Rygtebørsen XVIII

13 år 2 uger siden #1981 af rezamadridista
Besvaret af rezamadridista på emne Rygtebørsen XVIII

Steen skrev:

Özil er bedre end Götze

Jeg vil til enhver tid vælge Götze over Özil. Imo en mere komplet spiller, og også yngre. Udover at hans teknik er bedre end Özil's, så er han også yderst målfarlig, hvilket Özil ikke er. Og så kan han også klare at at arbejde i 90 minutter, hvor Dortmund's spillestil er mere krævende. Jeg håbede selv på at vi fik Götze i starten af sæsonen, men så snart jeg lærte Isco bedre at kende, så skiftede jeg mening.
Dermed ikke sagt at Özil ikke er god, han er en meget dygtig spiller, som jeg er glad for at vi er i besiddelse af.

Ergo, så er Götze bedre end Iniesta, da Iniesta endda har scoret færre end Özil, og derfor er han mindre komplet end Götze.

Mesut Özil og Iniesta er niveauer over resten. Giv mig én spiller som har samme overblik som Özil. Özils overblik er så unikt, han må for min skyld brænde samtlige chancer, så længe hans assists er det højeste og hans overblik forbliver unikt.

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Sidste redigering: 13 år 2 uger siden ved rezamadridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 2 uger siden #1982 af Steen
Besvaret af Steen på emne Rygtebørsen XVIII

rezamadridista skrev:

Steen skrev:

Özil er bedre end Götze

Jeg vil til enhver tid vælge Götze over Özil. Imo en mere komplet spiller, og også yngre. Udover at hans teknik er bedre end Özil's, så er han også yderst målfarlig, hvilket Özil ikke er. Og så kan han også klare at at arbejde i 90 minutter, hvor Dortmund's spillestil er mere krævende. Jeg håbede selv på at vi fik Götze i starten af sæsonen, men så snart jeg lærte Isco bedre at kende, så skiftede jeg mening.
Dermed ikke sagt at Özil ikke er god, han er en meget dygtig spiller, som jeg er glad for at vi er i besiddelse af.

Ergo, så er Götze bedre end Iniesta, da Iniesta endda har scoret færre end Özil, og derfor er han mindre komplet end Götze.

Mesut Özil og Iniesta er niveauer over resten. Giv mig én spiller som har samme overblik som Özil. Özils overblik er så unikt, han må for min skyld brænde samtlige chancer, så længe hans assists er det højeste og hans overblik forbliver unikt.

Min argument for at han er bedre går ikke på at han score mere.. I øvrigt, så tæller overblik også under komplet. At Iniesta ikke score lige så meget kan være ligegyldigt, da det kun er et minus for hans vedkommende. Özil's overblik er fantastisk, og jeg kan huske flere fænomenale afleveringer som ingen har regnet med. Men det samme kan siges om Götze, han levere også perle-afleveringer.
Ja, lad endelig Özil misser de store chancer, det er da ligegyldigt at vi taber en finale til Puta Madrid fordi at Özil ikke kan sparke bolden ind mellem to spillere, uden en målmand. Eller, hans miss mod Dortmund, ligemeget, fuldstændig ligegyldigt, det er blot CL finalen der står på spil ;)

Edit: Eller tabe 2-1 til Getafe, hvor Özil misser på frit mål. Der er ikke antallet af mål man score på, det er antallet af store chancer du brænder der gælder. Det kan du ikke sige Iniesta gør.
Sidste redigering: 13 år 2 uger siden ved Steen.

13 år 2 uger siden #1983 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Rygtebørsen XVIII
Folk, der ikke kan se Khediras enorme bidrag til vores spil. Hans løb og pres er uvurderligt, ligesom hans positionering i offensiven ofte skaber plads/chancer.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Dios

• Brian_H
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 uger siden #1984 af Brian_H
Besvaret af Brian_H på emne Rygtebørsen XVIII
Jeg tror mange herinde er vilde med Özil, fordi han laver disse afleveringer som kun nogle faa spillere kan.

Men derimod mener jeg at en Götze kan flere ting med en bold, jeg vil helt klart fortraekke en Götze, men han er umulig at faa fat i nu.

Saa har vi en Kaka, som jeg tror kan opblomstre under Ancelotti's ledelse.

1 Kaka, 2 Isco og 3 Özil.

13 år 2 uger siden #1985 af Steen
Besvaret af Steen på emne Rygtebørsen XVIII
Det forventes at Higuain ikke er med i truppen i morgen, og salget til Napoli skulle også blive officielt i morgen.

13 år 2 uger siden #1986 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Rygtebørsen XVIII

Elkrimi skrev:

rezamadridista skrev:

Elkrimi skrev: I denne sæson virkede det rimelig velafbalanceret med Ronaldo, Ozil, Di Maria, Benzema, Higuain, Callejon, Kaka og Morata. Dvs. 8 spillere til 4 pladser.

I den kommende sæson udskiftes Di Maria (formentligt) med Bale, Higuain med Jese og Callejon med Isco. Spillere der fik hhv. 52, 44 og 40 kampe i 2012-13! Morata skal nok have nogle af disse kampe, men ellers ser det altså ud til at det bliver til minimum 30-40 kampe per spiller.

Udskiftningerne går altså ikke op, hvis det er det du prøver at vise.
Di Maria skiftes ud med Bale, for hvad der rygtes som et rekord højt pris. Det betyder at Bale er fast starter, det var Di Maria overhovedet ikke, specielt ikke i forrige sæson, hvor han stank mere end nogensinde. Og på den anden side, så har vi udskiftet Isco med Callejon, altså Callejon fik ekstra meget spilletid grundet Di Marias niveau, også skifter vi Callejon ud (en spiller som havde det fint på bænken) med Isco, som netop vejer spilletid ekstremt højt.
Jese skal nok ikke forvente han får ligeså meget spilletid, men et salg af Higauin vil betyde at Benzemas spilleminutter stiger, og ikke Jesés..

Nej, det går ikke 100% op.

Der er ingen garanti for at Bale stryger direkte ind i start-11'eren. Ligeså vel som Illarra heller ikke er garanteret fast spilletid og Kaka for den sags skyld. Det er udelukkende Ancelotti der bestemmer hvem der skal starte.

Bale hentes ind fordi han har hele pakken og vil få endnu mere værdi i fremtiden. Han er den helt naturlige afløser for Ronaldo på sigt - hvilket folk herinde allerede ser Jese som....
Ydermere kan jeg sagtens forestille mig at Bale i efteråret fungerer som Modric i starten af sin tid i klubben og får tiden til at vænne sig til hele cirkuset i Madrid. Måske kommer han til at konkurrere med Ozil og sekundært Ronaldo og Benzema i den forreste kæde, mens Jese, Kaka og Morata er naturlige reserver.

Hold nu op altså! Hvis ikke du (og andre) kan få øje på at Bale med garanti sprøjter ind i start-11'eren, så ved jeg snart ikke:-O Som jeg ser det, så er VW og HW reserveret til Ronaldo og Bale. De spillere der skal kæmpe med om pladserne på kanterne vil få minimal spilletid. Det er KUN hvis der kommer skader, karantæner eller når vi møder bittesmå modstandere at der vil blive spilletid til overs. Hor tit ser du Bale eller Ronaldo blive skiftet ud af en kamp? I Premier League var Bale udskifter 4 gange sidste sæson, og 5 kampe var han ude pga. skader eller karantæne. I La Liga var Ronaldo ind og udskifter i alt 9 gange, og var ude af 4 kampe.

Det bliver en umulig opgave for de unge talenter at få (nok) med spilletid hvis endnu en superstjerne overtager en fast plads på holdkortet.

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 13 år 2 uger siden ved JimmyBroe.

13 år 2 uger siden #1987 af Dios
Besvaret af Dios på emne Rygtebørsen XVIII
Siempre fiel skrev:

Dios, du har meget ret i at det gælder om at ha et hold - og ik en samling individualister. Men når det så er sagt er dét at samle et hold der fungerer, som vi har set det med Barca, Bayern og Dortmund, bare ik nogen eksakt videnskab og det er nok svært at sige om det mix vi har lige præcis i dette øjeblik er det perfekte - som mange synes at mene. Det er muligt at I har ret - det er jeg slet ik klog nok til at gennemskue - men jeg har bare svært ved at se at holdet på nogen måde blir mere egoistisk/individualistisk ved f.eks. at udskifte Di Maria med Bale - ka ik se at Bale er mindre holdspiller end argentineren. Men igen, det er der sikkert klogere mennesker end mig der ka :-)

Nu skal det altså også siges, at jeg spår Isco til og blive større end selveste Iniesta, og jeg virkelig tror på ham. Han har mange af de samme egenskaber som ham, men er bare langt giftigere foran mål. Og det er faktisk lidt usædvanligt for sådan en type spiller.
Det er bla. også derfor jeg håber han får den plads i startopstillingen, så han kan blive ved med og udvikle sig optimalt. Og jeg forstår dog ikke denne hetz der bliver kørt imod Özil herinde for tiden, for uden ham havde Ronaldo aldrig nået 20 scoringer!.

Nu har jeg også fulgt Bale meget. For jeg er dybt imponeret over hans evner, og det er da rigtigt, at han overhovedet ikke spiller samme position som Ronaldo, men har fået den Messi rolle, da han blev rykket ind centralt i sin tid. Problemet som jeg ser det er, at alle i Tottenham søger Bale, og har en lignende funktion i Tottenham som Ronaldo har det i Real Madrid. Hans spil er meget identisk med Ronaldo, bort set fra Bale er mere direkte i sit spil, da han i den grad lever på sin hurtighed.
Bale er manden som afgøre tingene i Tottenham, og det skal man ikke lave om på, hvis han kommer til Real Madrid, for det er trods alt det spil, som har gjort ham så eftertragtet som han er idag.
Dvs. med ham på holdet, så har vi ligepludselig 2 spillere som spillet skal bygges op omkring, og som vil afgøre kampene.
Nogle vil mene, at der altid er plads til sådan en dygtig spiller, og det kan der også hurtigt blive, men grundet deres meget direkte og individualistiske stil, så bliver holdet automatisk mere direkte og individualistisk. Når Ronaldo afgøre én kamp, så er det ikke en holdpræstation, men hans egen individulle kvalitet som afgøre tingene.

Det er ligesom med Messi og Neymar. Det er chancen eller ambulancen.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez, MMM

13 år 2 uger siden #1988 af Elkrimi
Besvaret af Elkrimi på emne Rygtebørsen XVIII

JimmyBroe skrev:

Elkrimi skrev:

rezamadridista skrev:

Elkrimi skrev: I denne sæson virkede det rimelig velafbalanceret med Ronaldo, Ozil, Di Maria, Benzema, Higuain, Callejon, Kaka og Morata. Dvs. 8 spillere til 4 pladser.

I den kommende sæson udskiftes Di Maria (formentligt) med Bale, Higuain med Jese og Callejon med Isco. Spillere der fik hhv. 52, 44 og 40 kampe i 2012-13! Morata skal nok have nogle af disse kampe, men ellers ser det altså ud til at det bliver til minimum 30-40 kampe per spiller.

Udskiftningerne går altså ikke op, hvis det er det du prøver at vise.
Di Maria skiftes ud med Bale, for hvad der rygtes som et rekord højt pris. Det betyder at Bale er fast starter, det var Di Maria overhovedet ikke, specielt ikke i forrige sæson, hvor han stank mere end nogensinde. Og på den anden side, så har vi udskiftet Isco med Callejon, altså Callejon fik ekstra meget spilletid grundet Di Marias niveau, også skifter vi Callejon ud (en spiller som havde det fint på bænken) med Isco, som netop vejer spilletid ekstremt højt.
Jese skal nok ikke forvente han får ligeså meget spilletid, men et salg af Higauin vil betyde at Benzemas spilleminutter stiger, og ikke Jesés..

Nej, det går ikke 100% op.

Der er ingen garanti for at Bale stryger direkte ind i start-11'eren. Ligeså vel som Illarra heller ikke er garanteret fast spilletid og Kaka for den sags skyld. Det er udelukkende Ancelotti der bestemmer hvem der skal starte.

Bale hentes ind fordi han har hele pakken og vil få endnu mere værdi i fremtiden. Han er den helt naturlige afløser for Ronaldo på sigt - hvilket folk herinde allerede ser Jese som....
Ydermere kan jeg sagtens forestille mig at Bale i efteråret fungerer som Modric i starten af sin tid i klubben og får tiden til at vænne sig til hele cirkuset i Madrid. Måske kommer han til at konkurrere med Ozil og sekundært Ronaldo og Benzema i den forreste kæde, mens Jese, Kaka og Morata er naturlige reserver.

Hold nu op altså! Hvis ikke du (og andre) kan få øje på at Bale med garanti sprøjter ind i start-11'eren, så ved jeg snart ikke:-O Som jeg ser det, så er VW og HW reserveret til Ronaldo og Bale. De spillere der skal kæmpe med om pladserne på kanterne vil få minimal spilletid. Det er KUN hvis der kommer skader, karantæner eller når vi møder bittesmå modstandere at der vil blive spilletid til overs. Hor tit ser du Bale eller Ronaldo blive skiftet ud af en kamp? I Premier League var Bale udskifter 4 gange sidste sæson, og 5 kampe var han ude pga. skader eller karantæne. I La Liga var Ronaldo ind og udskifter i alt 9 gange, og var ude af 4 kampe.

Det bliver en umulig opgave for de unge talenter at få (nok) med spilletid hvis endnu en superstjerne overtager en fast plads på holdkortet.

"Varane (20år), Nacho (23år), Carvajal (21år), Illarramendi (23år), Isco (21år), Jesé (20år), Morata (20år). En gennemsnitsalder på 21år.Fremtiden er sikret. -PERFEKT"

Ovenstående siger meget. Du føler allerede at fremtiden og offensiven er sikret med Jese og Morata, spillere som endnu ikke har slået igennem på højeste plan. Det er en romantisk forestilling!

13 år 2 uger siden #1989 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Rygtebørsen XVIII

Steen skrev:

rezamadridista skrev:

Steen skrev:

Özil er bedre end Götze

Min argument for at han er bedre går ikke på at han score mere.. I øvrigt, så tæller overblik også under komplet. At Iniesta ikke score lige så meget kan være ligegyldigt, da det kun er et minus for hans vedkommende. Özil's overblik er fantastisk, og jeg kan huske flere fænomenale afleveringer som ingen har regnet med. Men det samme kan siges om Götze, han levere også perle-afleveringer.
Ja, lad endelig Özil misser de store chancer, det er da ligegyldigt at vi taber en finale til Puta Madrid fordi at Özil ikke kan sparke bolden ind mellem to spillere, uden en målmand. Eller, hans miss mod Dortmund, ligemeget, fuldstændig ligegyldigt, det er blot CL finalen der står på spil ;)

Edit: Eller tabe 2-1 til Getafe, hvor Özil misser på frit mål. Der er ikke antallet af mål man score på, det er antallet af store chancer du brænder der gælder. Det kan du ikke sige Iniesta gør.

Seriøst? Et så uintelligent indlæg havde jeg simpelthen ikke forventet fra dig. Når man bedømmer en spillers talent ud fra enkelt sgøende aktioner, så er man seriøst langt ude. Özil er verdensklasse, se blot på assist-statistiklen, og jeg er lykkelig over, at du har 0,0%ondflydelse på Real Madrids sportslige beslutninger.

*hovedrystende*

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: r-mb-q

13 år 2 uger siden #1990 af Dios
Besvaret af Dios på emne Rygtebørsen XVIII

Steen skrev:

Özil er bedre end Götze

Det er jo 2 vidt forskellige spillere, så det ville være det samme som og sammenligne Ronaldo med Messi. Jeg ville nu nærmere sammenligne Isco med Götze og som du selv er inde på, så skal Isco ikke overtage Özil's rolle, men spille sammen med ham.

Jeg ville ikke vælge Götze over Özil, for sidstnævnte er i en kategori for sig selv. Manden som i sin første sæson for Real Madrid lavede flere assist end både Xavi og Iniesta tilsammen i ligaen og Cl, og også lavede flere assist end Messi tilsammen samme sæson.

Som jeg tidligere har nævnt, så er jeg hamrende ligeglad med og Özil laver 35 assist og 0 mål, eller 25 assist og 10 mål. Det giver det samme i sidste ende, og uden Özil, så havde vi haft en Ronaldo, som aldrig ville have nået de målrekorder, som vi ser idag.

Stats for sidste sæson.

Özil:
La Liga 23 kampe, 9 mål og 13 assist.
Cl 8 kampe, 1 mål og 4 assist.

Götze:
Bundesligaen 23 kampe, 10 mål og 8 assist.
Cl 11 kampe, 2 mål og 5 assist.

Det er godt og vel Götze's bedste sæson imod Özil's dårligste. Nu spiller alderen også en væsentlig rolle, men ville bare lige sætte tingene i perspektiv.
Og for lige og give endnu et eksempel, så har Iniesta som af mange bliver betegnet som den bedste på sin position, og som jeg er ganske enig i, aldrig scoret mere end 8 mål i ligaen over en hel sæson. Han er mange gange blevet kritiseret for netop det punkt, men er alligevel blandt de 3 bedste i verden, hvis man kigger på Fifa's kåringer.
Iniesta har dog scoret nogle rigtige vigtige scoringer de seneste sæsoner, men kigger man bag om scoringerne, så er han den mest iscenesættende spiller mener jeg nok jeg har læst et sted.

Jeg er dog ikke uenig Özil mangler det sidste, men det skyldes ligeså meget Real Madrid. For de mangler også lige det sidste.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 13 år 2 uger siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, r-mb-q

13 år 2 uger siden #1991 af r-mb-q
Besvaret af r-mb-q på emne Rygtebørsen XVIII
Bale er ikke med i truppen når Tottenham møder Sunderland nu her kl 12...

Er det et vink med en vognstang?

Edit: BBC siger nu at det er pga en skade.. Jeg viste ikke han var skadet.. sorry..

/ Rasmus

Soy un Madridista! Hoy, Mañana, Siempre
Sidste redigering: 13 år 2 uger siden ved r-mb-q.

13 år 2 uger siden #1992 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Rygtebørsen XVIII
Lige så interessant er det, at hverken Higuaín, Coentrão eller Kaká er udtaget til aftenens kamp mod Lyon. Adán er til gengæld i truppen, selv om han rygtes på vej til Rayo.
Sidste redigering: 13 år 2 uger siden ved El_Juan.

Leveret af Kunena Forum