Rygtebørsen XVIII
Hugol skrev:
mortenj skrev:
Har Cristiano været de 96 millioner værd i forhold til titler ? Er han de 96 millioner værd som fodbold spiller ?
I forbindelse med titler har Ronaldo jo ikke været et super køb. Vi har fået 1 spansk liga og 1 copa del rey på 4 år.
Det med at Bale med en evt. pris på 1,080 mia. kr. ikke er en garanteret succes for Real Madrid mht. titler, gælder selvfølgelig også at Bale med prisen på 1,080 mia kr. ikke er en garanteret succes som fodboldspiller.
Ronaldo har været alle de 96 mio. euro værd som fodboldspiller, med de vanvittigt flotte præstationer han har leveret. I forhold til titler har Ronaldo selvfølgelig ikke været en succes. Men Ronaldo som fodboldspiller i Real Madrid = 100% succes.
Selvf er 145 millioner langt fra acceptabelt men nu tror jeg heller ikke på at det bliver prisen. Endvidere tror jeg heller ikke på at Bale er så sikker på at blive Real Madrid spiller som medierne gør ham til. Jeg vil personligt gerne ha Bale, og jeg tror bestemt at vi har en større chance med ham at få flere titler i hus de kommende sæsoner.
Hvorvidt man håber at Bale kommer til klubben eller ej er en smagssag. Jeg håber ikke at Bale kommer til klubben i dette transfervindue, da jeg er fuldt ud tilfreds med truppen som den nu er kommet til at se ud.
Men uanset prisen på Bale, om det er 1 euro eller 145 millioner, så er der jo ingen garanti. Derimod ved vi at Bale er en fantastisk fodboldspiller der vil kunne gavne holdet på mange områder. Det løfter bestemt niveau og chancen for flere titler. Det gjorde Ronaldo også, men som sagt der er ingen garanti..
Hvorfor vil han kunne gavne holdet? Som vi begge to siger; der er ingen garantier. Der er ikke nogen garanti for at Gareth Bale vil gavne holdet.
Og hvorfor løfter det chancen for flere titler? Nu er det jo ikke ligefrem fordi at de sidste 10 års (+/-) indkøb af spillere for milliarder og atter milliarder har kastet en eneste CL-titel af sig. Det ser altså ikke ud til at være opskriften på en CL-titel for Real Madrid. Så hvorfor fortsætte denne stil? Hvorfor risikere at lave endnu en "Kaka", "Robinho" eller "Robben"?
Hvorfor ikke køre den stil vi indtil videre i dette transfervindue har lagt for dagen og fortsætte den stil?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Bale er en top spiller og blandt de 10 bedste i verden. Jeg vil til hver en tid bytte ham for Coentrao og en pose milliarder.
Har valgt at takke af på forum!
Hugol skrev:
mortenj skrev: Det vil sikkert ingen forskel gøre om man giver 145 mio. euro fremfor 98 mio. euro hvis vi tænker i at tjene pengene ind igen vha. trøjesalg, marketing osv. osv. men Gareth Bale er ikke 1,080 mia. kr. værd. Det er ingen fodboldspiller efter min mening. Det kan der så være delte meninger om men jeg mener ikke at han er det værd.
At man giver 1,080 mia. kr. for en spiller garanterer ikke titler til Real Madrid. Der er absolut ingen garanti for at Bale vil løfte holdet. Det er en mulighed at han vil gøre det, men der er ingen garanti for det. Det er der aldrig.
Har Cristiano været de 96 millioner værd i forhold til titler ? Er han de 96 millioner værd som fodbold spiller ?
I forbindelse med titler har Ronaldo jo ikke været et super køb. Vi har fået 1 spansk liga og 1 copa del rey på 4 år.
Selvf er 145 millioner langt fra acceptabelt men nu tror jeg heller ikke på at det bliver prisen. Endvidere tror jeg heller ikke på at Bale er så sikker på at blive Real Madrid spiller som medierne gør ham til. Jeg vil personligt gerne ha Bale, og jeg tror bestemt at vi har en større chance med ham at få flere titler i hus de kommende sæsoner.
Jeg synes ikke vi skal glemme alternativomkostningerne - hvad kunne vi istedet bruge de penge på. Ville et køb af eksempelvis Suarez og Vidal øge sandsynligheden for titler mere end Bale alene ville? Ville det give en øget fremtidig stabilitet og handlemuligheder til gavn for titelkampagner, hvis pengene istedet blev brugt på stadiumrenovering og afdrag på eksisterende lån? Er Bale virkelig der vi får mest for pengene, selv hvis vi ser det alene i forhold til muligheden for at vinde titler? €150 mio vil jo ikke engang kunne gøre det, vi har ikke den form for kontanter liggende, så købet skal finansieres og renter og omkostninger løber let op i en 10-15 mio € oveni.
Jeg er ikke helt overbevist om at Bale kan sælge nok trøjer til at finansiere sig selv, men selv hvis han kan vil det tage år. Vi taler immervæk om et beløb der udgør over en fjerdedel af klubbens årlige omsætning og kun en tredjedel af den omsætning er kommerciel. Så han alene skal sælge ligeså mange trøjer, reklamer osv., som alle de andre spillere tilsammen, hvis pengene skal være tjent ind på et år (edit. og meget mere end det, da det jo ikke tager højde for den del af den kommercielle omsætning der kommer fra Real Madrid mærket alene). Hvis en knægt i NY køber en Bale trøje istedet for en Ronaldo trøje, så er vi jo lige vidt, han skal købe begge og det tror jeg ikke vil ske i superstort omfang udenfor GB.
Kakas høje løn for at sidde på bænken har haft en afsmittende effekt på lønniveauet i truppen - det er svært at overbevise Özil om at han kun skal have halvdelen, når nu det er ham der spiller alle kampene. Og når først inflationen har indfundet sig, så er det næsten umuligt at gå den anden vej. Et køb af Bale til den pris vil have en ligende effekt på transfermarkedet - den pris for en spiller vi ikke har et brændende behov for?. Vi skyder os selv i foden, hvis vi går med på den og reducerer vores handlemuligheder markant de næste år, hvilet ja, vil påvirke muligheden for at vinde titler negativt - hvad nytter det vi har Bale, hvis vi er nødt til at gå efter en segundavare hvis vi næste år har mangler i forsvaret?
Og det ser også ud til at være tilfældet.
Jeg synes bestemt Tottenham har fat i den lange ende i den her handel, ligesom de også havde da Real ønskede Modric. Og ligesom de også havde da Real i transfermarkedets sidste time var desperate efter at få Van Der Vaart ud af vagten.
MMM skrev:
Hugol skrev:
mortenj skrev: Det vil sikkert ingen forskel gøre om man giver 145 mio. euro fremfor 98 mio. euro hvis vi tænker i at tjene pengene ind igen vha. trøjesalg, marketing osv. osv. men Gareth Bale er ikke 1,080 mia. kr. værd. Det er ingen fodboldspiller efter min mening. Det kan der så være delte meninger om men jeg mener ikke at han er det værd.
At man giver 1,080 mia. kr. for en spiller garanterer ikke titler til Real Madrid. Der er absolut ingen garanti for at Bale vil løfte holdet. Det er en mulighed at han vil gøre det, men der er ingen garanti for det. Det er der aldrig.
Jeg synes ikke vi skal glemme alternativomkostningerne - hvad kunne vi istedet bruge de penge på. Ville et køb af eksempelvis Suarez og Vidal øge sandsynligheden for titler mere end Bale alene ville? Ville det give en øget fremtidig stabilitet og handlemuligheder til gavn for titelkampagner, hvis pengene istedet blev brugt på stadiumrenovering og afdrag på eksisterende lån? Er Bale virkelig der vi får mest for pengene, selv hvis vi ser det alene i forhold til muligheden for at vinde titler? €150 mio vil jo ikke engang kunne gøre det, vi har ikke den form for kontanter liggende, så købet skal finansieres og renter og omkostninger løber let op i en 10-15 mio € oveni.
Jeg er ikke helt overbevist om at Bale kan sælge nok trøjer til at finansiere sig selv, men selv hvis han kan vil det tage år. Vi taler immervæk om et beløb der udgør over en fjerdedel af klubbens årlige omsætning og kun en tredjedel af den omsætning er kommerciel. Så han alene skal sælge ligeså mange trøjer, som alle de andre spillere tilsammen, hvis pengene skal være tjent ind på et år. Hvis en knægt i NY køber en Bale trøje istedet for en Ronaldo trøje, så er vi jo lige vidt, han skal købe begge og det tror jeg ikke vil ske i superstort omfang udenfor GB.
Kakas høje løn for at sidde på bænken har haft en afsmittende effekt på lønniveauet i truppen - det er svært at overbevise Özil om at han kun skal have halvdelen, når nu det er ham der spiller alle kampene. Og når først inflationen har indfundet sig, så er det næsten umuligt at gå den anden vej. Et køb af Bale til den pris vil have en ligende effekt på transfermarkedet - den pris for en spiller vi ikke har et brændende behov for?. Vi skyder os selv i foden, hvis vi går med på den og reducerer vores handlemuligheder markant de næste år, hvilet ja, vil påvirke muligheden for at vinde titler negativt - hvad nytter det vi har Bale, hvis vi er nødt til at gå efter en segundavare hvis vi næste år har mangler i forsvaret?
MMM.
Forsvaret skal på et tidspunkt forbedres den dag Pepe forlader holdet. Derik er nu godt på vej op igennem rækkerne og indfinder sig nu på ungdomslandshold samt Castilla. Som Jesper A siger, så har Real Madrid allerede skabt den problematik du snakker om, løn og priser som Real Madrid giver, så jeg kan ikke se hvorfor Bale skulle være et problem den vej.
Får Real Madrid et nyt stadion navn, så henter de jo gevaldigt mange penge og i løbet af 3 år kan Bales pris være betalt hvis pengene udelukkende går til handlen. Endvidere ved du også at Real Madrid har tv kontrakten minimum 2 år endnu hvor de også får en mega bonus. Jeg er ikke bekymret om Bale får solgt trøjer nok.
JesperA skrev: Jeg synes allerede den effekt som MMM nævner bør være opstået da man betalte Illaras klausul. (Man kan vel næsten argumentere for at den opstod i 1999, da Perez havde lovet at valgssejr var lig med et køb af Figo, uanset prisen)
Og det ser også ud til at være tilfældet.
Jeg synes bestemt Tottenham har fat i den lange ende i den her handel, ligesom de også havde da Real ønskede Modric. Og ligesom de også havde da Real i transfermarkedets sidste time var desperate efter at få Van Der Vaart ud af vagten.
Og Coentrao og Di Maria etc. osv. Vi gør så heller ikke os selv en tjeneste, når vi presser deres løn så højt op, at vi er nødt til at give nedslag i prisen, hvis de endelig sælges videre. Måske det er Perez helt egen fortolkning af fordelingspolitik, når nu han ikke vil dele tv-pengene...
Hugol skrev:
MMM skrev:
Hugol skrev:
Jeg er ikke helt overbevist om at Bale kan sælge nok trøjer til at finansiere sig selv, men selv hvis han kan vil det tage år. Vi taler immervæk om et beløb der udgør over en fjerdedel af klubbens årlige omsætning og kun en tredjedel af den omsætning er kommerciel. Så han alene skal sælge ligeså mange trøjer, som alle de andre spillere tilsammen, hvis pengene skal være tjent ind på et år. Hvis en knægt i NY køber en Bale trøje istedet for en Ronaldo trøje, så er vi jo lige vidt, han skal købe begge og det tror jeg ikke vil ske i superstort omfang udenfor GB.
MMM.
Forsvaret skal på et tidspunkt forbedres den dag Pepe forlader holdet. Derik er nu godt på vej op igennem rækkerne og indfinder sig nu på ungdomslandshold samt Castilla. Som Jesper A siger, så har Real Madrid allerede skabt den problematik du snakker om, løn og priser som Real Madrid giver, så jeg kan ikke se hvorfor Bale skulle være et problem den vej.
Får Real Madrid et nyt stadion navn, så henter de jo gevaldigt mange penge og i løbet af 3 år kan Bales pris være betalt hvis pengene udelukkende går til handlen. Endvidere ved du også at Real Madrid har tv kontrakten minimum 2 år endnu hvor de også får en mega bonus. Jeg er ikke bekymret om Bale får solgt trøjer nok.
At problemstillingen allerede eksisterer betyder jo ikke at et køb af Bale til den pris ikke vil gøre den eksponentielt værre, tværtimod. Og besvarer slet ikke spørgsmålet om pengene kunne blive brugt bedre andet steds.
Jeg er overrasket over du er så villig til at sælge navnerettighederne til Bernabeu, men selv de penge vil jo selvfølgelig ikke alene gå til at finansiere Bale. Klubben havde et overskud på €24 mio efter skat i 2011, seneste år regnskabstal er offentligjort for, og et projekteret overskud i samme størrelse for 2012, men du ved jo at lønomkostningerne står til at stige markant i takt med at Beckhamloven udfases, så det overskud er næsten ædt allerede. Derudover er der jo stadig den lille detalje med stadiumrenoveringen. Og de eksisterende lån, der forfalder i 2015. At rive € 160 mio ud af budgettet kan ikke undgå at få indflydelse på vores fremtidige handlemuligheder og købet kan ikke undgå at få indlydelse på vores forhandlingsposition i enhver fremtidig transfer.
edit. Og ja, måske forvaret skal forbedres når Pepe forlader os, men hvis katastrofen indtræffer og Varane brækker benet (7-9-13) og Ramos liberale brug af blegemiddel har gjort skade, hvad så? Hvis vi ikke har råd til at købe kvalificeret erstatning uden at skulle ud og sælge spillere først, så sætter vi os i en ret så penibel situation.
MMM skrev:
Hugol skrev:
MMM skrev:
Hugol skrev:
MMM.
At problemstillingen allerede eksisterer betyder jo ikke at et køb af Bale til den pris ikke vil gøre den eksponentielt værre, tværtimod. Og besvarer slet ikke spørgsmålet om pengene kunne blive brugt bedre andet steds.
Jeg er overrasket over du er så villig til at sælge navnerettighederne til Bernabeu, men selv de penge vil jo selvfølgelig ikke alene gå til at finansiere Bale. Klubben havde et overskud på €24 mio efter skat i 2011, seneste år regnskabstal er offentligjort for, og et projekteret overskud i samme størrelse for 2012, men du ved jo at lønomkostningerne står til at stige markant i takt med at Beckhamloven udfases, så det overskud er næsten ædt allerede. Derudover er der jo stadig den lille detalje med stadiumrenoveringen. Og de eksisterende lån, der forfalder i 2015. At rive € 160 mio ud af budgettet kan ikke undgå at få indflydelse på vores fremtidige handlemuligheder og købet kan ikke undgå at få indlydelse på vores forhandlingsposition i enhver fremtidig transfer.
Jeg ser ikke at pengene kan bruges bedre ved at vi bruger dem på andre spillere. Derimod kan jeg udmærket se en god pointe i at stadion byggeriet og udbyggelsen af Ciudad deportiva godt kan gøre brug af så mange penge. Dog må man så kigge på at vi har et meget ungt hold, som kan klarer sig i mange år frem, og det er jo heller ikke sikkert hvis skal ud og hente spillere i Bale prisklasse de næste 10 år. Jeg har tidligere været fortaler for at man bliver bedre til at opdage spillere, hvilke jo kan gøre en klar forskel i vores ageren på transfer markedet. Finder du en Neymar/Cristiano/Varane/Özil/Bale tidligere så skal du heller ikke give mere end de 10-25 millioner euro. Ja måske kan vi endda hente dem meget billigere. Også gøre mere brug af vores talent afdeling.
Jeg kan godt være enig i at de høje lønninger i Real Madrid kan give en del problemer. Angående stadion navnet, har jeg tidligere holdt fast i at man ikke bør skifte, men hvis det kan give os så mange penge i fremtiden, og sikrer at vi bliver i toppen af europæisk fodbold, så er jeg vilig til at gå med til det. De sidste 10-11 år som Real Madrid fan har været utrolig hårde på trods af 3 mesterskaber og 1 pokal, jeg trænger virkelig til at få nogle store titler i hus på en gang og over flere sæsoner. Alle midler i brug !!!!
- Raúl 7
- Gæst
-
Edit: Jeg fornemmer en ny strategi forme sig: Bales y Nachos.
- Raúl 7
- Gæst
-
MMM skrev: Jeg er overrasket over du er så villig til at sælge navnerettighederne til Bernabeu, men selv de penge vil jo selvfølgelig ikke alene gå til at finansiere Bale. Klubben havde et overskud på €24 mio efter skat i 2011, seneste år regnskabstal er offentligjort for, og et projekteret overskud i samme størrelse for 2012, men du ved jo at lønomkostningerne står til at stige markant i takt med at Beckhamloven udfases, så det overskud er næsten ædt allerede.
Hvad er Beckhamloven?
- Real Madrid 7
-
- Platin bruger
-
Raúl 7 skrev: Hvis Coentrao ryger, skal Nacho så både agere backup i midterforsvaret og venstreback? Skal Denis spille venstreback? Skal vi købe en ny? Åh Perez.
Edit: Jeg fornemmer en ny strategi forme sig: Bales y Nachos.
Det er ikke sikket med coentrao som skal med i bale handlen selvom Fabio vil væk.