af det andet dog. Ønskeangriberen for mig er Lewandowski - han er noget nær perfekt.
Mon ikke der er en rød tråd imellem Real Madrid's spil og Benzema's spil imod netop Atletico? Benzema er utrolig god i små rum, men de små rum spillede Real Madrid ikke i under Ancelotti. De startede derimod alle angreb fra kanten af, hvor den så blev savet ind i boksen. Vi var utrolig mange som råbte og skreg efter det under Ancelotti, og jeg tror også du var en af dem?
Det var jo så frusterende og se Barcelona splitte Atletico fuldstændig fra hinanden, fordi de netop brugte banen som man skal, hvis man spiller fodbold med bolden og kombinere sig igennem et forsvar. Overbemand den centrale del af banen, så man efterfølgende kan sprede spillet ud, hvor Barcelona altid har haft en fantastisk evne til at komme igennem på stikninger til angriberne.
Det var jo ikke kun Benzema som var sat fuldstændig skakmat imod Atletico, men stort set hele holdet, men specielt vores BBC var usynlige i alle opgør imod dem. Det er kun Isco som jeg husker som en spiller som aldrig for alvor faldt igennem imod dem. Jeg forstod personligt aldrig, hvorfor man ikke brugte Modric, Isco, James og Benzema centralt i banen, for så at sende Bale og Ronaldo i dybden. Nu spillede vi sjældent med både James og Isco, hvor sidstnævnte faktisk altid blev valgt først i disse opgør, men Ancelotti's taktik gav jo ingen mening.
Jeg manglede til gengæld altid noget vildskab fra Benzema imod Atletico. Han "gemte" sig i alle 90 min. men havde det været mig, så havde jeg nok prøvet noget andet, og specielt hvis det var 7. kamp i træk jeg var pakket fuldstændig ned.
Lewandowski er/var også øverst på min liste, men han har på ingen måder samme teknik som Benzema. Han er til gengæld en bedre individualist og afslutter.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: Pelle skrev:
Mon ikke der er en rød tråd imellem Real Madrid's spil og Benzema's spil imod netop Atletico? Benzema er utrolig god i små rum, men de små rum spillede Real Madrid ikke i under Ancelotti. De startede derimod alle angreb fra kanten af, hvor den så blev savet ind i boksen. Vi var utrolig mange som råbte og skreg efter det under Ancelotti, og jeg tror også du var en af dem?
Det var jo så frusterende og se Barcelona splitte Atletico fuldstændig fra hinanden, fordi de netop brugte banen som man skal, hvis man spiller fodbold med bolden og kombinere sig igennem et forsvar. Overbemand den centrale del af banen, så man efterfølgende kan sprede spillet ud, hvor Barcelona altid har haft en fantastisk evne til at komme igennem på stikninger til angriberne.
Det var jo ikke kun Benzema som var sat fuldstændig skakmat imod Atletico, men stort set hele holdet, men specielt vores BBC var usynlige i alle opgør imod dem. Det er kun Isco som jeg husker som en spiller som aldrig for alvor faldt igennem imod dem. Jeg forstod personligt aldrig, hvorfor man ikke brugte Modric, Isco, James og Benzema centralt i banen, for så at sende Bale og Ronaldo i dybden. Nu spillede vi sjældent med både James og Isco, hvor sidstnævnte faktisk altid blev valgt først i disse opgør, men Ancelotti's taktik gav jo ingen mening.
Jeg manglede til gengæld altid noget vildskab fra Benzema imod Atletico. Han "gemte" sig i alle 90 min. men havde det været mig, så havde jeg nok prøvet noget andet, og specielt hvis det var 7. kamp i træk jeg var pakket fuldstændig ned.
Lewandowski er/var også øverst på min liste, men han har på ingen måder samme teknik som Benzema. Han er til gengæld en bedre individualist og afslutter.
God pointe om et større fokus om at spille Atletico ud af banen, hvor Benzema kunne bidrage bedre. Som jeg husker, spillede vi hjemme mod Atletico i pokalen i Februar med: James - Kroos - Isco --- Bale - Benzema - Cristiano, som du nævner som en mulighed.
Kampen endte jo 2-2 grundet store forsvarsfejl af især Ramos, men spillet fungerede ret godt inden kampen blev punkteret af Torres' andet mål. Den slags fodbold kan man komme rigtig langt med, og hér er Benzema en af de bedste at have på toppen.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Dios skrev: Pelle skrev:
Halvt enig.
Mod Atletico tror jeg ikke Lewandowski eller en mere reel angriber kunne have gjort synderligt mere rent individuelt... Jeg tror det bunder i hele vores måde at spille på sidste år.
Lewa er en stjerneangriber, og som decideret angriber er han også bedre end Benzema. Vores nuværende Real Madrid-hold har bare ikke brug for Lewas styrker, da vi jo nok skal få scoret målene, da det ikke kun er vores forreste mand, der skal og kan score. Her tæller vi altså en vanvittig farlig midtbane og offensiv med Ronaldo, James, Isco, (Bale) og Modric + det løse. Vi har derimod brug for en spilstation oppe foran, der dertil er fysisk og teknisk sublim som Benzema, sådan at vi har et større repertoire af muligheder i offensiven end blot at ramme en angriber med en pasning.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
De Gea
Casilla
Yañéz
Carvajal
Danilo
Ramos
Pepe
Varane
Nacho
Marcelo
Coentrao/Arbeloa
Kroos
Modric
Pogba
Casemiro
Isco
James
Bale
Cheryshev
Lucas Vázquez
Cristiano Ronaldo
Benzema
Jesé
De fleste vil nok stille spørgsmålstegn ved Povl Pogba og det er da også det frække i mit forslag, men Juventus rygtes stærkt interesseret i flere midtbane-emner, som måske kunne indikere, at man har et tilbud på vej på Pogba, som man ikke kan sige nej til. Samtidig vil det være helt i tråd med Florentino Pérez´ strategi om at lave det opsigtsvækkende lige op til lukningen af transfervinduet den 31. august.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Det er jeg fuldstændig overbevist om.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Pelle skrev: Pogba er forelsket i Barca. Han bliver i Juve i denne sæson, og skifter til Barca til næste sommer.
Pogba (læs: Mino Raiola) er forelsket i penge. Vi kan sagtens lokke Povl til hovedstaden og Florentino Pérez vil hellere end gerne sluge et par kameler og forhandle med Raiola, hvis det kan ende ud i, at man kan fjerne opmærksomheden fra Barcelona.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Siempre Madrid skrev: De fleste vil nok stille spørgsmålstegn ved Povl Pogba og det er da også det frække i mit forslag, men Juventus rygtes stærkt interesseret i flere midtbane-emner, som måske kunne indikere, at man har et tilbud på vej på Pogba, som man ikke kan sige nej til. Samtidig vil det være helt i tråd med Florentino Pérez´ strategi om at lave det opsigtsvækkende lige op til lukningen af transfervinduet den 31. august.
Hmm, kan naturligvis følge logikken, men nu har Juve jo allerede sagt farvel til både Pirlo og Vidal, hvilket lige så vel kan være forklaringen på deres øjeblikkelige fokus på midtbanefolk :) Og så er man jo nok også bevidste om, at man ikke kan holde på Pogba, i alt for mange somre, jeg tror dog på, at han forbliver sort- og hvidstribet, efter denne sommer... Det passer egentlig mig ganske glimrende :)
Altid Real Madrid.
Siempre Madrid skrev:
Pelle skrev: Pogba er forelsket i Barca. Han bliver i Juve i denne sæson, og skifter til Barca til næste sommer.
Pogba (læs: Mino Raiola) er forelsket i penge. Vi kan sagtens lokke Povl til hovedstaden og Florentino Pérez vil hellere end gerne sluge et par kameler og forhandle med Raiola, hvis det kan ende ud i, at man kan fjerne opmærksomheden fra Barcelona.
Det må jeg godt nok erklære mig uenig i. Jovist, Mino Raiola er forelsket i penge, men i sidste ende så tror jeg ikke, at Florentino vil/kan tilbyde Pogba mere, end Barca vil. Det står lysende klart, at Iniestas storhedstid er forbi. Jeg tror, at han forlader Barca til sommer, hvorfor der i den grad vil være åbnet til en stamplads og dermed fast spilletid til Pogba.
Og så må man jo ikke underkende Pogbas benovelse over Barca. Manden har jo fortalt vidt og bredt om, at Barca er de bedste i verden. Når man så lægger det faktum oveni, at Barca har et godt forhold til Mino Raiola, så ser jeg det virkelig ikke ske.
Personligt vil jeg godt nok også helst undvære Pogba.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Men stor ros for at kalde ham for Povl :D
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
raul7=kongen skrev: Som skrevet før. Halvdelen af PR-værdien af en Galactico-handel er perioden op til med rygter og enorm interesse. Det er den største indikation på, at der selvfølgelig ikke er en Pogba-handel på vej.
Men stor ros for at kalde ham for Povl :D
Og det har du ganske ret i, men der har Real Madrid jo haft sin David De Gea-sag til at køre gennem sommeren. Et Pogba-køb ville give en chok-effekt lige op til sæsonstart. Det sagt, så er jeg langt mere sikker på De Gea end jeg er på Pogba og jeg vil godt gå med til at kalde det en lille overraskelse, hvis han kommer, men helt chokeret ville jeg trods alt ikke blive.