Rygtebørsen XVIII
Raúl 7 skrev:
MMM skrev: Jeg er overrasket over du er så villig til at sælge navnerettighederne til Bernabeu, men selv de penge vil jo selvfølgelig ikke alene gå til at finansiere Bale. Klubben havde et overskud på €24 mio efter skat i 2011, seneste år regnskabstal er offentligjort for, og et projekteret overskud i samme størrelse for 2012, men du ved jo at lønomkostningerne står til at stige markant i takt med at Beckhamloven udfases, så det overskud er næsten ædt allerede.
Hvad er Beckhamloven?
www.ladanesa.com/juraafinans/3245-beckham-loven
Har valgt at takke af på forum!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Den findes i øvrigt også i Danmark, her kaldes den forsker-loven.Hugol skrev:
Raúl 7 skrev:
MMM skrev: Jeg er overrasket over du er så villig til at sælge navnerettighederne til Bernabeu, men selv de penge vil jo selvfølgelig ikke alene gå til at finansiere Bale. Klubben havde et overskud på €24 mio efter skat i 2011, seneste år regnskabstal er offentligjort for, og et projekteret overskud i samme størrelse for 2012, men du ved jo at lønomkostningerne står til at stige markant i takt med at Beckhamloven udfases, så det overskud er næsten ædt allerede.
Hvad er Beckhamloven?
www.ladanesa.com/juraafinans/3245-beckham-loven
"Skatteordning for udenlandske forskere og nøglemedarbejdere
Vejledningen beskriver den særlige skatteordning for forskere og nøglemedarbejdere, der rekrutteres i udlandet
Denne vejledning henvender sig til arbejdstagere og arbejdsgivere og beskriver en ordning, hvor højtlønnede medarbejdere og forskere, der rekrutteres i udlandet, på en række betingelser har mulighed for i en periode på 60 måneder at lade sig beskatte med 26 procent af vederlaget uden noget fradrag, i stedet for at benytte den almindelige indkomstbeskatning."
Raúl 7 skrev:
Hvad er Beckhamloven?
En lov vedtaget tilbage i 2005, der gav højtlønnede udlændinge mulighed for i en fem-årig periode at betale en flad indkomstskat på 24% på lønindkomst optjent i Spanien. De kunne også vælge ikke at have bopæl i Spanien i skattesammenhæng, hvilket betød at kun indkomst optjent i Spanien blev beskattet i Spanien. Beckham var den første, der gjorde brug af loven, deraf navnet.
Loven blev ændret i 2010 (dvs. udenlandske spillere der kom til Spanien efter 1.januar 2010 kan ikke gøre brug af ordningen) og er idag under udfasning. Det har ikke den store betydning for spillerne, da lønnen i deres kontrakter er netto, men det har så istedet betydning for klubben, der skal betale omkostningerne ved den øgede skat. Hvis en spiller eks. er garanteret en nettoløn på 100 kr, så har omkostningen hidtil været 0,76x=100 <=> x=131,60kr, men fremover vil omkostningerne være 0,48x=100 <=> x=208,33kr. Selvfølgelig er regnestykket ikke nær så simpelt i virkeligheden, hvor fradrag osv. indgår og jeg er sikker på, at klubben har en hær af rådgivere til at minimere konsekvenserne, men lønomkostningerne kan ikke undgå at stige, når løntunge spillere som Ronaldo og Kaka hidtil er faldet ind under ordningen.
edit. Og jeg kan nu se at Jesper har været meget kortere og klarerer i mælet end mig :-)
MMM skrev:
Raúl 7 skrev:
Hvad er Beckhamloven?
En lov vedtaget tilbage i 2005, der gav højtlønnede udlændinge mulighed for at betale en flad indkomstskat på 24% på lønindkomst optjent i Spanien i en fem-årig periode. De kunne også vælge ikke at have bopæl i Spanien i skattesammenhæng, hvilket betød at kun indkomst optjent i Spanien blev beskattet i Spanien. Beckham var den første, der gjorde brug af loven, deraf navnet.
Loven blev ændre i 2010 og er idag under udfasning. Det har ikke den store betydning for spillerne, da lønnen i deres kontrakter er netto, men det har så istedet betydning for klubben, der skal betale omkostningerne ved den øgede skat. Hvis en spiller eks. er garanteret en nettoløn på 100 kr, så har omkostningen hidtil været 0,76x=100 <=> x=131,60kr, men fremover vil omkostningerne være 0,48x=100 <=> x=208,33kr. Selvfølgelig er regnestykket ikke nær så simpelt i virkeligheden og jeg er sikker på at klubben har en hær at rådgivere til at minimere konsekvenserne, men lønomkostningerne kan ikke undgå at stige, når løntunge spillere som Ronaldo og Kaka tidligere er faldet ind under ordningen.
edit. Og jeg kan nu se at Jesper har været meget kortere og klarer i mælet end mig :-)
Jeg nøjes bare med at referere til et link hvor Beckhamloven stod beskrevet :-)
Har valgt at takke af på forum!
Hugol skrev: Jeg nøjes bare med at referere til et link hvor Beckhamloven stod beskrevet :-)
Og det var endda på dansk! Godt arbejde ;-)
- Raúl 7
- Gæst
-
MMM skrev:
Raúl 7 skrev:
Hvad er Beckhamloven?
En lov vedtaget tilbage i 2005, der gav højtlønnede udlændinge mulighed for i en fem-årig periode at betale en flad indkomstskat på 24% på lønindkomst optjent i Spanien. De kunne også vælge ikke at have bopæl i Spanien i skattesammenhæng, hvilket betød at kun indkomst optjent i Spanien blev beskattet i Spanien. Beckham var den første, der gjorde brug af loven, deraf navnet.
Loven blev ændret i 2010 (dvs. udenlandske spillere der kom til Spanien efter 1.januar 2010 kan ikke gøre brug af ordningen) og er idag under udfasning. Det har ikke den store betydning for spillerne, da lønnen i deres kontrakter er netto, men det har så istedet betydning for klubben, der skal betale omkostningerne ved den øgede skat. Hvis en spiller eks. er garanteret en nettoløn på 100 kr, så har omkostningen hidtil været 0,76x=100 <=> x=131,60kr, men fremover vil omkostningerne være 0,48x=100 <=> x=208,33kr. Selvfølgelig er regnestykket ikke nær så simpelt i virkeligheden, hvor fradrag osv. indgår og jeg er sikker på, at klubben har en hær af rådgivere til at minimere konsekvenserne, men lønomkostningerne kan ikke undgå at stige, når løntunge spillere som Ronaldo og Kaka hidtil er faldet ind under ordningen.
edit. Og jeg kan nu se at Jesper har været meget kortere og klarerer i mælet end mig :-)
Du har lagt meget arbejde i dit svar. Derfor synes jeg dit svar er bedst :)
80 mil. £ plus Modric! - jeg siger at det er vildt, for vildt.
Men hvad er jeres grænse, hvis i har en grænse?
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
- Jack Daniels
- Gæst
-
baggins skrev: Jer der er tilhænger af et køb af Bale, hvad siger i til det sidste rygte om prisen?
80 mil. £ plus Modric! - jeg siger at det er vildt, for vildt.
Men hvad er jeres grænse, hvis i har en grænse?
80 millioner pund + Modric burde være blevet fanget i avisernes spamfilter.
- Raul-Madrid
- Guld bruger
-
Siger vi STOP og ikke henter Bale - mister vi en masse STREET CREDIT som vi har opbygget gennem de sidste mange år, hvor Real bare henter den spiller de har lyst til...
Henter vi Bale... så vil jeg mene at prisen nok kommer til at blive ALT ALT for høj... ( 80 Mio Euro ) ville være en GO pris for Real og Tottenham... Hvis Real giver 100.. eller 145 som Tottenham nu ønsker ville være ALT for dumt, mener jeg ihvertfald..
Grund:
*Bale er ikke bedre end Ronaldo = Ikke mere værd end Ronaldo var ( som enda var kåret til verdens bedste da vi hentede ham )
*Bale kommer nok til at tjene en del penge ind på trøje osv osv. dog er jeg for bange for at markedet bliver fuldstændigt F***KD hvis vi begynder at give den slags beløb for en SUPER spiller, så heller lade ham gå!
*Tottenham skal ikke sig til Real vi sælger kun hvis i gør dit og dat.... Hallo det er os der er stor klubben ikke dem ;) ( i know lidt højrøvet )
Real bør bare tag det "nederlaget" ( jeg vil mene det en sejr at vi kan sige NEJ )
og så komme videre... vi har en super truppe, og en masse gode indkøb og talenter på holdet...
RAUL!!!!
Raul-Madrid skrev: Real kan jo NÆSTEN kun tabe på dette "problem" vi er i nu..
Siger vi STOP og ikke henter Bale - mister vi en masse STREET CREDIT som vi har opbygget gennem de sidste mange år, hvor Real bare henter den spiller de har lyst til...
Henter vi Bale... så vil jeg mene at prisen nok kommer til at blive ALT ALT for høj... ( 80 Mio Euro ) ville være en GO pris for Real og Tottenham... Hvis Real giver 100.. eller 145 som Tottenham nu ønsker ville være ALT for dumt, mener jeg ihvertfald..
Grund:
*Bale er ikke bedre end Ronaldo = Ikke mere værd end Ronaldo var ( som enda var kåret til verdens bedste da vi hentede ham )
*Bale kommer nok til at tjene en del penge ind på trøje osv osv. dog er jeg for bange for at markedet bliver fuldstændigt F***KD hvis vi begynder at give den slags beløb for en SUPER spiller, så heller lade ham gå!
*Tottenham skal ikke sig til Real vi sælger kun hvis i gør dit og dat.... Hallo det er os der er stor klubben ikke dem ;) ( i know lidt højrøvet )
Real bør bare tag det "nederlaget" ( jeg vil mene det en sejr at vi kan sige NEJ )
og så komme videre... vi har en super truppe, og en masse gode indkøb og talenter på holdet...
Et endnu større problem ved at bruge omkring 100 mil. € for Bale er at alle i fremtiden forventer et beløb i samme størrelsesorden. Dermed kan vi i princippet komme til at bruge 1-2 milliarder, hvis vi skal hente "stjerne" spillere.
Derfor skal vi satse på Jese og ikke Bale
Derudover forstår jeg ikke, nu hvor vi "skal" købe endnu en spiller, hvorfor det lige er Bale man vil hente og ikke Reus, da han har stortset samme fart, er bedre i pasningsspillet, er billigere og kan spille de samme positioner. Og nej Dortmund vil ikke sælge, men det vil Tottenham heller ikke.
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Ronaldo har afvist Monaco, PSG og Manchester City, da han gerne vil forlænge med Real Madrid. Jeg håber at ABC har ret!
- 100cardel
- Gæst
-
Så håber jeg godt nok også Real Madrid køber ham snarest, hvis de absolut skal.
Selvom han er god, skal han bruge tid på at lære den nye taktik og de nye holdspillere at kende.
Er stadig ikke helt sikker på hvor Real Madrid vil placere ham og istedet for hvem.
Men hvis han kommer til klubben, skal han komme nu!