Rygtebørsen XVIII

13 år 2 uger siden #1969 af rezamadridista
Besvaret af rezamadridista på emne Rygtebørsen XVIII

Siempre fiel skrev:

rezamadridista skrev:

Elkrimi skrev: I denne sæson virkede det rimelig velafbalanceret med Ronaldo, Ozil, Di Maria, Benzema, Higuain, Callejon, Kaka og Morata. Dvs. 8 spillere til 4 pladser.

I den kommende sæson udskiftes Di Maria (formentligt) med Bale, Higuain med Jese og Callejon med Isco. Spillere der fik hhv. 52, 44 og 40 kampe i 2012-13! Morata skal nok have nogle af disse kampe, men ellers ser det altså ud til at det bliver til minimum 30-40 kampe per spiller.

Udskiftningerne går altså ikke op, hvis det er det du prøver at vise.
Di Maria skiftes ud med Bale, for hvad der rygtes som et rekord højt pris. Det betyder at Bale er fast starter, det var Di Maria overhovedet ikke, specielt ikke i forrige sæson, hvor han stank mere end nogensinde. Og på den anden side, så har vi udskiftet Isco med Callejon, altså Callejon fik ekstra meget spilletid grundet Di Marias niveau, også skifter vi Callejon ud (en spiller som havde det fint på bænken) med Isco, som netop vejer spilletid ekstremt højt.
Jese skal nok ikke forvente han får ligeså meget spilletid, men et salg af Higauin vil betyde at Benzemas spilleminutter stiger, og ikke Jesés..

Spilleminutterne går måske ik op - men så ska man måske oz tænke lidt på om det ik er rimeligt nok at få bedre spillere ind og øge konkurrencen betragteligt. Med mindre man self føler vores enorme pokalhøst sidste sæson var godkendt..

Jeg tror ikke, at der er nogen som har været tilfredse med sidste sæson.

Altså, nu kender jeg ikke din holdning til talentudviklingen i Real Madrid. Hvis du ikke går så meget op i at vi giver talenterne chancen og gerne vil have at man bare skal købe stjerne ind til start 11'eren, uden at der behøves at tænkes på de unge, jamen så fint med mig.

Jeg mener bare ikke at man skal hente Bale, hvis man har den idé at talentudviklingen i Real Madrids ungdomshold skal gavne Real Madrid og ikke diverse udlandsklubber. Du nævner selv at man øger konkurrencen betragteligt, med en så stor konkurrence, så kan jeg ikke se hvordan de "små" kan få den mindste chance.

- Ingen svæver på banen som Zizou!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 2 uger siden #1970 af Steen
Besvaret af Steen på emne Rygtebørsen XVIII
Ifølge The Guardian så har Arsenal budt £40 millioner, og det skulle være hans frikøbsklausul. Spændende, hvis det er sandt.

13 år 2 uger siden #1971 af Elkrimi
Besvaret af Elkrimi på emne Rygtebørsen XVIII

rezamadridista skrev:

Elkrimi skrev: Det er ubetydeligt om Morata lå på kanten eller i boksen. Man så rigeligt af mistimede aktioner fra hans side til at konkludere at han ikke tipper Benzema af pinden i den kommende sæson.

Hvis man skal være 9'er i Madrid skal teknikken spille og det gør Morata's ikke helt endnu. Lad os håbe det kommer med årene.

Arh, så ubetydeligt synes jeg nu ikke du skal gøre det om han ligger på kanten eller boksen. Forventer man at Morata bliver vores nye 9'er inden for nogle sæsoner, jamen så dømmer man ham udfra hvordan har har spillet som 9'er.
Altså, Ancelotti kan prøve at putte Benzema som højre wing, også kan vi se hvor godt det kommer til at gå.

Det jeg mener er bare, at du sagde han ikke har bevist noget, det synes jeg nu han har, men som 9'er kun. Han har grebet chancerne godt som 9'er i RM og vi så det da også i u-21 VM.

Han gjorde det nogenlunde, men var hans niveau højere end spillere som Portillo, Soldado osv da snuste til førsteholdet? Og u-21 succes er ikke nogen garanti. De seneste år har også Drenthe og Marcus Berg udmærket sig som bedste spiller i u21 EM.

Min pointe er blot, at Morata er et talent og med talenter kan det gå begge veje. Husk på hvordan det gik Bojan i Barca, en spiller der imponerede alt og alle som ungdomspiller og blev hevet op som 16-årig... Men det blev ikke til meget mere.
Freddy Adu er et andet godt eksempel.

Man gør det rigtige i klubben i øjeblikket; henter ind fra øverste hylde og supplerer med store talenter fra Castilla; Carvajal, Jese og Morata. Og heldigvis begår man ikke fejlen som tidligere; vurderede Pavon og Raul Bravo som de nye supertalenter! ;)
Sidste redigering: 13 år 2 uger siden ved Elkrimi.

13 år 2 uger siden #1972 af rezamadridista

Elkrimi skrev: Der er ingen garanti for at Bale stryger direkte ind i start-11'eren. Ligeså vel som Illarra heller ikke er garanteret fast spilletid og Kaka for den sags skyld. Det er udelukkende Ancelotti der bestemmer hvem der skal starte.

Der er da en garanti for at Bale direkte bliver banket ind i start 11'eren.

Som jeg ser det, så kan Bales ankomst gå to veje:
1. Vi køber Bale for +90 mil, han spiller fantastisk, og højre wing bliver hans.
2. Vi køber Bale for +90 mil, han spiller ikke fantastisk (hellere ikke dårligt), men grundet hans pris, så vil han stadig få den højre wing, hvor Real Madrid bliver nærmest nød til at bruge ham så meget, med håbet om at han lever op til sit niveau. Lidt ligesom det der skete med Kaka.

Der er selvfølgelig også punkt 3. Hvor hans ankomst bliver et flop.

Chancen for punkt 1 og 2 passer er 99 procent, hvor i begge tilfælde, så ender det med at højre wing er hans.
Punkt kan nøjes med den resterende procent.

Sidste redigering: 13 år 2 uger siden ved rezamadridista.

13 år 2 uger siden #1973 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Rygtebørsen XVIII

rezamadridista skrev:

Siempre fiel skrev:

rezamadridista skrev:

Elkrimi skrev: I denne sæson virkede det rimelig velafbalanceret med Ronaldo, Ozil, Di Maria, Benzema, Higuain, Callejon, Kaka og Morata. Dvs. 8 spillere til 4 pladser.

I den kommende sæson udskiftes Di Maria (formentligt) med Bale, Higuain med Jese og Callejon med Isco. Spillere der fik hhv. 52, 44 og 40 kampe i 2012-13! Morata skal nok have nogle af disse kampe, men ellers ser det altså ud til at det bliver til minimum 30-40 kampe per spiller.

Udskiftningerne går altså ikke op, hvis det er det du prøver at vise.
Di Maria skiftes ud med Bale, for hvad der rygtes som et rekord højt pris. Det betyder at Bale er fast starter, det var Di Maria overhovedet ikke, specielt ikke i forrige sæson, hvor han stank mere end nogensinde. Og på den anden side, så har vi udskiftet Isco med Callejon, altså Callejon fik ekstra meget spilletid grundet Di Marias niveau, også skifter vi Callejon ud (en spiller som havde det fint på bænken) med Isco, som netop vejer spilletid ekstremt højt.
Jese skal nok ikke forvente han får ligeså meget spilletid, men et salg af Higauin vil betyde at Benzemas spilleminutter stiger, og ikke Jesés..

Spilleminutterne går måske ik op - men så ska man måske oz tænke lidt på om det ik er rimeligt nok at få bedre spillere ind og øge konkurrencen betragteligt. Med mindre man self føler vores enorme pokalhøst sidste sæson var godkendt..

Jeg tror ikke, at der er nogen som har været tilfredse med sidste sæson.

Altså, nu kender jeg ikke din holdning til talentudviklingen i Real Madrid. Hvis du ikke går så meget op i at vi giver talenterne chancen og gerne vil have at man bare skal købe stjerne ind til start 11'eren, uden at der behøves at tænkes på de unge, jamen så fint med mig.

Jeg mener bare ikke at man skal hente Bale, hvis man har den idé at talentudviklingen i Real Madrids ungdomshold skal gavne Real Madrid og ikke diverse udlandsklubber. Du nævner selv at man øger konkurrencen betragteligt, med en så stor konkurrence, så kan jeg ikke se hvordan de "små" kan få den mindste chance.

Jeg blev Madridista under La Quinta del Buitre-æraen og har således fulgt spillere som Butragueño, Raúl, Guti og Iker gennem hele deres karrierer i klubben, så self er jeg da komplet ligeglad med talentudviklingen - eller!! Fordi jeg taler for at smide Kaka (stjernespiller??) og Di Maria på porten i stedet for en Bale, så "vil man bare ha der købes stjerner". Snork - den slags økologiske guldkorn er virkelig trættende. Lad os nu bare rykke hele Castilla-holdet op - minus self dem der ik har spansk pas - og så er folk endelig glade ;-) Al respekt for den holdning, men det lyder altså bare helt enormt frelst.

Jeg har i et af mine indlæg netop beskrevet hvorn 5 spillere, inkl Jese, efter al sandsynlighed ska kæmpe om spilletid på 3 pladser. TRE PLADSER! Altså mon ik der ka falde lidt spilletid af til Jese ud fra de betingelser? Eller regner vi med at Carlo stiller med de samme 3 på de positioner HVER gang? I så fald blir det self et problem for Jese - ellers synes jeg altså ik det er så forfærdeligt dramatisk.

13 år 2 uger siden #1974 af Dios
Besvaret af Dios på emne Rygtebørsen XVIII

Elkrimi skrev: Is på, Dios;)

Det bliver en lang sæson, hvor der bliver brug for mange spillere.

I denne sæson virkede det rimelig velafbalanceret med Ronaldo, Ozil, Di Maria, Benzema, Higuain, Callejon, Kaka og Morata. Dvs. 8 spillere til 4 pladser.

Hvorfor er man så bange for at Morata og Jese ikke får spilletid? Hvis de er gode nok og griber chancen, så skal de nok få spilletid. Der er stadig 8 spillere til 4 positioner og der bliver dermed rigelig med mulighed især helt fremme, hvis Benzema ikke forbedrer sit spil.

Personligt regner jeg ikke med at Morata får en fremtrædende rolle i større kampe, men værdifuld mod mindre modstandere. Han har stadig for mange svagheder til, at gå direkte ind på et Real Madrid-mandskab. Han bliver spændende om 2-3 sæsoner, måske efter et ophold udenfor klubben.
Jese virker i mine øjne mere komplet og ekstremt sulten. Det ville ikke overraske mig hvis han sniger sig foran Kaka i køen om spilleminutter.

Der virker som om vi allerede nu forventer at Morata og Jese bliver store stjerner... Skal vi ikke hellere være lykkelige hvis een af dem for alvor slår igennem og bider sig fast blandt de 15-18 bedste? Det er en hård vej, hvor der ingen garantier er, selvom man er beskrevet som et stort talent.
De er begge helt unge og et ophold i udlandet - med tilbagekøbsklausul - hvis ikke de slår igennem, ville være fint og bør ikke betegnes som en fiasko. Det vigtigste er at de fortsætter deres udvikling, som Carvajal, Arbeloa, Mata m.fl. canteranos som har potentialet til Real Madrid.

Er det ikke mere relevant og tælle minutter i stedet for kampe? For selvom Callejon eller Kaká spillede mange kampe, så spillede de godt nok ikke mange minutter, og det er jo de minutter som nu skal fordeles ud på spillere med meget større potentiale og kvalitet, og mange af spillerne er stadig i udvikling, og deres udvikling vil gå helt i stå, hvis de kun får Mickey Mouse kampene, med 18 andre spillere fra Castilla og Cadete A.

Hvergang jeg læser, at kvalitet kun vil gavne vores titelchancer, så får jeg helt ondt i hjertet. Spiller for spiller, så har vi nok det bedste hold i verden IMO, men vores titelchancer blev banket ned af et fantastisk godt hold LÆS:Hold! Dortmund, som på alle pladser er dårligere end os, hvor kun Lewandowski ville være på niveau med én af vores spillere, og jeg ser stadig Özil som bedre end Götze.
Hvordan kan City være så elendige ift. kvalitet på holdet? Det er noget så simpelt, og i frygt for og lyde bedrevidende, som jeg i øvrigt er :D, så handler det altså ikke kun om og have de 11 bedste i startopstillingen, men så mange andre ting også.

Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at Bale vil tilfører en masse kvalitet på holdet, men jeg frygter i den grad, at vi forstærker holdet, hvor det ikke behøver forstærkning. Ja Bale kan skyde fra alle vinkler, og ja han scorer da også mange mål udenfor feltet, men han vil gøre holdet mere individualistisk, og det har holdet ikke brug for. Vi har brug for, at holdet kan spille sammen, og åbne et forsvar.

Derudover forstår jeg heller ikke din trang til, at alle talenter i klubben skal slå vores stamspillere af holdet.

Man så rigeligt af mistimede aktioner fra hans side til at konkludere at han ikke tipper Benzema af pinden i den kommende sæson.

Morata skal jo netop ikke slå Benzema af, men være back-up, og sker det, at Morata om 2-4 år viser sig og være bedre end Benzema, så kan han slå ham af.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, rezamadridista

13 år 2 uger siden #1975 af rezamadridista

Elkrimi skrev:

rezamadridista skrev:

Elkrimi skrev: Det er ubetydeligt om Morata lå på kanten eller i boksen. Man så rigeligt af mistimede aktioner fra hans side til at konkludere at han ikke tipper Benzema af pinden i den kommende sæson.

Hvis man skal være 9'er i Madrid skal teknikken spille og det gør Morata's ikke helt endnu. Lad os håbe det kommer med årene.

Arh, så ubetydeligt synes jeg nu ikke du skal gøre det om han ligger på kanten eller boksen. Forventer man at Morata bliver vores nye 9'er inden for nogle sæsoner, jamen så dømmer man ham udfra hvordan har har spillet som 9'er.
Altså, Ancelotti kan prøve at putte Benzema som højre wing, også kan vi se hvor godt det kommer til at gå.

Det jeg mener er bare, at du sagde han ikke har bevist noget, det synes jeg nu han har, men som 9'er kun. Han har grebet chancerne godt som 9'er i RM og vi så det da også i u-21 VM.

Han gjorde det nogenlunde, men var hans niveau højere end spillere som Portillo, Soldado osv da snuste til førsteholdet? Og u-21 succes er ikke nogen garanti. De seneste år har også Drenthe og Marcus Berg udmærket sig som bedste spiller i u21 EM.

Min pointe er blot, at Morata er et talent og med talenter kan det gå begge veje. Husk på hvordan det gik Bojan i Barca, en spiller der imponerede alt og alle som ungdomspiller og blev hevet op som 16-årig... Men det blev ikke til meget mere.
Freddy Adu er et andet godt eksempel.

Man gør det rigtige i klubben i øjeblikket; henter ind fra øverste hylde og supplerer med store talenter fra Castilla; Carvajal, Jese og Morata. Og heldigvis begår man ikke fejlen som tidligere; vurderede Pavon og Raul Bravo som de nye supertalenter! ;)

Jeg er enig i det du siger. Jeg kan også godt lide at man har et godt mix mellem spillere fra øverste hylder og spillere fra egen avl.
Spørgsmålet er bare, hvor mange spillere skal man have fra øverste hylder? Og Bales ankomst med hans pris in mente er at bryde denne "mix"

13 år 2 uger siden #1976 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Rygtebørsen XVIII

Dios skrev:

Elkrimi skrev: Is på, Dios;)

Det bliver en lang sæson, hvor der bliver brug for mange spillere.

I denne sæson virkede det rimelig velafbalanceret med Ronaldo, Ozil, Di Maria, Benzema, Higuain, Callejon, Kaka og Morata. Dvs. 8 spillere til 4 pladser.

Hvorfor er man så bange for at Morata og Jese ikke får spilletid? Hvis de er gode nok og griber chancen, så skal de nok få spilletid. Der er stadig 8 spillere til 4 positioner og der bliver dermed rigelig med mulighed især helt fremme, hvis Benzema ikke forbedrer sit spil.

Personligt regner jeg ikke med at Morata får en fremtrædende rolle i større kampe, men værdifuld mod mindre modstandere. Han har stadig for mange svagheder til, at gå direkte ind på et Real Madrid-mandskab. Han bliver spændende om 2-3 sæsoner, måske efter et ophold udenfor klubben.
Jese virker i mine øjne mere komplet og ekstremt sulten. Det ville ikke overraske mig hvis han sniger sig foran Kaka i køen om spilleminutter.

Der virker som om vi allerede nu forventer at Morata og Jese bliver store stjerner... Skal vi ikke hellere være lykkelige hvis een af dem for alvor slår igennem og bider sig fast blandt de 15-18 bedste? Det er en hård vej, hvor der ingen garantier er, selvom man er beskrevet som et stort talent.
De er begge helt unge og et ophold i udlandet - med tilbagekøbsklausul - hvis ikke de slår igennem, ville være fint og bør ikke betegnes som en fiasko. Det vigtigste er at de fortsætter deres udvikling, som Carvajal, Arbeloa, Mata m.fl. canteranos som har potentialet til Real Madrid.

Er det ikke mere relevant og tælle minutter i stedet for kampe? For selvom Callejon eller Kaká spillede mange kampe, så spillede de godt nok ikke mange minutter, og det er jo de minutter som nu skal fordeles ud på spillere med meget større potentiale og kvalitet, og mange af spillerne er stadig i udvikling, og deres udvikling vil gå helt i stå, hvis de kun får Mickey Mouse kampene, med 18 andre spillere fra Castilla og Cadete A.

Hvergang jeg læser, at kvalitet kun vil gavne vores titelchancer, så får jeg helt ondt i hjertet. Spiller for spiller, så har vi nok det bedste hold i verden IMO, men vores titelchancer blev banket ned af et fantastisk godt hold LÆS:Hold! Dortmund, som på alle pladser er dårligere end os, hvor kun Lewandowski ville være på niveau med én af vores spillere, og jeg ser stadig Özil som bedre end Götze.
Hvordan kan City være så elendige ift. kvalitet på holdet? Det er noget så simpelt, og i frygt for og lyde bedrevidende, som jeg i øvrigt er :D, så handler det altså ikke kun om og have de 11 bedste i startopstillingen, men så mange andre ting også.

Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at Bale vil tilfører en masse kvalitet på holdet, men jeg frygter i den grad, at vi forstærker holdet, hvor det ikke behøver forstærkning. Ja Bale kan skyde fra alle vinkler, og ja han scorer da også mange mål udenfor feltet, men han vil gøre holdet mere individualistisk, og det har holdet ikke brug for. Vi har brug for, at holdet kan spille sammen, og åbne et forsvar.

Derudover forstår jeg heller ikke din trang til, at alle talenter i klubben skal slå vores stamspillere af holdet.

Man så rigeligt af mistimede aktioner fra hans side til at konkludere at han ikke tipper Benzema af pinden i den kommende sæson.

Morata skal jo netop ikke slå Benzema af, men være back-up, og sker det, at Morata om 2-4 år viser sig og være bedre end Benzema, så kan han slå ham af.

Dios, du har meget ret i at det gælder om at ha et hold - og ik en samling individualister. Men når det så er sagt er dét at samle et hold der fungerer, som vi har set det med Barca, Bayern og Dortmund, bare ik nogen eksakt videnskab og det er nok svært at sige om det mix vi har lige præcis i dette øjeblik er det perfekte - som mange synes at mene. Det er muligt at I har ret - det er jeg slet ik klog nok til at gennemskue - men jeg har bare svært ved at se at holdet på nogen måde blir mere egoistisk/individualistisk ved f.eks. at udskifte Di Maria med Bale - ka ik se at Bale er mindre holdspiller end argentineren. Men igen, det er der sikkert klogere mennesker end mig der ka :-)

13 år 2 uger siden #1977 af Elkrimi
@rezamadridista
Jeg tror det ikke, især fordi Bale er ekstremt professionel og et forbillede.

Til de tre forreste pladser vil vi have Benzema, Ronaldo, Bale og Ozil der primært skal kæmpe om 3 pladser. Mens det virker naturligt at Kaka, Jese og Morata affinder sig med reserveroller. Og mon ikke der falder minimum 20-30 optrædener af til 2 af disse 3 spillere. De to som gør det bedst. Er det ikke en fornuftig løsning? (Og så er der ikke taget højde for skader)

Isco, Modric, Alonso, Khedira, Illarra og Casemiro kæmper om de de tre midtbanepladser.

@ Dios
Jeg mener stadig, at der vil falde rigeligt med minutter af til Jese og/eller Morata hvis de imponerer Ancelotti, hvilket som jeg nævner ikke er garanti for.
Sidste redigering: 13 år 2 uger siden ved Elkrimi.

13 år 2 uger siden #1978 af Steen

Özil er bedre end Götze

Jeg vil til enhver tid vælge Götze over Özil. Imo en mere komplet spiller, og også yngre. Udover at hans teknik er bedre end Özil's, så er han også yderst målfarlig, hvilket Özil ikke er. Og så kan han også klare at at arbejde i 90 minutter, hvor Dortmund's spillestil er mere krævende. Jeg håbede selv på at vi fik Götze i starten af sæsonen, men så snart jeg lærte Isco bedre at kende, så skiftede jeg mening.
Dermed ikke sagt at Özil ikke er god, han er en meget dygtig spiller, som jeg er glad for at vi er i besiddelse af.

13 år 2 uger siden #1979 af Elkrimi
I hele debatten omkring hvordan vi står ift. Dortmund og Bayern, så tror jeg nogle gange vi overvurderer vores egne spillere.

Spillere som Lopez, Coentrao, Pepe, Essien/Arbeloa (højreback), Khedira, Di Maria, Callejon, Benzema er altså ikke skræmmende gode spillere rundt blandt fodboldelskere (det er selvfølgeligt meget subjektivt).

Og de er nok ikke bedre end spillere som Weidenfeller, Subotic, Piszczek, Gundogan, Bender, Kuba, Reus osv - måske for nogle tværtimod.
Hummels, Gotze og Lewandowski måler sig fint med Ramos, Alonso og Ozil niveaumæssigt. En kategori hvor jeg mener Varane, Modric, Isco og Bale kan komme til at høre til i fremtiden.
I mine øjne er det kun Casillas og Ronaldo der når de er bedst er en klasse bedre en de nævnte.

Summasummarum: Jeg mener vi har brug for topklassespillere som Bale samt at Isco og Modric også kommer helt derop, hvis vi kvalitetsmæssigt skal stå stærkere end vores konkurrenter.

13 år 2 uger siden #1980 af Steen
Vi har en bedre trup end Dortmund, det kan der ikke være tvivl om. Forskellen er, deres organisation. De arbejder som et hold, og alle kender deres opgaver. Noget som har irriteret mig voldsomt meget fra dag ét under Mourinho-tiden, det var den store mellemrum i vores kæder, og det er noget jeg virkelig håber Ancelotti retter op på. Det var så skide enkelt at spille sig ud af vores pres-spil, nærmest pinagtigt.
Sidste redigering: 13 år 2 uger siden ved Steen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, MMM

Leveret af Kunena Forum