Sæsonen 2015-2016 - II

10 år 5 måneder siden #625 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 2015-2016 - II

Kiwes skrev:

M_linding skrev: Jeg har hele tiden - forgæves - ledt efter nogen fejl på banen, som kunne forklare hvorfor Lucas ikke er god nok til Real Madrid. Og nu har de spanske medier også fået øjnene op for den billige spiller med det kedelige navn.

www.marca.com/en/football/real-madrid/20...2601d8d5a8b466d.html

Jeg vil faktisk påstå at Ronaldo-Benzema-Lucas er stærkere end BBC. Lucas' flair i de små rum, hans lave fejlrate trods de mange direkte udfordringer samt hans defensive arbejde, komplementerer IMO holdet bedre end de ting Bale byder ind med.

Jeg er fuldstændig enig i din betragtning om at konstellationen; Ronaldo, Benz og Lucas umiddelbart fremstå stærkt i en 4-4-3. Kunne man dog forstille sig at det var værd at prøve en 4-4-2, med Bale og Lucas på kanterne, og Ronaldo og Benz helt fremme? Jeg har ikke den store fidus til hverken James (mangler speed og evnen til at sætte sin nærmeste modstander) eller Isco (som fremstår drible stærk, men ofte mangler et slutprodukt).

En 4-4-2 med Bale og Lucas vil selvfølgelig betyde at man skal have fokus på det defensive arbejde, hvilket til tider kan være svært at se hvordan man får det til at fungere. Dog vil de to kunne tilbyde fart på kanterne, og de har begge evnen til at slå gode indlæg, som man med Benz og Ronaldo centralt umiddelbart i højere grad vil kunne omsætte til mål.

Jeg kan sagtens følge dine tanker med en 4-4-2. Og det ville også være bedre for Bale, at give ham nogle defensive opgaver og en position på banen, hvor han har masser af plads foran ham, til at løbe i.

Mit problem med denne 4-4-2 er, at det formentlig vil betyde at Kroos og Modric skal spille de to centrale pladser - og så frygter jeg at balancen er væk. Jeg tror at vores chancer for at vinde CL bliver markant forbedret, hvis man satser på at få Casemiro i kampform, så han kan lave det defensive arbejde. I modsætning til Kroos, så er Casemiros defensive arbejde - især det uden bolden - rigtig godt. Og når jeg ser hvad de andre favoritter (bortset fra Barcelona med Busquets) har af 6'ere, så tror jeg godt at Casemiro kan være med. Især hvis han bliver bedre til at tackle lidt mindre voldsomt.

Ved VM 14 var Kroos så magisk, fordi han spillede 8'eren med Khedira lige bag sig.
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved M_linding.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 5 måneder siden #626 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Sæsonen 2015-2016 - II
4-4-2 med Lucas og Bale på kanterne. Benzema og Ronaldo på toppen. Casemiro og Modric på midten. Så er der balance igen.

10 år 5 måneder siden #627 af FranciscoISCO
Besvaret af FranciscoISCO på emne Sæsonen 2015-2016 - II

M_linding skrev: Kroos fungerede efter min opfattelse kun som 6'er under Ancelotti, fordi man satte di Maria til at tonse rundt som en hovedløs kylling der jagtede alt. Ved VM 14 var Kroos så magisk, fordi han spillede 8'eren med Khedira lige bag sig.

Wow, you just left one big fat elephant in this room... ;)

Altid Real Madrid.

10 år 5 måneder siden #628 af M_linding

Johnson skrev: 4-4-2 med Lucas og Bale på kanterne. Benzema og Ronaldo på toppen. Casemiro og Modric på midten. Så er der balance igen.

Hvor er det dog rart, at vi har dig. Så behøver vi andre ikke skrive holdopstillingerne... ;-)

10 år 5 måneder siden #629 af M_linding

FranciscoISCO skrev:

M_linding skrev: Kroos fungerede efter min opfattelse kun som 6'er under Ancelotti, fordi man satte di Maria til at tonse rundt som en hovedløs kylling der jagtede alt. Ved VM 14 var Kroos så magisk, fordi han spillede 8'eren med Khedira lige bag sig.

Wow, you just left one big fat elephant in this room... ;)

Shit hvor er jeg væk! Det må være Alonso jeg tænkte på(?)

• Morannon
  • Gæst
  • Gæst
10 år 5 måneder siden #630 af Morannon
Besvaret af Morannon på emne Sæsonen 2015-2016 - II

M_linding skrev:

Kiwes skrev:

M_linding skrev: Jeg har hele tiden - forgæves - ledt efter nogen fejl på banen, som kunne forklare hvorfor Lucas ikke er god nok til Real Madrid. Og nu har de spanske medier også fået øjnene op for den billige spiller med det kedelige navn.

Jeg vil faktisk påstå at Ronaldo-Benzema-Lucas er stærkere end BBC. Lucas' flair i de små rum, hans lave fejlrate trods de mange direkte udfordringer samt hans defensive arbejde, komplementerer IMO holdet bedre end de ting Bale byder ind med.

Jeg er fuldstændig enig i din betragtning om at konstellationen; Ronaldo, Benz og Lucas umiddelbart fremstå stærkt i en 4-4-3. Kunne man dog forstille sig at det var værd at prøve en 4-4-2, med Bale og Lucas på kanterne, og Ronaldo og Benz helt fremme? Jeg har ikke den store fidus til hverken James (mangler speed og evnen til at sætte sin nærmeste modstander) eller Isco (som fremstår drible stærk, men ofte mangler et slutprodukt).

En 4-4-2 med Bale og Lucas vil selvfølgelig betyde at man skal have fokus på det defensive arbejde, hvilket til tider kan være svært at se hvordan man får det til at fungere. Dog vil de to kunne tilbyde fart på kanterne, og de har begge evnen til at slå gode indlæg, som man med Benz og Ronaldo centralt umiddelbart i højere grad vil kunne omsætte til mål.

Jeg kan sagtens følge dine tanker med en 4-4-2. Og det ville også være bedre for Bale, at give ham nogle defensive opgaver og en position på banen, hvor han har masser af plads foran ham, til at løbe i.

Mit problem med denne 4-4-2 er, at det formentlig vil betyde at Kroos og Modric skal spille de to centrale pladser - og så frygter jeg at balancen er væk. Jeg tror at vores chancer for at vinde CL bliver markant forbedret, hvis man satser på at få Casemiro i kampform, så han kan lave det defensive arbejde. I modsætning til Kroos, så er Casemiros defensive arbejde - især det uden bolden - rigtig godt. Og når jeg ser hvad de andre favoritter (bortset fra Barcelona med Busquets) har af 6'ere, så tror jeg godt at Casemiro kan være med. Især hvis han bliver bedre til at tackle lidt mindre voldsomt.

Kroos fungerede efter min opfattelse kun som 6'er under Ancelotti, fordi man satte di Maria til at tonse rundt som en hovedløs kylling der jagtede alt. Ved VM 14 var Kroos så magisk, fordi han spillede 8'eren med Khedira lige bag sig.

Hvad er der nu galt med Kroos/Modric-midtbanen? Modric var konge sammen Toni i fjor. De var godt nok brilliante sammen; den måde de hjalp hinanden - fandt løsningerne i fællesskab - fik kuglen gennem midten - var utrolig.
Da Modric blev skadet, var Kroos stadig god skønt det aldrig blev det samme igen.

Ja ja, bla bla, balance på midtbanen, defensive pligter, arbejde uden bold osv. Gab ... snork ...
Modric og Kroos er det bedste midtbanepar i hele Spanien. Det er ikke spillernes mangel på kvalitet, der gør at man kan bruge vores forsvar til at si vandet fra kartoflerne. I sidste sæson havde vi den samme midtbane, og der kunne vi godt forsvare (især i første halvsæson). Vi skal ikke bruge nogen skraldespand til andet end at smide Danilo i.
Vi skal bare have styr på genpresset (jeg synes allerede, vi begynder at blive bedre til den disciplin; jeg var helt begejstret efter Roma-kampen).
Vi skal blive bedre til at holde på bolden og spille os ud af presset. Vi smider alt for mange bolde væk, og vi bliver konstant presset tilbage til bakkæden eller ud på kanten.
Og til sidst skal vi genetablere kontraspillet. Det har vi manglet. Lad mig komme med et eksempel: Hvis vi spoler tiden to år tilbage, hvor vi nervøst satte os foran fjerneren og med rædsel så, hvordan mægtige Müchen havde 80% boldbesiddelse og skabe chancer på samlebånd. Satans, der er lang vej hjem, tænkte vi. Men så skete der noget: De hvidklædte fik bolden og løb med 120 i timen (de kunne ikke høre sirenerne for den høje sang på Bernabeu) og med et elegant kontrastød, lå bolden i netmaskerne. Bum! sagde det. Kontrastød.
Det er så vigtigt at kunne score uden at have kontrol. Den evne har vi manglet i 13 måneder, og den skal vi have tilbage.

De tre punkter (genpres, spil ud af pres og kontraangreb) mener jeg er langt mere afgørende end den såkaldte balancespiller på midten.

10 år 4 måneder siden #631 af Siempre Madrid

Morannon skrev:

M_linding skrev:

Kiwes skrev:

Kroos fungerede efter min opfattelse kun som 6'er under Ancelotti, fordi man satte di Maria til at tonse rundt som en hovedløs kylling der jagtede alt. Ved VM 14 var Kroos så magisk, fordi han spillede 8'eren med Khedira lige bag sig.

Hvad er der nu galt med Kroos/Modric-midtbanen? Modric var konge sammen Toni i fjor. De var godt nok brilliante sammen; den måde de hjalp hinanden - fandt løsningerne i fællesskab - fik kuglen gennem midten - var utrolig.
Da Modric blev skadet, var Kroos stadig god skønt det aldrig blev det samme igen.

Ja ja, bla bla, balance på midtbanen, defensive pligter, arbejde uden bold osv. Gab ... snork ...
Modric og Kroos er det bedste midtbanepar i hele Spanien. Det er ikke spillernes mangel på kvalitet, der gør at man kan bruge vores forsvar til at si vandet fra kartoflerne. I sidste sæson havde vi den samme midtbane, og der kunne vi godt forsvare (især i første halvsæson). Vi skal ikke bruge nogen skraldespand til andet end at smide Danilo i.
Vi skal bare have styr på genpresset (jeg synes allerede, vi begynder at blive bedre til den disciplin; jeg var helt begejstret efter Roma-kampen).
Vi skal blive bedre til at holde på bolden og spille os ud af presset. Vi smider alt for mange bolde væk, og vi bliver konstant presset tilbage til bakkæden eller ud på kanten.
Og til sidst skal vi genetablere kontraspillet. Det har vi manglet. Lad mig komme med et eksempel: Hvis vi spoler tiden to år tilbage, hvor vi nervøst satte os foran fjerneren og med rædsel så, hvordan mægtige Müchen havde 80% boldbesiddelse og skabe chancer på samlebånd. Satans, der er lang vej hjem, tænkte vi. Men så skete der noget: De hvidklædte fik bolden og løb med 120 i timen (de kunne ikke høre sirenerne for den høje sang på Bernabeu) og med et elegant kontrastød, lå bolden i netmaskerne. Bum! sagde det. Kontrastød.
Det er så vigtigt at kunne score uden at have kontrol. Den evne har vi manglet i 13 måneder, og den skal vi have tilbage.

De tre punkter (genpres, spil ud af pres og kontraangreb) mener jeg er langt mere afgørende end den såkaldte balancespiller på midten.

Rigtig mange gode synspunkter, men jeg tror desværre ikke, at det er så let bare lige at hente de kvaliteter tilbage, som vi åbenlyst havde for to år siden.

Jeg har været fan i mere end 30 år og jeg kan ikke mindes nogen sæsoner, hvor jeg har haft det, som jeg har det nu, nemlig at jeg faktisk er ligeglad med, hvem vi afhænder til sommer. Nuvel, der er naturligvis nogen jeg hellere beholder end andre, men jeg tror simpelthen, at hvis Real Madrid skal genrejses, så skal der i overført betydning kastes en bombe lige ned midt i truppen og så skal vi starte HELT forfra.

Når jeg slukker for fjernsynet efter at have siddet og set Real Madrids kampe, sidder jeg alt for ofte med fornemmelsen af, at jeg har siddet og kigget på 11 spillere med helt tomme blikke. Der er ingen på holdet, som går forrest og forsøger at trække de andre med. Og alt for ofte er det dem, som man burde kunne forvente mest af, som ender med at have været dem, som har virket mest opgivende.

Så jeg håber, at virkeligheden er ved at gå op for den sportslige ledelse og at vi får en sommer, hvor der bliver ændret en hel del på ledelsesstrukturen på holdet og hvor vi får en spansk akse med en masse Canteranos, som på lige fod skal kæmpe med den øvrige trup.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, -#7-

10 år 4 måneder siden #632 af TcRedondo
Besvaret af TcRedondo på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Hvilke spillere i den nuværende trup er talentfulde nok til at være faste startere i en Real Madrid start-11'er?
Hvilke af disse spillere har reel vilje og lyst til at spille for Real Madrid og føler ægte respekt for klubben som institution?
Min vurdering:
Talent: Navas, Ramos, Marcelo, Modric, Bale, Varane, Ronaldo, Benzema, Kroos,
Lyst/Vilje/Respekt: Navas, Ramos, Marcelo, Modric, Bale, Varane, Kroos.
Jeg mener, at det er tid til at skyde CR7 af, og sige tak til den bedste spiller i klubbens historie for fantastiske oplevelser. Han føler sig hævet over klubben, og jeg tror ikke på at hans udstråling inspirerer den menige spiller i truppen. Benzema udstråler bare ikke vindermentalitet, og falder igennem i modgang. De to spillere kan vi sagtens få op mod 1,5 milliard for tilsammen. Derudover er James et oplagt salgsobjekt, da han ikke besidder nødvendig klasse elller vindermentalitet og er sindssyg værdifuld på markedet.
Hvis disse 3 spillere afskibes kan man i stedet gå efter spiller som Neymar, Pogba, Muller, og en eller anden centerforsvarer, der er intelligent og boldsikker.

10 år 4 måneder siden #633 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Sæsonen 2015-2016 - II
I min verden er det kun Modric, Varane, Marcelo, Carvajal og til dels Benzema jeg ville frede 100% i den nuværende trup. Navas har som sådan spillet en god sæson, men jeg føler mig også ret overbevist om han ikke er fremtidens mand for Real Madrid.

Man har desværre også bare utroligt svært ved at se en løsning, for vi kan vel allesammen hurtigt blive enige om at Florentino ikke skiller sig af med Ramos, Ronaldo og James henover en enkelt sommer. Selvom jeg tror det ville være det sundeste. Det har jo været på grænsen til dybt fornærmende at se på James i den her sæson, magen til ugidelig spiller har vi ikke haft siden Guti. Gutis topniveau var så bare milevidt over det James kan præstere.

DC19

• Morannon
  • Gæst
  • Gæst
10 år 4 måneder siden #634 af Morannon
Besvaret af Morannon på emne Sæsonen 2015-2016 - II

Siempre Madrid skrev:

Morannon skrev:

M_linding skrev:

Kiwes skrev:

Rigtig mange gode synspunkter, men jeg tror desværre ikke, at det er så let bare lige at hente de kvaliteter tilbage, som vi åbenlyst havde for to år siden.

Jeg har været fan i mere end 30 år og jeg kan ikke mindes nogen sæsoner, hvor jeg har haft det, som jeg har det nu, nemlig at jeg faktisk er ligeglad med, hvem vi afhænder til sommer. Nuvel, der er naturligvis nogen jeg hellere beholder end andre, men jeg tror simpelthen, at hvis Real Madrid skal genrejses, så skal der i overført betydning kastes en bombe lige ned midt i truppen og så skal vi starte HELT forfra.

Når jeg slukker for fjernsynet efter at have siddet og set Real Madrids kampe, sidder jeg alt for ofte med fornemmelsen af, at jeg har siddet og kigget på 11 spillere med helt tomme blikke. Der er ingen på holdet, som går forrest og forsøger at trække de andre med. Og alt for ofte er det dem, som man burde kunne forvente mest af, som ender med at have været dem, som har virket mest opgivende.

Så jeg håber, at virkeligheden er ved at gå op for den sportslige ledelse og at vi får en sommer, hvor der bliver ændret en hel del på ledelsesstrukturen på holdet og hvor vi får en spansk akse med en masse Canteranos, som på lige fod skal kæmpe med den øvrige trup.

30 år! Hold da op. Imponerende.

Men kan det hele ikke koges ned, at vi står over et af de berømte 'generationskift'? Vi har lige skaffet os af med Casillas (var det tyve år i klubben?) og sæsonen forinden Xabi Alonso. Pepe er ude, Ramos er ved at gå ned i kadence. Varane er fremtiden men mangler stadig meget. Ronaldo kurs går kun én vej.

Det vil nok lige være et par, hvori vi ikke vinder det store. Lad os som tilhængere ikke være for aggressive og sætte klubben under pres. Vi spiller så meget dårligere, når der er negativ stemning, hvilket danner en ond cirkel. Lad os med ære og hæder sige pænt farvel til eksempelvis Cristiano. Og frem for alt; lad os holde op med at skifte træner hver anden sæson!

10 år 4 måneder siden #635 af Siempre Madrid
Med mig som sportsdirektør:

De Gea, Casilla, Rubén Yáñez.
Carvajal, Danilo, Varane, Laporte, Vallejo, Nacho, Marcelo, Wendell
Kanté, Modric, Kovacic, Pogba, Asensio, Marcos Llorente, Hazard, Ceballos
Benzema, Aubameyang, Lucas Vázquéz, Borja Mayoral.

Ud: Keylor Navas, Arbeloa, Ramos, Pepe, Kroos, Isco, James, Bale, Cristiano Ronaldo.
Ind: De Gea, Laporte, Wendell, Kante, Pogba, Ceballos, Hazard, Aubameyang.

Holdet:
De Gea
Carvajal, Varane, Laporte, Marcelo
Kanté, Modric, Pogba, Hazard
Benzema, Aubameyang

Ikke så mange spaniere i startopstillingen, det medgiver jeg. Til gengæld en fransk stamme gennem holdet og en række særdeles håbefulde spanske talenter, som naturligvis skal bringes i spil på lige fod med dem, som jeg har valgt til startopstillingen. Altså ikke blot de sidste 3 minutter hjemme mod Levante, når vi fører 5-0.

Væk er alle de spillere, som på den ene eller anden måde (uforskyldt eller selvforskyldt) har været indblandet i polemik, samt et par aldrende spillere.

Holdet får en ny og tiltrængt ledelses-struktur i en 4-4-2-opstilling.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Dios, LasseRMD

10 år 4 måneder siden #636 af MatiasP
Besvaret af MatiasP på emne Sæsonen 2015-2016 - II

Siempre Madrid skrev: Med mig som sportsdirektør:

De Gea, Casilla, Rubén Yáñez.
Carvajal, Danilo, Varane, Laporte, Vallejo, Nacho, Marcelo, Wendell
Kanté, Modric, Kovacic, Pogba, Asensio, Marcos Llorente, Hazard, Ceballos
Benzema, Aubameyang, Lucas Vázquéz, Borja Mayoral.

Ud: Keylor Navas, Arbeloa, Ramos, Pepe, Kroos, Isco, James, Bale, Cristiano Ronaldo.
Ind: De Gea, Laporte, Wendell, Kante, Pogba, Ceballos, Hazard, Aubameyang.

Holdet:
De Gea
Carvajal, Varane, Laporte, Marcelo
Kanté, Modric, Pogba, Hazard
Benzema, Aubameyang

Ikke så mange spaniere i startopstillingen, det medgiver jeg. Til gengæld en fransk stamme gennem holdet og en række særdeles håbefulde spanske talenter, som naturligvis skal bringes i spil på lige fod med dem, som jeg har valgt til startopstillingen. Altså ikke blot de sidste 3 minutter hjemme mod Levante, når vi fører 5-0.

Væk er alle de spillere, som på den ene eller anden måde (uforskyldt eller selvforskyldt) har været indblandet i polemik, samt et par aldrende spillere.

Holdet får en ny og tiltrængt ledelses-struktur i en 4-4-2-opstilling.

Du mangler virkelig en type spiller på det hold og det er lederen! Meget kan man sige om Ramos, men vores forsvar ser meget bedre ud med ham end med de 3 resterende forsvarsspillere. Jeg husker når Varane og Nacho har delt forsvarskæden foran Navas, de ligner høns der bare stormer forvirret rundt. Jeg siger ikke nødvendigvis det SKAL være Ramos, men du kan simpelthen ikke stille det hold fordi der er ingen der dirigere rundt på folk, og det er helt tydeligt at efter Alonso smuttede så er Ramos steppet op som den leder, måske har han endda lært noget af Alonso.

Jeg tror det var Ferguson der sagde at man skulle skifte holdet hvert 4 år og kun lave mindre forbedringer de resterende år. Med det i mente kunne det måske godt være på tide at lave en større ændring, men det er altså ikke 10 spiller ind/ud. Så skal vi i hvert fald være helt på plads med at vi ikke er en supermagt det kommende år, og kan vores fans og kære ledelse det? Vi er nok nærmere ude i 3-4 ændringer og ikke mere end 2 i hver kæde. Vi har som nogle er inde på, nogle bråde kar i vores trup som gerne skulle ud for at skabe en bedre kultur. Men hvem det lige er og hvordan det er virkelig svært for os udefra at bedømme, men det er altså sundt for et hold at have nogle stjerne de andre kan se op til og gerne nogle i hvert geled. Det er bare vigtigt at det er de rigtige typer.

Leveret af Kunena Forum