Rygtebørsen XVIII
Det bliver en lang sæson, hvor der bliver brug for mange spillere.
I denne sæson virkede det rimelig velafbalanceret med Ronaldo, Ozil, Di Maria, Benzema, Higuain, Callejon, Kaka og Morata. Dvs. 8 spillere til 4 pladser.
I den kommende sæson udskiftes Di Maria (formentligt) med Bale, Higuain med Jese og Callejon med Isco. Spillere der fik hhv. 52, 44 og 40 kampe i 2012-13! Morata skal nok have nogle af disse kampe, men ellers ser det altså ud til at det bliver til minimum 30-40 kampe per spiller.
Hvorfor er man så bange for at Morata og Jese ikke får spilletid? Hvis de er gode nok og griber chancen, så skal de nok få spilletid. Der er stadig 8 spillere til 4 positioner og der bliver dermed rigelig med mulighed især helt fremme, hvis Benzema ikke forbedrer sit spil.
Personligt regner jeg ikke med at Morata får en fremtrædende rolle i større kampe, men værdifuld mod mindre modstandere. Han har stadig for mange svagheder til, at gå direkte ind på et Real Madrid-mandskab. Han bliver spændende om 2-3 sæsoner, måske efter et ophold udenfor klubben.
Jese virker i mine øjne mere komplet og ekstremt sulten. Det ville ikke overraske mig hvis han sniger sig foran Kaka i køen om spilleminutter.
Der virker som om vi allerede nu forventer at Morata og Jese bliver store stjerner... Skal vi ikke hellere være lykkelige hvis een af dem for alvor slår igennem og bider sig fast blandt de 15-18 bedste? Det er en hård vej, hvor der ingen garantier er, selvom man er beskrevet som et stort talent.
De er begge helt unge og et ophold i udlandet - med tilbagekøbsklausul - hvis ikke de slår igennem, ville være fint og bør ikke betegnes som en fiasko. Det vigtigste er at de fortsætter deres udvikling, som Carvajal, Arbeloa, Mata m.fl. canteranos som har potentialet til Real Madrid.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Nogen der kan give mig en grund til, hvorfor man tror det?
For mig, så vil Bales ankomst betyde at vi har to pladser i offensiven man ikke rør ved, og pladserne er urørlige selv med et salg af Di Maria og Kaka, nemlig højre wing og venstre wing.
Det ender så med at vi hellere ikke ser Isco ude på HW så meget, og Özil og Isco skal så til at skiftes, hvilket ikke er godt nok for mig. To spiller med en så vanvittig kreativitet og overblik burde starte inde på samme tid. Det er fatalt for modstanderen.
Så har vi Benzema helt fremme, som skal spille omkring de 70-80 procent af tiden (Hvis Higuain forlader os og der ikke bliver hentet en erstatning). Morata skal så deles med Jesé om de resterne 20-30 procent, hvor jeg så ser det som Morata får mere spilletid end Jesé, da han ikke skal sættes i samme situation (som sidste sæson) med så lidt spilletid.
Nogen mener ligefrem at vi også skal hente endnu en angriber, altså en erstatning til Higauin, jamen i så fald, så skidder vi direkte på La Fabrica, og alt det volapyk med at "vi skal satse på de unge" har ikke været andet end tomsnak.
- Ingen svæver på banen som Zizou!
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
M_linding skrev: Dios
Jeg kan fornemme, at du er lige så forvirret som mig:)
Jeg aner efterhånden ikke, hvad der skal ske med dette hold - Jeg troede at jeg gjorde, men så tager Bale-rygterne til igen.
Hvis Bale kommer.....: udskyder jeg mine titelhåb til 2016, spår Jesé en kæmpe-karriere i udlandet og spørger min bank om 300 mio. euro, så jeg kan stille op til et præsidentvalg!
Ja det giver jo sig selv at Bale vil ødelægge alle titelchancer for Real Madrid. Jeg må erkende at jeg ik fatter hva der tales om hvis man har en så bastant holdning til at forbedre holdet med en af verdens bedste spillere. Lad os nu sige man smider Kaka og Di Maria ud og i stedet får en Bale ind - jeg har ærlig talt svært ved at se det negative.
Men når det så er sagt, så ka jeg da sagtens forstå den smule forvirring der kan være omkring hvorn man vil få det til at gå op med så mange oplagte startere. Der er 6 pladser at kæmpe om: Benz (vel selvskrevet på angrebspladsen i mangel af bedre), CR7, Özil, Isco (er uden tvivl meningen og manden er formentlig oz blevet bildt ind at det er meningen), Modric (som mange i hvert fald er spilleren der ska gi bare en smule dynamik på den centrale midt), Illarra (imo ka man vel ik gå så håbløst meget for en indskifter), Khedira, Xabi og så altså Bale. Det er mange - og man må gå ud fra at Di Maria er fortid og så hænger Kaka jo desværre sikkert ved, men blir for 5. sæson i træk jo bare en klods om benet og en klar non-faktor.
Illarra, Khedira, Modric, Xabi og Casemiro har vi jo allerede og de ska vel kæmpe om de to mest defensive pladser. Jeg synes godt man ku ofre Xabi - har hele tiden syntes det ville være den bedste løsning. Benz sidder på angrebspladsen, så diskussionen går vel på de 3 pladser hvor Bale, CR7, Ôzil og Isco vel ska kæmpe om at starte. 4 til 3 positioner - er det for mange? Det svarer til at én af dem ska starte ude hver 4. kamp. Hertil kommer så skader og karantæner og så self det issue at Jese oz meget gerne ska ha en del spilletid. Jeg siger ik det er nogen nem opgave at stille det op, men har svært ved at se at det er helt så uoverskueligt som det fremlægges. Altså 5 spillere til 3 pladser, hvoraf Jese endda er den ene og vel næppe forventer at starte hver gang.
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Tror vores midtbane og angreb vil se således ud:
............Khedira.........Alonso.............
Bale................Özil...............Ronaldo
....................Benzema.......................
Modric og Isco vil være faste indskiftere.
Derefter må Casemiro, Illara, Kaka, Jese, Morata og (Higuain) nok forvente minimal spilletid.
Fatter stadig ik der beløb man købte illara for!!!
Nogle der husker den nye Raul tilbage i start 0'erne? JAVIER PORTILLO! Kæmpe talentet der slog scoringsrecorderne i la fabrica! Og bombede løs for Castilla.
Jeg siger det igen, der er ingen garanti for at spillere som Morata og Jese bider sig fast. De skal bevise sig gode nok.
Morata overbeviste ikke mig i sidste sæson om, at han bliver vores nye 9'er. Han er en god backup, som kræver 10-20 kampe. Jeg håber på han overrasker og finder den sidste timing i sit spil, men det kan gå begge veje!
Jese er et ubeskrevet blad. Han skal have chancen, men det kan han sagtens få via 15-25 optrædener i den kommende sæson. Dermed er der stadig +40 kampe til Bale, Ronaldo, Benzema, Ozil og Isco uden at der er taget højde for en længerevarende skade.
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Elkrimi skrev: I denne sæson virkede det rimelig velafbalanceret med Ronaldo, Ozil, Di Maria, Benzema, Higuain, Callejon, Kaka og Morata. Dvs. 8 spillere til 4 pladser.
I den kommende sæson udskiftes Di Maria (formentligt) med Bale, Higuain med Jese og Callejon med Isco. Spillere der fik hhv. 52, 44 og 40 kampe i 2012-13! Morata skal nok have nogle af disse kampe, men ellers ser det altså ud til at det bliver til minimum 30-40 kampe per spiller.
Udskiftningerne går altså ikke op, hvis det er det du prøver at vise.
Di Maria skiftes ud med Bale, for hvad der rygtes som et rekord højt pris. Det betyder at Bale er fast starter, det var Di Maria overhovedet ikke, specielt ikke i forrige sæson, hvor han stank mere end nogensinde. Og på den anden side, så har vi udskiftet Isco med Callejon, altså Callejon fik ekstra meget spilletid grundet Di Marias niveau, også skifter vi Callejon ud (en spiller som havde det fint på bænken) med Isco, som netop vejer spilletid ekstremt højt.
Jese skal nok ikke forvente han får ligeså meget spilletid, men et salg af Higauin vil betyde at Benzemas spilleminutter stiger, og ikke Jesés..
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Elkrimi skrev: Morata overbeviste ikke mig i sidste sæson om, at han bliver vores nye 9'er.
Hvor mange kampe fik han som 9'er? Eller rettere sagt, hvor mange minutter? Og af de minutter, hvor mange mål scorede han som 9'er?
Morata fik rigtig få minutter som 9'er, han spillede primært wing, når Ronaldo skulle have sine pauser. Men, selvom han fik få minutter som 9'er, så var flertallet af hans mål (så vidt jeg husker) da han spillede som 9'er.
Edit: Har tjekket, og jeg fik det til at han har scoret begge hans mål sidste sæson i ligaen da han var 9'er.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
rezamadridista skrev:
Elkrimi skrev: I denne sæson virkede det rimelig velafbalanceret med Ronaldo, Ozil, Di Maria, Benzema, Higuain, Callejon, Kaka og Morata. Dvs. 8 spillere til 4 pladser.
Di Maria skiftes ud med Bale, for hvad der rygtes som et rekord højt pris. Det betyder at Bale er fast starter, det var Di Maria overhovedet ikke, specielt ikke i forrige sæson, hvor han stank mere end nogensinde. Og på den anden side, så har vi udskiftet Isco med Callejon, altså Callejon fik ekstra meget spilletid grundet Di Marias niveau, også skifter vi Callejon ud (en spiller som havde det fint på bænken) med Isco, som netop vejer spilletid ekstremt højt.
Jese skal nok ikke forvente han får ligeså meget spilletid, men et salg af Higauin vil betyde at Benzemas spilleminutter stiger, og ikke Jesés..
Spilleminutterne går måske ik op - men så ska man måske oz tænke lidt på om det ik er rimeligt nok at få bedre spillere ind og øge konkurrencen betragteligt. Med mindre man self føler vores enorme pokalhøst sidste sæson var godkendt..
Hvis man skal være 9'er i Madrid skal teknikken spille og det gør Morata's ikke helt endnu. Lad os håbe det kommer med årene.
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Elkrimi skrev: Det er ubetydeligt om Morata lå på kanten eller i boksen. Man så rigeligt af mistimede aktioner fra hans side til at konkludere at han ikke tipper Benzema af pinden i den kommende sæson.
Hvis man skal være 9'er i Madrid skal teknikken spille og det gør Morata's ikke helt endnu. Lad os håbe det kommer med årene.
Arh, så ubetydeligt synes jeg nu ikke du skal gøre det om han ligger på kanten eller boksen. Forventer man at Morata bliver vores nye 9'er inden for nogle sæsoner, jamen så dømmer man ham udfra hvordan har har spillet som 9'er.
Altså, Ancelotti kan prøve at putte Benzema som højre wing, også kan vi se hvor godt det kommer til at gå.
Det jeg mener er bare, at du sagde han ikke har bevist noget, det synes jeg nu han har, men som 9'er kun. Han har grebet chancerne godt som 9'er i RM og vi så det da også i u-21 VM.
rezamadridista skrev:
Nej, det går ikke 100% op.
Der er ingen garanti for at Bale stryger direkte ind i start-11'eren. Ligeså vel som Illarra heller ikke er garanteret fast spilletid og Kaka for den sags skyld. Det er udelukkende Ancelotti der bestemmer hvem der skal starte.
Bale hentes ind fordi han har hele pakken og vil få endnu mere værdi i fremtiden. Han er den helt naturlige afløser for Ronaldo på sigt - hvilket folk herinde allerede ser Jese som....
Ydermere kan jeg sagtens forestille mig at Bale i efteråret fungerer som Modric i starten af sin tid i klubben og får tiden til at vænne sig til hele cirkuset i Madrid. Måske kommer han til at konkurrere med Ozil og sekundært Ronaldo og Benzema i den forreste kæde, mens Jese, Kaka og Morata er naturlige reserver.
Elkrimi skrev: Is på, Dios;)
Det bliver en lang sæson, hvor der bliver brug for mange spillere.
I denne sæson virkede det rimelig velafbalanceret med Ronaldo, Ozil, Di Maria, Benzema, Higuain, Callejon, Kaka og Morata. Dvs. 8 spillere til 4 pladser.
Hvorfor er man så bange for at Morata og Jese ikke får spilletid? Hvis de er gode nok og griber chancen, så skal de nok få spilletid. Der er stadig 8 spillere til 4 positioner og der bliver dermed rigelig med mulighed især helt fremme, hvis Benzema ikke forbedrer sit spil.
Personligt regner jeg ikke med at Morata får en fremtrædende rolle i større kampe, men værdifuld mod mindre modstandere. Han har stadig for mange svagheder til, at gå direkte ind på et Real Madrid-mandskab. Han bliver spændende om 2-3 sæsoner, måske efter et ophold udenfor klubben.
Jese virker i mine øjne mere komplet og ekstremt sulten. Det ville ikke overraske mig hvis han sniger sig foran Kaka i køen om spilleminutter.
Der virker som om vi allerede nu forventer at Morata og Jese bliver store stjerner... Skal vi ikke hellere være lykkelige hvis een af dem for alvor slår igennem og bider sig fast blandt de 15-18 bedste? Det er en hård vej, hvor der ingen garantier er, selvom man er beskrevet som et stort talent.
De er begge helt unge og et ophold i udlandet - med tilbagekøbsklausul - hvis ikke de slår igennem, ville være fint og bør ikke betegnes som en fiasko. Det vigtigste er at de fortsætter deres udvikling, som Carvajal, Arbeloa, Mata m.fl. canteranos som har potentialet til Real Madrid.
Endelig en som jeg er 100% enig med!!
Der er altså 60+ kampe i den kommende sæson, masser af spilletid. Kodeordet er salg, salg af di maria.
Hvis jese og morata er gode nok får de chancer, ellers lejes de ud. Simpelt.