Rygtebørsen XVIII
Khedira.... hvorfor ønsker du at sælge ham?
Nu tillader jeg mig og svarer for ham, da jeg reelt set deler samme holdning på det punkt, så håber det er okay :)
Scenariet hedder jo, at Gündogan kommer til sommer, så i mine øjne er Khedira simpelthen den "dårligste", eller den spiller vi har mindst brug for IMO.
Modric og Gündogan er 2 spillere som jeg vil foretrække foran Khedira, selvom det dog er med et blødende hjerte, for jeg har altid og er det egentlig stadig, en meget stor fan af tyskerens egenskaber på en bane, men jeg foretrækker bare de 2 førstnævnte.
Vi vil så have Alonso/Illarra, Modric/Gündogan/Casemiro og Isco. Altså 6 spillere til 3 pladser, hvor jeg allerede mener Modric og Gündogan skal indgå i startopstillingen, så derfor er det naturligt for mig ihvertfald, at Khedira ikke skal sidde på bænken det meste af tiden, da han bare er for god til det.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Mata10
- Gæst
-
Hvad med Isco? Kommer han ikke til at sidde på bænken for det meste af tiden? Han har stadig ikke udviklet sig til at kunne spille i en 4-3-3.Dios skrev: Daniel skrev:
Nu tillader jeg mig og svarer for ham, da jeg reelt set deler samme holdning på det punkt, så håber det er okay :)
Scenariet hedder jo, at Gündogan kommer til sommer, så i mine øjne er Khedira simpelthen den "dårligste", eller den spiller vi har mindst brug for IMO.
Modric og Gündogan er 2 spillere som jeg vil foretrække foran Khedira, selvom det dog er med et blødende hjerte, for jeg har altid og er det egentlig stadig, en meget stor fan af tyskerens egenskaber på en bane, men jeg foretrækker bare de 2 førstnævnte.
Vi vil så have Alonso/Illarra, Modric/Gündogan/Casemiro og Isco. Altså 6 spillere til 3 pladser, hvor jeg allerede mener Modric og Gündogan skal indgå i startopstillingen, så derfor er det naturligt for mig ihvertfald, at Khedira ikke skal sidde på bænken det meste af tiden, da han bare er for god til det.
Dios skrev: Daniel skrev:
Jeg er altid frisk på en lille sludder med dig, Dios ;-)
Fin observation og med Ancelottis system in mente, har du måske også ret i, at han bliver vejet for let næste sæson. Jeg ville dog foretrække, at Real Madrid afhændede Casemiro, også selvom at Khedira reelt set er for god til at sidde på bænken, men denne skal jo også være af en vis kvalitet.
Khediras dynamik og generelle bidrag til holdets spil har alle dage i Real Madrid og især blandt fans (nogen i hvert fald) været særdeles undervurderet, hvorfor jeg ikke håber på, at han bliver smidt på porten, selvom Gündogan skulle blive hentet ind.
Det er endvidere vigtigt, at spillerne på bænken ligeledes kan indgå i andre taktiske muligheder fra kamp til kamp, forstået på den måde, at Isco, Gündogan og Modric nødvendigvis ikke er den ideelle trekløver i udebanekampe mod store hold.
Paulinho: On Madrid's Radar
Despite moves in the right direction for the Xabi Alonso renewal over the last few hours, Real Madrid still wants to cover the possible departure of one of its key figures in the January transfer window.
According to 'The Telegraph', Ancelotti has his sights set on Brazilian midfielder, Paulinho, after his great start to the season with Tottenham and especially after his brilliant performance in the Confederations Cup.
The 25 year old who joined Spurs in June (in exchange for €20 million), is one of Scolari's key players for the 2014 World Cup and Real Madrid fears that his price tag will soar after the World Cup.
If a bid is finally made, we could be in for a new duel between Real Madrid and Levy. On the two previous occasions this occurred, after months of grueling negotiations, Gareth Bale and Luka Modric both ended up at the Bernabéu.
(Kilde: www.marca.com/2013/12/29/en/football/rea...drid/1388338378.html)
Jeg ved ikke hvor pålidelige El Mundo er, men synes lige at det skulle skrives.
HALA MADRID Y NADA MAS
Kaká8 skrev: Ifølge El Mundo ryger Coentrao til Milan. Morata vil også gerne væk.
Skriver de om det er nu eller til sommer? Der er næppe nogen, der forlader Real Madrid til januar. Slet ikke Coentrão, med hans nuværende situation taget i betragtning. I det hele taget tvivler jeg på, at Real Madrid foretager sig noget som helst i januar-vinduet, hverken ind eller ud.
Edit: I den historie du refererer til (med Coentrão), skriver El Mundo i øvrigt, at der er tale om en lejeaftale.
Mata10 skrev:
Hvad med Isco? Kommer han ikke til at sidde på bænken for det meste af tiden? Han har stadig ikke udviklet sig til at kunne spille i en 4-3-3.Dios skrev: Daniel skrev:
Nu er Isco jo i klubben, så det er en helt anden sag :)
Men det er da klart han lige skal vænne sig til niveauet og den omskoling han er igang med. Jeg er ikke et sekund i tvivl han nok skal få succes, også i Ancelotti's 4-3-3 system, men det er tydeligt og se han lider pt. men det kommer stille og roligt.
Fin observation og med Ancelottis system in mente, har du måske også ret i, at han bliver vejet for let næste sæson. Jeg ville dog foretrække, at Real Madrid afhændede Casemiro, også selvom at Khedira reelt set er for god til at sidde på bænken, men denne skal jo også være af en vis kvalitet.
Khediras dynamik og generelle bidrag til holdets spil har alle dage i Real Madrid og især blandt fans (nogen i hvert fald) været særdeles undervurderet, hvorfor jeg ikke håber på, at han bliver smidt på porten, selvom Gündogan skulle blive hentet ind.
Det er endvidere vigtigt, at spillerne på bænken ligeledes kan indgå i andre taktiske muligheder fra kamp til kamp, forstået på den måde, at Isco, Gündogan og Modric nødvendigvis ikke er den ideelle trekløver i udebanekampe mod store hold.
Jamen ditto :)
Helt enig. Jeg foretrækker da også Khedira langt foran Casemiro, men jeg er ikke fan af Mourinho's 2 næsten lige gode spillere på hver position, og Benzema vs. Higuain sagaen fik mig aldrig på andre tanker, nok nærmere tværtimod. Problemet er bare om det på sigt er en holdbar løsning. Jeg synes det er på tide vi får noget kontinuitet ind på holdet, så der ikke er 2-4 køb hver sommer, men kan Khedira eller sågar Gündogan affinde sig med en bænkeplads i ny og næ, så får Casemiro allerede nu sparket af mig.
Sjovt nok, så har jeg igen en anderledes holdning til tingene hehe :) Og skifte forskellige taktikker efter modstanderen á la Mourinho stil falder heller ikke i god jord hos mig. Min holdning er, at vi altid skal spille vores spil uanset modstanderen, hjemmebane eller udebane. Det er sådan Barcelona og Bayern har haft kæmpe succes med igennem årene, og jeg mener også det er den rette vej.
Det er fint med små justeringer i løbet af en kamp, så det ikke bliver Barcelona light med samme produkt som ikke virker, men bare så justeringerne ikke hedder Benzema kontra Jan Koller :)
- LaDecima
- Gæst
-
El_Juan skrev:
Kaká8 skrev: Ifølge El Mundo ryger Coentrao til Milan. Morata vil også gerne væk.
Skriver de om det er nu eller til sommer? Der er næppe nogen, der forlader Real Madrid til januar. Slet ikke Coentrão, med hans nuværende situation taget i betragtning. I det hele taget tvivler jeg på, at Real Madrid foretager sig noget som helst i januar-vinduet, hverken ind eller ud.
Edit: I den historie du refererer til (med Coentrão), skriver El Mundo i øvrigt, at der er tale om en lejeaftale.
Har læst det på TV3 text-tv, så den er helt sikker:)...lejeaftale med mulighed for at gøre aftalen permanent. Hvis Luna er indenover så er der ingen tvivl, da hun går The extra mile...;-) Tombolaen bliver hun kaldt i visse kredse..
Speculation in Spain recently has again claimed that Real Madrid are closing in on the signing of Borussia Dortmund midfielder Ilkay Gundogan. However, Dortmund have dismissed the reports and are not worrying about losing the Germany international, who has been sidelined for most of the season with a back problem.
Manchester United failed with a late bid for Fábio Coentrão in the summer transfer window, and AS reports the full-back wants to leave Real Madrid in the January window. The Portugal international wants to be playing regularly ahead of the World Cup and reportedly fancies a move to the Premier League, with Real looking for a minimum fee of €15million (£12.5m) for Coentrão.
Dios skrev: Daniel skrev:
Jamen ditto :)
Helt enig. Jeg foretrækker da også Khedira langt foran Casemiro, men jeg er ikke fan af Mourinho's 2 næsten lige gode spillere på hver position, og Benzema vs. Higuain sagaen fik mig aldrig på andre tanker, nok nærmere tværtimod. Problemet er bare om det på sigt er en holdbar løsning. Jeg synes det er på tide vi får noget kontinuitet ind på holdet, så der ikke er 2-4 køb hver sommer, men kan Khedira eller sågar Gündogan affinde sig med en bænkeplads i ny og næ, så får Casemiro allerede nu sparket af mig.
Sjovt nok, så har jeg igen en anderledes holdning til tingene hehe :) Og skifte forskellige taktikker efter modstanderen á la Mourinho stil falder heller ikke i god jord hos mig. Min holdning er, at vi altid skal spille vores spil uanset modstanderen, hjemmebane eller udebane. Det er sådan Barcelona og Bayern har haft kæmpe succes med igennem årene, og jeg mener også det er den rette vej.
Det er fint med små justeringer i løbet af en kamp, så det ikke bliver Barcelona light med samme produkt som ikke virker, men bare så justeringerne ikke hedder Benzema kontra Jan Koller :)
Vedr. Mourinhos disposition med to (næsten i hvert fald) lige gode spillere på hver position, var også en stor fejl; det gavner simpelthen ikke, da det skaber intern splid. Trods Benzems vs. Higuaín-episoden, så spillede de begge to i Mourinhos anden sæson i klubben absolut fremragende. Jeg foretrækker et konkurrencedygtigt hold, ikke nødvendigvis et hold, hvor alle spillere kan agere førstevalg i Real Madrids startformation, men det er vigtigt, at de mere perifere spillere også har en vis kvalitet; Khedira/Di María-kvalitet er i min verden fint til bænken.
Og ja, kontinuitet er alfa omega og det har Real Madrid manglet i [indsæt selv tallet] år. Der bliver handlet mange og stort mere eller mindre hvert år. Nogle gange har det været nødvendigt, andre gange ikke, men det hænger samtidig også sammen med, at der har været skiftet flittigt ud på trænerposten. Fortsætter Ancelotti i længere tid, er jeg overbevist om, at mere eller mindre de samme spillere også er at finde i Real Madrid, uden nævneværdige forandringer. Forandring fryder dog og derfor er det også vigtigt, at truppens kvalitet bliver oprethold via udskiftninger i ny og næ, men her kan én af slagsene da også være nok pr. sæson ;-)
Jeg elsker taktiske dispositioner, da disse også skaber store hold og resultater. Jeg brød mig dog ikke om Mourinhos taktiske brølere i kampene mod Bayern München, såvel ude som hjemme og i denne henseende kan jeg da også godt give dig ret i, at det måske er den rette vej at spille samme system ude som hjemme.
Gode gamle Jan Koller, kunne du ikke li' ham :-) ?