Rygtebørsen XVIII

13 år 2 uger siden #1993 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Rygtebørsen XVIII

r-mb-q skrev: Bale er ikke med i truppen når Tottenham møder Sunderland nu her kl 12...

Er det et vink med en vognstang?

Edit: BBC siger nu at det er pga en skade.. Jeg viste ikke han var skadet.. sorry..

/ Rasmus

"Skadet" ;o)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 2 uger siden #1994 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Rygtebørsen XVIII

Siempre fiel skrev:

r-mb-q skrev: Bale er ikke med i truppen når Tottenham møder Sunderland nu her kl 12...

Edit: BBC siger nu at det er pga en skade.. Jeg viste ikke han var skadet.. sorry..

/ Rasmus

"Skadet" ;o)

Tror snart Ronaldo får en ny sidemand nede i omklædningsrummet ;)

13 år 2 uger siden #1995 af r-mb-q
Besvaret af r-mb-q på emne Rygtebørsen XVIII

El_Juan skrev: Lige så interessant er det, at hverken Higuaín, Coentrão eller Kaká er udtaget til aftenens kamp mod Lyon.

Kaka er blevet hjemme pga han åbenbart har et specielt træningsprogram han skal igennem..

Soy un Madridista! Hoy, Mañana, Siempre

13 år 2 uger siden #1996 af r-mb-q

Siempre fiel skrev:

/ Rasmus

"Skadet" ;o)

Hahaha.. ja okay den havde jeg ikke lige set.. :)

13 år 2 uger siden #1997 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Rygtebørsen XVIII

r-mb-q skrev:

El_Juan skrev: Lige så interessant er det, at hverken Higuaín, Coentrão eller Kaká er udtaget til aftenens kamp mod Lyon.

Kaka er blevet hjemme pga han åbenbart har et specielt træningsprogram han skal igennem..

Og Bale er "skadet"... ;-)

13 år 2 uger siden #1998 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Rygtebørsen XVIII

rezamadridista skrev:

Steen skrev:

Özil er bedre end Götze

Jeg vil til enhver tid vælge Götze over Özil. Imo en mere komplet spiller, og også yngre. Udover at hans teknik er bedre end Özil's, så er han også yderst målfarlig, hvilket Özil ikke er. Og så kan han også klare at at arbejde i 90 minutter, hvor Dortmund's spillestil er mere krævende. Jeg håbede selv på at vi fik Götze i starten af sæsonen, men så snart jeg lærte Isco bedre at kende, så skiftede jeg mening.
Dermed ikke sagt at Özil ikke er god, han er en meget dygtig spiller, som jeg er glad for at vi er i besiddelse af.

Ergo, så er Götze bedre end Iniesta, da Iniesta endda har scoret færre end Özil, og derfor er han mindre komplet end Götze.

Mesut Özil og Iniesta er niveauer over resten. Giv mig én spiller som har samme overblik som Özil. Özils overblik er så unikt, han må for min skyld brænde samtlige chancer, så længe hans assists er det højeste og hans overblik forbliver unikt.

Gøtze er klart bedst, derfor ozil altid er fast mand på det tyske landshold og Gøtze kommer ind i slut minutterne ;).

13 år 2 uger siden #1999 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Rygtebørsen XVIII
Hm., Arsenal vil ikke byde mere for Higuaín, men de vil gerne byde 47 mill. € for Suárez..............er det bare mig, eller virker det lidt besynderligt?

Måske en tyk konspirations-teori, men kan der have siddet en mand, lad os kalde ham Levy, og sagt, at hvis Real Madrid ønsker at forhandle om Gareth Bale, så skal de nok ikke lige sende en stærk argentinsk angriber til de nærmeste rivaler? Det ligner i hvert fald en tanke.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

13 år 2 uger siden #2000 af Mathiaska
Besvaret af Mathiaska på emne Rygtebørsen XVIII

Siempre Madrid skrev: Hm., Arsenal vil ikke byde mere for Higuaín, men de vil gerne byde 47 mill. € for Suárez..............er det bare mig, eller virker det lidt besynderligt?

Måske en tyk konspirations-teori, men kan der have siddet en mand, lad os kalde ham Levy, og sagt, at hvis Real Madrid ønsker at forhandle om Gareth Bale, så skal de nok ikke lige sende en stærk argentinsk angriber til de nærmeste rivaler? Det ligner i hvert fald en tanke.

Meget, meget spændende tanke!

13 år 2 uger siden #2001 af Steen
Besvaret af Steen på emne Rygtebørsen XVIII

DarioGomez skrev:

Steen skrev:

rezamadridista skrev:

Steen skrev:

Özil er bedre end Götze

Jeg vil til enhver tid vælge Götze over Özil. Imo en mere komplet spiller, og også yngre. Udover at hans teknik er bedre end Özil's, så er han også yderst målfarlig, hvilket Özil ikke er. Og så kan han også klare at at arbejde i 90 minutter, hvor Dortmund's spillestil er mere krævende. Jeg håbede selv på at vi fik Götze i starten af sæsonen, men så snart jeg lærte Isco bedre at kende, så skiftede jeg mening.
Dermed ikke sagt at Özil ikke er god, han er en meget dygtig spiller, som jeg er glad for at vi er i besiddelse af.

Ergo, så er Götze bedre end Iniesta, da Iniesta endda har scoret færre end Özil, og derfor er han mindre komplet end Götze.

Mesut Özil og Iniesta er niveauer over resten. Giv mig én spiller som har samme overblik som Özil. Özils overblik er så unikt, han må for min skyld brænde samtlige chancer, så længe hans assists er det højeste og hans overblik forbliver unikt.

Min argument for at han er bedre går ikke på at han score mere.. I øvrigt, så tæller overblik også under komplet. At Iniesta ikke score lige så meget kan være ligegyldigt, da det kun er et minus for hans vedkommende. Özil's overblik er fantastisk, og jeg kan huske flere fænomenale afleveringer som ingen har regnet med. Men det samme kan siges om Götze, han levere også perle-afleveringer.
Ja, lad endelig Özil misser de store chancer, det er da ligegyldigt at vi taber en finale til Puta Madrid fordi at Özil ikke kan sparke bolden ind mellem to spillere, uden en målmand. Eller, hans miss mod Dortmund, ligemeget, fuldstændig ligegyldigt, det er blot CL finalen der står på spil ;)

Edit: Eller tabe 2-1 til Getafe, hvor Özil misser på frit mål. Der er ikke antallet af mål man score på, det er antallet af store chancer du brænder der gælder. Det kan du ikke sige Iniesta gør.

Seriøst? Et så uintelligent indlæg havde jeg simpelthen ikke forventet fra dig. Når man bedømmer en spillers talent ud fra enkelt sgøende aktioner, så er man seriøst langt ude. Özil er verdensklasse, se blot på assist-statistiklen, og jeg er lykkelig over, at du har 0,0%ondflydelse på Real Madrids sportslige beslutninger.

*hovedrystende*

Det er vel ikke mere uintelligent end dit..? Et godt råd, inden du blander dig ind i en diskussion, så læs hele samtalen først. Jeg har tidligere skrevet, at Özil's største svaghed er hans manglende målfarlighed. Mine eksempler bakker mine påstande op glimrende. Selvfølgelig skal hans enkelte aktioner have indflydelse på min bedømmelse af ham. Enkelte aktioner skal tælle med, de afbrænder han levere må ALDRIG NOGENSINDE ske på det her niveau, aldrig.

13 år 2 uger siden #2002 af r-mb-q

Mathiaska skrev:

Siempre Madrid skrev: Hm., Arsenal vil ikke byde mere for Higuaín, men de vil gerne byde 47 mill. € for Suárez..............er det bare mig, eller virker det lidt besynderligt?

Meget, meget spændende tanke!

Hvis den taber sig et par kilo kan den sikkert godt godkendes... Måske har han også tænkt at Liverpool nok ikke ville sælge Suarez... :)

13 år 2 uger siden #2003 af Steen
Besvaret af Steen på emne Rygtebørsen XVIII

Dios skrev:

Steen skrev:

Özil er bedre end Götze

Det er jo 2 vidt forskellige spillere, så det ville være det samme som og sammenligne Ronaldo med Messi. Jeg ville nu nærmere sammenligne Isco med Götze og som du selv er inde på, så skal Isco ikke overtage Özil's rolle, men spille sammen med ham.

Jeg ville ikke vælge Götze over Özil, for sidstnævnte er i en kategori for sig selv. Manden som i sin første sæson for Real Madrid lavede flere assist end både Xavi og Iniesta tilsammen i ligaen og Cl, og også lavede flere assist end Messi tilsammen samme sæson.

Som jeg tidligere har nævnt, så er jeg hamrende ligeglad med og Özil laver 35 assist og 0 mål, eller 25 assist og 10 mål. Det giver det samme i sidste ende, og uden Özil, så havde vi haft en Ronaldo, som aldrig ville have nået de målrekorder, som vi ser idag.

Stats for sidste sæson.

Özil:
La Liga 23 kampe, 9 mål og 13 assist.
Cl 8 kampe, 1 mål og 4 assist.

Götze:
Bundesligaen 23 kampe, 10 mål og 8 assist.
Cl 11 kampe, 2 mål og 5 assist.

Det er godt og vel Götze's bedste sæson imod Özil's dårligste. Nu spiller alderen også en væsentlig rolle, men ville bare lige sætte tingene i perspektiv.
Og for lige og give endnu et eksempel, så har Iniesta som af mange bliver betegnet som den bedste på sin position, og som jeg er ganske enig i, aldrig scoret mere end 8 mål i ligaen over en hel sæson. Han er mange gange blevet kritiseret for netop det punkt, men er alligevel blandt de 3 bedste i verden, hvis man kigger på Fifa's kåringer.
Iniesta har dog scoret nogle rigtige vigtige scoringer de seneste sæsoner, men kigger man bag om scoringerne, så er han den mest iscenesættende spiller mener jeg nok jeg har læst et sted.

Jeg er dog ikke uenig Özil mangler det sidste, men det skyldes ligeså meget Real Madrid. For de mangler også lige det sidste.

Jeg er enig i det meste af det du skriver, Özil er jo verdensklasse, det er jeg enig i. Dog kan jeg ikke helt se hvorfor Özil ikke kan sammenlignes med Götze? De spiller samme position, og de har samme rolle? Iniesta's rolle er anderledes, han spiller længere tilbage på banen, stort set som CM. Han score måske heller ikke så meget, men han misser til gengæld heller ikke så meget.
Jeg har selv forsøgt, forgæves, at finde ud af hvor mange af Özil's assist er på dødbolde, og også Götze's. Jeg kan dog forestille mig at Özil har flere, da Reus tager de fleste dødbolde for Dortmund.
Det jeg ikke bryder mig om Özil, det er de store chancer han brænder, som jeg skrev ligefør, det må aldrig ske.
Özil har spillet 6 semifinale kampe, Götze har spillet 1. Den ene, er bedre end alle de 6 kampe Özil har spillet. Det er selvfølgelig firkantet sat op, og jeg ved godt at det ikke kan bruges til særlig meget da de spiller for to helt forskellige hold.
Jeg er også enig i det sidste du skriver, med at selve holdet også har noget med det at gøre. Jeg forventer at han spiller bedre under Ancelotti.

Til sidst, så vil jeg også erkende at jeg måske ikke gjorde mig tydelig nok, da jeg skrev at jeg ville vælge Götze over Özil. Jeg mener ikke, at Götze er bedre end Özil lige pt. Özil er bedre, og det vidner hans tal også om, til dels. De spiller også for to helt forskellige hold, den ene er blandt top 3 i verden, den anden er underdogs i samtlige turneringer de er med i.
Men jeg mener bestemt at Götze har potentialet til at blive bedre en Özil i løbet af 2-3 år. Ligesom Isco også har.

13 år 2 uger siden #2004 af BBB
Besvaret af BBB på emne Rygtebørsen XVIII

Enkelte aktioner skal tælle med, de afbrænder han levere må ALDRIG NOGENSINDE ske på det her niveau, aldrig.

... Benzema bliver foretrukket af mange herinde fordi "han går godt med i spillet". Har jeg misforstået noget eller er det Benzemas job at score mål og Özils job at lave assists? Hvorfor begynder man at bedømme spillere ud fra kriterier som ikke er den helt store del af deres job.

Leveret af Kunena Forum