Sæsonen 2015-2016 - II

10 år 4 måneder siden #637 af Siempre Madrid

MatiasP skrev:

Siempre Madrid skrev: Med mig som sportsdirektør:

De Gea, Casilla, Rubén Yáñez.
Carvajal, Danilo, Varane, Laporte, Vallejo, Nacho, Marcelo, Wendell
Kanté, Modric, Kovacic, Pogba, Asensio, Marcos Llorente, Hazard, Ceballos
Benzema, Aubameyang, Lucas Vázquéz, Borja Mayoral.

Ud: Keylor Navas, Arbeloa, Ramos, Pepe, Kroos, Isco, James, Bale, Cristiano Ronaldo.
Ind: De Gea, Laporte, Wendell, Kante, Pogba, Ceballos, Hazard, Aubameyang.

Holdet:
De Gea
Carvajal, Varane, Laporte, Marcelo
Kanté, Modric, Pogba, Hazard
Benzema, Aubameyang

Ikke så mange spaniere i startopstillingen, det medgiver jeg. Til gengæld en fransk stamme gennem holdet og en række særdeles håbefulde spanske talenter, som naturligvis skal bringes i spil på lige fod med dem, som jeg har valgt til startopstillingen. Altså ikke blot de sidste 3 minutter hjemme mod Levante, når vi fører 5-0.

Væk er alle de spillere, som på den ene eller anden måde (uforskyldt eller selvforskyldt) har været indblandet i polemik, samt et par aldrende spillere.

Holdet får en ny og tiltrængt ledelses-struktur i en 4-4-2-opstilling.

Du mangler virkelig en type spiller på det hold og det er lederen! Meget kan man sige om Ramos, men vores forsvar ser meget bedre ud med ham end med de 3 resterende forsvarsspillere. Jeg husker når Varane og Nacho har delt forsvarskæden foran Navas, de ligner høns der bare stormer forvirret rundt. Jeg siger ikke nødvendigvis det SKAL være Ramos, men du kan simpelthen ikke stille det hold fordi der er ingen der dirigere rundt på folk, og det er helt tydeligt at efter Alonso smuttede så er Ramos steppet op som den leder, måske har han endda lært noget af Alonso.

Jeg tror det var Ferguson der sagde at man skulle skifte holdet hvert 4 år og kun lave mindre forbedringer de resterende år. Med det i mente kunne det måske godt være på tide at lave en større ændring, men det er altså ikke 10 spiller ind/ud. Så skal vi i hvert fald være helt på plads med at vi ikke er en supermagt det kommende år, og kan vores fans og kære ledelse det? Vi er nok nærmere ude i 3-4 ændringer og ikke mere end 2 i hver kæde. Vi har som nogle er inde på, nogle bråde kar i vores trup som gerne skulle ud for at skabe en bedre kultur. Men hvem det lige er og hvordan det er virkelig svært for os udefra at bedømme, men det er altså sundt for et hold at have nogle stjerne de andre kan se op til og gerne nogle i hvert geled. Det er bare vigtigt at det er de rigtige typer.

Jeg er fuldstændig uenig i, at Sergio Ramos er en rigtig leder og jeg synes ikke, at forsvaret står markant bedre med ham på holdkortet end nogen af de andre.

3-4 ændringer er ikke nok, for så har du stadig alle sygdommene i truppen og så er vi fortsat ikke en supermagt og vil ikke blive det.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vinícius

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 4 måneder siden #638 af MatiasP
Besvaret af MatiasP på emne Sæsonen 2015-2016 - II

Siempre Madrid skrev:

MatiasP skrev:

Ud: Keylor Navas, Arbeloa, Ramos, Pepe, Kroos, Isco, James, Bale, Cristiano Ronaldo.

Holdet:
De Gea
Benzema, Aubameyang

Ikke så mange spaniere i startopstillingen, det medgiver jeg. Til gengæld en fransk stamme gennem holdet og en række særdeles håbefulde spanske talenter, som naturligvis skal bringes i spil på lige fod med dem, som jeg har valgt til startopstillingen. Altså ikke blot de sidste 3 minutter hjemme mod Levante, når vi fører 5-0.

Væk er alle de spillere, som på den ene eller anden måde (uforskyldt eller selvforskyldt) har været indblandet i polemik, samt et par aldrende spillere.

Du mangler virkelig en type spiller på det hold og det er lederen! Meget kan man sige om Ramos, men vores forsvar ser meget bedre ud med ham end med de 3 resterende forsvarsspillere. Jeg husker når Varane og Nacho har delt forsvarskæden foran Navas, de ligner høns der bare stormer forvirret rundt. Jeg siger ikke nødvendigvis det SKAL være Ramos, men du kan simpelthen ikke stille det hold fordi der er ingen der dirigere rundt på folk, og det er helt tydeligt at efter Alonso smuttede så er Ramos steppet op som den leder, måske har han endda lært noget af Alonso.

Jeg tror det var Ferguson der sagde at man skulle skifte holdet hvert 4 år og kun lave mindre forbedringer de resterende år. Med det i mente kunne det måske godt være på tide at lave en større ændring, men det er altså ikke 10 spiller ind/ud. Så skal vi i hvert fald være helt på plads med at vi ikke er en supermagt det kommende år, og kan vores fans og kære ledelse det? Vi er nok nærmere ude i 3-4 ændringer og ikke mere end 2 i hver kæde. Vi har som nogle er inde på, nogle bråde kar i vores trup som gerne skulle ud for at skabe en bedre kultur. Men hvem det lige er og hvordan det er virkelig svært for os udefra at bedømme, men det er altså sundt for et hold at have nogle stjerne de andre kan se op til og gerne nogle i hvert geled. Det er bare vigtigt at det er de rigtige typer.

Jeg er fuldstændig uenig i, at Sergio Ramos er en rigtig leder og jeg synes ikke, at forsvaret står markant bedre med ham på holdkortet end nogen af de andre.

3-4 ændringer er ikke nok, for så har du stadig alle sygdommene i truppen og så er vi fortsat ikke en supermagt og vil ikke blive det.

Men nu er det altså ikke FM det her, men et rigtig fodbold hold, og der ser man altså aldrig at et hold på den måde bliver splittet ad henover en sommer. Samtidig så har vi jo masser af talent og fx benz har da vokset gevaldigt med opgaven efter higuain og den efterfølgende tid. Jeg er fuldtændig uenig i at det her vil ændre vores hold så voldsomt som du siger, det vil bare skabe en masse nye problemer og nogen af dem kan vi godt undgå ved kun at skifte halvdelen af de spillere som du foreslår vil jeg tro.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vinícius

10 år 4 måneder siden #639 af Madridista28
Besvaret af Madridista28 på emne Sæsonen 2015-2016 - II

Holdet:
De Gea
Benzema, Aubameyang

Hvorfor vil du sælge Navas jeg syntes at vi skal købe De Gea og beholde Keylor det jo vigtigt at have en god reserve keeper vis førstevalget bliver skadet. Derudover er jeg faktisk enig med dig resten :D

10 år 4 måneder siden #640 af Siempre Madrid

Madridista28 skrev:

Holdet:
De Gea
Benzema, Aubameyang

Hvorfor vil du sælge Navas jeg syntes at vi skal købe De Gea og beholde Keylor det jo vigtigt at have en god reserve keeper vis førstevalget bliver skadet. Derudover er jeg faktisk enig med dig resten :D

Fordi Keylor Navas allerede har været indblandet (uforskyldt) i en omgang målmandsballade med netop De Gea. Hvis vi henter De Gea og beholder Navas, får vi ny intern ballade og det kan ingen være tjent med.

Jeg er fuldt ud tilfreds med Navas, både hvad angår præstationer og indstilling, men jeg anser alligevel David De Gea til at være lige tanden stærkere og så kan jeg som nævnt ikke finde plads til Navas også.

10 år 4 måneder siden #641 af R7CR7GB11
Besvaret af R7CR7GB11 på emne Sæsonen 2015-2016 - II

Holdet:
De Gea
Benzema, Aubameyang

Du er sgu en dejlig mand, Jesper.
Selvom jeg har det svaert med at afhaende mange af de spillere, du vil af med, kan jeg sagtens se ideen, og det vil unaegteligt give en mere homogen trup med langt stoerre balance og goere op med det infamoese hieraki.
Sidste redigering: 10 år 4 måneder siden ved R7CR7GB11.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

10 år 4 måneder siden #642 af Siempre Madrid

R7CR7GB11 skrev:

Holdet:
De Gea
Benzema, Aubameyang

Du er sgu en dejlig mand, Jesper.
Selvom jeg har det svaert med at afhaende mange af de spillere, du vil af med, kan jeg sagtens se ideen, og det vil unaegteligt give en mere homogen trup med langt stoerre balance og goere op med det infamoese hieraki.

Jamen, jeg har tidligere talt for, at det skal gøre ondt denne gang og det må jeg sige, at det kommer til. Jeg er virkelig ærgerlig over flere af de spillere, jeg smider på porten, men jeg har prøvet at lægge følelserne lidt til side og set på hvad jeg synes kunne gavne holdet.

Og jeg synes, at der er behov for en helt ny start. Det hjælper ikke noget at bygge et nyt hus på et dårligt fundament, så man skal helt ned og have fat fra bunden og have ryddet op.

Følgende bruger(e) sagde tak: R7CR7GB11

10 år 4 måneder siden #643 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Siempre, Siempre, Siempre...

Hvis man vil købe N'Golo Kanté i Leicester, for at placere ham på højrekanten i en 4-4-2, så har man som sportsdirektør ikke gjort sit forarbejde godt nok... :D

Lad os lige blive enige om, at Kanté er udpræget defensiv midtbanespiller og han spiller da også på den centrale midtbane hos Leicester, som oftest sammen med Drinkwater, mens Mahrez og Albrighton som oftest har udgjort kanterne.
Sidste redigering: 10 år 4 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, Real HWL

10 år 4 måneder siden #644 af TcRedondo
Besvaret af TcRedondo på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Jeg synes ikke, det giver mening at købe De Gea nu, hvor Navas har vist stor lyst til at spille for Real Madrid og samtidigt gjort det med stor klasse. Han viser netop den vilje vi allesammen efterlyser i truppen. Behold ham og spar en hulens masse penge ved ikke at købe De Gea.
En mand vi til gengæld bør give en chance er William Carvalho. Dyr men kun 23 år og en hybrid af kroos og casemiro,brølstærk i nærkampene og med fremragende overblik og pasningsevner. Lige det vi mangler på def midt. Let´s face it, Kroos var jo kun god det første halve år, siden har det været total leverpostej at se på, og det må regnes for yderst tvivlsomt om Casemiro i virkeligheden er god nok... De kan sagtens indgå i truppen men ikke som bærende kræfter.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

10 år 4 måneder siden #645 af Siempre Madrid

El_Juan skrev: Siempre, Siempre, Siempre...

Hvis man vil købe N'Golo Kanté i Leicester, for at placere ham på højrekanten i en 4-4-2, så har man som sportsdirektør ikke gjort sit forarbejde godt nok... :D

Lad os lige blive enige om, at Kanté er udpræget defensiv midtbanespiller og han spiller da også på den centrale midtbane hos Leicester, som oftest sammen med Drinkwater, mens Mahrez og Albrighton som oftest har udgjort kanterne.

Jeg forstår misforståelsen, for han er naturligvis tiltænkt en central rolle på den defensive midtbane som bølgebryder.

Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan

10 år 4 måneder siden #646 af Siempre Madrid

TcRedondo skrev: Jeg synes ikke, det giver mening at købe De Gea nu, hvor Navas har vist stor lyst til at spille for Real Madrid og samtidigt gjort det med stor klasse. Han viser netop den vilje vi allesammen efterlyser i truppen. Behold ham og spar en hulens masse penge ved ikke at købe De Gea.
En mand vi til gengæld bør give en chance er William Carvalho. Dyr men kun 23 år og en hybrid af kroos og casemiro,brølstærk i nærkampene og med fremragende overblik og pasningsevner. Lige det vi mangler på def midt. Let´s face it, Kroos var jo kun god det første halve år, siden har det været total leverpostej at se på, og det må regnes for yderst tvivlsomt om Casemiro i virkeligheden er god nok... De kan sagtens indgå i truppen men ikke som bærende kræfter.

Jeg er i princippet enig i dit synspunkt omkring Navas, for han har gjort det upåklageligt. Jeg kunne i princippet godt leve med Navas, men jeg vurderer alligevel De Gea til at være lige en smule stærkere (og 5 år yngre), så kan man hente ham til en fornuftig pris, så er det en overvejelse værd.

Helt enig med William Carvalho, ham er jeg også ret vild med. Det er absolut også en mulighed.

Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, Zyconith

10 år 4 måneder siden #647 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2015-2016 - II

Siempre Madrid skrev:

El_Juan skrev: Siempre, Siempre, Siempre...

Jeg forstår misforståelsen, for han er naturligvis tiltænkt en central rolle på den defensive midtbane som bølgebryder.

Jeg gav dig et TAK, fordi jeg er enig med dig i langt det meste. Ikke alle spillersalg, men du ved selv hvilke :) Jeg var også langtfra enig med dig i, at Kanté skulle spille på kanten, men her får du forklaret at det er en misforståelse. Så mangler jeg egentlig bare din forklaring på den 4-4-2? :D For Modric og Pogba skal jo ikke derud. Er det endnu en misforståelse i en misforståelse, eller? :)

Jeg er faktisk ude i en gammel 4-2-3-1 opstilling med Modric og Kanté side om side og en lidt mere offensiv en af slagsen, som i dit tilfælde nok ville være Pogba, eller måske Modric, så han kan frigøres lidt for sit defensive arbejde, og i stedet koncentrere sig om det han er verdens bedste til. Dog med samme udgangspunkt som normalt :)
Det vil samtidig også gøre det nemmere for Kanté, da han ikke er en decideret 6'er som Makelele, men spiller lidt højere op på banen, og Asensio skal heller ikke igennem Isco omskolingen.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

10 år 4 måneder siden #648 af dumdidadum
Besvaret af dumdidadum på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Fed idé med lige at gøre sig selv til sportsdirektør - altid sjovt (og spændende) at se folks drømme om et fremtidigt Real Madrid.

Med mig som sportsdirektør:

Ind: De Gea, Laporte, Gaya, Verratti, Kanté, Hazard
Ud: Navas, Arbeloa, Pepe, Coentrao, Casemiro, Kroos, Cherychev, Ronaldo

Start 11'eren (4231)
De Gea
Carvajal, Varane, Ramos, Marcelo
Modric Verratti
Bale Isco Hazard
Benzema

Reserverne (4231)
Casilla
Danilo, Nacho, Laporte, Gaya
Kovacic, Kanté
James Asenio Jesé

De blå er selvfølgelig de ny indkøbte.
Derudover vil der så være ekstra reserver som Yáñez, Vallejo og L. Vasquez.

Jeg mener her at man skubber spillerne hen på de pladser, der passer dem bedst.
Endvidere får man en masse unge spillere ind, som kan være en del af truppen i mange år - og gør det samtidig muligt at nøjes med små justeringer de næste mange sæsoner. Der ryger mange spillere, men udskiftningen i truppen er ikke så markant, at hver anden spiller er ny.
Følgende bruger(e) sagde tak: AmorMadrid

Leveret af Kunena Forum