Rygtebørsen XVIII

13 år 2 uger siden #2005 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Rygtebørsen XVIII
Steen har nu ikke sagt, at Özil ikke er verdensklasse, snarere tværtimod. Han påpegede blot, at Götze er skarpere foran mål, mere stabil og fysik bedre sat. Özil har ligesom alle andre nogle svagheder, der med fordel kunne forbedres. Hans fysik er ret så vaklende (holder sjældent hele kampe i træk og er mangelfuld i sine løb), hans niveau er ustabilt og skarp foran mål er han næppe.. Det kan der selvfølgelig fortsat rettes op på, men de mangler er stadig nogle vi skal forholde os til på nuværende tidspunkt.

Som Steen også sagde, det er ikke antallet af mål der tæller, men antallet af store afbrændere. Dem har Özil simpelthen for mange af og jeg kan bestemt ikke nikke genkendende til postulatet om, at "Özil og Iniesta er niveauer over resten". I min bog er Iniesta fortsat nr. 1, først derefter kommer laget med Özil og de resterende.

Dermed ikke sagt, at Özil ikke er god nok og skal erstattes. Det skal han langt fra, og det har ingen endnu foreslået (jo måske lige Hugol...). Özil er en fantastisk spiller og en fremtidig Balon d'Or kandidat og det ville være en falliterklæring af karat, at erstatte et så stort talent, men derfor skal vi heller ikke fuldstændig undlade at diskutere hans mangler. Ligeså vel som Cristiano kan kritiseres for sit mindre gode niveau i småspillet, så kan Özils skarphed og ustabile niveau ligeledes kritiseres og diskuteres.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 2 uger siden #2006 af Steen
Besvaret af Steen på emne Rygtebørsen XVIII

BBB skrev:

Enkelte aktioner skal tælle med, de afbrænder han levere må ALDRIG NOGENSINDE ske på det her niveau, aldrig.

... Benzema bliver foretrukket af mange herinde fordi "han går godt med i spillet". Har jeg misforstået noget eller er det Benzemas job at score mål og Özils job at lave assists? Hvorfor begynder man at bedømme spillere ud fra kriterier som ikke er den helt store del af deres job.

At score på ens chancer gælder for alle i truppen. Om de hedder Khedira, Arbeloa, Casillas eller Ronaldo er ligegyldigt. Og det er endnu vigtigere at Özil score end de andre, på nær Ronaldo, da han netop befinder sig på den del af banen hvor hans evner foran målet er alfa omega. At blande Benzema ind her er unødvendigt, og det kan ikke bruges til noget.

Jaken skriver akkurat det, som jeg mener.
Sidste redigering: 13 år 2 uger siden ved Steen.

13 år 2 uger siden #2007 af r-mb-q
Besvaret af r-mb-q på emne Rygtebørsen XVIII
I følge Goal.com har Bale lagt en transfer request på bordet....

Nu kan det da kun handle om tid (og størrelsen på mønten) før Geert Balle kommer...

Soy un Madridista! Hoy, Mañana, Siempre

13 år 2 uger siden #2008 af Steen

r-mb-q skrev: I følge Goal.com har Bale lagt en transfer request på bordet....

Nu kan det da kun handle om tid (og størrelsen på mønten) før Geert Balle kommer...

Hvor har du læst det henne? Jeg kan ikke finde det..

13 år 2 uger siden #2009 af r-mb-q

Steen skrev:

www.goal.com/en/rumours/last/72?ICID=HP_TN_56

Men igen... det er goal.. :)

Det marca der er kilden, men jeg kan ikke finde det på marcas hjemmeside..

Sidste redigering: 13 år 2 uger siden ved r-mb-q.

• Casper HN
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 uger siden #2010 af Casper HN
Besvaret af Casper HN på emne Rygtebørsen XVIII
www.goal.com/en/news/1717/editorial/2013...pursuit?ICID=HP_FT_3

Der går åbenbart rygter i Spanien om det og artiklen omhandler Levys vrede og benægtelse over dette.

Jeg tror ikke på Bale her til sommer. Næste år.

Ikke at det gør det store for mig, selvom jeg langt hellere ser Bale end Di Maria i Real.

13 år 2 uger siden #2011 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Rygtebørsen XVIII
Så er der konkurrence steen:).. Det gas
Følgende bruger(e) sagde tak: r-mb-q, Steen

13 år 2 uger siden #2012 af Steen

r-mb-q skrev:

Steen skrev:

De skriver bare det som Marca skrev for et eller to dage siden.

Nu når Higuain er solgt, så bliver det spændende at se, hvor klubben bevæger sig hen af. Vil man gå all ind i Bale, eller er man også efter en angriber.. Så længe Suarez ikke kommer, så tror jeg nok at jeg vil være tilfreds.

13 år 2 uger siden #2013 af Dios
Besvaret af Dios på emne Rygtebørsen XVIII
Steen skrev:

Jeg er enig i det meste af det du skriver, Özil er jo verdensklasse, det er jeg enig i. Dog kan jeg ikke helt se hvorfor Özil ikke kan sammenlignes med Götze? De spiller samme position, og de har samme rolle? Iniesta's rolle er anderledes, han spiller længere tilbage på banen, stort set som CM. Han score måske heller ikke så meget, men han misser til gengæld heller ikke så meget.
Jeg har selv forsøgt, forgæves, at finde ud af hvor mange af Özil's assist er på dødbolde, og også Götze's. Jeg kan dog forestille mig at Özil har flere, da Reus tager de fleste dødbolde for Dortmund.
Det jeg ikke bryder mig om Özil, det er de store chancer han brænder, som jeg skrev ligefør, det må aldrig ske.
Özil har spillet 6 semifinale kampe, Götze har spillet 1. Den ene, er bedre end alle de 6 kampe Özil har spillet. Det er selvfølgelig firkantet sat op, og jeg ved godt at det ikke kan bruges til særlig meget da de spiller for to helt forskellige hold.
Jeg er også enig i det sidste du skriver, med at selve holdet også har noget med det at gøre. Jeg forventer at han spiller bedre under Ancelotti.

Til sidst, så vil jeg også erkende at jeg måske ikke gjorde mig tydelig nok, da jeg skrev at jeg ville vælge Götze over Özil. Jeg mener ikke, at Götze er bedre end Özil lige pt. Özil er bedre, og det vidner hans tal også om, til dels. De spiller også for to helt forskellige hold, den ene er blandt top 3 i verden, den anden er underdogs i samtlige turneringer de er med i.
Men jeg mener bestemt at Götze har potentialet til at blive bedre en Özil i løbet af 2-3 år. Ligesom Isco også har.

Jeg er enig med dig i, at det er skræmmende så meget Özil har brændt sidste sæson, men det var tydeligt og se hvor meget han har taget kritikken til sig. Han blev mere selvisk, og selvom jeg synes det var en dårlig idé, så prøver han, men det er jo altså ikke lige nemt altid. Jeg er sikker på, at det bliver bedre denne sæson.
Jeg forstår dog heller ikke kritikken af hans kondition. Er han ikke den spiller efter Khedira som løber flest meter i løbet af en kamp? Og hele sidste sæson synes jeg ikke han virkede så træt efter 60 min. som vi så forrige sæson, og det skyldes måske også han havde tabt sig en hel del.

Skal man nu også tales ned for og kunne være fantastisk til og slå dødbolde? Det er da kun en positiv spidskompetence, og mange af Özil's frispark er knivskarpe.

Det er sjovt nok, at du egentlig tæller Real Madrid i top 3, og ikke Dortmund, for pt. er Dortmund det 2. bedste hold i verden, og de jordede os fuldstændig. Dortmund var flere klasser bedre end os, og desværre for dem har de mistet en af deres bedste spillere.

Özil er fast mand, og heldigvis for det :) Jeg ville kun erstatte ham med Iniesta, og ingen andre.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

13 år 2 uger siden #2014 af Steen

Dios skrev: Steen skrev:

Jeg er enig i det meste af det du skriver, Özil er jo verdensklasse, det er jeg enig i. Dog kan jeg ikke helt se hvorfor Özil ikke kan sammenlignes med Götze? De spiller samme position, og de har samme rolle? Iniesta's rolle er anderledes, han spiller længere tilbage på banen, stort set som CM. Han score måske heller ikke så meget, men han misser til gengæld heller ikke så meget.
Jeg har selv forsøgt, forgæves, at finde ud af hvor mange af Özil's assist er på dødbolde, og også Götze's. Jeg kan dog forestille mig at Özil har flere, da Reus tager de fleste dødbolde for Dortmund.
Det jeg ikke bryder mig om Özil, det er de store chancer han brænder, som jeg skrev ligefør, det må aldrig ske.
Özil har spillet 6 semifinale kampe, Götze har spillet 1. Den ene, er bedre end alle de 6 kampe Özil har spillet. Det er selvfølgelig firkantet sat op, og jeg ved godt at det ikke kan bruges til særlig meget da de spiller for to helt forskellige hold.
Jeg er også enig i det sidste du skriver, med at selve holdet også har noget med det at gøre. Jeg forventer at han spiller bedre under Ancelotti.

Til sidst, så vil jeg også erkende at jeg måske ikke gjorde mig tydelig nok, da jeg skrev at jeg ville vælge Götze over Özil. Jeg mener ikke, at Götze er bedre end Özil lige pt. Özil er bedre, og det vidner hans tal også om, til dels. De spiller også for to helt forskellige hold, den ene er blandt top 3 i verden, den anden er underdogs i samtlige turneringer de er med i.
Men jeg mener bestemt at Götze har potentialet til at blive bedre en Özil i løbet af 2-3 år. Ligesom Isco også har.

Jeg er enig med dig i, at det er skræmmende så meget Özil har brændt sidste sæson, men det var tydeligt og se hvor meget han har taget kritikken til sig. Han blev mere selvisk, og selvom jeg synes det var en dårlig idé, så prøver han, men det er jo altså ikke lige nemt altid. Jeg er sikker på, at det bliver bedre denne sæson.
Jeg forstår dog heller ikke kritikken af hans kondition. Er han ikke den spiller efter Khedira som løber flest meter i løbet af en kamp? Og hele sidste sæson synes jeg ikke han virkede så træt efter 60 min. som vi så forrige sæson, og det skyldes måske også han havde tabt sig en hel del.

Skal man nu også tales ned for og kunne være fantastisk til og slå dødbolde? Det er da kun en positiv spidskompetence, og mange af Özil's frispark er knivskarpe.

Det er sjovt nok, at du egentlig tæller Real Madrid i top 3, og ikke Dortmund, for pt. er Dortmund det 2. bedste hold i verden, og de jordede os fuldstændig. Dortmund var flere klasser bedre end os, og desværre for dem har de mistet en af deres bedste spillere.

Özil er fast mand, og heldigvis for det :) Jeg ville kun erstatte ham med Iniesta, og ingen andre.

Det er selvfølgelig godt, men han sætter dem ikke ind, og det burde han når han spiller på dette niveau, og har gjort det i flere år. Det er noget som han helt klart kan forbedre, og det er jeg også sikker på at han vil komme til. Men lige nu, så er han ikke god nok foran målet, i åbent spil. Men der er bestemt forbedring at spore.
Flere af hans assist kommer fra hjørnespark, og det er ikke noget specielt, det kan utallige spillere gøre. MEN Ikke at det betyder det store, det betyder intet, så længe han levere de målgivende afleveringer, så er det ligemeget om det er en 40 meter lang aflevering, eller en simpel aflevering, det betyder intet. Jeg nævnte det, så man kunne få en lige vurdering af deres assist. Når Götze ikke tager så mange hjørnespark, så har han også mindre chancer for at producere lige så mange assist.

Det vil overraske mig meget hvis han er det. Det ser ikke ud til at man kan finde det på nettet, men jeg tror ikke at Özil er blandt dem der løber flest meter i løbet af en kamp, men det er kun gætterier, jeg ved ikke hvor kvalificeret mit bud er.

Officielt, kan man sige at de er det andet bedste hold i verden :) Jeg vil dog sige at vi tabte 4-1, og ikke at de vandt 4-1. Den kamp blev spillet fornærmende pinligt af holdet. Men de blev fuldstændig udspillet i retur-kampen. Ligesom vi blev i den første kamp. Men det var en ener, sådan et nederlag kommer ikke til at ske igen!

13 år 2 uger siden #2015 af r-mb-q

Steen skrev:

r-mb-q skrev:

Steen skrev:

De skriver bare det som Marca skrev for et eller to dage siden.

Nu når Higuain er solgt, så bliver det spændende at se, hvor klubben bevæger sig hen af. Vil man gå all ind i Bale, eller er man også efter en angriber.. Så længe Suarez ikke kommer, så tror jeg nok at jeg vil være tilfreds.

Kommer bale og/eller en ny angriber, fint.. kommer der ingen fint.. :) Vi skal bare have de unge gutter igang.. inc Jesé..!

13 år 2 uger siden #2016 af r-mb-q

Casper HN skrev: www.goal.com/en/news/1717/editorial/2013...pursuit?ICID=HP_FT_3

Der går åbenbart rygter i Spanien om det og artiklen omhandler Levys vrede og benægtelse over dette.

Jeg tror ikke på Bale her til sommer. Næste år.

Ikke at det gør det store for mig, selvom jeg langt hellere ser Bale end Di Maria i Real.

Men som Marca også skriver så er det underligt at hvis han har bedt om en transfer, så er han lige pludselig ikke er med, slet ikke i truppen til dagens kamp..

Leveret af Kunena Forum