Rygtebørsen XVIII

• falle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 9 måneder siden #3433 af falle
Besvaret af falle på emne Rygtebørsen XVIII
Hvor mange penge kan man vinde ved at hive CL-trofæet hjem og hvad med tv-penge?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 9 måneder siden #3434 af Real-Laudrup
Besvaret af Real-Laudrup på emne Rygtebørsen XVIII

El_Juan skrev: Og vil Real Madrid have en af dem, så må de vel skulle betale i omegnen af 60 mio. €. Bruger Real Madrid den slags penge - efter den heftige aktivitet på markedet i sommers - det tvivler jeg stærkt på.

sulia.com/channel/soccer/f/c58af53c-6ce8...e=twitter&repost=360

12 år 9 måneder siden #3435 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Rygtebørsen XVIII
Cirka 500 mil

12 år 9 måneder siden #3436 af Real-Laudrup
Elendigt arbejde lige fra starten! I 2009 var Villa den angriber vi havde brug for. 3 år senere ville Higuain væk men Mou tiggede ham om at blive og ham og Benzema var forfærdelige sidste sæson. Vi skulle have solgt Higuain og købt RVP, Zlatan eller Lewandowski
Det her år, sælger vi Higuain, beholder Benzema og betaler en verdensrekord for en spiller der er ude af form og en spiller vi ikke har brug for. Vi fik 62 mil for Higuain, Albiol og Callejon, det var nok til at betale Cavani´s frikøbsklausul. Hvorfor gjorde vi ikke bare det?!

• GutiHAZ14
  • Gæst
  • Gæst
12 år 9 måneder siden #3437 af GutiHAZ14
Besvaret af GutiHAZ14 på emne Rygtebørsen XVIII

Real-Laudrup skrev: Elendigt arbejde lige fra starten! I 2009 var Villa den angriber vi havde brug for. 3 år senere ville Higuain væk men Mou tiggede ham om at blive og ham og Benzema var forfærdelige sidste sæson. Vi skulle have solgt Higuain og købt RVP, Zlatan eller Lewandowski
Det her år, sælger vi Higuain, beholder Benzema og betaler en verdensrekord for en spiller der er ude af form og en spiller vi ikke har brug for. Vi fik 62 mil for Higuain, Albiol og Callejon, det var nok til at betale Cavani´s frikøbsklausul. Hvorfor gjorde vi ikke bare det?!

Det virker meget som bagklogskab, det der du lige har skrevet. Jeg kunne da også godt have tænkt mig, at se en anderledes indkøbs-strategi end den Real Madrid har ført indtil videre, men der er altså ikke meget "Mojo" over et indlæg, fyldt med hvorfor gjorde vi ikke sådan og hvorfor gjorde vi ikke det !

Vi kan dog sige at Real Madrid med det antal titler de har kørt i hus, og med den gæld de har fået tilført sig siden Florentino Perez er kommet tilbage, så er det ikke godt nok og klubbens medlemmer bør kraftigt overveje, hvilken præsident der skal sidde i klubben ved næste valg. Det virker til at der er mere fokus på økonomi end det sportslige, og sådan bør det jo aldrig være i en fodbold klub som Real Madrid.

Barcelona havde deres krise imellem 2000-2006, fordi de ingen titler vandt og fordi vi stod med de store indkøb. Alligevel må jeg sige, at de har arbejdet bedre end Real Madrid i den periode, fordi de har tilført en langvarig strategi der er inkluderet unge talenter, verdensklasse spillere, en spillestil og en masse titler. Den strategi blev sat godt og grundigt på prøve sidste sæson i Championsleague, men strategien kan modificeres så klubben kommer hurtigt tilbage på rette spor.

Det kan Real Madrid ikke gøre på samme måde, da klubben stort set har ødelagt den indre dynamik i klubbens stræben efter succes. Det vil derfor være ligegyldigt stort set, hvem der bliver købt til klubben, fordi klubben ikke har en strategi for fremtiden. Selvom Real Madrid skulle vinde Championsleague i år, så ville det være svære for os at videreføre denne succes, da der er for mange andre problematikker i klubben som vil blokere.

Nogle punkter nedenunder er til årsag for klubbens manglende succes;

1) Træner udskiftning, man vælger ikke en træner der kan føre et projekt videre, men en træner der kommer fra et andet bagland. Derfor kommer der ændringer på holdets spil, taktik og måde at angribe en kamp på. Internt sker der også forandringer på holdet, nogle får længere snor end andre. (Benzema vs Casillas eller Coentrao vs Nacho).

2) Der er for meget gang i svingdøren hos Real Madrid. Spillerne når aldrig at etablere sig, og dem som bliver i klubben finder aldrig ro på banen, hvor de skal forholde sig til nye individer stort set hver sæson i en overdrevet grad.

3) De unge talenter bliver fravalgt ikke kun på første holdet, men også på Castilla, hvor træneren stort set ikke har noget at skulle have sagt. Han har taget til takke med et svagere Castilla hold længe set, og har ingen indflydelse haft rigtigt på, hvordan holdet kunne blive bygget op. De er i direkte kurs mod Segunda B hvor pladsen man har købt til Real Madrid C bliver skubbet automatisk ned.

4) Manglende tillid til spanske spillere, interne folk i klubben som ungdomstalenter, trænere osv. Det handler blot om at købe store stjerner ,imens der bliver råbt op inde fra, at man har ligeså dygtige folk i klubben. Morata spiller for eksempel bedre end Benzema på nuværende tidspunkt, og skaber flere chancer og mål på 33 minutter end Benzema har gjort i 10 kampe.

5) At klubbens præsident ikke kan se, at han begår nøjagtige samme fejl som han gjorde for 10 år siden. Dette indebærer store indkøb, forkælelse af spillere, dårlig økonomi og manglende titler.

Jeg har svært ved at se hvordan Real Madrid skal sætte sig på magten i spansk og europæisk topfodbold sådan som tingene køre nu. Køb du bare Lewandowski, det hjælper ingen vejne.

12 år 9 måneder siden #3438 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Rygtebørsen XVIII
Hvis Arsenal stadig vil have den dovne franskmand og ønsker at betale i nærheden af de summer der tidligere er nævnt, så kan man passende hente Daniel Sturridge i Liverpool for omtrent det halve. Jeg bliver mere og mere imponeret for hver gang jeg ser ham. Han har sågar skubbet Suarez ned på kanten med sine præstationer. Samtlige af Suarez' scoringer siden karantænen er i øvrigt assisterede af Sturridge, han spiller vanvittig godt for tiden. Og er desuden spilleberettiget i CL.

12 år 9 måneder siden #3439 af Real-Laudrup

JesperA skrev: Hvis Arsenal stadig vil have den dovne franskmand og ønsker at betale i nærheden af de summer der tidligere er nævnt, så kan man passende hente Daniel Sturridge i Liverpool for omtrent det halve. Jeg bliver mere og mere imponeret for hver gang jeg ser ham. Han har sågar skubbet Suarez ned på kanten med sine præstationer. Samtlige af Suarez' scoringer siden karantænen er i øvrigt assisterede af Sturridge, han spiller vanvittig godt for tiden. Og er desuden spilleberettiget i CL.

Hvad med at vi bare henter Suarez?

• GutiHAZ14
  • Gæst
  • Gæst
12 år 9 måneder siden #3440 af GutiHAZ14
Besvaret af GutiHAZ14 på emne Rygtebørsen XVIII

JesperA skrev: Hvis Arsenal stadig vil have den dovne franskmand og ønsker at betale i nærheden af de summer der tidligere er nævnt, så kan man passende hente Daniel Sturridge i Liverpool for omtrent det halve. Jeg bliver mere og mere imponeret for hver gang jeg ser ham. Han har sågar skubbet Suarez ned på kanten med sine præstationer. Samtlige af Suarez' scoringer siden karantænen er i øvrigt assisterede af Sturridge, han spiller vanvittig godt for tiden. Og er desuden spilleberettiget i CL.

Real Madrid har en kæmpe gæld de skal af med, og de angrebs problemer klubben har, skal løses ved at skabe offensiv stabil fodbold og så må de bruge Morata.

12 år 9 måneder siden #3441 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Rygtebørsen XVIII

Real-Laudrup skrev:

Hvad med at vi bare henter Suarez?

Han koster formentlig en del mere, og så minder han meget om Benzema i sit spil (dog åbenlyst med noget mere kvalitet). Sturridge er en helt anden type, langt mere kynisk, og det er netop det jeg ønsker af en angriber i vores nuværende system. Suarez vil, ligesom Benzema, gerne være med helt nede og starte angrebene, og det er der rigeligt med kreative spillere der kan sørge for.
Sidste redigering: 12 år 9 måneder siden ved JesperA.

12 år 9 måneder siden #3442 af Real-Laudrup
Rolig nu med Sturridge. Manden har haft 9 måneder hvor han har gjort det godt og nu er han lige pludselig kandidat til at vœre 1. angriber? I LFC får han den støtte han har brug for, den han ikke havde i Chelsea. Det har hjulpet ham.
Omkring Suarez, jeg synes han ville passe perfekt ind. Han kan( ligesom Benz) også skabe chancer for CR og Bale. Det er jo derfor CR foretrak at spille sammen med Benz, ikke Higuain.

12 år 9 måneder siden #3443 af BBB
Besvaret af BBB på emne Rygtebørsen XVIII

Real-Laudrup skrev: Omkring Suarez, jeg synes han ville passe perfekt ind. Han kan( ligesom Benz) også skabe chancer for CR og Bale. Det er jo derfor CR foretrak at spille sammen med Benz, ikke Higuain.

Suarez er kendt som en angriber, der gerne afleverer bolden fremfor selv at sparke. Den sidste kommentar har jeg ikke set nogen steder, så den må da gerne finde en udtalelse på. :-)

12 år 9 måneder siden #3444 af Real-Laudrup

BBB skrev:

Real-Laudrup skrev: Omkring Suarez, jeg synes han ville passe perfekt ind. Han kan( ligesom Benz) også skabe chancer for CR og Bale. Det er jo derfor CR foretrak at spille sammen med Benz, ikke Higuain.

Suarez er kendt som en angriber, der gerne afleverer bolden fremfor selv at sparke. Den sidste kommentar har jeg ikke set nogen steder, så den må da gerne finde en udtalelse på. :-)

Han har selvfølgelig ikke sagt det ham selv. Men det er blevet nœvnt før, vi kan jo også se det på banen. Guillem Balague nœvner det i det klip jeg satte op for 3 dage siden

Leveret af Kunena Forum